Raziskovalna infrastruktura

Domači znanstveni in poljudnoznanstveni tisk

Razpisi in pozivi

      
Rokovnik

Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, Ljubljana, na podlagi 12. člena Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21 in 40/23, v nadaljnjem besedilu: ZZrID), 13. in 113. člena Splošnega akta o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanja izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 166/22; v nadaljnjem besedilu: Splošni akt o postopkih (so)financiranja)  in  Metodologije ocenjevanja prijav v postopkih za (so)financiranje znanstvenoraziskovalne dejavnosti, št. 6319-5/2022-5 z dne 9. 1. 2023, št. 6319-5/2022-6 z dne 17. 1. 2023 – popr., št. 6319-5/2022-7 z dne 19. 6. 2023, št. 6319-5/2022-8 z dne 13. 11. 2023, št. 6319-5/2022-9 z dne 18. 12. 2023, št. 6319-5/2022-10 z dne 4. 3. 2024, št. 6319-5/2022-11 z dne 29. 5. 2024, št. 6319-5/2022-12 z dne 9. 9. 2024 in št. 6319-5/2022-13 z dne 23. 9. 2024, podpoglavje D.2. DOMAČE PERIODIČNE POLJUDNOZNANSTVENE PUBLIKACIJE (v nadaljnjem besedilu: Metodologija), objavlja

Javni razpis za (so)financiranje izdajanja domačih periodičnih poljudnoznanstvenih publikacij v letu 2025


1. Naziv in sedež uporabnika proračunskih sredstev

Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: agencija).

 

2. Predmet in ciljjavnega razpisa

Predmet Javnega razpisa za (so)financiranje izdajanja domačih periodičnih poljudnoznanstvenih publikacij v letu 2025 (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) je (so)financiranje izdajanja domačih periodičnih publikacij s poljudnoznanstveno vsebino.

Javni razpis obsega izdajanje periodičnih poljudnoznanstvenih publikacij (v nadaljnjem besedilu: poljudnoznanstvena publikacija) v tiskani oziroma digitalni obliki, s ciljem omogočanja in pospeševanja objav tistih publikacij, ki so:

  • pomembne za spodbujanje zanimanja mladine in javnosti za znanost in tehnologijo ter za širjenje splošne znanstvene in tehniške kulture;
  • pomembne za formalno izobraževanje (predvsem osnovno- in srednješolsko);
  • pomembne za razvoj slovenske poljudnoznanstvene terminologije;
  • dostopne na internetu in jih v pomembnem deležu ustvarjajo slovenski avtorji.

 

3. Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni razpis

Na javni razpis se lahko prijavijo:

  • raziskovalne organizacije, ki so vpisane v evidenco izvajalcev znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jo vodi agencija;
  • nevladne organizacije, ki delujejo v javnem interesu na področju raziskovalne dejavnosti in so pri pristojnem organu vpisane v evidenco podatkov nevladnih organizacij v javnem interesu. Kot vpis organizacije v evidenco, ki deluje v javnem interesu na področju raziskovalne dejavnosti, se šteje vpis v Evidenco nevladnih organizacij v javnem interesu pri pristojni organizaciji za javnopravne evidence in storitve (https://www.ajpes.si/Registri/Drugi_registri/Evidenca_nevladnih_organizacij/Splosno);
  • pravne osebe iz slovenskega zamejstva in pravne osebe Slovencev po svetu.

     

4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu

Prijavitelji morajo izpolnjevati naslednje pogoje:

  • poljudnoznanstvena publikacija že izhaja najmanj eno leto pred razpisom in izhaja najmanj enkrat letno;
  • poljudnoznanstvena publikacija izhaja v skladu z letnim načrtom v letu pred objavo razpisa;
  • poljudnoznanstvena publikacija ima naslov na svetovnem spletu (vsaj s kazalom vsake številke in povzetkom);
  • poljudnoznanstvena publikacija ima ustrezno ISSN-številko;
  • prijavitelj je dolžan zagotoviti del lastnih sredstev;
  • na razpis lahko odda samo eno prijavo za posamezno poljudnoznanstveno publikacijo;
  • prijavitelj za isti namen in z istim revijalnim programom še ni (so)financiran iz drugih razpisov in z njim ne bo presegel dovoljenih zneskov pomoči po pravilu "de minimis";
  • prijavitelj ni v postopku prisilne poravnave, stečaja ali prisilnega prenehanja;
  • poljudnoznanstveno publikacijo je treba predstaviti v spletnem mediju. Obvezna je oddaja revij v predpisani digitalni obliki Narodni in univerzitetni knjižnici za objavo na javno dostopnem portalu Digitalna knjižnica Slovenije – dLib.si takoj ob izdaji ali najkasneje ob izdaji naslednje številke. Navodila za oddajo so kot priloga sestavni del javnega razpisa (Navodila-NUK.pdf).

Agencija pri vsaki formalno popolni prijavi preveri upravičenost prijavitelja in izpolnjevanje razpisnih pogojev. Prijava neupravičenega prijavitelja in prijava, pri kateri niso izpolnjeni vsi razpisni pogoji, se zavrne s sklepom, ki ga izda direktor agencije ali oseba, ki jo direktor agencije pooblasti.

 

5. Elementi ocenjevanja prijav

Kriteriji in kazalniki za ocenjevanje prijav so določeni v 116. členu Splošnega akta o postopkih (so)financiranja, merila pa v Metodologiji, poglavje D. Znanstvene publikacije in znanstvene monografije, podpoglavje D.2. Domače periodične poljudnoznanstvene publikacije.

Kriterij za ocenjevanje prijav je Družbeni in gospodarski vpliv publikacije. Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju Družbeni in gospodarski vpliv publikacije so:

  • Povezava s formalnim izobraževanjem (predvsem z osnovno- in srednješolskim);
  • Pomen za spodbujanje zanimanja javnosti za naravoslovje in tehnologijo ter za razširjanje splošne znanstvene in tehniške kulture;
  • Pomen za razvoj slovenske poljudnoznanstvene terminologije;
  • Zastopanost (delež) slovenskih avtorjev;
  • Dostopnost na internetu.

 

6. Postopek ocenjevanja, uvrstitev publikacij v kategorije in izračun (so)financiranja

6.1. Postopek ocenjevanja

Prijave ocenjuje zunanji ekspertni panel (v nadaljnjem besedilu: ZEP) za poljudnoznanstvene publikacije, ki ga imenuje Znanstveni svet agencije (v nadaljnjem besedilu: ZSA).

ZEP ocenjuje prijave na podlagi kriterija »Družbeni in gospodarski vpliv publikacije« in pri tem upošteva elemente ocenjevanja v skladu z Metodologijo, Tabela D2.

Skupno število doseženih točk za posamezno prijavo je seštevek aritmetičnega povprečja števila točk (seštevek vseh točk/število ocenjevalcev) za vsak posamezen kazalnik v skladu z Metodologijo, Tabela D2. Skupaj je možno prejeti največ 100 točk.

6.2. Uvrstitev prijav v kategorije

Na podlagi doseženih točk ocenjevanja se prijava uvrsti v eno od treh kategorij, in sicer se v:     

  • I. kategorijo uvrstijo prijave, ocenjene med 91 in 100 točkami;
  • II. kategorijo uvrstijo prijave, ocenjene med 60 in 90 točkami;
  • III. kategorijo uvrstijo prijave, ocenjene z manj kot 60 točkami.

Prijave, ki so uvrščene v III. kategorijo, se ne uvrstijo v (so)financiranje.

6.3. Faktor (so)financiranja prijav

Faktor (so)financiranja izračunane višine (so)financiranja prijave iz I. in II. kategorije je določen po posameznih kategorijah, kot izhaja iz Tabele A.

Tabela A

Kategorija Število točk Faktor (so)financiranja (O)
I 91-100 1
II 60-90 0,75

6.4. Izračun višine letnega sofinanciranja

Za izračun višine letnega (so)financiranja se upoštevajo naslednji faktorji:

  • število avtorskih pol na zvezek (faktor A);
  • naklada (do največ 2500 izvodov na zvezek, v primeru izključno elektronske izdaje se upošteva obračunska naklada 2500 izvodov) (faktor B);
  • število rednih zvezkov na letnik (dvojne številke se  upoštevajo kot en zvezek) (faktor C);
  • priznani stroški na eno avtorsko polo v znesku 0,160 EUR (faktor D);
  • faktor sofinanciranja (faktor O) iz Tabele A.

Znesek letnega (so)financiranja (v nadaljnjem besedilu: ZLS) je produkt faktorjev iz prejšnjega odstavka, in sicer:

ZLS = A · B· C · D · O

ZLS iz tega javnega razpisa ne more biti večji od 12.000,00 EUR.

6.5. Postopek izračuna višine letnega (so)financiranja

  1. agencija najprej za vse prijave izračuna A • B • C • D • O;
  2. če je izračunani znesek (so)financiranja iz alineje a. te točke višji od zneska zaprošenih sredstev, ki ga je prijavitelj navedel v prijavi, se upošteva znesek zaprošenih sredstev; če je izračunan znesek (so)financiranja iz alineje a. te točke nižji od zneska zaprošenih sredstev, se upošteva izračunan znesek (so)financiranja iz alineje a. te točke; če je izračunan znesek (so)financiranja iz alineje a. te točke višji od 12.000,00 EUR, se upošteva znesek 12.000,00 EUR; če je izračunan znesek (so)financiranja iz alineje a. te točke nižji od 12.000,00 EUR, se upošteva izračunan znesek (so)financiranja iz alineje a. te točke;
  3. agencija na podlagi izračuna iz alineje a. te točke in upoštevajoč omejitve iz alineje b. te točke določi znesek (so)financiranja;
  4. če vsota vseh (vse prijave v okviru javnega razpisa) zneskov (so)financiranja preseže razpoložljiva finančna sredstva javnega razpisa, se zneski (so)financiranja sorazmerno uskladijo z obsegom razpoložljivih finančnih sredstev.

Če se obseg publikacije po dostavljenem finančnem obračunu zmanjša za več kot 20 % obsega odobrenih letnih avtorskih pol (A*C), agencija na novo izračuna višino (so)financiranja v skladu z izračunom, določenim v točkah 6.4. in 6.5. javnega razpisa, ter zahteva vračilo sredstev.

 

7. Upravičeni stroški (so)financiranja

Agencija (so)financira stroške tiska in stroške priprave na tisk, stroške priprave odprtodostopne spletne izdaje, lektoriranja, priprave preloma strani in odpošiljanja. Agencija ne (so)financira avtorskega honorarja piscev člankov.



8. Izbor prijav

Na podlagi izvedenega ocenjevanja prijav v skladu z opredeljenimi elementi ocenjevanja in izračuna višine (so)financiranja, ZEP izdela predlog prednostnega seznama prijav za (so)financiranje publikacij in ga posreduje v obravnavo ZSA. Na podlagi predloga sklepa ZSA o izboru prijav za (so)financiranje publikacij direktor agencije sprejme sklep o izboru prijav za (so)financiranje, s katerim odloči, ali se prijave izbere ali ne izbere za (so)financiranje.

 

9. Okvirna vrednost javnega razpisa in obdobje ter način za porabo dodeljenih sredstev

Okvirna vrednost sredstev javnega razpisa za leto 2025 znaša 120.000,00 EUR. Javni razpis bo realiziran skladno s proračunskimi možnostmi. Agencija bo z izbranimi prijavitelji na javnem razpisu sklenila pogodbo o izvajanju in (so)financiranju. Dodeljena proračunska sredstva morajo biti porabljena v letu, za katerega so dodeljena.

 

10. Prijava na javni razpis

10.1. Način in oblika oddaje prijave

Prijavo se odda preko elektronskega prijavnega sistema v elektronski obliki. Prijavo se izpolni in odda na prijavnem obrazcu ARIS-PPP-JR-Prijava-25 na spletnem portalu agencije Digital Forms. Prijava mora biti elektronsko podpisana v sistemu Digital Forms (kvalificiran digitalni podpis ni potreben) s strani zastopnika ali pooblaščene osebe prijavitelja. Prijava na spletni portal Digital Forms je možna z uporabniškim imenom in geslom. Navodila o uporabi Digital Forms in ostale informacije o prijavi v portal so dostopne na vstopni strani portala.

Prijava mora vsebovati:

  • V celoti izpolnjen prijavni obrazec ARIS-PPP-JR-Prijava-25;
  • En izvod (v elektronski obliki) zadnjega letnika publikacije;
  • Prijavitelji, ki se ukvarjajo z gospodarsko dejavnostjo, ne glede na njihov pravni status ali pravnoorganizacijsko obliko, morajo v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči »de minimis« in Pravili o državnih pomočeh na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti, št. 007-2/2024-1, z dne 11. 3. 2024 priložiti tudi izpolnjen Obrazec za dodeljevanje državnih pomoči v okviru pomoči »de minimis«, ARIS-dm-2024.

10.2. Rok za oddajo prijave

Prijava  se šteje za pravočasno, če je na spletnem portalu Digital Forms oddana do 6. 11. 2024 do 14.00 ure.



11. Datum in kraj odpiranja prijav

Odpiranje prijav bo predvidoma 7. 11. 2024 ob 10.00 v prostorih agencije. Pri elektronskih prijavah odpiranje pomeni evidentiranje prispelih prijav v okviru elektronskega prijavnega sistema.

 

12. Popolnost prijav

Uradna oseba odpira samo v roku oddane prijave. Prijava se šteje za formalno popolno, če je oddana na predpisanem obrazcu in v predpisani obliki ter vsebuje vse zahtevane podatke in priloge, kot jih določa ta javni razpis.

Nepopolne prijave in formalno nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku ne dopolni, se zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor agencije ali oseba, ki jo direktor agencije pooblasti.

 

13. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa

O izidu javnega razpisa bodo prijavitelji obveščeni v osmih dneh od sprejema sklepa direktorja o izboru prijav.

 

14. Kraj in čas, v katerem zainteresirani lahko dvignejo razpisno dokumentacijo, ter spletni naslov, na katerem je dostopna razpisna dokumentacija

Javni razpis in razpisna dokumentacija sta objavljena na spletni strani agencije: https://www.aris-rs.si/sl/razpisi/. Vse dodatne informacije dobijo interesenti v času uradnih ur pri uradni osebi za javni razpis, ge. Tanji Pavčič, e-naslov: odprtaznanost@aris-rs.si ali tanja.pavcic@aris-rs.si.

 

Številka: 6316-10/2024-2
Datum: 27. 9. 2024

 

dr. Špela Stres,
direktor

 

Pravne podlage:

 

 

Razpisna dokumentacija: