Statut je bil v veljavi do 20.11.2019, od 20.11.2019 velja
spremenjen statut.
Prejšnja objava: v veljavi
do 25.07.2014
NEURADNO PREČIŠČENO BESEDILO
OPOZORILO
Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače
(več o tem).
*Neuradno prečiščeno besedilo Statuta javne agencije za raziskovalno dejavnost RS obsega:
- Statut Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije z dne 22.7.2004, sprejet na 3. redni seji UO ARRS,
- sprememba Statuta št. 0142-56/2005/1 z dne 25.10.2005, sprejeta na 19.
redni seji UO ARRS,
- sprememba Statuta št. 0142-56/2005/2 z dne 31.1.2006, sprejeta na 4. dopisni seji UO ARRS,
- sprememba Statuta št. 0142-56/2005/4 z dne 31.1.2006, sprejeta na 4. dopisni seji UO
ARRS,
- sprememba Statuta št. 900-10/2009-2 z dne 17.6.2009, sprejeta na 67. redni seji UO ARRS.
- sprememba Statuta št. 007-15/2010-1 z dne 23.12.2010, sprejeta na 15. redni seji UO ARRS
- sprememba Statuta št. 007-8/2011 z dne 19.5.2011, sprejeta na 6.
redni seji UO ARRS.
- spremembo Statuta št.
007-15/2010-4 z dne 30.9.2013, sprejeta na 5. redni seji UO ARRS.
- sprememba Statuta št. 007-15/2010-5 z dne 22. 7. 2014, sprejeta na 6. redni seji UO ARRS,
Statut Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (neuradno prečiščeno besedilo
4) - v veljavi do 20. 11. 2019*
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Javna
agencija za raziskovalno dejavnost deluje na podlagi Zakona o raziskovalni in
razvojni dejavnosti (Uradni list RS št. 96/02), Zakona o javnih agencijah in
Sklepa o ustanovitvi ARRS. S statutom Javne agencije za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija) se določa organizacija,
pravice, obveznosti in odgovornosti agencije, način poslovanja in financiranja
ter druge zadeve.
2. člen
Ustanovitelj
agencije je Republika Slovenija (v nadaljnjem besedilu: ustanovitelj),
ustanoviteljske pravice in obveznosti izvršuje Vlada Republike Slovenije (v
nadaljnjem besedilu: vlada).
3. člen
Agencija je
pravna oseba javnega prava in je posredni uporabnik proračuna Republike
Slovenije v skladu s predpisi s področja javnih financ in javnih agencij.
4. člen
Agencija
opravlja strokovne, razvojne in izvršilne naloge v zvezi z izvajanjem sprejetega
Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa v okviru veljavnega
proračunskega memoranduma in državnega proračuna ter druge naloge pospeševanja
raziskovalne dejavnosti, v skladu z ustanovitvenim namenom.
Agencija
opravlja z zakonom določene naloge v javnem interesu z namenom, da zagotovi
trajno, strokovno in neodvisno odločanje o izbiri programov in projektov, ki se
financirajo iz državnega proračuna in drugih virov financiranja.
5. člen
Ime agencije
je: Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Skrajšano ime agencije je: ARRS Ime agencije v angleškem jeziku je: Slovenian
Research Agency
Ime agencije
v angleškem jeziku se lahko uporablja pri poslovanju s tujimi partnerji poleg
imena javne agencije v slovenskem jeziku.
Sedež
agencije je v Ljubljani. Poslovni naslov agencije je: Ljubljana, Bleiweisova
cesta 30.
6. člen
O spremembi
poslovnega naslova agencije odloča upravni odbor agencije. Poslovni naslov
agencije se lahko spremeni s statutom agencije.
7. člen
Agencija
uporablja pri poslovanju žig.
Premer
velikega žiga je 35 mm.
Žig je
okrogle oblike, obrobljen z dvema koncentričnima krogoma in vsebuje v sredini
žiga grb Republike Slovenije, v zunanjem krogu zgoraj vsebuje naziv "Republika
Slovenija" pod njim v notranjem krogu pa naziv "Nosilec javnega pooblastila", v
zunanjem krogu spodnje strani žiga je izpisano "Javna agencija za raziskovalno
dejavnost Republike Slovenije, Ljubljana", nad sedežem pa številka žiga.
Agencija
lahko uporablja pomanjšan žig okrogle oblike s premerom 20 mm, obrobljen z enim
krogom in vsebuje v sredini grb Republike Slovenije, v zunanjem krogu naziv
"Republika Slovenija" pod njim v notranjem krogu naziv "Nosilec javnega
pooblastila", na zunanjem krogu spodnje strani žiga skrajšano ime agencije "ARRS
Ljubljana", nad sedežem pa številka žiga.
Agencija
lahko pri svojem poslovanju uporablja tudi logotip.
Logotip
predstavlja podobo rokopisa logaritmične tabele Jurija Vege, ki deluje kot mreža
in simbolizira sistematiko in povezovanje, značilni za znanost, mreža kot taka,
pa spominja na komunikacijsko mrežo, informacijsko mrežo in mrežo kot svetovni
splet. Zaradi osebnosti Jurija Vege logotip simbolizira znanost, številke pa
simbolizirajo tudi dejavnost agencije, ki zagotavlja trajno, strokovno in
neodvisno odločanje o izbiri programov in projektov, ki se financirajo iz
državnega proračuna.
Direktor
agencije z internim splošnim aktom podrobneje uredi vsa vprašanja v zvezi z
uporabo žigov agencije.
8. člen
Na poslovni
stavbi agencije je tabla z imenom agencije.
II. DEJAVNOST
AGENCIJE
9. člen
Dejavnosti
agencije so v skladu z Uredbo o uvedbi standardne klasifikacije dejavnosti
(Uradni list RS, št. 02/02) razvrščene:
L/75.110
Splošna dejavnost uprave
K/72.300
Obdelava podatkov
O/92.512
Dejavnost arhivov.
10. člen
Agencija
opravlja naslednje naloge:
-
odloča o
izbiri raziskovalnih in infrastrukturnih programov, ki so javna služba na
področju raziskovalne dejavnosti, in zagotavlja njihovo financiranje;
-
skrbi za
izvedbo programa mladih raziskovalcev in drugih programov ter projektov, ki
jih agencija izvaja v skladu z Nacionalnim raziskovalnim in razvojnim
programom in letno politiko ministrstva, pristojnega za znanost;
-
nadzira
relevantnost, inovativnost, učinkovitost, kakovost delovanja, konkurenčnost
in strokovnost dela pravnih in fizičnih oseb, katerim dodeljuje finančna
sredstva ali druge oblike spodbud;
-
spremlja
in nadzira izvedbo programov in projektov iz prve in druge alinee tega
člena;
-
spodbuja
mednarodno sodelovanje ter sofinancira in izvaja sprejete obveznosti v
okviru mednarodnih sporazumov, memorandumov in protokolov, ki jih je
sklenila Republika Slovenija;
-
vodi
zbirke podatkov, določene z zakonom o raziskovalni in razvojni dejavnosti in
drugimi predpisi;
-
skrbi za
pridobivanje dodatnih sredstev za izvajanje Nacionalnega raziskovalnega in
razvojnega programa;
-
spremlja
in analizira izvajanje raziskovalne in razvojne dejavnosti;
-
sodeluje
pri načrtovanju nacionalne raziskovalne in razvojne politike;
-
se
povezuje z agencijo na področju tehnološkega razvoja in drugimi agencijami
in organizacijami;
-
skladno s
predpisi pošilja letne programe dela, finančne načrte, letna poročila in
poročila o periodičnih samoocenitvah o kakovosti svojega delovanja
ministrstvu, pristojnemu za znanost;
-
spodbuja
povezovanje javnih raziskovalnih organizacij z uporabniki;
-
opravlja
druge strokovne naloge, skladno z namenom, za katerega je bila ustanovljena.
11.
člen
O
spremembi ali razširitvi dejavnosti in nalog odloča upravni odbor agencije v
soglasju z ustanoviteljem.
III.
ORGANI AGENCIJE
12.
člen
1.
Upravni odbor
Upravni
odbor agencije sestavlja sedem članov, ki jih imenuje vlada, in sicer:
-
štiri
člane, zastopnike vlade;
-
dva
člana, zastopnika raziskovalnih organizacij, univerz, Slovenske akademije
znanosti in umetnosti;
-
enega
člana, zastopnika Gospodarske zbornice in drugih uporabnikov raziskovalnih
storitev, organiziranih v ustrezna interesna združenja oziroma društva,
uporabnikov, ki niso organizirani v ustrezna interesna združenja, ter
reprezentativnih sindikatov s področja raziskovalne dejavnosti.
Predsednika in namestnika predsednika izvolijo člani upravnega odbora izmed
sebe z večino glasov vseh članov upravnega odbora.
13.
člen
Člani
upravnega odbora so imenovani za dobo 5 let in so lahko ponovno imenovani.
14.
člen
V primeru
predčasnega prenehanja mandata člana upravnega odbora agencije opravi vlada
v 30 dneh novo imenovanje za preostali del mandata.
15.
člen
Predsednik upravnega odbora agencije sklicuje in vodi seje, izjavlja
stališča, mnenja in voljo ter sporoča odločitve upravnega odbora in zastopa
upravni odbor agencije v notranjem in zunanjem poslovanju agencije.
16.
člen
Odločanje
na seji je veljavno, če je na njej navzoča večina vseh članov. Upravni odbor
sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.
Glasovanje o predlogu za imenovanje oziroma razrešitev direktorja agencije
je tajno.
17.
člen
Naloge in
pristojnosti upravnega odbora so:
-
skrbi, da
agencija deluje v javnem interesu;
-
sprejema
splošne akte agencije za izvrševanje javnih pooblastil, statut, akt o
notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest;
-
sprejema
program dela in finančni načrt v soglasju z vlado;
-
sprejema
letno poročilo in druga poročila agencije v soglasju z vlado;
-
izvede
javni natečaj za imenovanje direktorja;
-
vladi
predlaga imenovanje oziroma razrešitev direktorja agencije;
-
daje
direktorju agencije usmeritve in navodila za delo;
-
odloča o
uporabi presežka prihodkov nad odhodki in pokrivanja presežka odhodkov nad
prihodki v soglasju z vlado;
-
imenuje
strokovne komisije in druga delovna telesa za izvajanje nalog iz svoje
pristojnosti;
-
obravnava
mnenja in predloge znanstvenega sveta v zvezi z znanstveno politiko;
-
skrbi za
koordinacijo dela z agencijo na področju tehnološkega razvoja;
-
imenuje
pooblaščenega revizorja za pregled letnega poročila agencije;
-
odloča o
drugih vprašanjih in opravlja druge zadeve, ki so potrebne za izvedbo
posameznih določil predpisov, za katere ni izrecno določena pristojnost
drugega organa;
-
odloča o
drugih zadevah, za katere je tako določeno s predpisi oziroma Sklepom o
ustanovitvi agencije.
Člani
upravnega odbora morajo pri svojem delu ravnati nepristransko in s
skrbnostjo dobrega gospodarja ter varovati poslovne tajnosti agencije.
Člani
upravnega odbora so odgovorni za škodo, ki je nastala kot posledica kršitve
svojih obveznosti. Člani upravnega odbora po imenovanju podpišejo izjavo o
zaupnem ravnanju z gradivom ter izjavo o nepristranskosti pri delu.
Če je
član upravnega odbora v neposrednem sorodstvenem ali zaposlitvenem ali
raziskovalnem stiku z raziskovalcem, ki je vključen v postopek odločanja o
ugovoru oziroma če je sam vključen v postopek odločanja o ugovoru, se mora
umakniti iz postopka in o tem pisno, preko direktorja ARRS, obvestiti
predsednika upravnega odbora. Če je nasprotje interesov člana upravnega
odbora ugotovljeno na seji upravnega odbora, zadošča ustna izjava člana
upravnega odbora, ki se evidentira v zapisniku upravnega odbora.
Kot
neposredno sorodstveno razmerje po tem statutu se štejejo zakonec, otroci,
posvojenci, starši, posvojitelji, bratje in sestre in osebe, ki s članom
upravnega odbora živijo v skupnem gospodinjstvu ali v zunajzakonski
skupnosti.
Možne
pristranskosti, ki izhajajo iz zaposlitvenega stika (ista raziskovalna,
programska ali projektna skupina) in raziskovalnega stika so navedene
primeroma, in sicer se mora član upravnega odbora izločiti iz obravnavanja
in glasovanja o posamezni zadevi, če:
-
na javnem
razpisu ali pozivu sam sodeluje s predlogom raziskovalne dejavnosti;
-
je z
vodjo oziroma člani raziskovalne, programske ali projektne skupine, iz
katere je vodja predlagane raziskovalne dejavnosti, v ožjem sorodstvenem
razmerju;
-
sta z
vodjem predlagane raziskovalne dejavnosti člana iste raziskovalne,
programske ali projektne skupine;
-
ima v
zadnjih treh letih z vodjem predlagane raziskovalne dejavnosti skupni
znanstveni produkt (tipologije Z1 in Z2);
-
je
predstojnik, član vodstva ali organov upravljanja visokošolskega zavoda,
samostojnega visokošolskega zavoda, članice univerze ali univerze, direktor
ali član vodstva ali organov upravljanja javnega raziskovalnega zavoda;
-
ima
neposredno korist, če bo predlagana raziskovalna dejavnost izbrana za
sofinanciranje.
18.
člen
Člani
upravnega odbora so za svoje delo upravičeni do sejnin ter povračila drugih
stroškov, skladno s predpisom, ki ga izda vlada na predlog ministra,
pristojnega za finance.
19.
člen
Upravni
odbor agencije sprejme poslovnik, s katerim podrobneje uredi način izvajanja
svojih nalog.
2.
Direktor
20.
člen
Direktor
zastopa in predstavlja agencijo, organizira in vodi delo ter poslovanje
agencije ter opravlja druge naloge skladno s predpisi.
Direktor
zagotavlja, da agencija posluje v skladu z zakonom, Sklepom o ustanovitvi
javne agencije za raziskovalno dejavnost, s statutom in z drugimi splošnimi
akti agencije.
Direktor
je za svoje delo odgovoren upravnemu odboru, ministru, pristojnemu za
znanost, in vladi.
Direktor
mora pri svojem delu ravnati nepristransko in s skrbnostjo dobrega
gospodarja ter varovati poslovne tajnosti agencije. Direktor odgovarja
agenciji za škodo, ki jo je povzročil s svojim nevestnim oziroma
protipravnim ravnanjem.
21.
člen
Direktorja imenuje vlada na predlog upravnega odbora agencije.
Mandat
direktorja traja pet let in je lahko po izteku mandata ponovno imenovan.
22.
člen
Javni
natečaj za imenovanje direktorja mora biti objavljen najmanj trideset dni
pred iztekom mandata direktorju.
23.
člen
Javni
natečaj za imenovanje direktorja izvede upravni odbor agencije v skladu z
določbami zakona, ki ureja delovna razmerja javnih uslužbencev.
V javnem
natečaju se določijo pogoji, ki jih mora izpolnjevati kandidat, čas, za
katerega bo imenovan, rok, do katerega se sprejemajo prijave kandidatov, ter
rok, v katerem bo(do) kandidat(i) obveščen(i) o izbiri.
24.
člen
Rok za
prijavo je 8 dni od dneva objave javnega natečaja.
25.
člen
Če se
nihče ne prijavi na javni natečaj, ali če noben od prijavljenih kandidatov
ne izpolnjuje pogojev javnega natečaja, ali če direktorju preneha funkcija,
vlada na predlog upravnega odbora imenuje najdlje za šest mesecev vršilca
dolžnosti direktorja, v tem času pa se javni natečaj ponovi.
26.
člen
Za
direktorja agencije je lahko imenovana oseba, ki poleg splošnih pogojev,
določenih z zakonom, ki ureja delovna razmerja javnih uslužbencev,
izpolnjuje še naslednje pogoje:
-
da ima
najmanj univerzitetno izobrazbo;
-
da ima
najmanj 10 let delovnih izkušenj;
-
da je
usposobljen za vodenje, upravljanje in koordinacijo dela;
-
da
aktivno obvlada najmanj en svetovni jezik;
-
da je
strokovnjak na področju dela oziroma dejavnosti agencije;
-
da ni bil
pravnomočno obsojen zaradi naklepnega kaznivega dejanja, ki se preganja po
uradni dolžnosti, na pogojno kazen zapora v trajanju več kot 6 mesecev.
27.
člen
Pogodbo o
zaposlitvi sklene z direktorjem agencije Vlada Republike Slovenije.
Za čas
trajanja mandata oziroma do razrešitve je direktor v delovnem razmerju v
agenciji.
28.
člen
Direktor
agencije ima naslednje pristojnosti in naloge:
-
sprejema
akte v posamičnih zadevah iz pristojnosti agencije, če s predpisi ni
določeno drugače;
-
sprejema
splošne akte agencije, s katerimi se urejajo vprašanja, pomembna za delo in
poslovanje agencije (v nadaljnjem besedilu: interni splošni akti;
-
na
podlagi predloga znanstvenega sveta agencije odloča o izboru prejemnikov
proračunskih sredstev na področju raziskovalne dejavnosti
-
pripravi
predlog programa dela in finančnega načrta agencije;
-
pripravi
predlog letnega poročila o delu agencije;
-
pripravlja strokovne podlage za opravljanje nalog upravnega odbora ter
izvršuje usmeritve in sklepe upravnega odbora;
-
pripravlja predloge splošnih aktov agencije, ki jih sprejema upravni odbor;
-
podpisuje
akte, listine in druge dokumente ter sklepa pogodbe, ki se nanašajo na
poslovanje agencije;
-
imenuje
komisije in druga delovna telesa za izvedbo posameznih strokovnih nalog in
-
opravlja
druge naloge, ki so v skladu s predpisi, splošnimi akti agencije za
izvrševanje javnih pooblastil, statutom in internimi splošnimi akti
agencije.
29.
člen
Za
učinkovito vodenje in opravljanje nalog agencije sklicuje direktor kolegij,
kot svoje posvetovalno telo.
Kolegij
obravnava vprašanja in daje predloge ter mnenja iz delovnega področja
direktorja in upravnega odbora agencije.
Sestavo
kolegija oblikuje direktor po svoji presoji.
3.
Znanstveni svet
30.
člen
Znanstveni svet je najvišje strokovno in svetovalno telo agencije.
Znanstveni svet sestavlja šest članov, tako da so zastopana vsa področja
znanstvenih ved.
Člane in
predsednika znanstvenega sveta imenuje minister, pristojen za znanost, na
predlog Sveta za znanost in tehnologijo Republike Slovenije.
Za člana
znanstvenega sveta ne more biti imenovan predstojnik visokošolskega zavoda
ali članice univerze, direktor raziskovalne organizacije in predsedniki
znanstvenoraziskovalnih svetov.
31.
člen
Člani
znanstvenega sveta so imenovani za dobo petih let, brez možnosti ponovnega
imenovanje.
32.
člen
Način
izvajanja nalog znanstvenega sveta agencije določa poslovnik, ki ga sprejme
upravni odbor agencije.
33.
člen
Pristojnosti znanstvenega sveta so:
Znanstveni svet oblikuje predlog finančno ovrednotenih prednostnih seznamov
za izbor programov in projektov (v nadaljnjem besedilu: predlog prednostnega
seznama) in opravlja tudi naslednje naloge:
-
sprejema
strokovna izhodišča za pripravo splošnih aktov agencije za izvrševanje
javnih pooblastil;
-
sprejema
metodologije ocenjevanja za posamezne ocenjevalne postopke;
-
koordinira in organizira evalvacijske postopke agencije;
-
oblikuje
evalvacijske ocene o raziskovalni in razvojni aktivnosti;
-
spremlja
stanje in vrednoti razvoj raziskovalno-razvojne dejavnosti v Republiki
Sloveniji z vidika raziskovalne in razvojne kakovosti;
-
sprejema
programe razvoja raziskovalno-razvojne dejavnosti za posamezno znanstveno
vedo oziroma raziskovalno področje;
-
pripravlja predloge za oblikovanje in izvajanje ciljev ter instrumentov
raziskovalne in razvojne politike;
-
pripravlja poročila o rezultatih raziskovalno-razvojne dejavnosti;
-
opravlja
druge naloge s področja evalvacijskih postopkov agencije.
34.
člen
Za
izvajanje nalog znanstveni svet ustanovi stalna in občasna strokovna telesa
ter imenuje njihove člane in predsednike.
Stalna
strokovna telesa so znanstvenoraziskovalni sveti za posamezne znanstvene
vede.
Delovanje
stalnih in občasnih strokovnih teles se podrobneje uredi s pravilnikom.
4.
Stalna in občasna delovna telesa
35.
člen
Upravni
odbor, znanstveni svet in direktor lahko imenujejo komisije in druga delovna
telesa iz obsega svoje pristojnosti, če tako določa predpis ali imenovanje
zahteva smotrnost dela in odločanja.
V sklepu
o imenovanju ustrezne komisije ali delovnega telesa morata biti določena
pristojnost in čas imenovanja.
Član
strokovne komisije, ki jo za ocenjevanje prijav za sofinanciranje predmeta
raziskovalne dejavnosti imenuje direktor, zaposlen v agenciji, ne more
sodelovati pri obravnavanju oziroma odločanju o sofinanciranju predmeta
raziskovalne dejavnosti, ki se nanaša na raziskovalno organizacijo, v kateri
opravlja dopolnilno delo.
IV.
ORGANIZACIJA AGENCIJE
36.
člen
Za
izvajanje dejavnosti in nalog je agencija organizirana v organizacijske
enote.
Notranjo
organizacijo agencije ureja splošni akt o notranji organizaciji in
sistemizaciji delovnih mest.
37.
člen
O
ustanoviti nove ali ukinitvi obstoječe organizacijske enote odloča upravni
odbor agencije na predlog direktorja.
38.
člen
Za
ustanovitev nove organizacijske enote morajo biti izpolnjeni naslednji
pogoji:
-
izdelan
program dela nove organizacijske enote,
-
sredstva,
potrebna za izvajanje programa,
-
strokovno
usposobljeni kadri, potrebni za izvajanje programa in
-
potrebna
oprema ter delovni prostor.
39.
člen
Organizacijska enota se ukine v primeru neizpolnjevanja pogojev iz
prejšnjega člena, potrebnih za njen obstoj.
V.
ZASTOPANJE IN PREDSTAVLJANJE AGENCIJE TER PODPISOVANJE
40.
člen
Agencijo
zastopa, predstavlja in zanjo podpisuje direktor agencije v okviru
dejavnosti brez omejitev. Direktor ima lahko enega ali več pomočnikov
direktorja, na katere lahko prenese določena pooblastila.
Pomočniki
direktorja načrtujejo, organizirajo in vodijo izvajanje nalog s svojega
delovnega področja.
Eden od
pomočnikov je namestnik direktorja, ki v primeru zadržanosti oziroma
odsotnosti direktorja predstavlja in zastopa agencijo ter opravlja druge
naloge, ki so v pristojnosti direktorja.
41.
člen
Direktor
lahko prenese pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in s
tem statutom, opravljanje posameznih zadev, podpisovanje pogodb in listin na
posamezne delavce agencije.
42.
člen
Podpisnike listin določi direktor agencije z internim splošnim aktom
agencije.
VI.
PRIHODKI IN ODHODKI
43.
člen
Agencija
pridobiva prihodke:
-
iz
sredstev državnega proračuna, pridobljena na podlagi pogodbe z ministrstvom,
pristojnim za znanost;
-
s
prihodki od prodaje blaga in storitev na trgu;
-
z
donacijami;
-
z drugimi
viri skladno s predpisi.
44.
člen
Agencija
lahko, če opravlja storitve za posameznike in pravne osebe, izda tarifo
oziroma zaračunava upravno takso.
VII.
PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI AGENCIJE V PRAVNEM PROMETU
45.
člen
Agencija
je pravna oseba javnega prava, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje
dejavnosti samostojno, v svojem imenu in za svoj račun, z vsemi pravicami in
obveznostmi brez omejitev.
Agencija
odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem.
VIII.
RAZPOLAGANJE S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN KRITJE PRESEŽKA ODHODKOV
NAD PRIHODKI
46.
člen
Presežek
prihodkov nad odhodki agencija lahko uporabi za opravljanje in razvoj
dejavnosti, ali za plačilo delovne uspešnosti zaposlenih v agenciji v skladu
z zakonom, ali ga vplača v državni proračun.
O uporabi
presežka prihodkov nad odhodki in o načinu pokrivanja presežka odhodkov nad
prihodki odloča upravni odbor na predlog direktorja agencije in v soglasju z
vlado.
IX.
RAZMERJA DO USTANOVITELJA IN DRUGIH SUBJEKTOV
47.
člen
Agencija
je dolžna najkasneje do 31. oktobra tekočega leta pripraviti letni program
dela in finančni načrt za prihodnje leto in ga predložiti vladi v soglasje.
Letni
program dela agencije določa cilje, ki jih mora doseči in naloge, ki jih bo
opravljala v posameznem letu v skladu s sklepi in usmeritvami vlade in
ministrstva, pristojnega za znanost, ter način njihovega doseganja in
uresničevanja.
K letnemu
programu dela mora biti priložen opis večletne strategije razvoja agencije,
iz katerega mora biti razviden prispevek agencije k splošnemu nacionalnemu
razvoju na področju raziskovalne dejavnosti, ukrepov za zagotavljanje
kakovosti storitev agencije ter ukrepov za zagotavljanje učinkovite in
namenske porabe sredstev.
48.
člen
Če na
letni program dela in na finančni načrt vlada do 15. decembra ne izda
soglasja, se do izdaje soglasja uporabljata program dela in finančni načrt
za preteklo leto.
49.
člen
Agencija
najmanj enkrat na leto pisno poroča ministrstvu, pristojnemu za znanost, in
vladi o doseženih ciljih in rezultatih, o izvrševanju finančnih načrtov ter
o rezultatih poslovanja, skladno s predpisi o javnih financah in
računovodstvu.
X.
ODGOVORNOSTI USTANOVITELJA ZA OBVEZNOSTI AGENCIJE
50.
člen
Vlada je
v imenu ustanovitelja odgovorna za obveznosti agencije v primerih, ki jih
določa Zakon o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 52/02), in sicer:
-
če
agencija ne bi mogla poravnati obveznosti iz svojega premoženja ali
-
če bi
bilo s poravnavo obveznosti resno ogroženo opravljanje nalog agencije.
XI.
VAROVANJE TAJNOSTI
51.
člen
Glede
varovanja državne, vojaške, uradne ali poslovne tajnosti se za agencijo
uporabljajo določbe, ki veljajo za državno upravo.
Direktor
z internim splošnim aktom določi, kateri podatki pomenijo uradno ali
poslovno tajnost, stopnjo tajnosti podatkov ter ukrepe in postopek za
njihovo zavarovanje.
52.
člen
Za
pisarniško poslovanje in ravnanje z dokumentacijo v okviru agencije se
uporabljajo predpisi, ki urejajo ta vprašanja za državno upravo.
XII.
SPLOŠNI AKTI AGENCIJE
53.
člen
Splošna
akta agencije sta statut in akt o notranji organizaciji in sistemizaciji
delovnih mest.
Agencija
po predhodnem soglasju ministra, pristojnega za znanost, izdaja tudi splošne
akte za izvrševanje javnih pooblastil, s katerimi določa podrobnejšo
organizacijo upravljanja agencije z javnimi sredstvi za raziskovalno
dejavnost, določa metodologijo, pogoje in merila ter postopke izbora,
financiranje, nadzor nad izvajanjem programov in projektov ter ureja druga
področja skladno z zakonom.
54.
člen
Vsi
splošni akti se spreminjajo in dopolnjujejo po enakem postopku, kot je s tem
statutom določeno za njihov sprejem.
55.
člen
Splošni
akti agencije se objavijo na spletni strani agencije.
Splošni
akti za izvrševanje javnih pooblastil, ki jih izdaja agencija, se objavijo v
Uradnem listu Republike Slovenije.
Splošni
akti začnejo veljati z dnem objave, če ni v njih samih opredeljen drugačen
rok.
XIII.
JAVNOST DELA AGENCIJE
56.
člen
Organi
agencije v okviru svoje pristojnosti zagotavljajo javnost dela agencije.
Sporočila
za javnost lahko posreduje direktor agencije ali oseba, ki jo pooblasti
direktor.
57.
člen
Agencija
o svojem delu obvešča strokovno javnost z objavo letnih poročil o delu in
poslovanju agencije in letnih pregledov, z objavljanjem prispevkov v
strokovnih glasilih in preko spletnih strani agencije.
Agencija
o svojem delu obvešča splošno javnost preko javnih medijev, v obliki
sporočil za javnost, s sklicevanjem tiskovnih konferenc ter preko spletnih
strani agencije.
58.
člen
Direktor
agencije z internim aktom podrobneje opredeli način zagotavljanja javnosti
dela agencije.
XIV.
KONKURENČNA PREPOVED
59.
člen
Konkurenčna prepoved se določa v skladu s predpisi, ki urejajo delovna
razmerja javnih uslužbencev v pogodbi o zaposlitvi.
Statut Javne agencije za raziskovalno
dejavnost Republike Slovenije z dne 22.7.2004 vsebuje naslednje
prehodne in končne določbe:
»
60. člen
Na
podlagi Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 123/03) je vlada s sklepom št.
119-29/2004 z dne 19. 02. 2004 imenovala vršilca dolžnosti direktorja
agencije za čas do imenovanja direktorja agencije, vendar največ za obdobje
enega leta, in sicer od 01. 03. 2004.
61.
člen
Upravni
odbor agencije mora najkasneje v dveh mesecih po konstituiranju sprejeti
statut in v treh mesecih predlagati vladi v imenovanje direktorja agencije.
62.
člen
Splošni
akti morajo biti sprejeti najkasneje do 26. 12. 2004.
Imenovanje znanstvenega sveta mora biti izvedeno najkasneje do 15.9.2004.
63.
člen
Do
uveljavitve splošnih aktov agencije za izvrševanje javnih pooblastil se
uporabljajo akti ministrstva, pristojnega za znanost, če niso v nasprotju z
Zakonom o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 52/02) in s Sklepom o
ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
(Uradni list RS, št. 123/03).
64.
člen
Ta statut
sprejme upravni odbor agencije z večino glasov vseh svojih članov.
65.
člen
Postopek
za spremembo ali dopolnitev statuta je enak kot za njegov sprejem.
66.
člen
Razlago
določb tega statuta daje upravni odbor agencije."
Sprememba
Statuta Javne agencije za raziskovalno
dejavnost Republike Slovenije št. 0142-56/2005/1 z dne 25.10.2005
vsebuje naslednjo končno določbo:
"2.
člen
Sprememba
in dopolnitev statuta začne veljati naslednji dan po sprejemu."
Sprememba
Statuta Javne agencije za raziskovalno
dejavnost Republike Slovenije št. 0142-56/2005/2 z dne 31.1.2006
vsebuje naslednjo končno določbo:
"2.
člen
Sprememba
statuta začne veljati naslednji dan po sprejemu, uporablja pa se od
13.12.2005."
Sprememba
Statuta Javne agencije za raziskovalno
dejavnost Republike Slovenije št. 0142-56/2005/4 z dne 31.1.2006
vsebuje naslednjo končno določbo:
"2.
člen
Sprememba
statuta začne veljati naslednji dan po sprejemu."
Sprememba
Statuta Javne agencije za raziskovalno
dejavnost Republike Slovenije št. 900-10/2009-2 z dne 17.6.2009
vsebuje naslednjo končno določbo:
"2.
člen
Ta statut
začne veljati naslednji dan po objavi na spletni strani agencije."
Statut
o spremembah in dopolnitvah Statuta Javne agencije za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije št. 007-15/2010-1 z dne 23.12.2010 vsebuje naslednjo
končno določbo:
"6.
člen
Ta statut
sprejme Upravni odbor agencije in začne veljati naslednji dan po objavi na
spletni strani agencije."
Statut
o spremembah in dopolnitvah Statuta Javne agencije za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije št. 007-8/2011-1 z dne 19. 5. 2011 vsebuje naslednjo
končno določbo:
"2.
člen
Sprememba
statuta začne veljati naslednji dan po objavi na spletni strani agencije."
Dopolnitve
Statuta Javne agencije za raziskovalno
dejavnost Republike Slovenije št. 007-15/2010-4 z dne 30. 9. 2013
vsebuje naslednjo končno določbo:
"3.
člen
Ta statut
sprejme Upravni odbor agencije in začne veljati naslednji dan po objavi na
spletni strani agencije.".
Statut je
na spletni strani agencije objavljen dne, 25.10.2013.
Sprememba Statuta Javne agencije za raziskovalno dejavnost republike
Slovenije št. 007-15/2010-5 z dne 22. 7. 2014 vsebuje naslednjo končno
določbo:
"3.
člen
Ta
sprememba statuta začne veljati naslednji dan po objavi na spletni strani
Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije.".
|