Prejšnja objava: v
veljavi do 23. 7. 2024.
Na podlagi 3. točke prvega odstavka 23. člena Sklepa o ustanovitvi Javne
agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
(Uradni list RS, št. 48/23) direktor Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in
inovacijsko dejavnost Republike Slovenije sprejema
Pravila o protokolu
izvedbe postopkov za (so)financiranje inovacijske dejavnosti
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(predmet pravil)
Ta pravila so interni splošni akt Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in
inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: agencija), s
katerimi se ureja protokol izvedbe postopkov za financiranje in sofinanciranje
(v nadaljnjem besedilu: (so)financiranje) inovacijske dejavnosti, ki jih izvaja
agencija.
2. člen
(namen pravil)
Namen teh pravil je zagotoviti preglednost, pravilnost in transparentnost
izvedbe postopkov za dodelitev sredstev za (so)financiranje projektov in drugih
aktivnosti v okviru inovacijske dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: aktivnost
inovacijske dejavnosti).
3. člen
(pravne podlage)
(1) Agencija financira aktivnosti inovacijske dejavnosti na podlagi:
- Resolucije o znanstvenoraziskovalni in inovacijski strategiji
Slovenije 2030 (Uradni list RS, št. 49/22);
- Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni
list RS, št. 186/21 in 40/23);
- Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 27/17, 13/18 –
ZSInv in 40/23 –
ZZrID-A);
- Splošnega akta o strokovnih telesih ARRS (Uradni list RS, št.
166/22);
- drugih relevantnih nacionalnih predpisov.
(2) V primeru financiranja aktivnosti inovacijske dejavnosti s področja
evropske kohezijske politike (v nadaljnjem besedilu: EKP) se upoštevajo tudi
pravila, ki urejajo izvajanje EKP, in sicer zlasti:
- Uredba o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja
evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 za cilj naložbe za rast in
delovna mesta (Uradni list RS, št. 21/23) in druge nacionalne uredbe ter
predpisi;
- uredbe (EU) in drugi evropski predpisi;
- predpisi, navodila in smernice organa upravljanja za posamezno
programsko obdobje, kot npr.: Navodila organa upravljanja za načrtovanje,
odločanje o podpori, spremljanje in poročanje o izvajanju evropske
kohezijske politike v programskem obdobju 2021-2027, Strategija organa
upravljanja za boj proti goljufijam v okviru Programa evropske kohezijske
politike v obdobju 2021–2027, Navodila organa upravljanja o upravičenih
stroških za sredstva evropske kohezijske politike v programskem obdobju
2021-2027, smernice organa za računovodenje;
- sporazum o prenosu in načinu izvajanja nalog, sklenjen med
posredniškim in izvajalskim telesom;
- pogodba o prenosu in načinu izvajanja nalog, sklenjena med
posredniškim in izvajalskim telesom.
4. člen
(smiselna uporaba določb splošnega akta agencije)
V kolikor posamezna vprašanja izvedbe postopkov za (so)financiranje inovacijske
dejavnosti niso urejena v pravnih podlagah iz 3. člena teh pravil, se glede njih
smiselno uporabljajo določbe Splošnega akta o postopkih (so)financiranja in
ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti.
5. člen
(pomen izrazov)
Izrazi, uporabljeni v teh pravilih, pomenijo:
- uradna oseba je javni uslužbenec, ki je na agenciji pristojen za posamezne
vsebine aktivnosti inovacijske dejavnosti in v vlogi skrbnika javnega razpisa
oziroma javnega poziva izvaja koordiniranje in organizacijo postopka ter druge
naloge, potrebne za izvedbo financiranja in spremljanja izvajanja posamezne
aktivnosti inovacijske dejavnosti;
- izvajalsko telo je agencija, ki v okviru izvajanja EKP na podlagi sklenjenega
sporazuma o prenosu in načinu izvajanja nalog opravlja naloge, ki so nanjo
prenesene s sporazumom;
- posredniško telo je ministrstvo, s katerim agencija sklene sporazum o prenosu
in načinu izvajanja nalog EKP;
- organ upravljanja je Ministrstvo za kohezijo in regionalni razvoj;
- prijavitelj ali vlagatelj (v nadaljnjem besedilu: prijavitelj) je oseba, ki
se z oddajo vloge za (so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti prijavi
na javni razpis ali javni poziv agencije;
- upravičenec ali prejemnik sredstev (v nadaljnjem besedilu: prejemnik
sredstev) je prijavitelj, katerega predlagani projekt je odobren za
(so)financiranje in s katerim agencija sklene pogodbo o (so)financiranju;
- projekt v okviru EKP je ekonomsko nedeljiva celota aktivnosti, ki
izpolnjujejo natančno določeno (tehnično-tehnološko) funkcijo in imajo jasno
opredeljene cilje, na podlagi katerih je mogoče presojati, ali projekt
izpolnjuje vnaprej določena merila in ima vnaprej določeno trajanje, ki je
omejeno z datumom začetka in konca;
- operacija je projekt, ki je v okviru EKP izbran za (so)financiranje.
6. člen
(pogoji za začetek postopka)
Agencija lahko začne postopek za dodelitev sredstev, če:
- ima za dodelitev sredstev potrjen program dela in
- so izpolnjeni drugi pogoji za prevzemanje obveznosti iz pogodb,
sklenjenih s pristojnim ministrstvom oz. pogoji, ki jih določajo zakoni in
podzakonski predpisi.
7. člen
(vrsta postopkov izbora za (so)financiranje)
Agencija lahko aktivnosti inovacijske dejavnosti financira na podlagi javnega
razpisa (v nadaljnjem besedilu: razpis) oziroma javnega poziva (v nadaljnjem
besedilu: poziv).
8. člen
(najava razpisa in poziva)
Agencija najavi načrt vseh razpisov in pozivov za tekoče leto na svojih spletnih
straneh. Najava vsebuje predvideni datum objave (mesec in leto oziroma kvartal),
naziv razpisa oziroma poziva, rok za oddajo vlog in rok za seznanitev z
rezultati.
9. člen
(pogoji za dodelitev sredstev)
(1) Pogoje za dodelitev sredstev se določi v razpisu oziroma pozivu.
(2) Agencija financira posamezno aktivnost inovacijske dejavnosti pod pogojem,
da isti stroški še niso bili financirani iz drugih sredstev (državnega
proračuna, proračuna lokalnih skupnosti, EU ali drugih javnih virov).
(3) Izpolnjevanje pogojev za dodelitev sredstev se preverja na dan zaključka
razpisa oziroma poziva, razen če v razpisu oziroma pozivu ni drugače določeno.
(4) V primeru dvoma glede izpolnjevanja posameznega pogoja lahko agencija
prijavitelja pozove, da v določenem roku poda dodatna pojasnila ali dokazila. Če
dodatna pojasnila ali dokazila niso predložena v določenem roku, se šteje, da
pogoj za dodelitev sredstev ni izpolnjen.
10. člen
(hranjenje dokumentacije)
Agencija mora hraniti dokumentacijo o postopku dodelitve sredstev v skladu s
pravili o hranjenju dokumentarnega gradiva in internimi navodili agencije o
upravljanju z dokumentiranim gradivom, njegovi hrambi in arhiviranju.
II. POSTOPEK IZVEDBE RAZPISA
11. člen
(izdelava in objava razpisa)
(1) Pri izdelavi razpisa se poleg predpisov iz 3. člena teh pravil upoštevajo
morebitne usmeritve pristojnega ministrstva in razpoložljiva finančna sredstva.
Za pomoč pri pripravi besedila predloga razpisa se lahko imenuje delovna
skupina.
(2) Razpis mora biti objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije in na
državnem portalu Republike Slovenije. Razpis se lahko objavi tudi na spletnih
straneh agencije. V primeru izvajanja EKP se razpis lahko objavi šele po izdaji
odločitve o podpori.
(3) Objava razpisa mora vsebovati zlasti:
- naziv in sedež izvajalca razpisa;
- pravno podlago za izvedbo razpisa;
- predmet razpisa;
- navedbo osnovnih pogojev za kandidiranje na razpisu in meril, s pomočjo
katerih se med tistimi, kiizpolnjujejo pogoje, izberejo prejemniki sredstev;
- okvirno višino sredstev, ki so na razpolago za predmet razpisa;
- določitev obdobja, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
oziroma rokov, če je predvideno zaporedno dodeljevanje sredstev;
- rok, do katerega morajo biti predložene vloge za dodelitev sredstev;
- datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev oziroma datumi odpiranja vlog, če
je v razpisu predvideno njihovo zaporedno odpiranje;
- rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu razpisa;
- kraj, čas ter osebo, pri kateri lahko prijavitelji dvignejo razpisno
dokumentacijo oziroma elektronski naslov, na katerega lahko zaprosijo zanjo.
(4) Agencija lahko v razpisu poleg podatkov iz prejšnjega odstavka objavi tudi
druge podatke, če so potrebni glede na vrsto predmeta razpisa. Objava razpisa v
okviru izvajanja EKP mora biti skladna s pravili za izvajanje EKP.
(5) Sklep o objavi razpisa sprejme direktor agencije. Ob objavi razpisa agencija
na svojih spletnih straneh objavi rokovnik poteka izvajanja razpisa, ki sproti
prikazuje tudi faze izvajanja razpisa.
12. člen
(sprememba razpisa)
(1) Razpis je mogoče spreminjati, v kolikor sprememba ne vpliva na podaljšanje
roka za izdajo odločitve o dodelitvi sredstev, določenega v razpisu.
(2) Ob objavi spremembe razpisa je potrebno zagotoviti transparentnost in
nediskriminatornost do prijaviteljev.
(3) Za spremembo razpisa v okviru izvajanja EKP agencija predhodno pridobi
soglasje pristojnega organa, v kolikor je to zahtevano v pravilih za izvajanje
EKP.
(4) Podrobnejši postopek in pogoji spremembe razpisa so vsebovani v razpisu
oziroma razpisni dokumentaciji.
13. člen
(razpisna dokumentacija)
(1) V razpisni dokumentaciji morajo biti navedeni vsi potrebni podatki, ki
omogočajo izdelavo popolne vloge za dodelitev sredstev.
(2) Agencija mora v razpisni dokumentaciji navesti vse pogoje, ki jih mora
prijavitelj izpolnjevati, da se uvrsti v izbor za dodelitev sredstev, oziroma,
ki jih mora izpolnjevati vloga, da se šteje kot formalno popolna.
(3) Obvezni sestavni deli razpisne dokumentacije so:
- navodila za pripravo vloge;
- besedilo razpisa;
- merila za ocenjevanje vloge;
- prijavni list oziroma obrazec;
- vzorci pogodb ali sklepov o odobritvi državne pomoči;
- navedba potrebnih dokumentov, ki jih mora prijavitelj predložiti kot
dokazilo, da izpolnjuje pogoje za kandidiranje na razpisana sredstva in da je
upravičen do sredstev.
(4) V primeru razpisa v okviru izvajanja EKP so poleg vzorca konzorcijske
pogodbe, če je prijavitelj konzorcij, obvezne sestavine razpisne dokumentacije
tudi drugi relevantni dokumenti v skladu s pravili za izvajanje EKP.
(5) Agencija mora označiti tiste potrebne dokumente iz razpisa, za katere je
dovolj, da prijavitelj poda izjavo s katero privoli, da omenjene dokumente iz
uradnih evidenc agencija pridobi po uradni dolžnosti.
(6) Pri pripravi razpisne dokumentacije mora agencija upoštevati določila
predpisov, ki urejajo splošni upravni postopek, in od prijavitelja ne sme
zahtevati, da prilaga dokumente, ki obstajajo v javnih evidencah. Razpisna
dokumentacija mora vsebovati natančni podatek o tem, katero dokumentacijo bo iz
uradnih evidenc pridobilaagencijapo uradni dolžnosti. V tem primeru je dovolj,
da prijavitelj priloži na razpis le pisno izjavo, iz katere je razvidno, da
izpolnjuje posamezne pogoje v skladu s tretjim odstavkom tega člena in po
potrebi tudi izjavo o privolitvi vpogleda v podatke oziroma evidence zaupne
narave.
(7) Agencija na svojih spletnih straneh ponudi prijavitelju dostop do razpisne
dokumentacije oziroma mu jo mora na zahtevo predati.
14. člen
(prijava na razpis)
Prijavitelj se na razpis prijavi z oddajo vloge za (so)financiranje posamezne
aktivnosti inovacijske dejavnosti.
15. člen
(rok za oddajo vloge)
(1) Rok za oddajovloge mora biti dovolj dolg, da lahko prijavitelj pripravi
kakovostno vlogo v skladu z zahtevanimi pogoji v razpisni dokumentaciji.
(2) Vloga za dodelitev sredstev se šteje za pravočasno, če je oddana do roka, ki
je določen v objavi razpisa.
16. člen
(oblika vloge)
Vloga mora biti oddana v tiskani obliki, v zaprtem ovitku (kuverti), ovitek pa
mora biti označen z »Ne odpiraj – vloga« in navedbo razpisa, na katerega se
nanaša.
17. člen
(jezik vloge)
Vlogo prijavitelj izpolni v slovenskem jeziku. Pri posameznih razpisih, pri
katerih v postopku ocenjevanja sodelujejo tuji recenzenti se lahko v razpisu
določi, da prijavitelj del vloge poleg slovenskega jezika izpolni tudi v
angleškem jeziku.
18. člen
(vsebina vloge)
(1) Vloga za (so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti se vloži na
prijavnem obrazcu, ki ga določi agencija.
(2) Morebitne druge obvezne priloge (listine ali druge medije) oziroma dokazila,
ki jih mora vsebovati vloga, določi agencija v posameznem razpisu. Dodatne
dokumentacije, ki jo prijavitelj na lastno pobudo priloži prijavni
dokumentaciji, se v postopku ocenjevanja ne upošteva.
(3) Vlogo podpišejo osebe, ki jih določa razpis.
19. člen
(interno gradivo)
Dokumentacija in podatki, ki jih vsebujejo vloge, se v času trajanja izbora za
(so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti uporabljajo kot interno
gradivo, kar pomeni, da ga osebe, ki se z njim seznanijo za potrebe izvedbe
postopka razpisa, ne smejo razširjati nepooblaščenim osebam.
III. POSTOPEK DODELITVE SREDSTEV
20. člen
(komisija za dodelitev sredstev)
(1) Postopek razpisa za dodelitev sredstev (od priprave predloga razpisa do
priprave predloga prejemnikov sredstev), vodikomisija za dodelitev sredstev (v
nadaljnjem besedilu: komisija), ki jo za posamezen razpis s pisno odločboimenuje
direktor agencije ali od njega pooblaščena oseba.
(2) Z imenovanjem se določi sestava komisije, njene naloge in trajanje mandata.
Seznam članov komisije se po imenovanju objavi na spletnih straneh agencije.
(3) Komisijo sestavljajo predsednik ali predsednica (v nadaljnjem besedilu:
predsednik) in najmanj dva člana ali članici (v nadaljnjem besedilu: člana), med
katerimi je obvezno tudi uradna oseba. Pri razpisih, kjer je pričakovati večje
število vlog, je mogoče imenovati še dodatne člane za pomoč pri opravljanju
administrativnih del.
(4) Predsednik in člani komisije ne smejo biti s prijavitelji, ki kandidirajo za
dodelitev sredstev, interesno povezani v smislu poslovne povezanosti,
sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega četrtega
kolena), v zakonski zvezi, v dalj časa trajajoči življenjski skupnosti moškega
in ženske, ki nista sklenila zakonske zveze, v svaštvu do vštetega drugega
kolena ali v registrirani istospolni partnerski skupnosti po zakonu, ki ureja
registracijo istospolne partnerske skupnosti, tudi če so te zveze, razmerja
oziroma skupnosti že prenehala.
(5) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka interesna povezanost ne more biti
izločitveni razlog v primeru, če komisije ni mogoče sestaviti drugače zaradi
omejenega števila strokovnjakov na določenem področju.
(6) Predsednik komisije ima naslednje naloge:
- sklicevanje in vodenje sestankov oziroma sej komisije;
- usklajevanje dela komisije v skladu s predpisi;
- strokovno usmerjanje delovanja komisije;
- vodenje priprave dokumentov iz pristojnosti komisije;
- izvajanje drugih nalog v skladu z odločbo o imenovanju.
(7) Znotraj komisije so člani organizirani oziroma razporejeni v ekspertni panel
in administrativni panel, ki svoje naloge opravljata avtonomno v skladu s
svojimi pristojnostmi.
(8) Ekspertni panel ima naslednje naloge:
- menuje recenzente;
- vodi postopek ocenjevanja vlog;
- ima funkcijo poročevalca (rapporteurja), v okviru katere:
- pregleduje ocene recenzentov,
- poroča mednarodnemu panelu o ocenah recenzentov,
- opravlja druge naloge, določene v odločbi o imenovanju.
(9) Administrativni panel ima naslednje naloge:
- pripravlja besedilo predloga razpisa;
- vodi postopek odpiranja vlog, preverjanja izpolnjevanja pogojev in
dopolnjevanja vlog;
- pripravi zapisnik o odpiranju vlog in zapisnike o izpolnjevanju pogojev;
- na podlagi ocene vlog pripravi besedilo predloga prejemnikov sredstev;
- skrbi za hrambo dokumentacije postopka razpisa;
- opravlja druge naloge, določene v odločbi o imenovanju.
21. člen
(sestava komisije za dodelitev sredstev v posebnem primeru)
Postopek za dodelitev sredstev pri razpisih, pri katerih ocenjevanje ni v
pristojnosti agencije, vodi komisija, ki je sestavljena le iz administrativnega
panela.
22. člen
(strokovni svet)
(1) Za izvedbo posameznih nalog iz svoje pristojnosti po teh pravilih, lahko
direktor agencije kot svoje strokovno telo s sklepom imenuje strokovni svet.
(2) Z imenovanjem se določi sestava strokovnega sveta, njegove naloge in
trajanje mandata. Seznam članov strokovnega sveta se po imenovanju objavi na
spletnih straneh agencije.
(3) Strokovni svet sestavlja 14 članov, tako da so zastopana vsa področja
industrijskega ekosistema. Pri imenovanju članov strokovnega sveta je potrebno
upoštevati določbe o nasprotju interesov in izjave o nepristranskosti iz IV.
poglavja Splošnega akta o strokovnih telesih ARRS.
(4) Strokovni svet ima naslednje naloge:
- direktorju agencije predlaga v imenovanje člane ekspertnega
panela, pri čemer smiselno uporablja kriterije in pogoje za imenovanje iz
11. člena Splošnega akta o strokovnih telesih ARRS;
- se s strani direktorja seznani s predlogom besedila razpisov;
- se s strani direktorja seznani s predlogom prejemnikov sredstev;
- opravlja druge naloge, določene v sklepu o imenovanju.
23. člen
(recenzenti)
(1) V postopku ocenjevanja s komisijo sodelujejo recenzenti, ki jih imenuje
ekspertni panel iz zbirke podatkov o recenzentih, ki jo vodi agencija ali iz
drugih virov in so lahko slovenski ali tuji državljani.
(2) Pri imenovanju recenzentov se upoštevajo kriteriji in pogoji, določenih v
Splošnem aktu o strokovnih telesih ARRS. Poleg navedenega se upošteva tudi
enakomerna zastopanost in uravnoteženost recenzentov iz posameznih področij
industrijskega ekosistema glede na njihove specifične značilnosti. Pri
imenovanju recenzentov za področje interdisciplinarnosti se upošteva, da najmanj
en recenzent pokriva primarno področje interdisciplinarnosti, povezano z vsebino
predloga aktivnosti inovacijske dejavnosti, en recenzent pa sekundarno področje,
navedeno v vlogi.
(3) Pri imenovanju recenzentov je potrebno upoštevati določbe o nasprotju
interesov in izjave o nepristranskosti iz IV. poglavja Splošnega akta o
strokovnih telesih ARRS.
(4) Seznam recenzentov, ki so sodelovali v zaključenih postopkih ocenjevanja
predlogov aktivnosti inovacijske dejavnosti, se objavi praviloma najmanj enkrat
letno na spletnih straneh agencije, ne glede na razpise oziroma pozive pri
katerih so sodelovali. Seznam se objavi urejen po abecednem vrstnem redu
recenzentov.
24. člen
(mednarodni panel)
(1) Za sodelovanje v postopku ocenjevanja posameznih aktivnosti inovacijske
dejavnosti se lahko oblikuje mednarodni panel, ki ga za posamezen razpis s
sklepom imenuje direktor agencije.
(2) Z imenovanjem se določi sestava mednarodnega panela, njegove naloge in
trajanje mandata. Seznam članov mednarodnega panela se po imenovanju objavi na
spletnih straneh agencije.
(3) Mednarodni panel sestavljajo člani ekspertnega panela in recenzenti, ki jih
je najmanj toliko, kot članov ekspertnega panela.
(4) Člane mednarodnega panela iz vrst recenzentov imenuje direktor agencije na
predlog ekspertnega panela, in sicer glede na njihovo strokovno usposobljenost
za posamezna področja industrijskega ekosistema.
(5) Pri imenovanju članov mednarodnega panela iz vrst recenzentov, je potrebno
upoštevati določbe o nasprotju interesov in izjave o nepristranskosti iz IV.
poglavja Splošnega akta o strokovnih telesih ARRS.
25. člen
(uredniki)
(1) Neodvisni strokovni nadzor nad konsistentnostjo ocenjevanja recenzentov
opravljajo uredniki, ki jih na predlog ekspertnega panela za posamezen razpis s
sklepom imenuje direktor agencije.
(2) Uredniki morajo za imenovanje izpolnjevati enake pogoje kot recenzenti.
(3) Pri imenovanju urednikov je potrebno upoštevati določbe o nasprotju
interesov in izjave o nepristranskosti iz IV. poglavja Splošnega akta o
strokovnih telesih ARRS.
(4) Seznam urednikov, ki so sodelovali v zaključenih postopkih ocenjevanja
predlogov aktivnosti inovacijske dejavnosti, se po zaključenem postopku
ocenjevanja objavi na spletnih straneh agencije.
26. člen
(predčasna razrešitev člana oziroma zamenjava recenzenta ali urednika)
(1) Direktor agencije lahko razreši posameznega člana komisije ali člana
strokovnega sveta pred potekom časa, za katerega je imenovan, pri čemer se za
razrešitev smiselno uporabljajo določbe 12. člena Splošnega akta o strokovnih
telesih ARRS.
(2) Recenzent ali urednik je lahko zamenjan, če:
- to sam zahteva (zaradi nasprotja interesov, predmet ocenjevanja
ni z njegovega področja industrijskega ekosistema, druge nepredvidene
okoliščine);
- pri svojem delu ne ravna po predpisih ali ne izvaja prevzetih
nalog;
- se med postopkom ocenjevanja ugotovi, da izbira recenzenta glede
na predmet ocenjevanja ni bila ustrezna.
IV. POSTOPEK OBRAVNAVE PREJETIH VLOG
27. člen
(sprejem vlog)
Vloge za (so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti sprejme javni
uslužbenecglavne pisarne v skladu s predpisi, ki urejajo upravno poslovanje in
internimi navodili o upravljanju z dokumentiranim gradivom, njegovi hrambi in
arhiviranju agencije.
28. člen
(odpiranje vlog)
(1) Odpiranje prejetih vlog za dodelitev sredstev vodi komisija in se izvede v
roku, ki je predviden v razpisu ali v predvidenih rokih, ki jih določi agencija,
če gre za zaporedno odpiranje vlog, pri čemer lahko od izteka roka za dostavo
vlog do odpiranja poteče največ osem dni.
(2) Odpiranje prejetih vlog ni javno.
(3) Odpirajo se samo v roku dostavljene, pravilno izpolnjene in označene
kuverte, ki vsebujejo vloge, in sicer v vrstnem redu, v katerem so bile prejete.
(4) Nepravilno označena vloga in prepozna vloga se s spremnim dopisom neodprta
vrne pošiljatelju ali pošiljateljici (v nadaljnjem besedilu: pošiljatelju). Če
na vlogi ni pošiljateljevega naslova, se vloga odpre in se mu po ugotovitvi
naslova vrne s spremnim dopisom.
(5) Dokazila, da so bile vloge nepravočasne oziroma nepravilno označene, so
sestavni del dokumentarnega gradiva postopka dodelitve sredstev.
29. člen
(zapisnik o odpiranju vlog)
(1) O odpiranju vlog mora komisija sproti voditi zapisnik. Obvezne sestavine
zapisnika so:
- naslov, prostor in čas odpiranja dospelih vlog;
- predmet razpisa;
- imena navzočih predstavnikov komisije;
- imena oziroma naziv prijaviteljev po vrstnem redu odpiranja vlog;
- ugotovitve o popolnosti vlog;
- navedbo tistih prijaviteljev, ki niso dostavili popolne vloge.
(2) Na odpiranju ugotavlja komisija popolnost vlog glede na to, ali so bili
predloženi vsi zahtevani dokumenti iz razpisne dokumentacije (formalna
popolnost). Zapisnik podpišejo predsednik in člani komisije.
30. člen
(poziv k dopolnitvi vlog)
(1) Komisija v roku 8 dni od odpiranja vlog pisno pozove tiste prijavitelje,
katerih vloge niso bile popolne, da jih dopolnijo. Rok za dopolnitev ne sme biti
daljši od 15 dni.
(2) Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji v roku iz prejšnjega odstavka ne
dopolnijo in vloge, ki jih v skladu z drugim odstavkom 29. člena ni mogoče
dopolnjevati, se zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor agencije ali oseba, ki
jo direktor agencije pooblasti.
V. OCENJEVANJE VLOG
31. člen
(predlog prejemnikov sredstev - komisija)
(1) Za vse pravočasne in pravilno označene ter popolne vloge komisija najprej
ugotavlja izpolnjevanje pogojev razpisa. Ob ugotovljenih vsebinskih nejasnostih
agencija pozove prijavitelje k dodatnim pojasnilom. V kolikor komisija ugotovi,
da vloga ne izpolnjuje vseh razpisnih pogojev, se nadaljnjega ocenjevanja po
merilih ne izvede, vloga pa se zavrne.
(2) Komisija opravi strokovni pregled popolnih vlogter jih, razen v primeru
uporabe 21. člena teh pravil, oceni na podlagi pogojev in meril, ki so bili
navedeni v razpisu oziroma v razpisni dokumentaciji. Komisija mora o opravljanju
strokovnega pregleda popolnih vlog in o njihovem ocenjevanju voditi zapisnik.
(3) Na podlagi ocene vlog, ob upoštevanju ocene recenzentov in predhodnega
predloga prejemnikov sredstev, komisija pripravi predlog prejemnikov sredstev,
ki ga podpišejo predsednik in člani komisije.
(4) Predlog prejemnikov sredstev se predloži direktorju agencije ali od njega
pooblaščeni osebi, ki sprejme odločitev o dodelitvi sredstev, kot je določeno v
35. členu teh pravil.
32. člen
(individualna ocena - recenzenti)
(1) Recenzenti izdelajo individualne ocene aktivnosti inovacijske dejavnosti na
podlagi meril za ocenjevanje, določenih v razpisu in razpisni dokumentaciji.
(2) Posamezno aktivnost inovacijske dejavnosti iz vloge ocenjujeta najmanj dva
recenzenta. Število recenzentov za ocenjevanje se določi v razpisu. Ekspertni
panel lahko razdeli ocenjevanje aktivnosti inovacijske dejavnosti recenzentom
glede na področje industrijskega ekosistema.
(3) Če v razpisu ni drugače določeno, postopek ocenjevanja recenzentov poteka na
način, kot je s splošnim aktom agencije določeno za ocenjevanje raziskovalnih
projektov.
33. člen
(strokovni nadzor nad ocenjevanjem - uredniki)
(1) Uredniki v postopku ocenjevanja ne sodelujejo kot recenzenti. Uredniki
skrbijo za berljivost in razumljivost ter odpravo očitnih pomot oziroma
neustreznih komentarjev pripravljenih ocen recenzentov tako, da na svoje
ugotovitve opozorijo recenzente, ne smejo pa posegati v ocene.
(2) Uredniki opravijo strokovni nadzor nad usklajeno oceno oziroma posamično
oceno recenzentov v primeru neusklajene ocene. Če recenzenti po opozorilu
urednikov sprejmejo novo usklajeno oceno oziroma posamično oceno v primeru
neusklajene ocene, se ocene recenzentov, ki so jih sprejeli pred to novo oceno,
v postopku razpisa ne upoštevajo.
(3) Način dela urednikov se lahko podrobneje določi s pravili agencije.
34. člen
(predhodni predlog prejemnikov sredstev - mednarodni panel)
(1) Naloga mednarodnega panela je obravnava usklajene ocene recenzentov oziroma
posameznih ocen recenzentov v primeru neusklajene ocene, če je tako določeno v
razpisu. Na podlagi panelne razprave mednarodni panel pripravi predhodni predlog
prejemnikov sredstev.
(2) Če v razpisu ni drugače določeno, delovanje mednarodnega panela poteka na
način, kot je s splošnim aktom agencije določeno za ocenjevanje raziskovalnih
projektov.
(3) Način dela mednarodnega panela se lahko podrobneje določi s pravili
agencije.
VI. ODLOČITEV O IZBORU IN SKLENITEV POGODBE O (SO)FINANCIRANJU
35. člen
(sklep o izboru)
(1) Na podlagi ocen aktivnosti inovacijske dejavnosti ter popolnih in vsebinsko
ustreznih vlog sprejme direktor agencijeali od njega pooblaščena oseba seznam
prejemnikov sredstev.
(2) Direktor z vsebino seznama iz prejšnjega odstavka seznani Inovacijski svet
Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike
Slovenije.
(3) Direktor agencije ali od njega pooblaščena oseba, na podlagi seznama iz
prejšnjega odstavka, izda posamezne sklepe o izboru prejemnikov sredstev, s
katerimi odloči o dodelitvi sredstev za (so)financiranje aktivnosti inovacijske
dejavnosti.
36. člen
(obvestilo neizbranim prijaviteljem)
(1) Agencija v roku, ki je bil naveden v objavi razpisa, obvesti vse
prijavitelje, ki niso bili izbrani, o odločitvi glede dodelitve sredstev.
(2) Agencija o odločitvi iz tega in prejšnjega člena obvesti vse prijavitelje
istočasno.
37. člen
(pravna sredstva)
(1) Zoper sklep oziroma obvestilo agencije iz 35. in 36. člena tehpravil ni
pritožbe, dopusten pa je upravni spor.
(2) Vložena tožba v upravnem sporu ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi
prijavitelji.
38. člen
(poziv k podpisu pogodbe o (so)financiranju)
(1) Agencija mora prejemniku sredstev posredovati sklep o izboru in ga hkrati
pozvati k podpisu pogodbe o (so)financiranju. Rok za podpis pogodbe znaša
najmanj 8 dni od dneva prejema sklepa o izbiri.
(2) V okviru izvajanja EKP se rok za podpis pogodbe iz prejšnjega odstavka lahko
šteje od dneva prejema pogodbe, če tako določi agencija v pozivu h podpisu
pogodbe.
(3) Če se prejemnik sredstev na poziv v roku iz prejšnjega odstavka ne odzove,
se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev sredstev. Agencija v tem primeru
izda sklep o ustavitvi postopka.
39. člen
(vsebina pogodbe o (so)financiranju)
(1) Za dodelitev sredstev agencija po pravnomočnosti sklepa o izboru s
prejemnikom sredstev sklene pogodbo o (so)financiranju aktivnosti inovacijske
dejavnosti. Obvezne sestavine pogodbe so zlasti:
- naziv in naslov izvajalca razpisa in prejemnika sredstev;
- namen, za katerega so sredstva dodeljena;
- višina dodeljenih sredstev;
- terminski plan porabe sredstev;
- način nadzora nad namensko porabo sredstev;
- navedba pravic in obveznosti pogodbenih strank;
- navedba kršitev pogodbe, zaradi katerih je mogoče pogodbo razvezati;
- drugo, kar sledi iz notranjih predpisov in usmeritev izvajalca razpisa
glede vsebine pogodb.
(2) V primeru razpisov za izvajanje EKP je potrebno v pogodbo vključiti tudi
vsebino, ki jo kot bistveno v navodilih določi organ upravljanja.
40. člen
(objava rezultatov izbora vlog)
(1) Agencija na svojih spletnih straneh objavi seznam izbranih in neizbranih
vlog (v nadaljnjem besedilu: seznam) najpozneje v osmih dneh od dneva odposlanih
posameznih sklepov o izboru prejemnikov sredstev.
(2) Na seznamu so rezultati predstavljeni po ocenjevalnih skupinah (po vedah ali
področjih, regijah, vrsti aktivnosti inovacijske dejavnosti in podobno) in po
skupnem številu točk.
(3) Izbrane vloge za (so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti se na
seznamu navedejo najmanj z nazivi prijaviteljev in nazivom operacije.
(4) Neizbrane vloge za (so)financiranje aktivnosti inovacijske dejavnosti se na
seznamu navedejo samo s številkami vloge, tako da ni mogoče ugotoviti identitete
posamezne vloge.
VII. POZIV
41. člen
(izvedba poziva)
(1) Agencija lahko za dodelitev sredstev izvede poziv, kadar gre za dodeljevanje
spodbud, manjših od 10.000,00 eurov, oziroma v primeru izvedbe instrumentov iz
17. člena ZPOP-1, kadar je ekvivalent vrednosti nepovratnih sredstev manjši od
10.000,00 eurov. Sredstva se dodelijo prijaviteljem, ki izpolnjujejo pogoje,
določene v pozivu, in sicer po vrstnem redu prispetja popolnih vlog, do porabe
sredstev.
(2) Agencija s pozivom določi zlasti upravičene prejemnike sredstev, skupni
obseg sredstev, pogoje za njihovo dodelitev, maksimalno višino sredstev na
posameznega prejemnika sredstev in rok za vložitev vlog.
(3) Sprememba vloge je dopustna do odločitve o dodelitvi sredstev, pri tem pa se
glede vrstnega reda popolnih vlog šteje, da je bila spremenjena vloga znova
vložena.
(4) Postopek poziva za dodelitev sredstev vodi pooblaščena oseba, ki jo z
odločbo imenuje direktor agencije.
(5) Za poziv se smiselno uporabljajo določbe teh pravil glede postopka razpisa.
(6) V primeru izvajanja EKP se poziv lahko objavi šele po izdaji odločitve
organa upravljanja o podpori operacije. Objava in izvedba poziva mora biti
skladna s pravili za izvajanje EKP.
VIII. POSEBNE DOLOČBE ZA IZVAJANJE EKP
42. člen
(spremljanje in nadzor - poročila o delu in poročila o porabljenih
sredstvih)
(1) Agencija skupaj s strokovnimi telesi spremlja in nadzoruje izvajanje
operacij na podlagi poročil o delu ter poročil o porabljenih sredstvih.
(2) Če ni v razpisu oziroma pozivu drugače določeno, se glede načina in postopka
spremljanja in nadzora smiselno uporabljajo določbe Splošnega akta o postopkih
(so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne
dejavnosti, ki ureja spremljanje in nadzor izvajanja raziskovalnih projektov.
(3) Način in postopek spremljanja in nadzora se podrobneje opredeli v pogodbi o
financiranju.
43. člen
(upravljalna preverjanja)
(1) Agencija izvaja upravljalna preverjanja skladno z veljavno nacionalno in
evropsko zakonodajo ter navodili organa upravljanja.
(2) Upravljalna preverjanja so:
- administrativna preverjanja – preverjanje zahtevkov za
izplačilo, ki jih predložijo prejemniki sredstev v informacijskem sistemu
organa upravljanja in
- preverjanje na kraju samem – pregledi operacij na kraju samem.
(3) Vsebino in način izvajanja upravljalnih preverjanj, popravljalnih ukrepov in
finančnih popravkov v primeru odkritih napak in nepravilnosti pri izvajanju EKP,
določi agencija v internih aktih, ki jih objavi na spletnih straneh agencije.
(4) Kadar je agencija hkrati odgovorna za izbiro in preverjanje operacij, mora
biti zagotovljena ločenost funkcij izbora in preverjanja znotraj njenih
organizacijskih enot.
(5) Agencija opravlja administrativnega preverjanja skladno z analizo tveganja,
ki jo organ upravljanja pripravi na ravni programa za posamezno programsko
obdobje EKP.
(6) Upravljalna preverjanja temeljijo na oceni tveganja in so sorazmerna s
predhodno in pisno ugotovljenim tveganjem.
44. člen
(upravičenost stroškov)
(1) Sredstva EKP so namenska sredstva in morajo biti porabljena v skladu z
načeli gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti ter v skladu s skrbnostjo
dobrega gospodarja.
(2) Agencija preverja upravičenost stroškov (vrste upravičenih stroškov,
dokazila za njihovo upravičenost in splošne usmeritve za pripravo metodologije
za njihov izračun) v skladu z določili razpisa in razpisne dokumentacije ter
navodili organa upravljanja.
(3) V primerih nejasnosti, dvoma ali negotovosti lahko agencija od prejemnika
sredstev zahteva tudi dodatna dokazila (npr. fotografije, izpise, izjave,
certifikate, druge listine ipd.).
(4) Prejemnik sredstev uveljavlja povračilo upravičenih izdatkov z zahtevki za
izplačilo, ki mu priloži dokazila o nastalih stroških in njihovih plačilih
(razen, kjer dokazila niso zahtevana).
45. člen
(varstvo osebnih podatkov)
Agencija pri svojem delu spoštuje varstvo osebnih podatkov, kot ga določa Uredba
(EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu
posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov
ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu podatkov),
Zakon o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22) in interni
pravilnik o postopkih in ukrepih za zagotavljanje varnosti osebnih podatkov na
agenciji.
46. člen
(preprečevanje goljufij)
(1) Agencija z namenom obvladovanja tveganj in za boj proti goljufijam pri
svojem delu upošteva vsakokratno veljavno strategijo organa upravljanja za boj
proti goljufijam.
(2) Notranje postopke za preprečevanje goljufij (strategija za bolj proti
goljufijam, postopki za preprečevanje goljufij in osebe, zadolžene za to
področje) določi agencija v internih aktih, ki jih objavi na spletnih straneh
agencije.
47. člen
(zaščita finančnih interesov Evropske unije)
Agencija ureja področje zaščite finančnih interesov Evropske unije v skladu z
veljavno nacionalno in evropsko zakonodajo ter zavezami iz sporazuma med
agencijo in posredniškim telesom.
48. člen
(spremljanje in poročanje)
(1) Agencija opravlja naloge spremljanja in poročanja skladno z veljavno
nacionalno in evropsko zakonodajo ter navodili organa upravljanja.
(2) Agencija pri izvajanju EKP preprečuje, odkriva in odpravlja nepravilnosti
ter o njih poroča in izvaja finančne popravke v povezavi z odkritimi posameznimi
ali sistemskimi nepravilnostmi, v skladu z usmeritvami pristojnega organa za
sodelovanje z Evropskim uradom za boj proti goljufijam in navodili organa
upravljanja.
(3) Podlaga za vračilo sredstev so ugotovljene nepravilnosti v poročilih
organov, pristojnih za izvajanje preverjanj, revizijskega organa, organa za
računovodenje ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih organov, vključenih
v izvajanje EKP.
IX. KONČNE DOLOČBE
49.člen
(prenehanje veljavnosti pravil)
Z uveljavitvijo teh pravil prenehajo veljati Pravila o protokolu izvedbe
postopkov za (so)financiranje inovacijske dejavnosti, št. 007-12/2024-1 z dne
22. 4. 2024.
50. člen
(objava pravil)
Ta pravila se objavijo na spletni strani agencije.
51. člen
(veljavnost pravil)
Ta pravila začnejo veljati naslednji dan po objavi.
Direktor,
dr. Špela Stres
Številka: 007-21/2024-1
Datum: 12. 7. 2024
|