| 
              
              
                | Inovacije |  
                | Razpisi in pozivi |  
                |  |  |    
 Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko 
dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova 30, 1000 Ljubljana  objavlja JAVNI RAZPIS ZA SPODBUJANJE RAZISKOVALCEV NA ZAČETKU KARIERE (kratica javnega razpisa »JR RZK«)
 na podlagi:  - Uredbe (EU, Euratom) 2024/2509 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. 
septembra 2024 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije 
(prenovitev) (UL L št. 2024/2509 z dne 26. 9. 2024, s spremembami);  - Uredbe (EU) št. 2021/1058 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 
2021 o Evropskem skladu za regionalni razvoj in Kohezijskem skladu (UL L št. 231 
z dne 30. 6. 2021, str. 60, s spremembami);  - Uredbe (EU) 2021/1060 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 24. junija 2021 
o določitvi skupnih določb o Evropskem skladu za regionalni razvoj, Evropskem 
socialnem skladu plus, Kohezijskem skladu, Skladu za pravični prehod in 
Evropskem skladu za pomorstvo, ribištvo in akvakulturo ter finančnih pravil 
zanje in za Sklad za azil, migracije in vključevanje, Sklad za notranjo varnost 
in Instrument za finančno podporo za upravljanje meja in vizumsko politiko (UL L 
št. 231 z dne 30. 6. 2021, str. 159, s spremembami) (v nadaljnjem besedilu: 
Uredba 2021/1060/EU);  - Uredbe Sveta (EU, Euratom) 2020/2093 z dne 17. decembra 2020 o določitvi 
večletnega finančnega okvira za obdobje 2021–2027 (UL L št. 433 I z dne 22. 12. 
2020, str. 11, s spremembami);  - Uredbe (EU, Euratom) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. 
decembra 2020 o splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 
433 I z dne 22. 12. 2020, str. 1, s spremembami);  - Uredbe (EU) 2022/2039 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. oktobra 2022 
o spremembi uredb (EU) št. 1303/2013 in (EU) 2021/1060 glede dodatne prožnosti 
za obravnavanje posledic vojaške agresije Ruske federacije FAST (prožna pomoč za 
ozemlja) – CARE (UL L št. 275 z dne 25. 10. 2022, str. 23, s spremembami);  - Uredbe (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. oktobra 2018 
o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov v institucijah, organih, 
uradih in agencijah Unije in o prostem pretoku takih podatkov ter o 
razveljavitvi Uredbe (ES) št. 45/2001 in Sklepa št. 1247/2002/ES (UL L št. 295 z 
dne 21. 11. 2018, str. 39, s spremembami, v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 
2018/1725);  - Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. decembra 2020 o sistemu 
virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi Sklepa 2014/335/EU, 
Euratom (UL L št. 424 z dne 15. 12. 2020);  - Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi 
nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in 
108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1, s spremembami) (v 
nadaljnjem besedilu: Uredba GBER);  - Uredbe o ratifikaciji Sklepa Sveta (EU, Euratom) 2020/2053 z dne 14. 
decembra 2020 o sistemu virov lastnih sredstev Evropske unije in razveljavitvi 
Sklepa 2014/335/EU, Euratom (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 15/21);
 - Listine Evropske unije o temeljnih pravicah (UL C 202, 7. 6. 2016, str. 
389–405, s spremembami);  - Konvencije Združenih narodov o pravicah invalidov, objavljene na spletni 
strani :
https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/86045;   - Sklep Komisije z dne 14. maja 2019 o opredelitvi smernic za določanje 
finančnih popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira 
Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravil o javnem naročanju in Priloga k 
Sklepu Komisije z dne 14. maja 2019 o opredelitvi smernic za določanje finančnih 
popravkov, ki jih je treba uporabiti za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi 
neupoštevanja veljavnih pravil o javnem naročanju, objavljena na spletni strani
https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/guidance/GL_corrections_pp_irregularities_SL.pdf 
in 
https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/guidance/GL_corrections_pp_irregularities_annex_SL.pdff; 
 - drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih Evropska komisija sprejme v 
skladu s členoma 113 in 114 Uredbe 2021/1060/EU, z vsemi spremembami;  - Uredbe o izvajanju uredb (EU) in (Euratom) na področju izvajanja evropske 
kohezijske politike v obdobju 2021-2027 za cilj naložbe za rast in delovna mesta 
(Uradni list RS, št. 21/23 in 13/25) (v nadaljnjem besedilu: Uredba EKP);  - Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 – uradno prečiščeno 
besedilo, 89/07 – odl. US, 126/07 – ZUP-E, 48/09, 8/10 – ZUP-G, 8/12 – ZVRS-F, 
21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22 in 18/23);  - Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 - uradno prečiščeno 
besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 - ZFisP, 96/15 - ZIPRS1617, 13/18, 195/20 
– odl. US, 18/23 – ZDU-1O, 76/23 in 24/25 – ZFisP-1);  - Proračuna Republike Slovenije za leto 2025 (DP2025) (Uradni list RS, št. 
123/23 in 104/24);  - Proračuna Republike Slovenije za leto 2026 (DP2026) (Uradni list RS, št. 
104/24);  - Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 
74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F);  - Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2025 in 2026 
(ZIPRS2526) (Uradni list RS, št. 104/24 in 17/25 – ZFO-1E);  - Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni 
list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22 
– ZZNŠPP, 149/22, 106/23 in 88/24);  - Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 
- uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – ZDeb in 16/23 – ZZPri) (v 
nadaljnjem besedilu: ZIntPK);  - Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni 
list RS, št. 48/22, 145/22 in 17/25);  - Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 – 
uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZdavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US, 
102/15, 7/18 in 141/22) (v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ);  - Zakona o varstvu osebnih podatkov – ZVOP-2 (Uradni list RS, št. 163/22);
 - Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS št. 65/09 - uradno prečiščeno 
besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 - odl. US, 82/13, 55/15, 15/17, 
22/19 – ZPosS in 158/20 – ZIntPK-C, 18/21, 18/23 – ZDU-1O,75/23 in 102/24) (v 
nadaljnjem besedilu: ZGD-1);  - Zakona o zadrugah (Uradni list RS, št. 97/09 - uradno prečiščeno besedilo 
in 121/21) (v nadaljnjem besedilu: ZZad);  - Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 
– ZJZP);  - Zakona o visokem šolstvu (Uradni list RS, št. 32/12 – uradno prečiščeno 
besedilo, 40/12 – ZUJF, 57/12 – ZPCP-2D, 109/12, 85/14, 75/16, 61/17 – ZUPŠ, 
65/17, 175/20 – ZIUOPDVE, 57/21 – odl. US, 54/22 – ZUPŠ-1, 100/22 – ZSZUN in 
102/23);  - Zakona o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19);  - Zakona o izumih iz delovnega razmerja (Uradni list RS, št. 15/07 – uradno 
prečiščeno besedilo);  - Zakona o ratifikaciji Konvencije o pravicah invalidov in izbirnega 
protokola h Konvenciji o pravicah invalidov (MKPI) (Uradni list RS, št. 37/08, 
MP, št. 10/08);  - Uredbe o postopku, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje 
razvojnih programov in prednostnih nalog (Uradni list RS, št. 56/11);  - Slovenske strategije trajnostne pametne specializacije, verzija 1.1, 
oktober 2023,
https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/02/Strategija-S5_verzija_1_1.pdf 
(v nadaljnjem besedilu: S5);  - Resolucije o znanstvenoraziskovalni in inovacijski strategiji Slovenije 
2030 (ReZrIS30) (Uradni list RS, št. 49/22);   - Uredbe o financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna 
Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 35/22, 144/22 in 79/23), (v nadaljnjem 
besedilu: Uredba ZRD);  - Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti - ZZrID (Uradni 
list RS, št. 186/21, 40/23 in 102/24) (v nadaljnjem besedilu: ZZrID);  - Postopkovnika za izvajanje evropske kohezijske politike Javne agencije za 
znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (št. 
007-2/2025-1 z dne 4. 2. 2025) v nadaljnjem besedilu: Postopkovnik ARIS EKP 
2021–2027);  - Splošnega akta o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju 
izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 166/22 in 
92/24) (v nadaljnjem besedilu: Splošni akt o sofinanciranju);  - Sklepa o začasni ceni ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2025 (št. 
410-40/2025-1 z dne 23. 1. 2025);  - Sporočila Komisije – Okvir za državno pomoč za raziskave, razvoj in 
inovacije (UL C št. 414 z dne 28.10.2022, str. 1) (v nadaljnjem besedilu: Okvir 
za RRI);  - Partnerskega sporazuma med Slovenijo in Evropsko komisijo za obdobje 
2021-2027, št. CCI 2021SI16FFPA001, različica 1.1, z dne 12. 9. 2022, s 
spremembami, dostopen na:
https://evropskasredstva.si/app/uploads/2022/09/Koncna-potrjena-verzija-iz-SFC.pdf; 
 - Programa evropske kohezijske politike v obdobju 2021-2027 v Sloveniji, št. 
CCI 2021SI16FFPR001 z dne 22. 11. 2024, različica 2.0 (v nadaljnjem besedilu: 
Program EKP), dostopen na:
https://evropskasredstva.si/evropska-kohezijska-politika/kljucni-dokumenti/programski-dokumenti-za-obdobje-2021-2027/; 
 - Mnenja Ministrstva za finance glede obstoja državnih pomoči pri ukrepu 
Javni razpis za spodbujanje raziskovalcev na začetku kariere 2023, št. 
4490-21/2023/2 z dne 8. 8. 2023;   - Odločitve o podpori Ministrstva za kohezijo in regionalni 
razvoj v vlogi organa upravljanja za evropsko kohezijsko politiko, št. 
V00010-1/MVZI/0 za javni razpis »Spodbujanje raziskovalcev na začetku kariere« z 
dne 3. 6. 2025 (dokument št. 3032-38/2025-1630-12); - Sporazuma o prenosu in načinu izvajanja nalog izvajalskega telesa v okviru 
evropske kohezijske politike 2021−2027, št. 303-167/2023-3360-77 in št. 
314-8/2024-6 z dne 8. 11. 2024;  - Pogodbe št. C3360-25-657001 o izvajanju javnega razpisa med posredniškim in 
izvajalskim telesom »Javni razpis za spodbujanje raziskovalcev na začetku 
kariere (RZK)« v okviru evropske kohezijske politike v obdobju 2021−2027 , št. 
303-6/2025-3360-6oz. 314-2/2024-2 z dne 12. 2. 2025.    1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega telesa, ki zagotavlja sredstva 
  Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Masarykova cesta 16, 1000 
Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) nastopa v vlogi posredniškega 
telesa in zagotavlja finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa.  Javni razpis v vlogi izvajalskega telesa izvaja Javna agencija za 
znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova 
cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ARIS). 
 2. Namen, cilj in regije izvajanja javnega razpisa
 Javni razpis za 
spodbujanje raziskovalcev na začetku kariere (v nadaljnjem besedilu: javni 
razpis) se izvaja v okviru Programa EKP. Javni razpis je sofinanciran iz 
Evropskega sklada za regionalni razvoj (v nadaljnjem besedilu: ESRR) v okviru 
Cilja politike 1: Konkurenčnejša in pametnejša Evropa s spodbujanjem inovativne 
in pametne gospodarske preobrazbe ter regionalne povezljivosti na področju IKT, 
Prednostne naloge 1: Inovacijska družba znanja in Specifičnega cilja 1.1: Razvoj 
in izboljšanje raziskovalne in inovacijske zmogljivosti ter uvajanje naprednih 
tehnologij. Cilj specifičnega cilja je izboljšanje raziskovalnega, razvojnega in 
inovacijskega ekosistema in zagotavljanje vlaganj v raziskave, razvoj in 
inovacije. V okviru specifičnega cilja je predvideno izboljšanje inovacijskega 
sistema v Republiki Sloveniji in spodbude za prenos znanja, krepitve kapacitet 
za raziskave, razvoj in inovacije, krepitve vlaganj v raziskovalno razvojne in 
inovacijske projekte ter sodelovanje med deležniki peterne vijačnice inoviranja.
 2.1. Namen javnega razpisa   Namen javnega razpisa je vzpostavitev povezave med 
raziskovalnim in gospodarskim okoljem, kjer bo povezovalni člen raziskovalec na 
začetku kariere (v nadaljnjem besedilu: raziskovalec). Javni razpis predstavlja 
vzvod za večjo povezanost in sodelovanje med javnimi raziskovalnimi 
organizacijami (v nadaljnjem besedilu: JRO) in gospodarstvom ter posledično 
spodbuja večanje vlaganj zasebnega sektorja v raziskave, razvoj in inovacije (v 
nadaljnjem besedilu: RRI).  2.2. Cilji javnega razpisa   Cilji javnega razpisa:  
	- spodbuditi izvedbo neodvisnih raziskav v obliki raziskovalnih projektov JRO 
v okviru učinkovitega sodelovanja z gospodarstvom. Neodvisne raziskave za več 
znanja in boljše razumevanje so izvedene v splošno korist in za potrebe 
gospodarstva kot celote in ne posameznega sodelujočega gospodarskega subjekta, 
pri čemer se rezultati sodelovanja splošno, obsežno, nediskriminatorno in 
neizključujoče razširjajo  in se kakršnekoli pravice intelektualne lastnine, 
ki izhajajo iz dejavnosti JRO, v celoti pripišejo JRO;  - spodbuditi raziskovalne aktivnosti raziskovalcev v okviru JRO preko 
sodelovanja v raziskovalnih skupinah;  - okrepitev povezovanja med akademsko sfero in gospodarstvom ter hkrati 
krepitev raziskovalnega potenciala institucij znanja in razvojno naravnanih 
gospodarskih subjektov;  - prenos znanja in dobrih praks iz tujine, ki bodo imele vpliv na RRI 
aktivnosti, ustvarjanje novega znanja in njegovo uporabo v okviru raziskovalnih 
projektov;  - dolgoročno spodbujanje prenosa in kroženja novo ustvarjenega znanja 
raziskovalcev tako v nadaljnje raziskave, kakor tudi v gospodarsko 
raziskovalno/razvojno/inovacijsko okolje, v katerem bodo gospodarski subjekti 
nadalje izvajali razvojno-raziskovalne aktivnosti na podlagi novih izkušenj in 
na ta način vplivali na povečanje konkurenčnosti slovenskega gospodarstva.  Posebna pozornost (dodatni kriterij) bo namenjena brezposelnim raziskovalcem 
in raziskovalcem, ki se bodo za potrebe izvajanja raziskovalnega projekta vrnili 
v Republiko Slovenijo s pridobljenimi referencami v tujini. S spodbujanjem 
reintegracije raziskovalcev v slovenski raziskovalni in gospodarski prostor, se 
poveča prenos znanja in dobrih praks iz tujine, ki bodo imele vpliv na RRI 
aktivnosti, ustvarjanje novega znanja in njegovo uporabo v okviru raziskovalnih 
projektov.  Cilj je uspešna izvedba raziskovalnih projektov v splošno korist, ki 
vključujejo sodelovanje gospodarskih subjektov in JRO, ki za ta namen zaposlijo 
raziskovalce za polni delovni čas.  Javni razpis zasleduje cilj, da se vsi rezultati operacije splošno, obsežno, 
nediskriminatorno in neizključujoče razširjajo. Rezultati raziskav, 
sofinanciranih iz javnih virov, morajo biti odprti in dostopni ob upoštevanju 
omejitev, ki jih nalagajo varstvo intelektualne lastnine, varstvo osebnih 
podatkov, varnost oseb ali države.  Razširjanje rezultatov se mora izvajati z uporabo najbolj primernih sredstev 
(npr. izobraževanja, prosto dostopnih zbirk podatkov, javnih publikacij ali 
odprtokodne programske opreme). Prijavitelj v prijavi na javni razpis opredeli 
način zagotavljanja načela splošnega razširjanja raziskovalnih rezultatov in 
podatkov.  Morebitna zaščita intelektualne lastnine mora biti izvedena v okviru pravil, 
vezanih na državne pomoči, na način, da ne pride do nedovoljene (posredne) 
državne pomoči, pri čemer velja, da pravice intelektualne lastnine, ki izhajajo 
iz dejavnosti JRO, v celoti pripadajo JRO.  2.3. Predmet javnega razpisa  Predmet javnega razpisa je sofinanciranje 
upravičenih stroškov izvedbe neodvisnih raziskav JRO, ki jih bodo izvedli v njih 
na novo zaposleni raziskovalci, na prednostnih področjih S5. Raziskovalci 
raziskavo opravljajo na sedežu JRO in tudi na sedežu sodelujočega gospodarskega 
subjekta. Raziskovalec bo del raziskovalne skupine, ki deluje znotraj JRO. Do 
sofinanciranja so upravičeni le tisti projekti, ki se lahko uvrstijo v eno izmed 
prednostnih področjih, kot so opredeljena v S5.  Veljavna S5 opredeljuje naslednja prednostna področja:  1 - Pametna mesta in skupnosti,  2 - Horizontalna mreža informacijsko-komunikacijskih tehnologij (IKT),  3 - Pametne stavbe in dom z lesno verigo,  4 - Mreže za prehod v krožno gospodarstvo,  5 - Trajnostna pridelava hrane  6 - Trajnostni turizem,  7 - Tovarne prihodnosti,  8 - Zdravje – medicina,  9 - Mobilnost,  10 - Materiali kot končni produkti.  Posamezno prednostno področje S5 ima opredeljena fokusna področja in 
produktne smeri. Do sofinanciranja so upravičeni le tisti raziskovalni projekti, 
ki so ustrezno uvrščeni v fokusna področja in produktne smeri.  Raziskovalci se v raziskovalnem procesu osredotočajo na raziskave, katerih 
cilj bo in je prispevati k razvoju rešitev, ki bodo odgovarjale na izzive in 
potrebe družbe kot celote ter spodbujale pretok znanstvenega in raziskovalnega 
dela v prakso (gospodarstvo). Pridobljena nova znanja bodo spodbudila krepitev 
nadaljnje raziskovalne dejavnosti in medsebojno bogatenje sodelovanja ter 
izgradnjo zaupanja med raziskovalno sfero in gospodarstvom.  2.4. Regija izvajanja   Operacije se morajo izvajati na območju Republike 
Slovenije, in sicer v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija ali kohezijski regiji 
Zahodna Slovenija. Prijavitelj in gospodarski subjekt morata kot regijo 
izvajanja operacije opredeliti isto regijo.   Sredstva se bodo delila na kohezijsko regijo Vzhodna Slovenija oziroma 
kohezijsko regijo Zahodna Slovenija, in sicer v odvisnosti od tega, kje bosta 
prijavitelj in gospodarski subjekt izvajala raziskovalno razvojne aktivnosti. 
Aktivnosti se lahko izvajajo le v regiji, kjer imata prijavitelj in gospodarski 
subjekt na dan oddaje prijave na javni razpis sedež, poslovno enoto ali 
podružnico. Sedež, poslovna enota ali podružnica mora biti na dan oddaje prijave 
na javni razpis vpisana v Poslovni register Slovenije oz. v Sodni register.  Sredstva se bodo razporejala glede na umeščenost prijave (na ravni JRO in 
gospodarskega subjekta) v posamezno kohezijsko regijo do porabe sredstev, ki so 
na razpolago za posamezno kohezijsko regijo.  Regija izvajanja aktivnosti mora biti v prijavi na javni 
razpis nedvoumno opredeljena. Sprememba regije izvajanja po oddaji prijave na javni razpis ni dovoljena in 
predstavlja razlog za odstop od pogodbe o sofinanciranju. Če bi se ugotovilo, da 
operacija ni bila izvedena v kohezijski regiji, ki jo je navedel prijavitelj v 
prijavi, ARIS odstopi od pogodbe o sofinanciranju operacije in zahteva vrnitev 
že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila 
sredstev na transakcijski račun prijavitelja do dneva vračila sredstev v 
proračun Republike Slovenije. 
 3. Ciljne skupine / upravičenci   Ciljna skupina javnega razpisa so JRO in 
gospodarski subjekti, ki bodo s skupnimi raziskovalnimi projekti vzpostavili 
novo sodelovanje in prenos znanja preko zaposlitve raziskovalcev.  Upravičenci javnega razpisa so JRO, ki so edini prejemniki sredstev 
sofinanciranja.  Na javni razpis se lahko prijavijo JRO, ki so vpisane v Zbirko podatkov o 
izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jo vodi ARIS (v nadaljnjem 
besedilu: Evidenca RO) in izpolnjujejo pogoje, predpisane z ZZrID, Splošnim 
aktom o sofinanciranju in tem javnim razpisom. 
 4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu  Prijava mora izpolnjevati vse 
pogoje javnega razpisa. Izpolnjevanje pogojev mora izhajati iz vsebine celotne 
prijave. Če prijava ne izpolnjuje vseh pogojev, se ne izbere za sofinanciranje 
in se s sklepom zavrne.  V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po izdaji sklepa o izboru, 
pogodba o sofinanciranju operacije ne bo sklenjena.  V primeru, da se neizpolnjevanje pogojev ugotovi po podpisu pogodbe o 
sofinanciranju operacije, bo ARIS odstopila od pogodbe o sofinanciranju 
operacije, pri čemer je upravičenec dolžan vrniti vsa že prejeta sredstva skupaj 
z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev na transakcijski račun 
prijavitelja do dneva vračila sredstev v proračun Republike Slovenije, skladno s 
pisnim pozivom ARIS.  Za dokazovanje izpolnjevanja pogojev za kandidiranje na javnem razpisu in 
sprejemanje pogojev javnega razpisa prijavitelj in gospodarski subjekt podpišeta 
izjavo o sprejemanju pogojev, ki je del razpisne dokumentacije, s katero pod 
kazensko in materialno pravno odgovornostjo potrdita izpolnjevanje in 
sprejemanje pogojev za kandidiranje na tem javnem razpisu.  V primeru dvoma glede izpolnjevanja posameznega pogoja lahko ARIS od 
prijavitelja ali gospodarskega subjekta zahteva dodatna pojasnila ali dokazila. 
Če dokazila oziroma pojasnila niso predložena v roku, ki ga določi ARIS, se 
šteje, da pogoj za kandidiranje ni izpolnjen.  Prijavitelji lahko na javni razpis oddajo več prijav. Vsaka prijava 
predstavlja en raziskovalni projekt, vezan na enega raziskovalca. Prijavitelji 
lahko z imenom istega raziskovalca oddajo zgolj eno prijavo. V primeru, da je 
posamezni raziskovalec vključen v prijave več raziskovalnih projektov, se 
upošteva prva vložena prijava, vse ostale pa se zavržejo.  Prijavitelj se v Izjavi o izpolnjevanju pogojev zaveže, da bo z raziskovalcem 
sklenil delovno razmerje za izvedbo neodvisne raziskave v okviru raziskovalnega 
projekta, ki je predmet prijave na javni razpis. Prijavitelj mora v prijavi na 
javni razpis navesti ime in priimek raziskovalca. Zaposlitev raziskovalca mora 
biti izvedena v okviru raziskovalne skupine, ki jo prijavitelj navede v prijavi 
na javni razpis.  4.1. Pogoji za prijavitelja   Pogoji za prijavitelja za kandidiranje na javnem 
razpisu so:  
	ima sedež v Republiki Sloveniji; če prijavitelj izvaja projekt v poslovni 
enoti, mora biti ta ustanovljena vsaj dve (2) leti pred datumom oddaje prijave 
na ta javni razpis (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezen 
register); na dan oddaje prijave nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti 
v višini 50 evrov ali več do ministrstva oziroma do izvajalskih institucij 
ministrstva, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz naslova pogodb o 
sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile kot neporavnane in 
zapadle spoznane v pravnomočni odločitvi pristojnega sodišča; na dan oddaje 
prijave nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova obveznih 
dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki ureja 
finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na dan 
oddaje prijave); šteje se, da obveznosti niso izpolnjene tudi, če na dan oddaje 
prijave niso predloženi vsi obračuni davčnih odtegljajev za dohodke iz delovnega 
razmerja za obdobje zadnjega leta od oddaje prijave. V primeru izkazanih 
neporavnanih zapadlih davčnih obveznosti na dan oddaje prijave, lahko naknadno 
in do roka, ki ga postavi ARIS pridobi ustrezno potrdilo davčnega organa, s 
katerim se dokazuje izpolnjevanje pogoja; med njim in ministrstvom oziroma 
izvajalskimi institucijami ministrstva niso bila pri že sklenjenih pogodbah o 
sofinanciranju s pravnomočno sodno odločbo ugotovljena kazniva dejanja iz 24. in 
25. poglavja Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – uradno prečiščeno 
besedilo 54/15, 6/16 – popr., 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 95/21, 186/21, 105/22 
– ZZNŠPP, 16/23 in 107/24 – odl. US) v povezavi s porabo javnih sredstev, dokler 
trajajo pravne posledice obsodbe za pravno osebo ali odgovorno osebo pravne 
osebe; na dan oddaje prijave ni v stanju insolventnosti v skladu z določbami 
Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem 
prenehanju (Uradni list RS, 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr. 
196/21 – odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US,102/23 in 
25/25 – odl. US); zanj ni podana prepoved poslovanja v razmerju do ministrstva v 
obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena ZIntPK; za iste upravičene stroške in 
aktivnosti, ki so predmet sofinanciranja v tem javnem razpisu, ni pridobil 
sredstev iz drugih javnih virov (sredstev evropskega, državnega ali lokalnega 
proračuna), vključno s pomočjo de minimis (prepoved dvojnega sofinanciranja); 
	ni 
kapitalsko ali kakorkoli drugače lastniško ali upravljavsko povezan z 
gospodarskim subjektom, s katerim načrtuje sodelovanje v prijavi na ta javni 
razpis; zakoniti zastopnik JRO prijaviteljice in/ali raziskovalec v raziskovalni 
organizaciji prijaviteljici ni hkrati tudi družbenik ali odgovorna oseba 
sodelujočega gospodarskega subjekta, ni z njim v sorodstvenem razmerju ali kako 
drugače interesno povezan.  Pogoji za sodelovanje na javnem razpisu morajo biti izpolnjeni na dan oddaje 
prijave na javni razpis.  4.2. Pogoji za gospodarski subjekt   Gospodarski subjekt mora ob oddaji prijave 
izpolnjevati naslednje pogoje:  
	ima sedež v Republiki Sloveniji; ima sedež, poslovno enoto ali podružnico, 
kjer se bodo izvajale aktivnosti projekta, v isti kohezijski regiji kot 
prijavitelj; Če gospodarski subjekt izvaja projekt v poslovni enoti ali 
podružnici, mora biti ta ustanovljena vsaj dve (2) leti pred datumom oddaje 
prijave na ta javni razpis (upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug 
ustrezen register); gospodarski subjekt v tem javnem razpisu je pravna oseba, 
ustanovljena po ZGD-1ali ZZad; na dan oddaje prijave nima neporavnanih zapadlih 
finančnih obveznosti v višini 50 evrov ali več do ministrstva oziroma do 
izvajalskih institucij ministrstva, pri čemer neporavnane obveznosti izhajajo iz 
naslova pogodb o sofinanciranju oziroma o dodelitvi javnih sredstev in so bile 
kot neporavnane in zapadle spoznane v pravnomočni odločitvi pristojnega sodišča; 
	na dan oddaje prijave nima neporavnanih zapadlih finančnih obveznosti iz naslova 
obveznih dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti v skladu z zakonom, ki 
ureja finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 evrov ali več na 
dan oddaje prijave); šteje se, da obveznosti niso izpolnjene tudi, če na dan 
oddaje prijave niso predloženi vsi obračuni davčnih odtegljajev za dohodke iz 
delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta od oddaje prijave. V primeru 
izkazanih neporavnanih zapadlih davčnih obveznosti na dan oddaje prijave, lahko 
naknadno in do roka, ki ga postavi ARIS pridobi ustrezno potrdilo davčnega 
organa, s katerim se dokazuje izpolnjevanje pogoja; med njim in ministrstvom 
oziroma izvajalskimi institucijami ministrstva niso bila pri že sklenjenih 
pogodbah o sofinanciranju s pravnomočno sodno odločbo ugotovljena kazniva 
dejanja iz 24. in 25. poglavja Kazenskega zakonika (Uradni list RS, št. 50/12 – 
uradno prečiščeno besedilo 54/15, 6/16 – popr., 38/16, 27/17, 23/20, 91/20, 
95/21, 186/21, 105/22 – ZZNŠPP, 16/23 in 107/24 – odl. US) v povezavi s porabo 
javnih sredstev, dokler trajajo pravne posledice obsodbe za pravno osebo ali 
odgovorno osebo pravne osebe; ni v postopku prisilne poravnave, stečajnem 
postopku, postopku likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz 
drugih razlogov ne upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan 
oddaje prijave ni bil v stanju insolventnosti v skladu z določbami Zakona o 
finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju 
(Uradni list RS, 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 – popr. 196/21 – 
odl. US, 157/22 – odl. US, 35/23 – odl. US, 57/23 – odl. US, 102/23 in 25/25 – 
odl. US) in ni v postopku likvidacije po ZGD-1; zanj ni podana prepoved 
poslovanja v razmerju do ministrstva v obsegu, kot izhaja iz 35. in 36. člena 
ZIntPK; ne prejema in ni v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje in 
prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in 
prestrukturiranje gospodarskih družb in zadrug v težavah (Uradni list RS, št. 
5/17) in ni podjetje v težavah skladno z 18. točko člena 2 Uredbe GBER; dejanski 
lastnik(i) družbe v skladu z 19. členom Zakona o preprečevanju pranja denarja in 
financiranja terorizma niso vpleten(i) v postopke pranja denarja in financiranja 
terorizma; na zadnji dan predhodnega koledarskega leta (31. 12.), glede na datum 
oddaje prijave na ta javni razpis zaposluje najmanj tri (3) osebe;je 
ustanovljen vsaj dve (2) leti pred datumom oddaje prijave na javni razpis 
(upošteva se datum vpisa v sodni oziroma drug ustrezni register).  4.3. Pogoji za raziskovalca   Pogoji za vključenega raziskovalca so:  
	na dan objave javnega razpisa ni v delovnem razmerju pri prijavitelju 
projekta (izjava raziskovalca); je vključen le v en raziskovalni projekt, 
prijavljen na ta javni razpis; raziskovalec, ki za potrebe projekta prihaja s 
pridobljenimi referencami iz tujine, mora izpolnjevati še naslednje dodatne 
pogoje: 
	
		ima na dan objave javnega razpisa začasno ali stalno prebivališče v 
tujini; ima od 1. 1. 2018 naprej najmanj eno (1) leto delovnih izkušenj v tujini 
na področju RRI ali je na dan objave razpisa zaposlen v tujini na področju RRI; 
		je uspešno zaključil doktorski študij in pridobil doktorat znanosti v obdobju od 
1. 10. 2018 do izteka roka za oddajo prijav na ta javni razpis, 11. 7. 2025; 
	ni 
bil sofinanciran iz sredstev Javnega razpisa za spodbujanje raziskovalcev na 
začetku kariere 2.1, objavljenega v Uradnem listu RS št. 48/2018 z dne 13. 7. 
2018; po uspešno zaključenem doktorskem študiju in pridobitvi doktorata znanosti 
ni bil sofinanciran iz sredstev Javnega razpisa za (so)financiranje 
raziskovalnih projektov, ki ga razpisuje ARIS.  4.4. Pogoji za raziskovalni projekt  Prijavljeni raziskovalni projekt mora 
izpolnjevati naslednje pogoje:  
	biti mora skladen z namenom, ciljem in s predmetom javnega razpisa; 
	raziskovalni projekt se izvaja znotraj raziskovalne skupine; izvajati se mora le 
v eni kohezijski regiji, in sicer bodisi v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija 
bodisi v kohezijski regiji Zahodna Slovenija; uvrščen mora biti v eno od desetih 
prednostnih področij S5 in v ustrezno fokusno področje ter produktno smer; ne 
sme se začeti izvajati pred izdajo sklepa o izboru prijave; ni in do izdaje 
sklepa o izboru prijave za sofinanciranje ne bo prejel financiranja iz javnih 
sredstev za isti namen; čas trajanja izvedbe raziskovalnega projekta je 36 
mesecev; izvedba raziskovalnega projekta lahko traja do najpozneje 30. 6. 2029; 
	načrtovana višina sofinanciranja upravičenih stroškov znaša največ 194.310,00 
EUR; finančni načrt in višina sofinanciranja morata biti skladna z opredelitvami 
11. točke tega javnega razpisa; raziskovalni projekt mora biti skladen z 
okoljskim načelom »da se ne škoduje bistveno« (t.i. DNSH oz. Do No Significant 
Harm); izkazovati mora skladnost s cilji področnih strategij, resolucij, 
nacionalnih programov.  4.5. Sodelovanje z gospodarskim subjektom   Ob prijavi na javni razpis se 
gospodarski subjekt zaveže k sodelovanju z JRO in lastnemu prispevku k izvedbi 
raziskovalnega projekta s fizičnimi in intelektualnimi kapacitetami (uporaba 
znanja, opreme in drugih resursov podjetja). Pred izvajanjem raziskovalnega 
projekta JRO in gospodarski subjekt sprejmeta pravno podlago, v kateri 
opredelita skupno izvajanje raziskovalnih aktivnosti. Gospodarski subjekt nosi 
celotne stroške svojega sodelovanja v projektu in ni prejemnik sredstev tega 
javnega razpisa.  5. Odpiranje in dopolnjevanje prijav za dodelitev sredstev ter postopek 
obravnave prijav
 Postopek odpiranja, dopolnjevanja ter obravnave prijav poteka 
skladno s poglavjem 1.2. Splošnega akta o sofinanciranju.  5.1. Postopek odpiranja prijav   Odpiranje prijav bo vodila uradna oseba ARIS 
na sedežu ARIS skladno s Splošnim aktom o sofinanciranju. Pri elektronskih 
prijavah odpiranje pomeni evidentiranje prispelih prijav v okviru elektronskega 
prijavnega sistema. Odprte bodo vse v roku dostavljene prijave in sicer v 
vrstnem redu glede na datum in čas prispetja prijave. O odpiranju prijav bo 
uradna oseba vodila zapisnik. V okviru javnega razpisa je predvideno le eno 
odpiranje.  5.2. Postopek po odprtju prijav   Uradna oseba v osmih (8) dneh od konca 
odpiranja prijav pisno pozove tiste prijavitelje, katerih prijave niso bile 
formalno popolne, da jih v roku osmih (8) delovnih dni dopolnijo. Prijave so 
formalno nepopolne, če gre za manjša odstopanja od zahtev razpisne 
dokumentacije, ki v skladu s postavljenimi merili za izbor prijave ne vplivajo 
na vsebino prijave, ocenjevanje in razvrstitev posamezne prijave.  Prijav, glede izpolnjevanja pogojev javnega razpisa, vezanih na točki 4.1. in 
4.2., ne bo dopustno dopolnjevati in se bodo štele za nepopolne.  Nepopolne prijave in formalno nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku iz 
prvega odstavka točke 5.2 ne dopolni, se zavržejo s sklepom.  Dopolnitve ne smejo posegati v tiste dele prijave, ki se nanašajo na:  
	- imenovanje sodelujočega gospodarskega subjekta,  - višino zaprošenih sredstev,  - dela prijave, ki se veže na specifikacije predmeta prijave ali 
	 - tiste elemente prijave, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno 
razvrstitev njegove prijave glede na preostale prijave, ki jih je ARIS prejela v 
postopku dodelitve sredstev. 
 6. Kriteriji za izbor in postopek izbora   6.1 Elementi ocenjevanja prijav   Prijave, za katere bo ugotovljeno, da 
izpolnjujejo vse pogoje, bodo ocenjene na podlagi kriterijev, kazalnikov in 
meril, navedenih v nadaljevanju:  6.1.1. Kriterij: »Znanstvena odličnost«   Ocenjena bo utemeljitev na mednarodno primerljivem znanju in kompetencah v 
celotnem procesu razvoja znanja.  Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju »Znanstvena odličnost« so:  
	- cilji: jasnost in skladnost ciljev s pričakovanimi učinki raziskovalnega 
projekta;  - relevanca: skladnost s strateškimi dokumenti;  - koncept: primernost predlagane metodologije, jasnost in verodostojnost 
zastavljenega koncepta;  - transdisciplinarnost: omogočanje povezovanja znanja, kompetenc in 
tehnologije na prednostnih področjih S5;  - ambicioznost in utemeljitev odličnosti:  
		• novost, inovativnost in ambicioznost predlaganega projekta z jasno 
opredeljenim položajem glede na konkurenco;  • tehnološka pripravljenost – predstavitev sedanje ravni tehnološke 
pripravljenosti prijaviteljev z ustrezno razlago, kako bo projekt prispeval k 
napredovanju na višje ravni.  6.1.2. Kriterij: »Družbeni in gospodarski vpliv«   Ocenjeni bodo predvideni učinki rezultatov raziskovalnega projekta, 
učinkovitost predlaganih ukrepov za izkoriščanje in razširjanje rezultatov ter 
izkazan širši družben vpliv z ustvarjanjem podlage za prenos raziskovalnih 
rezultatov v gospodarstvo.  Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju »Družbeni in gospodarski vpliv« so:  
	- prispevek raziskovalnega projekta k doseganju pričakovanih rezultatov in 
učinkov javnega razpisa;  - ustvarjanje podlage za sodelovanje in prenos raziskovalnih rezultatov 
raziskovalnih organizacij v gospodarstvo;  - pričakovani učinki raziskovalnega projekta na izboljšanje inovacijske 
zmogljivosti, vključevanje novih znanj in s tem krepitev konkurenčnosti in rasti 
podjetij z razvojem inovacij;  - izkazovanje širšega družbenega vpliva raziskovalnega projekta oziroma 
odgovarjanje na družbene izzive z jasno opredeljenimi ciljnimi skupinami;  - učinkovitost predlaganih ukrepov za izkoriščanje in razširjanje rezultatov 
raziskovalnega projekta (vključno z upravljanjem pravic intelektualne lastnine), 
javno predstavljanje (popularizacija) projekta in obvladovanje raziskovalnih 
podatkov ter ustreznost načrta upravljanja z inovacijami in intelektualno 
lastnino (strategija zaščite, izkoriščanja, razširjanja).  6.1.3. Kriterij: » Kakovost in učinkovitost izvedbe«   Ocenjeno bo izkazovanje realne izvedljivosti v predvidenem obdobju 
sofinanciranja in kakovost predloga, ki bo zagotavljal stroškovno/ekonomsko 
učinkovitost ter racionalnost – komplementarnost predloženega programa dela s 
področjem raziskovanja raziskovalne skupine in področjem dela gospodarskega 
subjekta.  Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju »Kakovost in učinkovitost izvedbe« so:
 
	- kakovost, primernost, učinkovitost in izvedljivost predloga raziskovalnega 
projekta z vidika zagotavljanja stroškovne/ekonomske učinkovitosti in 
racionalnosti, vključno z ustreznostjo dodeljevanja nalog in razporeditvijo 
sredstev;  - ustreznost in usposobljenost prijavitelja, raziskovalca in gospodarskega 
subjekta, sodelujočih v raziskovalnem projektu za izvedbo operacije (izkazovanje 
komplementarnosti, interdisciplinarnosti, strokovnosti in referenc predlaganih 
ključnih kadrov);  - ustreznost upravljanja ob upoštevanju tveganj oziroma preseganju obstoječih 
znanj.  Kriteriji »Znanstvena odličnost«, »Družbeni in gospodarski vpliv« ter 
»Kakovost in učinkovitost izvedbe« se ocenjujejo s točkami v razponu od 0 do 5. 
Najmanjša enota ocenjevanja je 0,25 točke. Pri navedenih kriterijih je možno 
doseči skupno 15 točk. Ocena po kriterijih se poda po merilih in opisno, ob 
upoštevanju kazalnikov.  6.1.4. Dodatna kriterija   Dodatne točke pridobijo prijave, v katerih je načrtovano, da bo raziskovalni 
projekt izvajal raziskovalec, ki je na dan objave javnega razpisa prijavljen v 
evidenci brezposelnih oseb Zavoda Republike Slovenije za zaposlovanje (kriterij 
»Brezposelnost«) ter prijave, v katerih je načrtovano, da bo raziskovalni 
projekt izvajal raziskovalec, ki se bo za ta namen, s pridobljenimi referencami 
v tujini, vrnil v Republiko Slovenijo (kriterij »Reintegracija s pridobljenimi 
referencami v tujini«).  Pri vsakem od dodatnih kriterijev je možno doseči naslednje število točk:  
	- dve (2) točki za dodatni kriterij »Brezposelnost«;  - pet (5) točk za dodatni kriterij »Reintegracija s pridobljenimi referencami 
v tujini«.  6.2. Postopek izbora prijav   V postopek izbora se uvrstijo vse pravočasne, 
formalno popolne prijave, ki izpolnjujejo vse pogoje navedene v točki 4 tega 
javnega razpisa. Postopek izbora prijav se vodi skladno s Splošnim aktom o 
sofinanciranju in je opisan v nadaljnjih odstavkih predmetne točke.  Za postopek ocenjevanja Znanstveni svet ARIS (v nadaljnjem besedilu: ZSA) s 
sklepom imenuje Zunanji ekspertni panel (v nadaljnjem besedilu: ZEP), ki ga 
sestavlja 14 članov, vsak za eno področje industrijskega ekosistema. ZEP za 
ocenjevanje prijav imenuje recenzente iz zbirke podatkov o recenzentih s pomočjo 
elektronske aplikacije, ki omogoča izbiro recenzentov glede na vsebino prijave. 
Posamezno prijavo ocenjujeta dva (2) recenzenta, ki sta strokovnjaka področja 
industrijskega ekosistema, v katerega je uvrščena prijava. Naloga recenzentov je 
izdelava individualne ocene za posamično prijavo, sodelovanje pri pripravi 
usklajene ocene in priprava poročila za ZEP. V primeru neusklajene ocene dveh 
(2) recenzentov se imenuje tretjega recenzenta. Ocena je usklajena, če sta o 
njej soglasna dva od treh recenzentov. V primeru, da tudi dva od treh 
recenzentov ne podata usklajene individualne ocene, prijavo obravnava ZEP in 
odloči, ali se upošteva povprečje treh (3) individualnih ocen, ali pa se eno (1) 
individualno oceno izloči. Neodvisni strokovni nadzor nad konsistentnostjo 
ocenjevanja opravljajo znanstveni uredniki, ki jih na predlog ZEP imenuje ZSA. 
ZEP na podlagi poročil recenzentov ob upoštevanju pravil, navedenih v 
nadaljevanju, pripravi predlog prednostnega seznama prijav. Predlog prednostnega 
seznama prijav obravnava ZSA in sprejme sklep o predlogu izbora prijav. Na 
podlagi sklepa ZSA direktor ARIS sprejme sklep o izboru prijav, s katerim odloči 
ali se prijava izbere ali ne izbere za sofinanciranje.  Vsaka prijava mora biti pri posameznem kriteriju »Znanstvena odličnost«, 
»Družbeni in gospodarski vpliv« in »Kakovost in učinkovitost izvedbe« ocenjena z 
najmanj tremi (3) točkami. V izbor za sofinanciranje se uvrstijo prijave, ki so 
dosegle ali presegle skupni mejni prag deset (10) točk, pri čemer se točke iz 
dodatnih kriterijev v skupni mejni prag ne štejejo.  Pri izboru se upošteva naslednje splošne omejitve:  
	- če je več prijav ocenjenih z enakim številom točk, se izmed teh višje 
uvrsti tista, ki bo imela več točk pri kriteriju »Družbeni in gospodarski 
vpliv«.  - Če so tudi po tem kriteriju prijave enako ocenjene, se kot odločujoči 
kriterij vzame število točk pri naslednjih kriterijih – upoštevaje vrstni red: 
1.) »Znanstvena odličnost«, 2.) »Kakovost in učinkovitost izvedbe«.  - Če so tudi po upoštevanju teh kriterijev prijave enako ocenjene, se uvrsti 
višje prijava, ki ima izpolnjenega enega od dodatnih kriterijev (»Reintegracija 
s pridobljenimi referencami v tujini« ali »Brezposelnost«).  - Če so tudi po upoštevanju teh kriterijev prijave enako uvrščene, se višje 
uvrsti tista prijava, ki je bila prva popolno oddana glede na čas oddaje.  V izbor za sofinanciranje se glede na zgoraj naštete splošne omejitve 
uvrstijo prijave do višine razpoložljivih sredstev.  Sklep o izboru prijav se pošlje prijaviteljem, rezultati izbora prijav pa se 
objavijo na spletni strani ARIS.  Prijavitelji, katerih prijave so izbrane za sofinanciranje, so na podlagi 
sklepa o izboru prijav pozvani k podpisu pogodbe o sofinanciranju izvedbe 
operacije.  Če prijavitelj ne pristopi k podpisu pogodbe o sofinanciranju izvedbe 
operacije skladno s pozivom ARIS, se šteje, da je umaknil prijavo za pridobitev 
sredstev. V tem primeru lahko ARIS dodeli sredstva prijavitelju z najvišjim 
številom doseženih točk, ki je glede na opisan postopek izbora naslednji po 
vrstnem redu na predlogu prednostnega seznama prijav. 
 7. Pravno sredstvo   Prijavitelj lahko zoper sklep direktorja ARIS o izboru 
prijav, skladno s Splošnim aktom o sofinanciranju, vloži ugovor v 15 dneh od 
prejema sklepa. O ugovoru s sklepom odloči Upravni odbor ARIS. Zoper odločitev 
upravnega odbora pritožba ni dopustna, dopusten pa je upravni spor.  Vloženi ugovori ne zadržijo podpisa pogodb o sofinanciranju z izbranimi 
prijavitelji. 
 8. Okvirna višina sredstev javnega razpisa   Višina sredstev, ki je na 
razpolago za javni razpis, je največ do 10.000.000,00 EUR, od tega EU del v 
višini 5.350.000,00 EUR in slovenska udeležba v višini 4.650.000,00 EUR.  Sredstva se delijo po programskih območjih, in sicer na kohezijsko regijo 
Vzhodna Slovenija v višini 3.000.000,00 EUR in kohezijsko regijo Zahodna 
Slovenija v višini 7.000.000,00 EUR, kot je razvidno v tabeli:    
	
		| 
		Kohezijska regija  | 
		EU del  | 
		Slovenska udeležba  | 
		Skupaj v EUR  | 
		% |  
		| 
		Kohezijska regija Vzhodna Slovenija 
		 | 
		2.550.000,00 | 
		450.000,00 | 
		3.000.000,00 | 
		30 |  
		| 
		Kohezijska regija Zahodna Slovenija 
		 | 
		2.800.000,00 | 
		4.200.000,00 | 
		7.000.000,00 | 
		70 |  
		| 
		Skupaj v EUR | 
		5.350.000,00 | 
		4.650.000,00 | 
		10.000.000,00 | 
		100 |    Delež prispevka EU v kohezijski regiji Vzhodna Slovenija znaša 85 %. Delež 
prispevka EU v kohezijski regiji Zahodna Slovenija znaša 40 %. Sredstva med 
programskima območjema niso prenosljiva.  Predvidene vrednosti za sofinanciranje po tem javnem razpisu so skladne z 
zadnjim potrjenim Izvedbenim načrtom Programa EKP.  Neupravičene stroške krije upravičenec sam.  V primeru, da se spremeni skupna višina razpisanih sredstev tega javnega 
razpisa, se to objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do izdaje sklepov o 
izboru prijav.  Javni razpis bo realiziran skladno s proračunskimi možnostmi.  Dinamika sofinanciranja operacije bo določena s pogodbo o sofinanciranju 
operacije med ARIS in izbranim prijaviteljem kot upravičencem, v odvisnosti od 
finančnega načrta izvajanja operacije in od razpoložljivosti proračunskih 
sredstev.  Izplačila so odvisna od razpoložljivosti pravic porabe in proračunskih 
sredstev za ta namen. Če bi bile ukinjene ali zmanjšane pravice porabe, lahko 
ARIS razveljavi javni razpis in izdane sklepe o izboru prijav, ali spremeni 
pogodbeno vrednost ali dinamiko izplačil. Če se izbrani prijavitelj ne strinja s 
predlogom spremembe, se šteje, da odstopa od pogodbe o sofinanciranju operacije.
 ARIS si pridružuje pravico, da lahko javni razpis kadarkoli do izdaje sklepov 
o (ne)izboru prijav spremeni ali prekliče, v kolikor to ne vpliva na rok, v 
katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa, kar objavi v 
Uradnem listu RS. 
 9. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva   Aktivnosti 
raziskovalnega projekta se morajo izvajati 36 mesecev in se zaključiti 
najpozneje 30. 6. 2029.  Obdobje upravičenosti stroškov za raziskovalni projekt v okviru javnega 
razpisa je od datuma izdaje sklepa o izboru prijave do najpozneje 30. 6. 2029.
 Obdobje upravičenosti izdatkov za nastale stroške (datum plačila računov oz. 
verodostojnih knjigovodskih listin) je od datuma izdaje sklepa o izboru prijave 
do najpozneje 31. 7. 2029.  Upravičenec mora raziskovalca zaposliti najpozneje do 1. 1. 2026. Za potrebe 
(pre)zaposlitvenih postopkov se upravičencu na podlagi pisne vloge iz 
utemeljenih razlogov ob predhodni odobritvi ARIS omogoči zamik začetka izvajanja 
operacije najpozneje do 1. 3. 2026.  ARIS v obdobju izvajanja operacije presoja podaljšanje obdobja izvajanja 
restriktivno od primera do primera, in sicer na podlagi utemeljene pisne vloge 
upravičenca. Podaljšanje izvajanja operacije je mogoče le iz utemeljenih 
razlogov iz naslova daljših opravičenih odsotnosti, in sicer do enega leta, 
vendar ne sme vplivati na višino dodeljenih sredstev in se mora zaključiti 
najpozneje do 30. 6. 2029.  Obdobje javno upravičenih izdatkov traja od datuma izdaje sklepa o izboru 
prijave do 31. 12. 2029. 
 10. Stopnja intenzivnosti in najvišja dovoljena višina sofinanciranja   V 
okviru predmetne operacije gre za javno financiranje negospodarskih dejavnosti, 
ki skladno s pravili o državnih pomočeh ne vsebuje elementov državne pomoči. Za 
JRO velja, da niso prejemnice državne pomoči. Višina sofinanciranja zato znaša 
100 %. 
 11. Upravičeni stroški in način sofinanciranja   Sofinanciranje upravičenih 
stroškov po tem javnem razpisu bo potekalo skladno s pravili evropske kohezijske 
politike, veljavnimi Navodili organa upravljanja o upravičenih stroških za 
sredstva evropske kohezijske politike za programsko obdobje 2021−2027 in 
OBVESTILOM KOMISIJE Smernice za uporabo možnosti poenostavljenega obračunavanja 
stroškov v okviru skladov, ki jih zajema Uredba (EU) 2021/1060 (uredba o skupnih 
določbah), (UL C/2024/7467 z dne 20. 12. 2024).  Stroški so upravičeni, če:  
	- so z raziskovalnim projektom neposredno povezani, so potrebni za njegovo 
izvajanje in so v skladu s cilji raziskovalnega projekta;  - so dejansko nastali za dela, ki so bila opravljena;  - so pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja; 
	 - nastanejo in so plačani v obdobju upravičenosti;  - temeljijo na verodostojnih knjigovodskih in drugih listinah; 
	 - se v primeru poenostavljene oblike stroška, strošek uveljavlja v skladu s 
pravili za poenostavljene oblike stroška in  - so v skladu z veljavnimi pravili Evropske Unije in nacionalnimi predpisi.
	 Prijavitelj je seznanjen in se strinja, da izbor raziskovalnega projekta za 
sofinanciranje še ne pomeni tudi odobritve sofinanciranja posameznih upravičenih 
stroškov, ki jih je navedel v svoji prijavi. Upravičenost sofinanciranja bo ARIS 
preverjala v okviru presoje zahtevkov za izplačilo, na način in z dinamiko, 
opredeljeno v sklenjeni pogodbi o sofinanciranju ter ob upoštevanju vseh pravnih 
podlag navedenih v uvodnem delu javnega razpisa.  Upravičeni bodo le stroški, ki bodo nastali od dneva izdaje sklepa o izboru 
prijave dalje.  Na operaciji se štejejo kot neupravičeni vsi stroški, ki niso opredeljeni kot 
upravičeni stroški po tem javnem razpisu.  11.1. Vrste upravičenih stroškov   Vrste upravičenih stroškov: 
 
	
		|   | Kategorija stroška | Vrsta stroška |   Opis vsebine stroška | 
		  
		Oblika financiranja |  
		| 1 | Stroški plač in povračil v zvezi z delom | 
		Stroški plač | 
		Strošek dela raziskovalca (strošek plače, 
		prispevkov in povračil delodajalca, vezanih na zaposlitev raziskovalca) | Poenostavljene oblike stroškov: Strošek na 
		enoto (SE) za stroške dela |  
		| 2 | Posredni stroški | 
		Posredni stroški | 
		Ostali stroški delovanja: stroški režije in 
		drugi stroški poslovanja, vključno s stroški materiala, ki so nastali 
		neposredno kot posledica izvajanja raziskovalnega projekta. | Poenostavljene oblike stroškov: Financiranje 
		posrednih stroškov po pavšalni stopnji v višini 25 % stroška na enoto 
		(SE) za stroške dela |  ARIS je dne 16. 5. 2025 sprejela Metodologijo za določitev višine 
poenostavljenih stroškov v okviru izvajanja raziskovalnega projekta, št. 
314-2/2024-22. Na podlagi te metodologije predstavljata strošek na enoto (SE) za 
stroške dela in financiranje posrednih stroškov po pavšalni stopnji, določeno z 
uporabo odstotka na operaciji tako strošek dela raziskovalca kot financiranje 
posrednih stroškov. Strošek na enoto je določen na podlagi Uredbe ZRD in 
veljavnih začasnih cen ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2025, izračunanih s 
strani ARIS, kar predstavlja nacionalno metodologijo. Za sofinanciranje 
posrednih stroškov se prizna financiranje posrednih stroškov po pavšalni stopnji 
v višini 25 % vrednosti plačnega dela (4. odstavek 37. člena Uredbe ZRD), ki se 
lahko na podlagi 3 (c) in (d) točke člena 53 Uredbe 2021/1060/EU o skupnih 
določbah uporabi za vsebinsko podobne operacije in upravičence.  Ad 1) Strošek na enoto (SE) za stroške dela  Skladno z metodologijo izračuna stroškov na enoto (SE) za stroške dela je 
vrednost enote: 
 
	
		| Vrsta stroška | Vrednost na 
		mesec, izražena v EUR |  
		| Stroški dela 
		raziskovalcev | 4.318,00 |  
Navedena vrednost velja za celotno obdobje trajanja raziskovalnega projekta.  Dokazila za uveljavljanje stroška na enoto za stroške dela: 
 
	
		| 
		Aktivnost | 
		Dokazila |  
		| 
		raziskovalno-razvojni projekt, ki 
		ga izvaja zaposleni raziskovalec | 
		-       
		pogodba o zaposlitvi in drugi pravni akt (kadar to ni 
		opredeljeno v pogodbi o zaposlitvi), s katerim je zaposleni raziskovalec 
		razporejen na delo na operaciji in opravlja naloge raziskovalca (ob 
		prvem zahtevku za izplačilo in ko pride do spremembe); 
		-       
		obračun, s katerim upravičenec 
		prijavljene količine potrdi, upraviči in dokumentira;  
		-       
		REK obrazec; 
		-       
		poročilo o napredku 
		glede doseganja kazalnikov in rezultatov. |  Raziskovalec mora pri gospodarskem subjektu opraviti najmanj 1.275 in največ 
2.550 ur raziskovalno-razvojnega dela v celotnem obdobju izvajanja operacije. 
Prijavitelj opredeli obseg in način razporeditve delovnega časa raziskovalca pri 
gospodarskem subjektu v Obrazcu 2 »Predstavitev raziskovalnega projekta«.  Ad 2) Financiranje posrednih stroškov po pavšalni stopnji  Javni razpis predvideva sofinanciranje posrednih upravičenih stroškov v 
obliki pavšalnega financiranja, ki se določi vnaprej in izračuna na podlagi 
pavšalne stopnje glede na druge kategorije stroškov.  Posredni upravičeni stroški raziskovalnega projekta v okviru javnega razpisa 
vsebinsko obsegajo ostale stroške delovanja, vključno s stroški materiala, ki so 
nastali neposredno kot posledica izvajanja raziskovalnega projekta.  Poenostavljena oblika stroškov oz. financiranje posrednih stroškov po 
pavšalni stopnji se določi na način, kot sledi:  
	- osnova za izračun so stroški dela v obliki stroška na enoto in 
	 - pavšalna stopnja znaša 25 %. 
 
	
		| Izračun:  Financiranje posrednih stroškov po pavšalni stopnji = stroški na enoto 
		(SE) za stroške dela x 0,25   |  Dokazilo o nastanku posrednih upravičenih stroškov na projektu je izstavljena 
in podpisana listina za obračun financiranja posrednih stroškov po pavšalni 
stopnji, ki se izrazi v deležu na upravičene stroške dela v obliki stroška na 
enoto (SE), ki je nastal pri izvajanju raziskovalnih aktivnosti. Dodatne 
utemeljitve oz. dokazila se ne zahtevajo.  Dokazovanje upravičenosti stroškov je na strani upravičenca. V primeru, da 
upravičenec ne predloži dokazil o upravičenosti stroškov projekta, jih mora 
upravičenec izločiti iz zahtevka za izplačilo. Če upravičenec tega ne stori, 
ARIS zahtevek za izplačilo zavrne. ARIS lahko tudi odstopi od pogodbe o 
sofinanciranju projekta in/ali zahteva vračilo že prejetih sredstev skupaj z 
zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun 
upravičenca do dneva nakazila v dobro proračuna Republike Slovenije.  11.2. Način uveljavljanja upravičenih stroškov 
 Način uveljavljanja 
upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih stroškov so navedena 
v tej točki javnega razpisa ter veljavnih Navodilih organa upravljanja o 
upravičenih stroških za sredstva evropske kohezijske politike v obdobju 
2021−2027, dostopnih na spletni strani 
https://evropskasredstva.si/app/uploads/2024/08/NUS-2021-2027_verzija_1-2.pdf. 
 ARIS in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o sofinanciranju podrobneje 
dogovorila obseg in dinamiko sofinanciranja operacije na osnovi načrtovanih 
aktivnosti, podanih v prijavi na ta javni razpis. 
 12. Vsebina popolne prijave, način prijave in rok za prijavo na javni razpis 
  Prijava je popolna, če vsebuje pravilno in popolno izpolnjene vse zahtevane 
obrazce in dokazila. Prijavitelji morajo v prijavi predložiti vse popolno 
izpolnjene obrazce in dokazila. Pri tem morajo upoštevati navodila za 
izpolnjevanje, kot so zapisana v pojasnilih javnega razpisa in obrazcih ter se 
držati priporočil glede omejitev obsega strani. Prijava mora biti oddana na 
elektronski način in pravočasno.  Vrstni red dokumentov v prijavi:  
	0. Prijavni obrazec Digital Forms (OBRAZEC 0)  1. Prijavni obrazec (OBRAZEC 1) 
 2. Predstavitev raziskovalnega projekta (OBRAZEC 2 SLO) in predstavitev 
raziskovalnega projekta v angleškem jeziku (OBRAZEC 2 EN)  3. Finančni načrt 
(OBRAZEC 3)  4. Izjava o sprejemanju pogojev za prijavitelja (OBRAZEC 4)
	 5. Izjava o 
sprejemanju pogojev za gospodarski subjekt (OBRAZEC 5)  6. Izjava o sprejemanju 
pogojev za raziskovalca (OBRAZEC 6)  7. Soglasje za pridobitev podatkov FURS za 
prijavitelja (OBRAZEC 7)  8. Soglasje za pridobitev podatkov FURS za gospodarski 
subjekt (OBRAZEC 8)  9. Izjava o skladnosti z DNSH za prijavitelja (OBRAZEC 9) 
	 10. Parafiran vzorec Pogodbe o sofinanciranju operacije (OBRAZEC 10) 
	 11. Obvezne 
priloge:  - Potrdilo Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije o številu 
zaposlenih (GS)  - Potrdilo o brezposelnosti (v primeru uveljavljanja dodatnega kriterija) 
	 - Pogodba o zaposlitvi v tujini (v primeru uveljavljanja dodatnega kriterija)
	 - Potrdilo o začasnem ali stalnem prebivališču v tujini na dan objave javnega 
razpisa (v primeru uveljavljanja dodatnega kriterija).  Oddaja prijave se izvede v elektronski obliki v okviru elektronskega 
prijavnega sistema ARIS (v nadaljnjem besedilu: portal ARIS), v katerem je 
zagotovljen enolični identifikator prijavitelja, ki ga določi ARIS.  Prijavo s kvalificiranim digitalnim potrdilom elektronsko podpiše odgovorna 
oseba prijavitelja (zakoniti zastopnik oziroma pooblaščena oseba).  Rok za oddajo prijav je: 11. 7. 2025 do 14.00 ure.  Oddaja prijave pomeni, da se je prijavitelj seznanil z vsebino javnega 
razpisa in razpisne dokumentacije, da se z njo strinja in da v celoti sprejema 
določila, navedena na vzorcu pogodbe o sofinanciranju operacije, ki je priloga 
razpisne dokumentacije. ARIS si pridržuje pravico do spremembe vzorca pogodbe o 
sofinanciranju operacije do izteka roka za oddajo prijav. 
 13. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa 
  Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa predvidoma obveščeni v roku šest (6) 
mesecev od datuma odpiranja prijav. Prijavitelji bodo na podlagi sklepa o izboru 
prijav pozvani k podpisu pogodbe o sofinanciranju operacije.  Prijavitelj lahko umakne prijavo za pridobitev sredstev do pravnomočnosti 
sklepa o izboru prijav. 
 14. Zahteve glede zagotavljanja prepoznavnosti, preglednosti in komuniciranja 
evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027, ki jim mora zadostiti 
prijavitelj pri raziskovalnem projektu v skladu s členom 50 Uredbe 2021/1060/EU 
in navodili organa upravljanja 
 Prijavitelj mora zadostiti zahtevam glede 
informiranja in obveščanja javnosti skladno s členom 50 Uredbe 2021/1060/EU, 
veljavnimi Navodili organa upravljanja na področju zagotavljanja prepoznavnosti, 
preglednosti in komuniciranja evropske kohezijske politike v obdobju 2021–2027 
in Priročnika celostne grafične podobe evropske kohezijske politike 2021–2027.
 15. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji in spremljanja ter 
evidentiranja   Upravičenec bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne 
originalne dokumentacije, vezane na operacijo, in zagotavljati ARIS, ministrstvu 
ter drugim nadzornim organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih 
preverjanj skladno s pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še 
deset (10) let po njenem zaključku. V primeru neskladja rokov veljajo določila 
Uredbe 2021/1060/EU.  Upravičenec mora zagotoviti dostopnost do vseh dokumentov o izdatkih 
operacije za obdobje petih (5) let od 31. decembra leta, v katerem je organ 
upravljanja opravil zadnje plačilo upravičencu, če ni drugače določeno z členom 
82 Uredbe 2021/1060/EU oziroma predpisom, ki bi jo nadomestil.  V skladu s členom 74 Uredbe 2021/1060/EU mora upravičenec voditi in 
spremljati porabo sredstev za operacijo računovodsko ločeno na posebnem 
stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski kodi za vse transakcije v zvezi z 
operacijo, tako da je v vsakem trenutku zagotovljen pregled nad namensko porabo 
sredstev, ne glede na računovodska pravila Republike Slovenije. Navedeno ne 
velja za poenostavljene oblike nepovratnih sredstev, za kar pa bo upravičenec 
dolžan na istem stroškovnem mestu voditi in spremljati prejeta sredstva za 
operacijo. Upravičenec, ki ne vodi knjig za operacijo po ustrezni računovodski 
kodi, in iz svojih knjig ne more ločeno izpisati evidenc samo za posamezno 
operacijo, mora za zagotavljanje ločenega vodenja knjig za operacijo voditi 
druge pomožne knjige. 
 16. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom 
  Upravičenec bo 
moral omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad izvajanjem 
operacije, katerega sofinanciranje temelji ali se izvaja na podlagi predmetnega 
javnega razpisa. Nadzor se izvaja s strani ARIS kot izvajalskega telesa, 
ministrstva kot posredniškega telesa, organa upravljanja, organa za potrjevanje, 
revizijskega organa ter drugih nacionalnih in evropskih nadzornih in revizijskih 
organov (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).  Upravičenec bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki 
izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov 
sofinancirane operacije. V primeru preverjanja na kraju samem bo upravičenec 
omogočil vpogled v računalniške programe, listine in postopke v zvezi z 
izvajanjem operacije ter rezultate operacije. Upravičenec bo o izvedbi 
preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ARIS kot izvajalsko telo pa 
lahko opravi tudi nenajavljeno preverjanje na kraju samem. Upravičenec bo dolžan 
ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih organov in redno 
obveščati ARIS o izvedenih ukrepih. 
 17. Načelo spoštovanja Listine EU o temeljnih pravicah in Konvencije 
Združenih narodov o pravicah invalidov   Prijavitelj bo moral zagotoviti skladnost 
z načelom trajnostnega razvoja in okoljsko politiko EU v skladu s členom 11 in 
členom 191 (1) PDEU ter pravicami, svoboščinami in načeli, kot izhajajo iz 
Listine EU o temeljnih pravicah, enakost spolov in dostop invalidom v skladu z 
členom 9 Uredbe 2021/1060/EU, ki so oziroma bodo vključene v izvajanje 
aktivnosti v okviru tega javnega razpisa. 
 18. Načelo »da se ne škoduje bistveno« (DNSH) v smislu člena 17 Uredbe (EU) 
2020/852 in spodbujanje trajnostnega razvoja   Prijavitelji morajo pri pripravi 
projekta upoštevati načelo »da se ne škoduje bistveno“, kar pomeni, da se ne 
podpirajo ali izvajajo gospodarske dejavnosti, ki bistveno škodujejo kateremu 
koli od okoljskih ciljev v smislu člena 17 Uredbe (EU) 2020/852. Pri tem se 
upoštevata tako okoljski vpliv same dejavnosti kot okoljski vpliv proizvodov in 
storitev, ki jih ta dejavnost zagotavlja, v njihovem celotnem življenjskem 
ciklu, pri čemer se zlasti upošteva proizvodnja, uporaba in konec življenjske 
dobe teh proizvodov in storitev. Pri pripravi projekta naj bodo prijavitelji 
pozorni na vprašanje vplivov njihovega projekta na okolje.  Šteje se, da dejavnost bistveno škoduje:  (a) blažitvi podnebnih sprememb, kadar dejavnost privede do znatnih emisij 
toplogrednih plinov;  (b) prilagajanju podnebnim spremembam, kadar dejavnost privede do povečanega 
škodljivega vpliva na sedanje podnebje in pričakovano prihodnje podnebje, na 
dejavnost samo ali na ljudi, naravo ali sredstva;  (c) trajnostni uporabi in varstvu vodnih in morskih virov, kadar dejavnost 
škoduje:  
	(i) dobremu stanju ali dobremu ekološkem potencialu vodnih teles, vključno s 
površinskimi in podzemnimi vodami, ali  (ii) dobremu okoljskemu stanju morskih voda;  (d) krožnemu gospodarstvu, vključno s preprečevanjem odpadkov in 
recikliranjem, kadar:  
	(i) dejavnost privede do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali 
neposredne ali posredne rabe naravnih virov, kot so neobnovljivi viri energije, 
surovine, voda in zemlja, v eni ali več fazah življenjskega cikla proizvodov, 
vključno z vidika trajanja, popravljivosti, nadgradljivosti, možnosti ponovne 
uporabe ali recikliranja proizvodov;  (ii) dejavnost privede do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali 
odlaganja odpadkov, razen sežiganja nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče 
reciklirati, ali  (iii) lahko dolgoročno odlaganje odpadkov bistveno in dolgoročno škoduje 
okolju;  (e) preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, kadar dejavnost privede do 
znatnega povečanja emisij onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo v primerjavi s 
stanjem pred začetkom izvajanja te dejavnosti;  (f) varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kadar je 
dejavnost:  
	(i) znatno škodljiva za dobro stanje in odpornost ekosistemov ali 
	 (ii) škodljiva za stanje ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, 
ki so v interesu Unije.  Prijavitelji bodo morali rezultate operacije uresničevati v skladu z načelom 
trajnostnega razvoja ob upoštevanju ciljev Organizacije združenih narodov glede 
trajnostnega razvoja in Pariškega sporazuma. 
 19. Varovanje osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in podatki o dejanskih 
lastnikih   Varovanje osebnih podatkov, ki jih ARIS posredujejo prijavitelji 
oziroma upravičenci, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja 
varovanje osebnih podatkov, vključno s Splošno uredbo GDPR in ZVOP-2. V zvezi s 
tem ARIS napotuje na Prilogo 2 tega javnega razpisa.  Vsi podatki iz prijav, ki jih uradna oseba odpre, so informacije javnega 
značaja, razen tistih podatkov, ki jih prijavitelj posebej označi, in sicer 
poslovne skrivnosti, osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena ZDIJZ, ki niso 
javno dostopne in tako ne smejo biti razkrite oz. dostopne javnosti. Poslovna 
skrivnost se lahko nanaša na posamezen podatek ali na del prijave, ne more pa se 
nanašati na celotno prijavo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek 
ne sme biti dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj ne 
označi in razloži takšnih podatkov v prijavi, bo ARIS lahko domnevala, da 
prijava po stališču prijavitelja ne vsebuje poslovnih skrivnosti in drugih izjem 
iz 6. člena ZDIJZ.  Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ARIS posredujejo prijavitelji, je 
izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz in drugih zbirk za 
ARIS, ministrstvo in nadzorne organe, in sicer o izidu javnega razpisa in o 
izvajanju pogodbe o sofinanciranju. Nadalje je namen obdelave osebnih podatkov 
tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje in priprava oziroma izdelava 
prijav v postopkih pred pristojnimi organi (postopki pred sodnimi, 
preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se bodo 
obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov ali 
pripomočkov, ki jih uporablja ali jih je dolžna uporabljati ARIS.  Podatki o sofinanciranem raziskovalnem projektu, za katere je tako določeno s 
predpisi ali ki so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljeni bodo podatki o 
upravičencu. Objava bo obsegala navedbo upravičencev (prijaviteljev), naziv 
projekta in znesek javnih virov sofinanciranja projekta. Objave podatkov o 
projektu in upravičencu bodo izvedene v skladu z ZDIJZ.  Skladno z drugim odstavkom člena 69 Uredbe 2021/1060/EU je treba zagotavljati 
podatke o dejanskih lastnikih upravičenca in gospodarskega subjekta. Dejanski 
lastniki so opredeljeni v Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja 
terorizma. Kadar je upravičenec ali gospodarski subjekt zavezan k vpisu podatkov 
v Register dejanskih lastnikov, ki ga vzdržuje in upravlja Agencija Republike 
Slovenije za javnopravne evidence in storitve (AJPES), se šteje, da so podatki o 
njihovih dejanskih lastnikih razvidni iz omenjenega registra. Za ostale primere 
pa bo upravičenec s podpisom pogodbe o sofinanciranju zavezan, da na poziv ARIS 
in v roku, postavljenem v pozivu, ARIS posreduje te podatke. Potrebno je 
zagotavljati naslednje podatke dejanskih lastnikov: ime, priimek, datum rojstva 
in ID za DDV oziroma davčno številko. 
 20. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in kazalnikov 
operacije   Upravičenec je za namen spremljanja in vrednotenja operacije skladno s 
členom 17 in Prilogo I Uredbe 2021/1060/EU ter tehničnimi značilnostmi iz 
Priloge IX Uredbe 2021/1060/EU dolžan spremljati in zagotavljati podatke o 
doseganju ciljev in kazalnikov operacije.  Prijavitelj mora v prijavi realno prikazati načrtovani cilj operacije. Preveč 
optimistična pričakovanja lahko privedejo do nedoseganja zastavljenega cilja in 
so lahko podlaga za zahtevo za vračilo prejetih sredstev. Podatki iz prijave 
(prejete dokumentacije) bodo osnova za spremljanje pričakovanega cilja 
operacije. V primeru, da upravičenec ob zaključku operacije ne bo dokazal 
uresničitve načrtovanih ciljev v celoti, bo ARIS lahko zahtevala vračilo že 
izplačanih sredstev oz. sorazmernega dela sredstev za nerealizirane aktivnosti, 
skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na 
transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v državni proračun 
Republike Slovenije. Uspešnost izvedbe mora biti dosežena najpozneje 12 mesecev 
po zaključku operacije.  Načrtovane vrednosti obveznih kazalnikov in učinkov se bodo preverjale na 
ravni celotnega javnega razpisa.  Kazalnik učinka: RCO07 Raziskovalne organizacije, ki sodelujejo v podprtih 
projektih   
Načrtovana vrednost kazalnika RCO07 glede na absorpcijsko sposobnost razdeljena 
na obe regiji: 
	
		| Regija | Število |  
		| Vzhodna kohezijska regija | 
		2 |  
		| Zahodna kohezijska regija | 
		5 |  
		| Skupaj  | 
		7 |    Specifični kazalnik: Raziskovalci, ki delujejo v 
podprtih raziskovalnih aktivnostih Načrtovana vrednost specifičnega kazalnika glede na 
absorpcijsko sposobnost, razdeljena na obe regiji: 
	
		| Regija | Število |  
		| Vzhodna kohezijska regija | 45 |  
		| Zahodna kohezijska regija | 108 |  
		| Skupaj  | 153 |    Kazalnik rezultata: RCR06 Predložene patentne prijave Načrtovana vrednost glede na absorpcijsko sposobnost 
razdeljena na obe regiji: 
	
		| Regija | Število |  
		| Vzhodna kohezijska regija | 
		1 |  
		| Zahodna kohezijska regija | 
		3 |  
		| Skupaj  | 
		4 |    21. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali 
izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali 
kršitve obveznosti   Če se ugotovi, da je v postopku potrjevanja operacij ali 
izvrševanja operacij prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve 
obveznosti, ali da upravičenec ARIS ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki 
so mu bili znani ali bi mu morali biti znani, oziroma da je posredoval 
neresnične, nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi 
jih bil v skladu s tem javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na 
odločitev ARIS o dodelitvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po 
tem javnem razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali 
kaznivega dejanja, bo upravičenec dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva 
skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun 
upravičenca do dneva vračila v proračun Republike Slovenije. Če je takšno 
ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije. 
 22. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na operaciji niso bile skladne s 
pravom Unije in pravom Republike Slovenije   Če se ugotovi, da aktivnosti na 
operaciji niso bile skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, bo 
ARIS odstopil od pogodbe, upravičenec pa bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta 
sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na 
transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike 
Slovenije. 
 23. Posledice, če se ugotovi dvojno sofinanciranje posamezne operacije 
  Dvojno 
uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega koli 
drugega vira, ni dovoljeno. Če se ugotovi dvojno uveljavljanje stroškov in 
izdatkov, ARIS pogodbo lahko odpove in zahteva vračilo že izplačanih sredstev 
skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila sredstev na 
transakcijski račun upravičenca do dneva vračila sredstev v proračun Republike 
Slovenije. Če je dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo 
obravnavalo kot goljufija. 
 24. Spremembe javnega razpisa   Izvajalsko telo si pridržuje pravico javni 
razpis spremeniti ali preklicati kadarkoli do izdaje sklepa o izboru prijav ter 
navedeno objaviti na spletni strani ARIS in v Uradnem listu Republike Slovenije. 
Spremembe razpisne dokumentacije, ki niso sestavni del objave v Uradnem listu 
Republike Slovenije se objavijo na spletni strani ARIS. Prijavitelji morajo 
upoštevati morebitne spremembe javnega razpisa. 
 25. Razpoložljivost razpisne dokumentacije 
 Vsi potrebni podatki in navodila, 
ki bodo omogočili izdelavo popolne in pravilne prijave za dodelitev sredstev, so 
navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od dne objave javnega razpisa dalje 
objavljena na spletni strani ARIS: 
https://www.aris-rs.si/sl/razpisi/index.asp. 
 Dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom in pripravo prijav lahko 
prijavitelji pridobijo na spletni strani ARIS: 
https://www.aris-rs.si/sl/razpisi/ ali na podlagi pisnega zaprosila, 
posredovanega na elektronski naslov jr.rzk@aris-rs.si.   Vprašanja na zgoraj navedeni e-naslov morajo prispeti najpozneje sedem (7) 
delovnih dni pred iztekom roka za oddajo prijave. ARIS bo objavila odgovore na 
vprašanja najpozneje en (1) delovni dan pred iztekom roka za oddajo prijave, pod 
pogojem, da je bilo vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo 
pravočasna, ne bodo obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo 
sestavni del razpisne dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni 
na spletnem naslovu https://www.aris-rs.si/sl/.   Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani, zato bodite pri 
postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne razkrivate morebitnih osebnih 
podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov, ki ne smejo biti javno 
objavljeni.  ARIS bo organizirala informativni dan. Datum in druge informacije o 
informativnem dnevu bodo objavljeni na spletnem naslovu 
https://www.aris-rs.si/sl/inovac/obvestila/.   Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne 
strani https://www.aris-rs.si/sl/inovac/obvestila/.     Številka: 314-2/2024-31 Ljubljana, 4. 6. 2025
   Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in 
inovacijsko dejavnost Republike Slovenije 
 Tjaša Dobnik,
 direktorica
   Priloge: 
	Prijavni obrazec 
	(OBRAZEC 1) Predstavitev 
	raziskovalnega projekta (OBRAZEC 2 SLO) in
	predstavitev 
	raziskovalnega projekta v angleškem jeziku (OBRAZEC 2 EN) Finančni načrt 
	(OBRAZEC 3) Izjava 
	o sprejemanju pogojev za prijavitelja (OBRAZEC 4) Izjava o 
	sprejemanju pogojev za gospodarski subjekt (OBRAZEC 5) Izjava 
	o sprejemanju pogojev za raziskovalca (OBRAZEC 6) 
	Soglasje za pridobitev podatkov FURS za prijavitelja (OBRAZEC 7) Soglasje za 
	pridobitev podatkov FURS za gospodarski subjekt (OBRAZEC 8) Izjava o 
	skladnosti z DNSH za prijavitelja (OBRAZEC 9) 
	Vzorec Pogodbe o sofinanciranju operacije (OBRAZEC 10) Pojasnila prijaviteljem 
	Prednostna področja S5 
	Informacije 
	o varstvu osebnih podatkov (ARIS) Obvezne priloge:  
	
		Potrdilo Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije o številu 
		zaposlenih (GS) Potrdilo o brezposelnosti (v primeru uveljavljanja dodatnega 
		kriterija »Brezposelnost«) Pogodba o zaposlitvi v tujini (v primeru uveljavljanja dodatnega 
		kriterija »Reintegracija s pridobljenimi referencami v tujini«) Potrdilo o začasnem ali stalnem prebivališču v tujini na dan objave 
		javnega razpisa (v primeru uveljavljanja dodatnega kriterija 
		»Reintegracija s pridobljenimi referencami v tujini«)    
 
	
	
	 Splošno, 
	obsežno, nediskriminatorno in neizključujoče razširjanje rezultatov se 
	zagotavlja preko obvezne objave rezultatov v najkrajšem možnem času, 
	najpozneje dvanajst (12) mesecev po zaključku operacije v skladu z Uredbo o 
	izvajanju znanstvenoraziskovalnega dela v skladu z načeli odprte znanosti 
	(Uradni list RS, št. 59/23), s čimer se zagotovi stalna in neprekinjena 
	dostopnost rezultatov raziskav za nedoločen čas oz. odprti dostop do 
	znanstvenih objav in raziskovalnih podatkov (UL 
	L št. 059/2023 z dne 29. 5. 2023, Uredbeni del, str. 5107). 
	 
	 
	   
 |