Na podlagi 31. člena Statuta Javne agencije za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije, št. 007-18/2022-1 z dne 27. 10. 2022, je Znanstveni svet
Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 53. seji dne 5.
12. 2022 sprejel
Poslovnik o delu Znanstvenega sveta Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina poslovnika)
S tem poslovnikom se ureja organizacija, način in postopek dela Znanstvenega
sveta Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: ZSA).
2. člen
(splošna slovnična oblika)
V tem poslovniku uporabljeni izrazi, ki se nanašajo na osebe in so zapisani v
moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za ženski in moški spol.
3. člen
(javnost dela)
Delo ZSA je javno.
O delu ZSA in o sprejetih sklepih obvešča javnost predsednik ZSA, po
pooblastilu predsednika ZSA pa tudi druga oseba, ki jo le ta pooblasti.
4. člen
(upoštevanje nasprotja interesov)
Člani ZSA so se dolžni pri svojem delu izogibati dejanskemu ali možnemu
nasprotju interesov v skladu z zakonom, ki ureja preprečevanje in odpravljanje
nasprotja interesov in s splošnim aktom ARRS, ki ureja strokovna telesa
agencije.
Smiselno enako, kot je določeno v prejšnjem odstavku za člane ZSA, velja za
vse, ki sodelujejo pri delu ZSA.
5. člen
(zaupnost dokumentov)
Član ZSA je dolžan dokumente, ki nastanejo pri delu ZSA oziroma se z njimi
seznani v okviru dela ZSA, uporabljati kot interne dokumente, kar pomeni, da jih
ne sme reproducirati ali dovoliti drugačnega razširjanja nepooblaščenim osebam.
Enako, kot je določeno v prejšnjem odstavku za člane ZSA, velja za vse, ki
sodelujejo pri delu ZSA.
II. ORGANIZACIJA ZSA
6. člen
(pristojnosti)
ZSA opravlja naloge znotraj svojih pristojnosti, ki jih ima po zakonu, ki
ureja znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost, aktu o ustanovitvi ARRS
in statutu ARRS.
Svoje naloge ZSA izvršuje na sejah ter z analizami in pripravo gradiv za
seje.
Seje ZSA lahko potekajo v fizični obliki ali preko videokonferenčnega
sistema. Korespondenčna – dopisna seja poteka preko elektronske pošte.
ZSA sprejme plan sej za tekoče leto.
7. člen
(imenovanje)
Člane in predsednika ZSA imenuje Vlada Republike Slovenije na predlog
Razvojnega sveta Republike Slovenije.
Namestnika predsednika izvolijo člani ZSA med seboj z večino glasov vseh
članov ZSA.
8. člen
(predsednik ZSA)
Predsednik ZSA:
- predlaga dnevni red ZSA,
- sklicuje in vodi seje ZSA,
- podpisuje zapisnike ZSA in sklepe ZSA,
- seznanja člane ZSA o pobudah,
predlogih, informacijah in stališčih, ki se nanašajo na delo ZSA in
- predstavlja ZSA v javnosti in zastopa njihova stališča in skrbi za uresničevanje
sklepov.
9. člen
(člani ZSA)
Člani ZSA so se dolžni udeleževati sej in sodelovati pri delu ZSA. V primeru,
da se iz objektivnih razlogov seje ne morejo udeležiti, morajo svojo odsotnost
najkasneje tri dni pred sejo pisno sporočiti predsedniku ZSA (velja tudi
sporočilo po elektronski pošti).
Člani ZSA imajo pravico, da:
- so v skladu z določbami tega poslovnika
obveščeni o predlogu dnevnega reda seje,
- dajejo predloge za spremembe in
dopolnitve dnevnega reda,
- za zadeve, ki so na dnevnem redu, prejmejo ustrezno
gradivo,
- jim je omogočen vpogled v celotno dokumentacijo ZSA (z upoštevanjem
zakonskega varovanja podatkov),
- so obveščeni o izvrševanju sklepov ZSA.
Naloge članov ZSA:
- poročajo, razpravljajo in na predlog predsednika
odločajo na sejah ZSA o posameznih vprašanjih iz pristojnosti ZSA,
- predlagajo
obravnavo posameznih vprašanj iz pristojnosti ZSA,
- sodelujejo pri delu stalnih
in občasnih telesih, ki jih imenuje ARRS,
- opravljajo druge naloge, ki jih
določi ZSA.
Člani ZSA prejemajo vse publikacije, informacije in poročila, ki jih izdaja
oziroma pripravlja ARRS.
III. NAČIN IN POSTOPEK DELA ZSA
10. člen
(sklic seje)
Predsednik ZSA skliče sejo na:
- lastno pobudo,
- pobudo najmanj dveh članov
ZSA,
- predlog direktorja ARRS ali
- na predlog upravnega odbora ARRS oziroma
predsednika upravnega odbora ARRS.
11. člen
(rok sklica seje)
Vabilo na sejo ZSA, v katerem so predlagani dnevni red, čas in kraj seje, ki
mu je priloženo gradivo v elektronski obliki, pošlje predsednik ZSA članom in
drugim vabljenim najmanj 4 dni pred sejo po elektronski pošti, praviloma tako,
da sta v štiridnevni rok vključena sobota in nedelja.
Če je treba sejo ZSA sklicati v krajšem roku, kakor je določeno v prejšnjem
odstavku, morajo biti razlogi obrazloženi v vabilu.
Za vsako točko dnevnega reda, razen če gre za informacijo, mora biti vabilu
priloženo gradivo. Le izjemoma se, s soglasjem predsednika ZSA, gradivo lahko
predloži na sami seji ZSA.
12. člen
(sklepčnost seje)
Za nemoteno delo ZSA je potrebna prisotnost vseh članov ZSA. ZSA lahko
formalno veljavno sklepa, če so na seji navzoči najmanj štirje člani ZSA, pri
čemer se za navzočnost na seji šteje tudi komunikacijska povezava na način, ki
omogoča ugotovitev identitete člana.
V primeru nepopolne sestave članov ZSA, ko članstvo posameznega člana ZSA
preneha, lahko ZSA, za čas do imenovanja nadomestnega člana ZSA, formalno
veljavno sklepa, če so na seji navzoči najmanj trije člani.
Sklepčnost ugotovi predsednik ZSA, nato predsednik ZSA ugotovi, kdo od članov
ZSA je navzoč na seji in kdo od vabljenih, poleg članov ZSA, je še navzoč na
seji.
Če ZSA ni sklepčen, se seja ne začne in jo je treba ponovno sklicati.
13. člen
(korespondenčna – dopisna seja ZSA)
V nujnih primerih, ko je treba sprejeti odločitev v krajšem času, kot je
mogoče sklicati sejo ZSA, oziroma v primerih, ko ni možno zagotoviti navzočnosti
članov na sami seji, lahko predsednik ZSA izvede korespondenčno - dopisno sejo,
če temu ne nasprotuje noben član ZSA.
Gradivo za dopisno sejo se pošlje vsem članom ZSA po elektronski pošti.
Člani ZSA odločajo o posameznem vprašanju na dopisni seji na elektronski
glasovnici, kjer je naveden predlagani sklep ter besedi »ZA« in »PROTI«. Obvezna
sestavina glasovnice so poleg navedenega sklepa še datum in ura sklica seje,
sklep, kjer se z besedilom »ZA« in »PROTI« odloča o pristanku k sklicu dopisne
seje ter rubrika, v kateri lahko člani podajo morebitne pripombe.
Član ZSA glasuje po elektronski pošti, pri čemer mora elektronsko sporočilo,
ki pomeni njegovo glasovanje, poslati iz elektronskega naslova, ki ga je
tajništvu ARRS sporočil kot svoj elektronski naslov.
Član ZSA glasuje tako, da pri vsakem sklepu označi glede na svojo opredelitev
besedo »ZA« ali »PROTI«. Glasovnico najkasneje v roku 36 ur od sklica seje (v
rok se ne vštevajo dela prosti dnevi in prazniki) pošlje na določen elektronski
naslov ARRS. V izjemnih primerih, ki jih določi predsednik ZSA, je rok lahko
krajši. Sklep je sprejet na dopisni seji, če je sprejet sklep o sklicu dopisne
seje in podredno, če je za predlagani sklep glasovala večina članov.
O korespondenčni - dopisni seji se sestavi zapisnik, v katerem se navede
vzrok za sklic seje, dnevni red seje, postavljeno vprašanje oziroma predlog
sklepa, izid glasovanja ter morebitne pripombe članov. Zapisnik se praviloma
potrdi na naslednji seji ZSA.
14. člen
(vabljeni na sejo)
Na sejo ZSA sta vabljena direktor ARRS in predsednik upravnega odbora ARRS,
ki se mu posreduje tudi vsa gradiva seje.
Predsednik ZSA lahko povabi na sejo ZSA zunanje strokovnjake, predstavnike
institucij s področja znanstvenoraziskovalne dejavnosti in predstavnike sredstev
javnega obveščanja.
15. člen
(dnevi red seje)
Predsednik ZSA predlaga dnevni red seje, ki je naveden v vabilu na sejo in
morebitne spremembe ali dopolnitve tega dnevnega reda. Spremembe ali dopolnitev
predloga dnevnega reda lahko predlaga in utemelji tudi vsak drug član ZSA.
Na dnevnem redu vsake seje ZSA mora biti posebna točka za potrditev zapisnika
prejšnje seje.
ZSA o dnevnem redu odloči z glasovanjem.
16. člen
(potek seje)
Predsednik ZSA vodi sejo ZSA po sprejetih točkah dnevnega reda. Najprej da
besedo poročevalcu, če je potrebna uvodna obrazložitev, nato pa članom, ki
želijo razpravljati. Razpravljajo lahko tudi drugi udeleženci seje, če jim to
dovoli ali jih k temu povabi predsednik ZSA. Predsednik ZSA daje besedo
razpravljavcem po vrstnem redu prijav in ob tem upošteva njihove zahteve po
odgovoru. Mimo vrstnega reda lahko dobi besedo poročevalec, če je potrebna
dopolnitev obrazložitve ali dodatno pojasnilo.
Razprava o posamezni točki dnevnega reda traja, dokler člani ZSA želijo
razpravljati.
Če predsednik ZSA ugotovi, da je zadeva dovolj pojasnjena, razpravo konča in
predlaga sprejem ustreznega sklepa ali druge odločitve. Če predsednik ZSA ali
ZSA ugotovi, da zadeva ni dovolj pojasnjena, jo vrne predlagatelju v dopolnitev
in določi rok ponovne predložitve na sejo ZSA.
17. člen
(oblikovanje sklepa)
Sklep ali drugo odločitev predlaga predsednik ZSA pri vsaki točki dnevnega
reda posebej. Predlog sklepa ali predlog druge odločitve ZSA mora biti nedvoumno
oziroma razumljivo oblikovan. Člani ZSA lahko predlagajo spremembo ali
dopolnitev sklepa ali druge odločitve.
Če je več predlaganih sklepov v isti zadevi, se glasuje o vsakem predlogu
sklepa posebej. V primeru, da nobeden izmed predlogov ne dobi zadostne večine,
se glasovanje ponovi, med tistima predlogoma, ki sta dobila največ glasov. Če
tudi pri ponovnem glasovanju nobeden izmed predlogov ne dobi potrebne večine, se
šteje, da ZSA o zadevi ni odločil in sklep ni sprejet. V takem primeru ZSA
opredeli postopek za nadaljnje aktivnosti pri pripravi rešitve odprtega
vprašanja.
18. člen
(sprejemanje sklepov)
ZSA praviloma odloča s soglasjem članov.
Če soglasja ni mogoče doseči, ZSA odloči o sklepu ali drugi odločitvi z
glasovanjem vseh navzočih članov ZSA. Sklep ali druga odločitev ZSA je sprejeta,
če zanjo glasujejo najmanj štirje člani ZSA. V primeru nepopolne sestave članov
ZSA, ko članstvo posameznega člana ZSA preneha, je za čas do imenovanja
nadomestnega člana ZSA, sklep ali druga odločitev sprejeta, če zanjo glasujejo
najmanj trije člani ZSA.
Član ZSA, ki se s predlaganim sklepom ne strinja, lahko poda ločeno mnenje,
ki se ga mora na njegovo zahtevo zapisati v zapisnik.
Na seji, sklicani kakor je določeno v prvem odstavku 13. člena tega
poslovnika (korespondenčna -dopisna seja), je sklep ali druga odločitev ZSA
sprejeta, če za njen sprejem glasujejo štirje člani ZSA.
19. člen
(način glasovanja)
Člani ZSA glasujejo o sklepih ali drugih odločitvah praviloma z dvigom rok.
Pri tem predsednik ZSA ugotovi, kdo je »ZA«, kdo je »PROTI« in kdo se glasovanja
vzdrži.
ZSA lahko odloči, da se o posameznem sklepu izvede poimensko glasovanje. Vsak
član ZSA ima pravico, da pojasni razloge za svojo odločitev pri glasovanju.
20. člen
(odpravek sklepa)
Sklepe ali druge odločitve ZSA podpisuje predsednik ZSA, v njegovi odsotnosti
pa njegov namestnik oziroma oseba, ki jo predsednik ZSA pooblasti.
Sprejete sklepe, ki jih je treba izvršiti takoj in so na seji sprejeti v
predloženi obliki, predsednik ZSA ali njegov namestnik lahko podpiše pred
potrditvijo celotnega zapisnika.
21. člen
(zapisnik seje)
O delu na seji ZSA se piše zapisnik.
Zapisnik seje mora vsebovati:
- zaporedno številko seje,
- datum, uro začetka
in konca seje ter podatke o morebitni prekinitvi in nadaljevanju seje,
- kraj
seje,
- ime in priimek prisotnih,
- ime in priimek navzočih članov ZSA preko
komunikacijske povezave,
- kdo je sejo vodil,
- podatke o sklepčnosti seje,
- dnevni red z navedbo vseh morebitnih sprememb in dopolnitev, ki so bile
sprejete,
- navedbo poročevalcev k posameznim točkam dnevnega reda in vseh
razpravljavcev,
- sprejete sklepe oziroma odločitve z opredelitvijo večine, s
katero so bili sprejeti oziroma zapis, da določen sklep ni bil sprejet ali pa o
zadevi ni bilo odločeno,
- izjave, katere člani ZSA izrecno zahtevajo, da se
vpišejo v zapisnik.
Zapisnik piše zapisnikar, ki ga določi direktor ARRS izmed strokovnih
sodelavcev ARRS.
Zapisnik podpišeta predsednik ZSA oziroma njegov namestnik in zapisnikar.
Predlog zapisnika prejmejo člani ZSA praviloma v petih delovnih dneh po seji.
Morebitne pripombe pošljejo pisno v petih dneh od prejema predloga zapisnika.
Zapisnik ZSA praviloma obravnava na naslednji seji. Prisotni člani ZSA lahko
še dodatno podajo dopolnila s pripombami na zapisnik. Zapisnik in morebitne
pripombe potrdi ZSA z glasovanjem.
22. člen
(izvrševanje sklepov)
Za izvrševanje sklepov ali drugih odločitev ZSA skrbita predsednik ZSA in
direktor ARRS.
23. člen
(zagotavljanje dela)
Strokovne, organizacijske in administrativno-tehnične naloge za ZSA opravlja
kabinet direktorja ARRS.
24. člen
(shranjevanje dokumentacije)
Gradiva, ki se obravnavajo na sejah ZSA, zapisnike in druge dokumente ZSA,
hrani kabinet direktorja ARRS.
25. člen
(potrjevanje odpravkov pisnih sklepov)
Za potrjevanje verodostojnosti sklepov in drugih dokumentov s področja dela
ZSA se v skladu s statutom ARRS uporablja veliki okrogli žig agencije.
26. člen
(plačilo za delo)
Člani ZSA so za izvedbo svojih nalog upravičeni do plačila v skladu s
splošnim aktom ARRS, ki ureja plačilo za delo ZSA.
27. člen
(spremembe poslovnika)
Vsak član ZSA ima pravico predlagati spremembe in dopolnitve tega poslovnika.
Vse spremembe in dopolnitve tega poslovnika se sprejemajo po enakem postopku,
kot je določen za njegov sprejem.
IV. KONČNI DOLOČBI
28. člen
(prenehanje veljavnosti)
Z dnem začetka veljavnosti tega poslovnika preneha veljati Poslovnik o delu
Znanstvenega sveta Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije,
št. 0142-14/2006/1 z dne 8. 12. 2005, št. 014-2/2007-1 z dne 6. 4. 2007, št.
007-12/2013-1 z dne 30. 9. 2013, št. 007-6/2015-2 z dne 13. 8. 2015, št.
007-6/2015-3 z dne 19. 4. 2017 in št. 007-6/2015-5 z dne 18. 6. 2018.
29. člen
(začetek veljavnosti)
Ta poslovnik začne veljati naslednji dan po objavi na spletni strani ARRS.
Številka: 007-23/2022-1
Datum: 5. 12. 2022
Prof. dr. Peter Križan,
predsednik Znanstvenega sveta agencije
|