Ciljni raziskovalni programi |
Razpisi in pozivi |
|
|
Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na podlagi 14.
in 15. člena Zakona o
raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06-UPB1,
61/06-ZDru-1, 112/07, 9/11 in 57/12 - ZPOP-1A,
21/18 – ZNOrg in
9/19), 15. člena
Pravilnika o Ciljnih raziskovalnih programih (CRP) (Uradni list RS, št.
43/11 in 6/12) (v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o CRP),
Metodologije
ocenjevanja prijav za razpise, št. 6319-2/2013-38 z dne 5. 6. 2017 – uradno
prečiščeno besedilo, št. 6319-2/2013-39 z dne 11. 12. 2017, št. 6319-2/2013-40 z
dne 22. 1. 2018, št. 6319-2/2013-41 z dne 1. 2. 2018, št. 6319-2/2013-42 z dne
19. 2. 2018, št. 6319-2/2013-43 z dne 5. 3. 2018, št. 6319-2/2013-44 z dne 14.
5. 2018, št. 6319-2/2013-45 z dne 20. 6. 2018, št. 6319-2/2013-46 z dne 9. 7.
2018, št. 6319-2/2013-47 z dne 17. 8. 2018, št. 6319-2/2013-48 z dne 18. 10.
2018, št. 6319-2/2013-49 z dne 19. 11. 2018, št. 6319-2/2013-50 z dne 17. 12.
2018, št. 6319-2/2013-51 z dne 4. 2. 2019, št. 6319-2/2013-52 z dne 18. 2. 2019
in 631-2/2013-53 z dne 13. 5. 2019 (v nadaljnjem besedilu: Metodologija
ocenjevanja prijav za razpise), Metodologije ocenjevanja in izbora prijav za
izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2019« za
izvedbo javnega razpisa v letu 2019, št. 012-1/2019-24 z dne 16. 5. 2019 (v
nadaljnjem besedilu: Metodologija CRP),
Usmeritev Ministrstva za izobraževanje,
znanost in šport za pripravo Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa
»CRP 2019« v letu 2019, št. 631-10/2019/13 z dne 16. 4. 2019, Usmeritev o
spremembi Usmeritev za pripravo Javnega razpisa za izbiro raziskovalnih
projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2019« v letu 2019, številka
631-10/2019/13, z dne 16. 4. 2019, številka 631-10/2019/16, z dne 20. 5. 2019 in
na podlagi soglasij: Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake
možnosti, št. 631-1/2019/5 z dne 22. 5. 2019, Ministrstva za finance, št.
631-1/2019/13 z dne 27. 5. 2019, Ministrstva za gospodarski razvoj in
tehnologijo, št. 631-2/2019/19 z dne 28. 5. 2019, Ministrstva za izobraževanje,
znanost in šport, št. 631-10/2019/18 z dne 22. 5. 2019, Ministrstva za javno
upravo, št. 010-58/2019 z dne 27. 5. 2019, Ministrstva za kulturo, št.
631-1/2019/9 z dne 24. 5. 2019, Ministrstva za notranje zadeve, št.
631-1/2019/22 z dne 27. 5. 2019, Ministrstva za zunanje zadeve, št.
5104-58/2019/3 z dne 27. 5. 2019, Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in
prehrano, št. 631-2/2019/8 z dne 23. 5. 2019, Ministrstva za okolje in prostor,
št. 631-1/2019/18 z dne 29. 5. 2019, Ministrstva za okolje in prostor, Geodetske
uprave Republike Slovenije, št. 353-3/2019-2552-2 z dne 24. 5. 2019, Ministrstva
za pravosodje, št. 631-1/2019/8 z dne 27. 5. 2019, Ministrstva za zdravje, št.
631-2/2019-12 z dne 22. 5. 2019, Službe Vlade Republike Slovenije za razvoj in
evropsko kohezijsko politiko, št. 631-1/2019/7 z dne 27. 5. 2019, Urada Vlade
Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu, št. 53010-1/2019/7 z
dne 23. 5. 2019, Ministrstva za zdravje, Urada Republike Slovenije za
kemikalije, št. 631-1/2019/11 z dne 22. 5. 2019, Urada Vlade Republike Slovenije
za narodnosti, št. 00701-2/2019-UN/17 (UN04) z dne 23. 5. 2019, Zagovornika
načela enakosti, št. 631-1/2019/24 z dne 27. 5. 2019 in Javne agencije Republike
Slovenije za varnost prometa, št. 631-1/2019/1 z dne 28. 5. 2019, objavlja
Javni razpis za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2019« v letu 2019
- Naziv in naslov udeležencev javnega razpisa
- Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije,
Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: agencija),
- Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti,
Štukljeva cesta 44, 1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za finance, Župančičeva ulica 3, 1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Kotnikova ulica 5,
1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Masarykova cesta 16,
1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za javno upravo, Tržaška cesta 21, 1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za kulturo,Maistrova ulica 10, 1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za notranje zadeve, Štefanova ulica 2, 1501 Ljubljana,
- Ministrstvo za zunanje zadeve, Prešernova cesta 25, 1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Dunajska cesta 22,
1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za okolje in prostor, Dunajska cesta 48, 1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za okolje in prostor, Geodetska uprava Republike Slovenije,
Zemljemerska ulica 12, 1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za pravosodje, Župančičeva ulica 3, 1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za zdravje, Štefanova ulica 5, 1000 Ljubljana,
- Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko
politiko, Kotnikova ulica 5, 1000 Ljubljana,
- Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu,
Erjavčeva cesta 15, 1000 Ljubljana,
- Ministrstvo za zdravje, Urad Republike Slovenije za kemikalije,
Ajdovščina 4, 1000 Ljubljana,
- Urad Vlade Republike Slovenije za narodnosti, Gregorčičeva ulica 25,
1000 Ljubljana,
- Zagovornik načela enakosti, Železna cesta 16, 1000 Ljubljana,
- Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa, Kotnikova ulica
19a, 1000 Ljubljana.
- Predmet javnega razpisa
Predmet Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2019« v letu
2019 (v nadaljnjem besedilu: javni razpis CRP 2019) je izbor in sofinanciranje
raziskovalnih projektov, ki bodo podpora vladi in sektorjem udeležencev javnega
razpisa v zvezi z določanjem razvojnih usmeritev in politike na posameznem
področju javnega interesa, ki je nujna za izboljšanje konkurenčnosti in
trajnostnega razvoja Slovenije.
Javni razpis CRP 2019 temelji na strateških ciljih, opredeljenih v Strategiji
Republike Slovenije 2030 in v dokumentih udeležencev javnega razpisa CRP 2019.
Seznam dokumentov je priloga javnemu razpisu.
Predmet javnega razpisa CRP 2019 je določen s prioritetnimi vsebinami v
okviru težišč »CRP 2019«, in sicer:
Težišče 1: Vključujoča, zdrava, varna in odgovorna družba,
Težišče 2: Visoko produktivno gospodarstvo, ki ustvarja dodano vrednost za
vse,
Težišče 3: Učenje za in skozi vse življenje,
Težišče 4: Ohranjeno zdravo naravno okolje,
Težišče 5: Visoka stopnja sodelovanja, usposobljenosti in učinkovitosti
upravljanja.
Težišča javnega razpisa CRP 2019 tematsko in problemsko ustrezajo strateškim
in drugim razvojnim dokumentom udeležencev CRP.
Razpisani tematski sklopi predstavljajo vsebinski okvir za razpisane teme in
pokrivajo skupne vsebine in skupne cilje v okviru posameznega težišča CRP ter
imajo skupen naslov v okviru posameznih težišč CRP. Tematski sklopi sledijo
ciljem in prednostnim programskim usmeritvam.
Razpisane teme z opredelitvijo in podrobno obrazložitvijo ciljev, skupno
okvirno višino sredstev in celotnim trajanjem projekta ter z navedbo uradne
osebe udeleženca, so priloga javnemu razpisu.
Razpisani tematski sklopi in teme
Težišče 1: Vključujoča, zdrava, varna in odgovorna družba
1.1. Tematski sklop: Zdravo in aktivno življenje
1.1.1. Naslov teme: Priprava orodja za lažjo prepoznavnost »zdravju
koristnih živil« - določitev meril za dodelitev simbola živilom za ustrezno
dodatno označevanje
Cilja:
- Potrošnikom omogočiti lažjo izbiro zdravju koristnih živil.
- Osveščanje potrošnikov s primernim označevanjem živil ter posredno
vplivati na izboljšanje ponudbe zdravju koristih izbir.
1.1.2. Naslov teme: Protidopinška ozaveščenost, stališča in izkušnje
slovenskih zdravnikov in farmacevtov – analiza stanja in predlog ukrepov
Cilji:
- Ugotoviti in analizirati protidopinško ozaveščenost, stališča in
izkušnje zdravnikov družinske medicine, pediatrov, zdravnikov medicine dela,
prometa in športa ter farmacevtov in bodočih zdravnikov in farmacevtov.
- Identificirati obstoječe protidopinške programe za zdravnike in
farmacevte.
- Pripraviti predlog potrebnih ukrepov za izboljšanje protidopinškega
znanja slovenskih zdravnikov in farmacevtov.
1.1.3. Naslov teme: Analizaprehranske sestave ponujenih obrokov
otrokom in mladostnikom v osnovnih šolah in primerjava z nacionalnimi smernicami
zdravega prehranjevanja
Cilja:
- Na vzorcu OŠ ovrednotiti sestavo:
- šolskih kosil s pomočjo kemijske analize glede energijske in hranilne
sestave;
- šolskih malic glede energijske in hranilne sestave ter izvesti
primerjavo podatkov z nacionalnimi prehranskimi smernicami.
- Na vzorcu OŠ uvesti in testirati učinkovitost modela v podporo
implementaciji nacionalnih prehranskih smernic.
1.1.4. Naslov teme: Vzpostavitev monitoringa prenašalcev vektorskih
bolezni
Cilji:
- Vzpostaviti sistem nadzora nad prenašalci vektorskih bolezni.
- Prepoznati porajajoče se patogene, ki jih prenašajo prenašalci in so
pomembni za zdravje ljudi.
- Dokazati prisotnost patogenov pri prenašalcih bolezni.
- Oceniti tveganje za vnos in izbruh porajajočih se patogenov.
- Oceniti tveganje za zdravje ljudi.
- Testirati učinkovitost predlaganega monitoringa.
- Na osnovi rezultatov in analize stanja pripraviti predlog za nadaljnje
kontinuirano spremljanje prenašalcev vektorskih bolezni.
1.1.5. Naslov teme: Razvoj modela za napovedovanje izpostavljenosti
onesnaževalom v notranjem zraku v šolah in priprava z dokazi podprtih ukrepov za
načrtovanje učinkovitega naravnega prezračevanja učilnic
Cilji:
- Identifikacija in karakterizacija virov onesnaževal, ki vplivajo na
kakovost zraka v učilnicah.
- Razvoj modela za napovedovanje izpostavljenosti onesnaževalom v
notranjem zraku v šolah.
- Meritve kakovosti zraka v učilnici in zunanjega zraka.
- Meritve tesnosti učilnic.
- Priprava z dokazi podprtih ukrepov za načrtovanje učinkovitega naravnega
prezračevanja učilnic.
- Preverjanje učinka pripravljenih ukrepov z meritvami kakovosti zraka v
učilnici in vključitvijo sodobnih informacijskih tehnologij.
1.1.6. Naslov teme: Analiza arhitekturnih rešitev slovenskih
zdravstvenih in socialno varstvenih zavodov
Cilji:
- Pregled arhitekturnih rešitev slovenskih zdravstvenih in socialno
varstvenih zavodov.
- Analiza ekonomike gradnje in vzdrževanja zdravstvenih in socialno
varstvenih zavodov.
- Prostorska umestitev zdravstvenih in socialno-varstvenih zavodov glede
namena delovanja, demografskih sprememb, okoljskih značilnosti in vpliva na
javno zdravje.
- Pregled arhitekturnih elementov, prostorskih/okoljskih dejavnikov in
rešitev, ki vplivajo na varnost pacientov in zaposlenih v zdravstvenih
zavodih ter socialno varstvenih zavodih.
- Priprava predlogov in usmeritev arhitekturnih rešitev v prihodnosti.
1.1.7. Naslov teme: Presoja izvedljivosti in učinkovitosti v Državnem
programu obvladovanja raka 2017–2021 predlagane celostne rehabilitacije
onkoloških bolnikov
Cilji:
- Reprezentativni vzorec onkoloških bolnikov usmeriti v okviru DPOR
pripravljene celostne rehabilitacije, kot je predvidena v Akcijskem načrtu
celostne rehabilitacije.
- Oceniti ustreznost predlagane koordinacije celostne rehabilitacije in
vprašalnikov za triažiranje ter delovanje vzpostavljene mreže celostne
rehabilitacije.
- Ugotoviti potrebe po posameznih sklopih celostne rehabilitacije pri
reprezentativnem vzorcu, na podlagi rezultatov pripraviti projekcijo potreb
celostne rehabilitacije vseh onkoloških bolnikov na nacionalni ravni ter
predlagati ustrezne prilagoditve v DPOR pripravljenih smernic celostne
rehabilitacije onkoloških bolnikov.
- S pomočjo kontrolne skupine bolnikov, ki jim storitev celostne
rehabilitacija ni bila ponujena, oceniti, ali se je kakovost življenja
bolnikov vključenih v predlagan sistem celostne rehabilitacije izboljšala,
ter ugotoviti, kako je intervencija vplivala na absentizem, vračanje na delo
in invalidsko upokojevanje.
1.1.8. Naslov teme: Razvoj kazalnikov in metodologije spremljanja
poznih posledic zdravljenja raka v otroštvu na nacionalni ravni
Cilji:
- Zbrati, pregledati in z mednarodnimi priporočili uskladiti definicije
posameznih kazalnikov s področja poznih posledic zdravljenja raka v otroštvu
in opredeliti njihove vire v Sloveniji.
- Vzpostaviti nacionalni register za sledenje poznih posledic zdravljenja
raka v otroštvu v okviru Registra raka Republike Slovenije.
- Oceniti prevalenco somatskih poznih posledic in drugih primarnih
tumorjev pri prebivalcih Slovenije, ki so se v otroštvu zdravili zaradi
raka, predlagati priporočeno sledenja za vsakega od prepoznanih dejavnikov
tveganja ter oceniti obseg zdravstvenih storitev, ki jih v odrasli dobi
potrebujejo zboleli za rakom v otroštvu.
- Na podlagi ugotovitev raziskave predložiti načrt nacionalnega
spremljanja poznih posledic zdravljenja raka pri odraslih.
1.1.9. Naslov teme: Delež bolnikov s sladkorno boleznijo tipa 2, ki
se zdravijo brez zdravil, in delež oseb z neprepoznano sladkorno boleznijo
Cilji:
- Oceniti delež sladkornih bolnikov v Sloveniji, pri katerih sladkorna
bolezen še ni odkrita.
- Oceniti delež tistih, ki imajo odkrito sladkorno bolezen, vendar jo
obvladujejo brez zdravil.
- Ugotoviti razširjenost sladkornih bolnikov v posameznih skupinah
prebivalstva (starost, spol, socialno ekonomski status).
- Zagotoviti razvoj, implementacijo in evalvacijo ustreznih programov za
preprečevanje in zgodnje odkrivanje sladkorne bolezni.
1.1.10. Naslov teme: Ugotavljanje vzrokov za hospitalizacije
pacientov zaradi sladkorne bolezni
Cilji:
- Analiza najpogostejših vzrokov za hospitalizacije in njihovo trajanje.
- Delež hospitalizacij, ki bi se jim bilo možno izogniti.
- Hospitalizacije zaradi kroničnih zapletov sladkorne bolezni.
- Hospitalizacije zaradi rakavih obolenj.
1.1.11. Naslov teme: Podpore mladim v psihosocialnih stiskah
Cilji:
- Analiza obstoječe podporne mreže z vidika mladih iskalcev podpore.
- Ugotoviti kako in na kakšen način se lahko obstoječe (in še ne
obstoječe) aktivnosti, organizacije in ustanove povezujejo na način, da bodo
kot mreža bližje mladim.
- Kakšna naj bo mreža, ki bo zmogla poiskati, zajeti ter tudi zadržati
mlade, ki iz siceršnjih oblik podpore zaradi različnih razlogov izpadejo.
- V analizo vključiti tudi mlade, ki uporabljajo psihoaktivne substance in
povezanost področja uporabe psihoaktivnih substanc s sistemom (ne)formalne
podpore v psihosocialnih stiskah.
- Oblikovati predloge za kvalitativno preoblikovanje obstoječe mreže, da
bo lahko zajela in na mladim primeren ter dostopen način podporno oskrbela
širši krog mladih v zgodnejših fazah njihovih stisk.
1.1.12. Naslov teme: Razvoj slovenskega genomskega projekta: človeški
genom za zdravje
Cilji:
- Razvoj platforme za translacijo genomskega sekvenciranja v namen
izboljšanja zdravja Slovencev.
- Razvoj mreže ključnih deležnikov, ki vključujejo zdravstvene,
izobraževalne in raziskovalne institucije ter predstavnike zainteresirane
javnosti za razvoj slovenskega genomskega projekta.
- Priprava izhodišč in zasnove slovenskega genomskega projekta (1000
slovenskih genomov).
- Izvedba pilotskega projekta v okviru diagnostike redkih genetskih
bolezni in v okviru prospektivne vključitve zdravih Slovencev.
- Razvoj izobraževalnih programov za ključne deležnike: laično javnost,
medicinske delavce.
1.1.13. Naslov teme: Razvoj slovenskega vozlišča za evropske
referenčne mreže (ERM)
Cilji:
- Harmonizacija delovanja in širjenje informacij in dobrih praks na
področju ERM znotraj obstoječih mrež na nacionalnem nivoju.
- Strokovno povezovanje in širjenje informacij med ustreznimi izvajalci
zdravstvenega varstva in strokovnimi centri, ki obravnavajo bolnike z
redkimi boleznimi na nacionalnem nivoju.
- Informiranje in povezovanje vseh ključnih deležnikov na področju ERM
(ZZZS, MZ, združenja bolnikov, izvajalci zdravstvenega varstva).
- Na mednarodnem nivoju zagotavljati dostopnost in pravočasnost
relevantnih informacij, potrebnih za optimalno delovanje ERM, v smeri EU –
Slovenija.
- Aktivna vloga pri povezovanju in usklajevanju politik med EU, MZ in
stroko na področju ERM.
- Povezovanje z mednarodno mrežo Orphanet Network, največjim referenčnim
portalom za redke bolezni na svetu.
1.1.14. Naslov teme: Napredovalni model za telesno zmogljivost
šolajočih se otrok z aplikacijo za starše, mladostnike in odločevalce
Cilji:
- Z znanstveno metodologijo pripraviti model za napovedovanje telesne
zmogljivosti posameznega šolarja, ki ima večletne podatke o telesni
zmogljivosti, ter oceno njegovega zdravstvenega tveganja, ki izhaja iz tega.
- Na podlagi napovedovalnega modela za posameznika pripraviti
napovedovanje telesne zmogljivosti in iz tega izhajajoče zdravstvene
ogroženosti na ravni šole, lokalne skupnosti, regije in države.
- Z znanstveno metodologijo oceniti učinke možnih intervencij za povečanje
telesne zmogljivosti in te učinke prikazati v modelu napovedovanja na ravni
posameznika, šole, lokalne skupnosti, regije in države.
- Pripraviti uporabniško prijazno aplikacijo za starše in mladostnike ter
odločevalce na ravni šole, lokalne skupnosti in države za napovedovanje
trendov telesne zmogljivosti šolajočih se otrok in pričakovanih učinkov
intervencij na telesno zmogljivost in zdravstveno tveganje.
1.1.15. Naslov teme: Izvajanje evropske kemijske zakonodaje REACH na
osnovi znanstvenih ugotovitev o učinkih nevarnih kemikalij za ljudi in okolje
Cilji:
- Izvajanje Evropske kemijske zakonodaje REACH (registracija, evalvacija,
avtorizacija in omejitve kemikalij), s poudarkom na raziskavah
nevrotoksičnega učinka.
- Identifikacija najmanj ene snovi ali skupine snovi z nevrotoksičnim
učinkom, ki zaradi uporabe in izpostavljenosti povzroča tveganje za zdravje
človeka.
- Priprava dosjeja XV za opredelitev snovi kot snovi, ki povzroča veliko
zaskrbljenost (SVHC z ekvivalentnimi učinki) v skladu z Uredbo REACH, na
podlagi katerega se bo snov lahko vključila na kandidatno listo snovi v
skladu z Uredbo REACH oziroma se bo pripravil drug ukrep za zmanjševanje
tveganja za zdravje človeka.
1.1.16. Naslov teme: Zmanjševanje in odpravljanje diskriminacije na
podlagi etničnega porekla, rase in/ali vere
Cilji:
- Na podlagi analize stanja iz razpoložljivih virov (predpisi, poročila in
priporočila relevantnih nacionalnih in mednarodnih organizacij) opredeliti
področja življenja, iz katerih izhaja verjetnost za diskriminacijo oseb na
osnovi osebne okoliščine etničnega porekla, rase in/ ali vere, in oblikovati
metodologijo za pridobitev kvalitativnih in kvantitativnih podatkov
neposredno od oseb z osebno okoliščino etničnega porekla, rase in/ ali vere,
ter izsledke zapisati v dokumentu.
- Na podlagi analize stanja iz predhodne alineje z izvedbo situacijskega
testiranja in drugih kvantitativnih ter kvalitativnih metod raziskovanja
pridobiti kakovostne podatke s terena in preveriti obstoj diskriminacije za
osebe z osebno okoliščino etničnega porekla, rase in/ ali vere na naslednjih
področjih življenja: delo in zaposlovanje, socialno in zdravstveno varstvo,
vzgoja in izobraževanje, dostop do dobrin in storitev, dostop do stanovanj
in izsledke zapisati v dokumentu.
- Seznaniti strokovno javnost o izsledkih raziskovalnega projekta in jo
opolnomočiti za oblikovanje predlogov ukrepov pri odpravljanju
diskriminacije na osnovi osebne okoliščine etničnega porekla, rase in/ ali
vere.
- Seznaniti širšo javnost o izsledkih raziskovalnega projekta in jo
opolnomočiti za prepoznavanje diskriminacije na osnovi osebne okoliščine
etničnega porekla, rase in/ ali vere in ukrepanje na individualni ravni.
1.3. Tematski sklop: Dostojno življenje za vse
1.3.1. Naslov teme: Vpliv četrte in pete
industrijske revolucije na življenje invalidov
Cilji:
- Analiza ključnih dejavnikov, ki bodo vplivali na spremenjene načine
življenja posameznika in skupnosti (tehnološki razvoj, spremembe v oblikah
dela in zaposlovanja).
- Analiza vplivov teh dejavnikov na spremembe v načinu življenja invalidov
in na način uresničevanja pravic iz konvencije o pravicah invalidov
(ekonomski, pravni, socialni vidik…).
- Predlogi za nadaljnje urejanje položaja invalidov v novih družbenih
okoliščinah.
1.3.2. Naslov teme: Dostopnost objektov v javni rabi
za potrebe invalidov
Cilja:
- Priprava strokovnih podlag in izdelava metodologije za poenotenje vnosa
podatkov v centralno informacijsko bazo o dostopnosti objektov v javni rabi.
- Priprava strokovnih podlag za opredelitev arhitekturno – oblikovalskih
normativov in prostorsko – načrtovalskih standardov za zagotavljanje dostopa
brez ovir.
1.3.3. Naslov teme: Izhodišča za pripravo smernic za ravnanje v
kriznih situacijah v zavodih za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s
čustvenimi in vedenjskimi motnjami v Sloveniji
Cilji:
- Identifikacija kriznih situacij (avto/hetero agresija otrok in
mladostnikov...) v vzgojnih zavodih. Med populacijo otrok in mladostnikov,
ki so tam nameščeni, pogosto zasledimo zanemarjanje ali zlorabe s strani
staršev ali skrbnikov, osebnostne, čustvene ali vedenjske motnje, zlorabo
prepovedanih substanc in druge dejavnike, ki bistveno ogrožajo njihov zdrav
osebnostni razvoj. V zavodih so pogosto nastanjeni tudi mladoletni storilci
kaznivi dejanj.
- Analiza izkušenj in dobrih praks iz tujine na področju reševanja kriznih
situacij.
- Priprava smernic in metod reševanja kriznih situacij, vključujoč
prepoznavanje okoliščin pred eskalacijo, ukrepanje med in po krizni
situaciji.
- Priprava predlogov reševanja kriznih situacij z ustvarjanjem spodbudnega
okolja za otroka; vključevanje družine, centrov za socialno delo,
terapevtske in pedopsihiatrične stroke itd..
- Razvoj pedagoških in ne penoloških metod dela z nasilnimi, bolnimi ali
zasvojenimi otroci ter oblike dela, ki krepijo preprečevanje kriznih
situacij in ravnanje po njej za dobrobit posameznika in varnost strokovnega
kadra.
1.3.4. Naslov teme: Mobilnost funkcionalno oviranih oseb v objektih
pravosodnih organov s celostnim pregledom objektov in zunanjih površin ter
oblikovanjem sistemskega pristopa s primeri idejnih rešitev za ureditev
parkirišč in sanitarnih prostorov
Cilji:
- Omogočiti pogoje za mobilnost in vključevanje ranljivih, funkcionalno
oviranih oseb kot enakopravnih pripadnikov družbe.
- Zagotoviti kakovostne storitve pravosodnih organov za vse državljane, ne
glede na morebitno funkcionalno oviranost.
- Pridobiti predloge sistemskega reševanja problematike, primerne tudi za
druge javne objekte.
1.3.5. Naslov teme: Ovire za dostojno življenje prebivalcev v romskih
naseljih na področjih, ki so definirana v Okvirju EU za nacionalne strategije
vključevanja Romov do 2020
Cilji:
- Pridobiti kvalitativni vpogled v probleme in ovire, ki prebivalcem
romskih naselij onemogočajo ali otežujejo doseganje razmer za dostojno
življenje in povzročajo njihovo socialno izključenost.
- Raziskati dejavnike in vzroke, ki vplivajo na vključenost oziroma
izključenost prebivalcev romskih naselij na področjih, ki so definirana v
Okvirju EU za nacionalne strategije vključevanja Romov do 2020.
- Pripraviti predloge za odpravo ali ublažitev problemov in ovir, s
katerimi se srečujejo prebivalci romskih naselij.
- Pripraviti priporočila za pripravo strateškega okvirja in ukrepov
programa ukrepov na podlagi 6. člena Zakona o romski skupnosti v Republiki
Sloveniji (Uradni list RS, št. 33/07) po letu 2021.
1.3.6. Naslov teme: Strukturna diskriminacija kot ovira pri doseganju
cilja dostojnega življenja za vse
Cilji:
- Na podlagi analize in s primerjanjem podatkov iz obstoječih raziskav,
analiz, študij, poročil in priporočil mednarodnih organizacij, sodne prakse,
primerov, v katerih je bila ugotovljena diskriminacija, ter z izvedbo
intervjujev oz. fokusnih skupin opredeliti najbolj izpostavljene skupine
oseb, ki se soočajo z diskriminacijo na podlagi posameznih osebnih okoliščin
(spol, narodnost, rasa ali etnično poreklo, jezik, vera ali prepričanje,
invalidnost, starost, spolna usmerjenost, spolna identiteta in spolni izraz,
družbeni položaj, premoženjsko stanje, izobrazba ali katera koli druga
osebna okoliščina) v povezavi s področji življenja (delo in zaposlovanje,
socialna varnost in zdravstveno varstvo, vzgoja in izobraževanje, trg dobrin
in storitev), ki zahtevajo ukrepe za zmanjševanje posledic strukturne
diskriminacije, in izsledke zapisati v dokumentu.
- Na podlagi analize in s primerjanjem podatkov iz prve alineje opredeliti
najbolj izpostavljena področja življenja v povezavi z osebnimi okoliščinami,
ki zahtevajo ukrepe za zmanjševanje posledic strukturne diskriminacije, in
izsledke zapisati v dokumentu.
- Na podlagi dokumentov iz prve in druge alineje pripraviti priporočila za
izvedbo posebnih ukrepov za zagotavljanje enakosti, kot jih opredeljuje
Zakon o varstvu pred diskriminacijo, glede na pristojnosti posameznih
državnih organov, lokalnih skupnostih in nosilcev odločanja za izvajanje teh
ukrepov.
- Seznaniti strokovno javnost o izsledkih raziskovalnega projekta in jo
opolnomočiti za ukrepanje pri odpravljanju strukturne diskriminacije.
- Seznaniti širšo javnost o izsledkih raziskovalnega projekta in jo
opolnomočiti za prepoznavanje strukturne diskriminacije in ukrepanje na
individualni ravni.
1.4. Tematski sklop: Kultura in jezik kot temeljna
dejavnika nacionalne identitete
1.4.1. Naslov teme: Možnosti virtualizacije premične kulturne
dediščine in njene vključitve v sodobne vzgojno-izobraževalne procese
Cilji:
- Vključiti digitalizirano kulturno dediščino slovenskih javnih knjižnic,
arhivov in muzejev v izobraževalne procese.
- Vizualizacija digitalno dostopnih virov s področja kulturne dediščine
(sodobni načini prikaza digitalizirane kulturne dediščine).
- 3D digitalizacija premične kulturne dediščine.
- Promocija sodobnih načinov predstavitve digitalizirane kulturne
dediščine v raziskovalni skupnosti (digitalna humanistika).
- Oblikovanje smernic in priporočil na področju digitalne humanistike in
izobraževalnega sistema.
- Vpliv digitalizirane kulturne dediščine na razvoj gospodarstva in
družbe.
1.4.2. Naslov teme: Popis, analiza in ovrednotenje primarnih in
sekundarnih virov slovenskih raziskovalcev o 'Posoškem staroverstvu'
Cilji:
- Priprava večdisciplinarnega elaborata, ki popiše, analizira in
ovrednoti primarne in razpoložljive sekundarne vire slovenskih raziskovalcev
o »Posoškem staroverstvu« in vključuje vsaj področja zgodovine,
religiologije in etnologije (in varovanja kulturne dediščine) ter odgovarja
na temeljno vprašanje, kaj lahko z družboslovno gotovostjo trdimo o
Medveščkovem gradivu.
- Elaborat vključuje sintetično predstavitev življenjskega nazora
»starovercev«, njihove skupnosti (npr. graditev in obstoj »vzporedne
družbe«) in obravnavo temeljnih pojmov (npr. zduhec, tročan, dehnar, črna
vahta).
1.4.3. Naslov teme: Stalna geodetska znamenja kot temelj za
kakovostno delovanje geodetske stroke
Cilji:
- Zasnova metodologije in sistema evidentiranja, fizične zaščite, obnove,
določanja uporabne vrednosti in zgodovinsko-tehničnega vrednotenja
geodetskih znamenj iz obdobja pred uporabo satelitskih sistemov za določanje
položaja. Znamenja se na terenu pojavljajo v različnih oblikah, kot stebri,
stolpi, mejni kamni, reperji, posamezne označbe na naravnih in grajenih
objektih ali celo kot samostojni manjši zidani objekti. Cilj je tudi
določitev izbora najpomembnejših geodetskih znamenj, ki bi jih opredelili
kot del nacionalne kulturne (tehnične) dediščine. Stalna geodetska znamenja
so pomembna s stališč:
- Kategorizacije in opredelitve uporabnosti starih geodetskih znamenj v
sodobnem času.
- Ohranjanja materializacije starih koordinatnih sistemov (npr. izhodišče
Avstro-Ogrskega koordinatnega sistema grafične katastrske izmere na Krimu).
- Ohranjanja materialne osnove starih geodetskih metod meritev (npr.
triangulacije, izmere triangulacijske baze, grafične izmere).
- Spomeniškega obeleževanja in zaščite (npr. fundamentalni reper v Rušah,
geodetske točke triangulacijskih baz v Radovljici in Mariboru, mejniki
starih deželnih meja).
- Ohranjanja in vrednotenja starih mejnih znamenj, ki so določala ali
lahko še vedno vplivajo na določanje državne meje (predvsem s Hrvaško).
- Tipologije mejno-lastninskih oznak v zemljiškem katastru (različne
oblike mejnih znamenj).
- Morfološke pojavnosti (npr. mejniki, vklesani v skale in druge objekte,
ki so označeni tudi z napisi, grbi in drugimi oznakami).
- Lokacijske izpostavljenosti (triangulacijske točke na najvišjih
slovenskih vrhovih).
- Izobraževalno-turističnega potenciala (GEOSS – Geometrično središče
Slovenije v Slivni pri Vačah; geodetske točke z razglednimi stolpi - npr. na
Rašici).
1.4.4. Naslov teme: Dr. Branislava Sušnik in sodobniki – ambasadorji
slovenske znanosti v Južni Ameriki
Cilj:
- Ob obhajanju 100-letnice rojstva znamenite slovenske antropologinje v
Paragvaju dr. Branislave Sušnik v jeseni 2020 ustvariti serijo znanstvenih
besedil na temo njenega delovanja – kot podlago za mednarodni znanstveni
simpozij v jeseni 2020. Kljub temu, da bo simpozij posvečen njej, bodo
dobrodošla tudi primerjalna raziskovalna odkritja o delu in vlogi drugih
slovenskih znanstvenikov in raziskovalcev v Južni Ameriki.
1.4.5. Naslov teme: Slovenski etnikum med Mirno, Kvarnerjem in
državno mejo v preteklosti in danes
Cilj:
- Na sklenjenem območju občin Novigrad, Brtonigla, Umag, Buje, Grožnjan,
Oprtalj, Buzet, Lanišče, Lupoglav (v Istrski županiji) in Matulji, Kastav,
Viškovo, Klana, Opatija,Lovran, Moščeniška Draga (v Primorsko-Goranski
županiji), z etnološkega, zgodovinskega, lingvističnega in sociološkega
vidika raziskati ter izrisati preteklo in sedanjo podobo, opisati preteklo
in sedanje stanje ter predstaviti pretekli in sedanji položaj tistega dela
tamkajšnjega prebivalstva, ki ga (je) karakterizira(la) slovenska etničnost.
1.7. Tematski sklop: Vključujoč trg dela in
kakovostna delovna mesta
1.7.1. Naslov teme: Tehnološki razvoj in vključujoč trg dela:
Kompetence in spretnosti oseb v obdobju intenzivne avtomatizacije in
digitalizacije
Cilji:
- Opredelitev oz. priprava predlogov na kakšen način najučinkoviteje
doseči krepitev kompetenc delavcev (zaposlene in brezposelne osebe), ki
pomenijo tudi višjo dodano vrednost delovnih mest in večjo produktivnost, s
posebnim poudarkom na odpornost oziroma trajnost delovnih mest v obdobjih
nižje gospodarske aktivnosti.
- Kako spodbujati vseživljenjsko učenje, predvsem pri dolgotrajno
brezposelnih, nizko izobraženih in starejših?
- Z vseživljenjskim učenjem preprečevati ujetost v past brezposelnosti:
podati konkretne predloge glede načina izvajanja opolnomočenja brezposelnih
s spretnostmi za potrebe trga dela.
- Na kakšen način najbolj učinkovito brezposelnim osebam povečati
kompetence in spretnosti za vstop in obstanek na trgu dela (trajnost
zaposlitve), še posebej s poudarkom na:
- vlogi Zavoda RS za zaposlovanje in drugih podpornih institucij na
trgu dela (predvsem Javnega štipendijskega, razvojnega, invalidskega in
preživninskega sklada RS in Centra RS za poklicno izobraževanje),
- motiviranje brezposelnih ranljivih skupin za vključitev v
vseživljenjsko izobraževanje,
- vpliv socialnih transferjev na ponovno vključitev brezposelnih oseb
na trg dela (motivacijski vidik),
- izvajanje prilagojenih programov usposabljanja za digitalne
kompetence (smiselnost tovrstnega izvajanja programov usposabljanja,
navedba primerov načina izvajanja, primeri tujih dobrih praks).
- Ali so mladi ustrezno usposobljeni v procesu prihoda na trg dela
(povezovanje izobraževalnega sistema in trg dela – kompetence mladih,
potreba po dodatnem usposabljanju/izpopolnjevanju za konkretno delovno
mesto)?
- Mednarodna primerjava, predlogi dobrih praks v zvezi z zgoraj navedenimi
cilji.
- Kvalitetna delovna mesta: prilagajanje delovnih mest starejšim, varnost
in zdravje pri delu, usklajevanje družinskega in poklicnega življenja,
zniževanje prekarizacije zaposlovanja mladih….
1.7.2. Naslov teme: Karierne možnosti raziskovalcev in raziskovalk s
poudarkom na mladih in ženskah s priporočili za izboljšanje
Cilji:
- Analiza kariernih možnosti raziskovalcev in raziskovalk s poudarkom na
mladih, ki začenjajo svojo samostojno raziskovalno pot (prvih 10 let po
doktoratu), in ženskah, ki pogosto ne sledijo tipični karierni poti, kar pa
se pogosto negativno odrazi tudi pri kasnejšem razvoju njihove kariere pri
doseganju najvišjih položajev in priznanj.
- Analiza treh uspešnih praks v treh državah članicah EU.
- Predlog potrebnih ukrepov na ravni raziskovalne politike in
financiranja, ki bi zmanjšali ovire za napredovanje karier pri
identificiranih dveh ranljivih skupinah.
Predlog potrebnih ukrepov na ravni javnih raziskovalnih organizacij, ki
bi zmanjšali ovire za napredovanje karier pri identificiranih dveh skupinah
z upoštevanjem v kolikšni meri so javne raziskovalne organizacije sprejele
usmeritve EU, ki so podane v Listini in Kodeksu za raziskovalce.
1.7.3. Naslov teme: Omilitev posledic bega možganov in krepitev
mehanizma kroženja možganov
Cilji:
- Analiza stanja ključnih »pull« in »push« dejavnikov, ki vplivajo na beg
možganov.
- Mednarodno primerjalna analiza stanja in EU ukrepov na tem področju.
- Oblikovanje priporočil in ukrepov za zajezitev pojava bega možganov.
- Oblikovanje priporočil in ukrepov na medresorski ravni za spodbujanje
vračanja raziskovalk in raziskovalce.
- Analiza pogojev in postopkov za zaposlovanje raziskovalcev iz tujine.
- Predlog ukrepov za posodobitev sistema internacionalizacije na področju
znanosti (privabljanja tujih raziskovalcev).
- Oblikovanje trajnejših modelov kroženja možganov.
1.9. Tematski sklop: Trajnostno upravljanje naravnih
virov
1.9.1 Naslov teme: Pregled stanja in ocena rabe genskih virov v
Sloveniji ter ocena smotrnosti zakonske ureditve področja dostopa do genskih
virov
Cilji:
- Pregled stanja na področju rabe genskih virov v Sloveniji, tako pri
njihovem pridobivanju iz narave »in situ«, kakor tudi genskih
virov ki so shranjeni v zbirkah (genskih bankah) »ex situ«.
- Ugotovitev zanimanja domačih in tujih raziskovalcev, industrije in
drugih uporabnikov za genske vire iz Slovenije (in situ in ex
situ).
- Popis zbirk genskih virov v Sloveniji in ocena obsega njihove rabe.
- Izvedba posveta o rabi genskih virov in smotrnosti zakonske ureditve
dostopa do genskih virov.
- Priprava smernic in strokovnih podlag za zakonsko ureditev dostopa do
genskih virov na podlagi rezultatov opravljene študije in posveta.
- Priprava smernic za izboljšanje spremljanja izpolnjevanja obveznosti
uporabnikov genskih virov ter nadzora zbirk genskega materiala.
1.11. Tematski sklop: Varna in globalno odgovorna
Slovenija
1.11.1. Naslov teme: Učinkovitost rehabilitacijskih programov in
programa dodatnega usposabljanja za varno vožnjo
Cilji:
- Ugotoviti število udeležencev po posameznih vzrokih za udeležbo na
rehabilitacijskih programih (alkohol, droge, hitrost) in po vrsti programov
(edukacijske, psihosocialne delavnice ter programi varne vožnje) od leta
2012 naprej.
- Ugotoviti ali so rehabilitacijski programi, ki ji določa zakon o
voznikih in izvaja Javna agencija RS za varnost prometa učinkoviti do mere,
da se to dejansko odrazi na spremenjenem vedenju in stališčih posameznikov
po zaključenih programih.
- Ugotoviti zakonitosti predhodnih značilnosti kršiteljev – udeležencev
rehabilitacijskih programov (starost, spol, vozniško dovoljenje, predhodni
prekrški, stopnja alkoholiziranosti ali prisotnost drog oz. prekoračitve
hitrosti in drugi pomembni podatki).
- Preveriti oceno udeležencev glede same izvedbe rehabilitacijskih
programov (vsebine, pristopi, izvajalci, organizacijski vidiki).
- Preveriti ali so udeleženci v roku dveh let po zaključku programa
ponovili že storjeni prekršek, zaradi katerega so se morali udeležiti
rehabilitacijskega programa.
- Preveriti ali so bili udeleženci v roku dveh let po zaključku programa
udeleženi v prometni nesreči.
- Preveriti kakšno je stališče udeležencev rehabilitacijskih programov v
zvezi s pitjem alkohola oz. uživanjem drog v povezavi z vožnjo ali stališče
do prehitre vožnje po preteku vsaj enega leta od zaključka programa.
- Preveriti kakšen bi bil po mnenju udeležencev rehabilitacijskih
programov najbolj ustrezen ukrep za osebe, ki jim je bilo zaradi vožnje pod
vplivom alkohola ali drugih prepovedanih substanc izrečeno prenehanje
veljavnosti vozniškega dovoljenja (npr. uvedba obveznega dela v splošno
korist, omejitev števila možnosti ponovne pridobitve vozniškega
dovoljenja,…).
1.11.2. Naslov teme: Analiza napak na vozilih ugotovljenih pri
postopkih tehničnih pregledov vozil
Cilji:
- Število opravljenih tehničnih pregledov v posameznem letu pri posameznih
izvajalnih organizacijah.
- Število tehnično brezhibnih vozil po organizacijah.
- Tri najpogostejše pomanjkljivosti, napake in kritične napake pri
pregledih.
- Analiza napak na območjih različnih regij v Republiki Sloveniji.
- Analiza različnih napak pri različnih organizacijah.
Težišče 2: Visoko produktivno gospodarstvo, ki ustvarja dodano
vrednost za vse
2.2. Tematski sklop: Znanje in spretnosti za
kakovostno življenje in delo
2.2.1. Naslov teme: Mednarodna primerjava dobrih praks s področja
motiviranja mladih za delo v gostinstvu in turizmu ter mentoriranja mladih v
podjetjih (usposabljanje z delom) s predlogi ukrepov in aktivnosti
Cilji:
Z raziskavo želimo pridobiti primere dobrih praks iz tujine glede motiviranja
mladih za poklice v gostinstvu in turizmu. Prav tako želimo pridobiti mednarodno
primerjavo dobrih praks na področju mentoriranja mladih v turističnih podjetjih
(usposabljanje z delom med izobraževalnim procesom ter po njem). Pričakujemo
tudi predloge ukrepov in aktivnosti, ki bi jih bilo v Sloveniji možno izvajati.
Cilji so naslednji:
- Pridobiti mednarodno primerjavo dobrih praks glede motiviranja mladih
(osnovnošolcev) za delo v gostinstvu in turizmu.
- Pridobiti mednarodno primerjavo dobrih praks na področju mentoriranja
mladih v turističnem gospodarstvu.
- Pridobiti predloge ukrepov in aktivnosti na tem področju v Sloveniji.
- Spodbuditi turistična podjetja za uspešno mentoriranje mladih
(usposabljanje z delom).
- Odprava težav s pridobivanjem kadrov za delo v gostinstvu in turizmu.
- Povečati vpis v izobraževalne programe gostinstva in turizma.
- Uspešno in konkurenčno poslovanje gostinsko-turističnih podjetij.
2.2.2. Naslov teme: Umetna inteligenca kot omogočevalec kakovostnega
življenja za vse
Cilji:
- Analiza različnih etik, kot so utilitaristična, deontološka idr. etika
in konfliktni napotki za uporabo AI v pravnih sistemih in postopkih
odločanja.
- Analiza možnih konfliktov pri uporabi umetne inteligence s temeljnimi
človekovimi pravicami, npr. trkov, ki nastajajo pri zagotavljanju načela
enakosti in prepovedi diskriminacije, zagotavljanja ustrezne ravni
transparentnosti postopkov AI podprtega odločanja, pomen revidiranja in
nadzora/auditing.
- Analiza možnosti sodelovanja Slovenije pri oblikovanju konceptov
globalnega upravljanja na področju umetne inteligence.
- Analiza učinkov uporabe AI v slovenskem in evropskem okolju (npr. pri
obdelavi zdravstvenih podatkov, zdravstvenih zavarovanjih,
socialno-varstvenih upravičenjih, analizah komitentov, in uporabe AI za
ugotavljanje istovetnosti s strani organov odkrivanja in pregona kaznivih
dejanj; določanje višine odškodnin, presoje uspeha v pravdnem postopku).
- Psihološke zagate AI.
- Analiza uporabe AI v javnih politikah (s študijskimi primeri).
- Pravno varstvo osebnih podatkov in AI.
- Oblikovanje kazalnikov zaznavanja razvitosti AI in maping vpeljanih
rešitev AI v Sloveniji in širše v Evropski uniji.
2.5. Tematski sklop: Gospodarska stabilnost
2.5.1. Naslov teme: Prestrukturiranje podjetij: sistem zgodnjega
opozarjanja in primeren odziv države
Cilji:
- Izoblikovanje sistema specifičnih ukrepov z namenom preprečitve
splošnega stanja prezadolženosti in nelikvidnosti gospodarstva v zgodnji
recesijski fazi gospodarskega cikla. Podrobni cilji so naslednji:
- Empirična analiza značilnosti gospodarske krize v letih 2009 -2013 in
identifikacija ukrepov razdolževanja v tem obdobju.
- Empirična analiza in predlogi zgodnjega ukrepanja na področju
prestrukturiranja ob zgodnjih znakih nastanka krize (»early warning«).
- Vzpostavitev sistema koordiniranega nastopa nosilcev ekonomske politike
(MGRT, MF, BS, Združenje bank Slovenije, SID banka, SPS Maribor,…) ob
nastopu grožnje splošne nelikvidnosti v gospodarstvu.
- Pregled mednarodnih praks na tem področju.
- Verifikacija sistema z vidika pravnega okvirja v Republiki Sloveniji in
splošnih pravil državnih pomoči na skupnem notranjem trgu EU.
- Predlog konkretnih ukrepov finančnega in poslovnega prestrukturiranja
podjetij za odpravo prezadolženosti in nelikvidnosti ter dvig dodane
vrednosti na zaposlenega.
2.6. Tematski sklop: Konkurenčen in družbeno
odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor
2.6.1. Naslov teme: Spremljanje in presoja učinkovitosti razvojnih
grozdov (SRIP S4) in povezanih inštrumentov države v VFO 2014-2020
Cilji:
- Vzpostaviti prakso spremljanja in presoje učinkovitosti delovanja in
napredka strateško razvojno inovacijskih partnerstev in politike grozdenja
na podlagi izkušenj z S4.
- Faza 1 (2020 Q3):
- Nadgradnja kazalnikov uspešnosti, kvantitativna analiza ekonomske in
razvojne učinkovitosti članov SRIP, pridobitev manjkajočih podatkov
upoštevajoč rezultate spremljanja in vrednotenja SRIP S4 2017-2019,
vključno s kvalitativno analizo uspešnosti delovanja SRIP z njihovim
sodelovanjem.
- Priprava predlogov nadgradnje sistema upravljanja v smeri
spodbujanja sodelovanja med SRIPI in znanstveno raziskovalnim sistemom.
- Faza 2 (2020 Q1 in 2021 Q1):
- Priprava predlogov in pomoč SRIPom pri pripravi letnih poročil ter
priprava strokovnih podlag SVRK za pripravo poročil o izvajanju S4 ter
pri pripravi podlag vezanih na S4 za programiranje kohezijske politike
po letu 2020.
- Faza 3 (2022 Q2):
- Izvedba ocene učinkovitosti in uspešnosti SRIP S4 (do okvirno konca
leta 2022) s priporočili glede metodologije spremljanja ter izvajanja
politike grozdenja.
2.8. Tematski sklop: Nizkoogljično krožno
gospodarstvo
2.8.1. Naslov teme: Smernice za pospeševanje prehoda v nizkoogljično
krožno gospodarstvo v podjetjih
Cilji:
- Pregled podnebno energetskih ciljev na EU in domači ravni
(2030/2040/2050) ter vpliv njihovega doseganja na gospodarstvo oziroma
posamezne sektorje v Sloveniji.
- Identificiranje sektorjev, ki so najbolj ranljivi z vidika prehoda v
nizkoogljično krožno gospodarstvo ter sektorjev, ki imajo s tega vidika
največji potencial.
- Mednarodna primerjava dobrih praks glede ukrepov za uvajanje načel
krožnega gospodarstva v podjetjih.
- Smernice oziroma oblikovanje predloga konkretnih spodbud, ukrepov in
sistemskih sprememb za pospeševanje prehoda v nizkoogljično krožno
gospodarstvo v podjetjih na področjih raziskav, razvoja in inovacij
(tehnološke in netehnološke inovacije, vključno z dizajnom), naložbene
politike, spodbujanja trajnostne potrošnje (spremembe življenjskega sloga),
itd.
- Predlog kazalnikov / merjenja učinkovitosti prehoda v nizkoogljično
krožno gospodarstvo v podjetjih.
2.12. Tematski sklop: Učinkovito upravljanje in
kakovostne javne storitve
2.12.1. Naslov teme: Ovrednotenje različnih načinov označitve
katastrskih mejnikov za fotogrametrično izmero z letalnikom in analiza njihovega
vpliva na položajno točnost oblaka točk in ortofota
Cilji:
- Ovrednotiti različne načine označitve katastrskih mejnikov in oslonilnih
točk za samodejno razpoznavanje in slikovno merjenje in na osnovi
empiričnih testov in rezultatov analiz izdelati predloge za izvedbo v
praksi. Raziskava obsega:
- Ovrednotenje različnih načinov označitve katastrskih mejnikov in
oslonilnih točk za samodejno razpoznavanje in slikovno merjenje.
- Izvesti testiranje različnih načinov označitve na testnem območju
primerne velikosti in raznolikosti območja.
- Določiti pogoje za oceno kakovosti označitve in pripravo ustreznih
kontrolnih meritev
- Izdelati predloge za praktično izvedbo označitve.
- Oceniti primernost fotogrametrične izmere z letalnikom (primerjava z
obstoječimi klasičnimi meritvami - ocena položajne točnosti).
- Oceniti ekonomsko učinkovitost - možna optimizacija stroškov
geodetske izmere in obdelave merskih podatkov.
Težišče 3: Učenje za in skozi vse življenje
3.2. Tematski sklop: Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in
delo
3.2.1. Naslov teme: Mednarodna primerjava
sistemov dodeljevanja štipendij za posebne dosežke: analiza sistemov v
nekaterih državah članicah EU (Nemčija, Švedska, Italija, Francija, Danska,
Nizozemska, Velika Britanija)
Cilji:
- Splošni pregled sistemov štipendiranja oz. drugačne vrste finančnih
spodbud za dijake/študente, s poudarkom na štipendijah, ki dosegajo
nadpovprečne rezultate v naslednjih državah članicah EU: Nemčija, Švedska,
Italija, Francija, Danska, Nizozemska, Velika Britanija.
- Podrobnejši pravni pregled ureditve v izbranih državah članicah EU, še
posebej:
- navedba pravnih podlag ter v pristojnost katerega ministrstva (ali
drugega organa) sodijo tovrstne štipendije,
- navedba komu so tovrstne štipendije namenjene: samo študentom ali
tudi dijakom, udeležencem izobraževanja odraslih ter do katerega leta
lahko prejemajo tovrstno štipendijo,
- način dodelitve (ali gre za javni razpis oziroma kakšni so načini
podeljevanja tovrstnih štipendij),
- razmejitev javno/zasebno podeljevanje štipendij (ali štipendije
podeljuje samo država ali tudi zasebne institucije, fakultete,…),
- višina posameznih štipendij oziroma drugih vrst spodbud,
- ureditev načina in obveznosti vračil štipendij,
- možnosti kombiniranja različnih vrst štipendij.
- Pregled definiranja kdo je upravičenec štipendije oziroma druge finančne
vzpodbude za dijake/študente, ki dosegajo nadpovprečne rezultate:
- dodeljevanja štipendij za nadarjene oz. za posameznike, ki
izkazujejo izjemnost (v povezavi s slovenskimi Zoisovimi štipendijami),
- opredelitev oz. prikaz definicij kdo je lahko upravičenec tovrstne
štipendije (definiranje nadarjenosti, izjemnih dosežkov, drugih
akademskih dosežkov v izbranih državah članicah EU, ali so štipendije
vezane na učni uspeh, morebitne izjemne dosežke, morebitna povezava z
inteligenčnim oz. drugim testiranjem).
- Pregled stanja, na kakšen način države zagotavljajo učinkovitost takšnih
programov (ali gre izključno za povezavo z akademsko sfero, ali obstaja tudi
povezava z gospodarstvom oz. trgom dela).
- Priprava predloga, kako prenoviti sistem Zoisovega štipendiranja:
- kaj šteti kot nadarjenost oz. izjemni dosežek in kaj bi bila podlaga
za pridobitev štipendije,
- predlog kako optimizirati sistem Zoisovega štipendiranja.
3.2.2. Naslov teme: Priprava modela managementa
visokošolskega vpisa na javne visokošolske zavode v Sloveniji
Cilji:
- Analiza prijavno-izbirnega postopka za vpis v dodiplomske visokošolske
študijske programe od leta 1995 vključno z njegovim vplivom na uspešnost
dokončanja študija.
- Primerjava politike določanja vpisnih mest v usmerjenem izobraževanju in
po uveljavitvi Zakona o visokem šolstvu leta 1994 z opredelitvijo vloge
vključenih deležnikov ter oceno njegovega vpliva na trg dela.
- Ovrednotenje dosedanjega sistema visokošolskega vpisa.
- Predlog možnih modelov managementa visokošolskega vpisa v dodiplomske
študijske programe na visokošolskih zavodih v Sloveniji ob upoštevanju
različne vloge države in informacijske podpore v eVŠ.
3.2.3. Naslov teme: Zagotavljanje brezplačne
predšolske vzgoje - primerjalna analiza
Cilji:
- Mednarodno primerjalna analiza modelov.
- Finančna analiza učinka rešitev z ali brez subvencij.
- Predlogi ukrepov in rešitev za zagotavljanje brezplačne predšolske
vzgoje.
- Finančne variante (možnosti) zagotavljanja brezplačne predšolske vzgoje.
3.12. Tematski sklop: Učinkovito upravljanje in kakovostne javne
storitve
3.12.1. Naslov teme: Vzpostavitev standardov BIM in
digitalizacije projektnih informacij investicijskih projektov izobraževalne
infrastrukture RS
Cilji:
- Analiza mednarodno uveljavljenih standardov za digitalizacijo projektov
in priprava predlog za izvedbo e-razpisov investicij.
- Izdelava strategije digitalizacije projektnih informacij skozi celoten
življenjski cikel infrastrukture v domeni MIZŠ in standardizacija obrazcev
za zahteve projekta BIM in evalvacijo ponudnikov storitev.
- Identifikacija in vzpostavitev ključnih kazalnikov za uspešnost
načrtovanja, izvedbe in izrabe infrastrukture v domeni MIZŠ in izvedba
pilotskega projekta BIM za karakteristično infrastrukturo.
- Standardizacija procesov, protokolov, shem in metapodatkov, ključnih
funkcij BIM, procesnih, produktnih in sodelovalnih modelov.
- Standardizacija skupnega podatkovnega okolja in upravljanja vsebnikov in
vsebin projektnih informacij za koordinacijo z BIM ter vzpostavitev
celovitega e-registra za upravljanje infrastrukture.
- Priprava standardnega nabora knjižnic BIM in metapodatkov s standardno
strukturo modelov tipičnih investicij projektov MIZŠ.
- Priprava standardnega izvedbenega načrta BIM za celotni življenjski
cikel ključnih vrst po tipologiji gradbenih objektov v izobraževalni in
znanstveno raziskovalni infrastrukturi v Republiki Sloveniji.
Težišče 4: Ohranjeno zdravo naravno okolje
4.9. Tematski sklop: Trajnostno
upravljanje naravnih virov
4.9.1. Naslov teme: Opredelitev ekoloških koridorjev
na ravni SI kot podpora načrtovanju prostorskega razvoja in upravljanja narave
ter drugih virov
Cilji:
- Prostorska opredelitev ekoloških koridorjev v Sloveniji in navezave na
širši prostor, stanje in potrebne izboljšave.
- Vključevanje ekoloških koridorjev v prostorsko načrtovanje na različnih
ravneh in njihova vloga v sistemu zelene infrastrukture.
- Priporočila oz. usmeritve za izboljšanje pristopov na področjih
prostora, narave, gozdov ter voda z vidika načrtovanja in upravljanja z
ekološkimi koridorji.
- Pilotna preveritev ohranitve oz. vzpostavitve ekološke povezljivosti.
4.9.2. Naslov teme: Zasnova metodologije
monitoringa divjih opraševalcev v Sloveniji
Cilji:
- Zasnovati metodologijo monitoringa divjih opraševalcev in oblikovati
model monitoringa divjih opraševalcev.
- Ugotoviti zastopanost divjih opraševalcev po vrstah/podvrstah in
številčnosti posameznih vrst/podvrst divjih opraševalcev.
- Testno izvesti monitoring divjih opraševalcev na izbranih površinah, med
drugim tudi na površinah, kjer se že izvaja konkretne ukrepe izboljšanja
stanja biotske raznovrstnosti na kmetijskih zemljiščih in ob/na kmetijskih
zemljiščih z različnimi okoljskimi značilnostmi, ki vplivajo na različno
zastopanost divjih opraševalcev.
- Na podlagi preliminarnih testiranj in testiranj v okviru CRP pridobiti
vpogled v stanje populacij divjih opraševalcev v Sloveniji na območjih
vzorčenja in razloge za njihovo stanje.
- Oblikovati priporočila/usmeritve za vzpostavitev oziroma uvedbo trajnega
spremljanja stanja (monitoringa) divjih opraševalcev.
Težišče 5: Visoka stopnja sodelovanja, usposobljenosti in
učinkovitosti upravljanja
5.3. Tematski sklop: Dostojno življenje za vse
5.3.1. Naslov teme: Določitev virov svinca v
Zgornji Mežiški dolini kot podpora ukrepom zmanjšanja izpostavljenosti
prebivalstva
Cilji:
- Določiti izotopsko sestavo svinca v posameznih virih Pb v Zgornji
Mežiški dolini (rude, halde, zemlja, voda (reka Meža), rečni sediment, pesek
v peskovnikih, makadamskih cestah, cestnih nabrežin, izpusti iz
industrijskih objektov...).
- Sezonsko spremljanje izotopske sestave svinca v prašnih delcih v Zgornji
Mežiški dolini.
- Identifikacija virov svinca v prašnih delcih v Zgornji Mežiški dolini na
podlagi izotopske sestave Pb.
- Ocena biološke dosegljivosti svinca v različnih vzorcih iz okolja
(predvsem v haldi in rečnih sedimentih) v razmerju do velikosti delcev.
5.5. Tematski sklop: Gospodarska stabilnost
5.5.1 Naslov teme: Analiza fiskalnih tveganj in multiplikatorjev
Cilja:
- Prispevek k doseganju uravnoteženosti strukturnega salda javnih financ s
poglobljeno raziskavo fiskalnih tveganj. Z učinkovito opredelitvijo
različnih scenarijev tveganj in ocen odstopanj od osnovnih projekcij bo
omogočen hitrejši odziv sprememb fiskalne politike glede na uresničevanje
tveganj.
- Podrobna analiza fiskalnih multiplikatorjev posameznih javno finančnih
kategorij na gospodarstvo bo povečala odzivnost ekonomske politike na
gospodarsko stabilnost (rast). Hkrati je potrebno pri analizi vključiti
povezavo med srednjeročnimi fiskalnimi cilji (MTO) in fiskalnim
multiplikatorjem ter s tem povezanimi domačimi in EU pravili. V tem
kontekstu bo potrebno raziskati tudi vpliv formul/pravil. Aplikativna
raziskava bo prispevala k razvoju dodatnih različnih orodij za ugotavljanje
omenjenih vplivov.
5.6. Tematski sklop: Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in
raziskovalni sektor
5.6.1. Naslov teme: Sodelovanje Slovenije v Obzorju
2020 in drugih partnerskih instrumentih s priporočili za izboljšanje
Cilji:
- Analiza sodelovanja Slovenije v Obzorju 2020 in drugih partnerskih
instrumentih s ciljem ugotoviti kateri instrumenti (individualni,
konzorcijski, partnerski)/tematska področja so za prijavitelje bolj zanimivi
in kje so uspešnejši.
- Analiza ovir za sodelovanje v Obzorju 2020 ločeno po instrumentih (morda
tudi po področjih) in prispevka instrumentov programa Spodbujanje odličnosti
in širitev sodelovanja v obzorju 2020 k zniževanju teh ovir.
- Analiza nacionalnih finančnih instrumentov (ARRS, Strukturni skladi) kot
osnove za vzpostavljanje ustrezne raziskovalne zmogljivosti za uspešno
sodelovanje v Obzorju 2020 in drugih partnerskih instrumentih.
- Analiza povratnega učinkovanja pridobljenih projektov (po instrumentih)
v Obzorju 2020 in drugih partnerskih instrumentih na nacionalne raziskovalne
zmogljivosti.
5.10. Tematski sklop: Zaupanja vreden pravni sistem
5.10.1. Naslov teme: Analiza ureditve vročanja v
civilnih sodnih postopkih v izbranih državah EU s poudarkom na uspešnosti načina
vročanja in možnostjo elektronskega vročanja
Cilja:
- Analiza stanja in podlaga za sprejem odločitve glede sprememb
nacionalnih pravil, ki urejajo vročanje v civilnih sodnih postopkih.
- Omogočanje uspešnega in učinkovitega delovanja pravosodnega sistema s
pomočjo informacijskih rešitev za elektronsko poslovanje.
5.11. Tematski sklop: Varna in globalno odgovorna Slovenija
5.11.1. Naslov teme: Celovit pregled financiranja
občin iz lastnih virov
Cilja:
- Primerjava med višino primerne porabe in obveznimi nalogami občin (11.,
12., 13. in 13.a člen Zakona o financiranju občin).
- Pregled virov občin, ki jih občine določajo in zajemajo na podlagi
lastnih odločitev brez vpliva državnih organov, njihova učinkovitost in
obseg pa sta državnim organom znana zgolj v ocenjeni vrednosti (6., 7. in 9.
člen Zakona o financiranju občin).
5.11.2. Naslov teme: Učinkovitost sistemskega
nadzora nad policijo na področju spoštovanja človekovih pravic ter zakonskih in
strokovnih standardov policijskega dela
Cilji:
- Ugotovitev prednosti in slabosti različnih oblik nadzora.
- Nadaljnji razvoj demokratičnega nadzora nad policijo kot organa s
pooblastili za poseganje v človekove pravice.
- Nadaljnje izboljšanje kakovosti in strokovnosti policijskega dela.
5.11.3. Naslov teme: Primerjava ureditve
dejavnosti zasebno varnostnih subjektov v Sloveniji in državah članicah EU
Cilji:
- Primerjalno pravni elaborati o razmejitvi pristojnosti med državno in
privatno policijo, zlasti z vidika poseganja v človekove pravice in kazensko
procesnega prava (dopustnost izvajanja t. i. državnih nalog).
- Prenos pristojnosti državnih policij na zasebne subjekte.
- Regulacija zasebnih subjektov za delo na kriznih žariščih po svetu (v
okviru misij pod okriljem EU, NATO ali OZN).
- Umestitev privatne policije v nacionalne varnostne sisteme (npr. vloga
zasebnega varovanja v kriznih razmerah).
- Možnost delovanja podjetij za zasebno varovanje in detektivov v drugih
državah članicah EU (v kolikšni meri so predpisane zahteve za opravljanje
dejavnosti poenotene) ter oblikah in ustreznosti državnega nadzora nad
privatnimi varnostnimi storitvami.
5.12. Tematski sklop: Učinkovito upravljanje in kakovostne javne
storitve
5.12.1. Naslov teme: Razvoj metodologije in
sistema verifikacije referenčnih omrežij in postaj GNSS
Cilji:
- Zagotoviti usklajenost (skladnost) zasebnih stalno delujočih referenčnih
postaj ali omrežij GNSS z državnim koordinatnim sistemom, kar se bo izvedlo
preko sledečih ciljev:
- vzpostavitev metodologije kontrole kakovosti stalno delujočih
referenčnih postaj in omrežij GNSS, ki so vzpostavljena za namen izvajanja
geodetskih meritev za določanje položaja v državnem referenčnem sistemu,
- izdelava metodologije za kontrolo skladnosti poljubne postaje oz.
omrežja postaj GNSS z državnim koordinatnim sistemom,
- zagotoviti postopke za zagotavljanje usklajenosti (skladnosti) zasebnih
stalno delujočih referenčnih postaj ali omrežij GNSS z zakonsko predpisanim
državnim koordinatnim sistemom,
- vzpostavitev podrobnega sistema nadzora kakovosti stalno delujočih
referenčnih postaj in omrežij GNSS, ki niso del državnih omrežij GNSS v
Sloveniji.
5.12.2. Naslov teme: Varnost v cestnem prometu -
Razvoj nove metodologije merjenja varnosti v cestnem prometu
Cilji:
- Vzpostaviti ustrezno metodologijo merjenja varnosti v cestnem prometu
ter razviti razširjeni model izračuna kazalnikov varnosti.
- Pregled in ocena stanja varnosti cestnega prometa.
- Ugotovitev vzrokov za stanje varnosti cestnega prometa.
- Opredelitev ključnih ukrepov za večjo varnost cestnega prometa.
- Izboljšanje preventivnega delovanja na področju varnosti cestnega
prometa.
5.12.3. Naslov teme: Medresorsko usklajeno
spodbujanje razvoja v obmejnih problemskih območjih
Cilji:
Cilj raziskave je izvedba specifičnih ukrepov za obmejna območja, ki so
predvideni v osnutku Strategije prostorskega razvoja Slovenije 2050:
- Identifikacija in proučitev upravljavskih ukrepov za izvajanje
teritorialnega dialoga med deležniki.
- Proučitev oziroma oblikovanje prilagojenih sektorskih normativov za
posamezne dejavnosti (npr. za osnovne šole, vrtce, zdravstvene domove).
- Preveritev usposobljenosti lokalnih deležnikov za izvajanje politik.
- Identifikacija in proučitev novih poslovnih modelov v podporo razvoju in
povezovanju gospodarstva (npr. zadruge, socialna podjetja, mala podjetja).
- Proučitev alternativnih oblik javnega prevoza in drugih trajnostnih
oblik mobilnosti.
- Zmanjšati sedanje dnevne delovne migracije s tega območja v sosednje
države in v osrednji del države ter s tem prispevati k okoljevarstvenim
ciljem, dvigu kakovosti življenja in socialnega standarda na področju
zdravstva, šolstva in kulture.
Cilja raziskave sta tudi:
- predlog razvojne tipizacije obmejnih problemskih območij ter
- priprava usmeritev in proučitev omejitev programskega pristopa pri
načrtovanju ukrepov za razvoj različnih tipov problemskih območij.
5.12.4. Naslov teme: Vzpostavitev večnamenske
evidence podatkov o nepremičninah in prostorskega informacijskega sistema za
nepremičnine v lasti Republike Slovenije in v upravljanju Ministrstva za
pravosodje
Cilji:
- Učinkovito upravljanje nepremičnin v lasti Republike Slovenije in v
upravljanju Ministrstva za pravosodje ter v uporabi pravosodnih organov
(sodišč, tožilstev, državnega odvetništva idr.).
- Učinkovito načrtovanje in koordiniranje prostorskih potreb pravosodnih
organov, ter učinkovito vodenje investicij in investicijsko-vzdrževalnih
del za potrebe teh organov.
- Povezljivost zbirke z vsemi uradnimi evidencami (GURS, Zemljiška knjiga)
in drugimi evidencami na nivoju države, energetsko knjigovodstvo…
- Optimalizacija zasedenosti objektov in prostorske umestitve uporabnikov
ter primerjava zasedenosti objektov z vidika normativov, ki jih je za
ureditev poslovnih prostorov vladnih proračunskih uporabnikov sprejela Vlada
Republike Slovenije.
- Okvirna višina sredstev
Predvideni okvirni obseg sredstev za realizacijo tega razpisa znaša
3.625.000,00 EUR. Razpis bo realiziran glede na razpoložljiva sredstva
v proračunu Republike Slovenije in finančnem načrtu agencije.
Okvirna višina sredstev po udeležencih za celotno obdobje trajanja projektov:
Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije |
1.632.500,00 |
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti |
122.500,00 |
Ministrstvo za finance |
40.000,00 |
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo |
110.000,00 |
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport |
235.000,00 |
Ministrstvo za javno upravo |
35.000,00 |
Ministrstvo za kulturo |
30.000,00 |
Ministrstvo za notranje zadeve |
20.000,00 |
Ministrstvo za zunanje zadeve |
5.000,00 |
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano |
37.500,00 |
Ministrstvo za okolje in prostor |
502.500,00 |
Ministrstvo za okolje in prostor, Geodetska uprava Republike
Slovenije |
70.000,00 |
Ministrstvo za pravosodje |
60.000,00 |
Ministrstvo za zdravje |
520.000,00 |
Služba Vlade Republike Slovenije za razvoj in evropsko kohezijsko
politiko |
15.000,00 |
Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu |
15.000,00 |
Ministrstvo za zdravje, Urad Republike Slovenije za kemikalije |
10.000,00 |
Urad Vlade Republike Slovenije za narodnosti |
15.000,00 |
Zagovornik načela enakosti |
65.000,00 |
Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa |
85.000,00 |
- Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni razpis
Na javni razpis se lahko prijavijo raziskovalne organizacije (v nadaljnjem
besedilu: RO) in zasebni raziskovalci, ki so vpisani v zbirko podatkov o
izvajalcih raziskovalne in razvojne dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: evidenca
RO) ali v register zasebnih raziskovalcev, ki ju vodi agencija ter izpolnjujejo
pogoje, določene z
Zakonom o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št.
22/06-UPB1, 61/06-ZDru-1, 112/07, 9/11 in 57/12 - ZPOP-1A,
21/18 – ZNOrg in
9/19) in s predpisi agencije.
Če pri prijavi raziskovalne dejavnosti sodeluje več izvajalcev raziskovalne
dejavnosti, je prijavitelj matična RO. Matična RO je tista RO, ki vloži prijavo
raziskovalnega projekta, je prva navedena na prijavnem obrazcu in pri kateri je
ob podpisu pogodbe zaposlen vodja raziskovalnega projekta.
- Pogoji
Pogoji javnega razpisa so določeni v
Zakonu o
raziskovalni in razvojni dejavnosti,
Pravilniku o Ciljnih raziskovalnih programih (CRP),Pravilniku o kriterijih
za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo raziskovalnega projekta (Uradni
list RS, št. 53/16) (v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o kriterijih),
Metodologiji ocenjevanja prijav za razpise, Metodologiji CRP za izvedbo Javnega
razpisa v letu 2019 in v Usmeritvah
Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport za pripravo Javnega razpisa
Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2019« v letu 2019.
Vsi navedeni dokumenti so sestavni del razpisne dokumentacije in so
objavljeni na spletni strani agencije.
5.1 Pogoji za prijavitelje in vodje projekta
Raziskovalni projekt izvaja projektna skupina, ki jo sestavljajo vodja
projekta, raziskovalci ter strokovni in tehnični sodelavci.
Če je projektna skupina sestavljena iz več projektnih podskupin na različnih
RO, mora imeti prijavitelj z drugimi sodelujočimi RO podpisan dogovor o
ureditvi medsebojnih pravic in obveznosti.
Vodja raziskovalnega projekta s statusom mladega doktorja je tisti
raziskovalec, pri katerem je na dan izteka roka za oddajo prijav na poziv
poteklo največ deset let po letu zagovora njegovega prvega doktorata.
Raziskovalec, ki je že izvajal CRP projekt kot mladi doktor, ne more več
prijaviti CRP projekta kot mladi doktor.
V okviru razpisa lahko posamezen raziskovalec kandidira kot vodja le enega
raziskovalnega projekta.
5.2 Proste kapacitete in zaposlitev
Vodja raziskovalnega projekta in člani projektne skupine morajo imeti za
izvajanje raziskovalnih projektov proste kapacitete (največji dovoljeni obseg na
osebo znaša 1700 ur letno ali 1 FTE) in morajo biti za izvajanje raziskovalne
dejavnosti zaposleni v RO, izvajalki projekta, ali imeti status zasebnega
raziskovalca.
Pogoji glede zaposlitve se preverijo ob podpisu pogodbe. Pogodba mora biti
podpisana najkasneje v treh mesecih od sklepa o izboru projektov.
5.3 Raziskovalna uspešnost raziskovalcev
Vodja raziskovalnega projekta mora izpolnjevati pogoje za vodjo
raziskovalnega projekta v skladu z 29. členom Zakona o raziskovalni in razvojni
dejavnosti in 3. členom Pravilnika o kriterijih (vodja aplikativnega projekta),
oz. 4. členom Pravilnika o kriterijih, če ima vodja raziskovalnega projekta
status podoktoranda.
5.3.1 Kriteriji za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo
aplikativnega raziskovalnega projekta:
- Dosega minimalno 40 točk iz znanstvenih objav, ki so določene v
podzakonskem predpisu, ki ureja kazalnike raziskovalne uspešnosti, v
zadnjih petih letih.
- Izkazuje citiranost, kot je določena v 2. točki prvega odstavka
drugega člena Pravilnika o kriterijih, ali ima dokazane prenose lastnih
raziskav v prakso (patenti, implementirane tehnologije, prodani
računalniški programi, izvedeni pomembni objekti ali izdelki ipd.;
COBISS tip 2.02, 2.03, 2.04, 2.06, 2.07, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, 2.16,
2.17, 2.20, 2.21 in 2.24) ali dokazano delo na nacionalno pomembnem
znanstvenem korpusu ali zbirki.
- Izkazuje minimalno oceno iz znanstvenih objav (A1) in
dokumentiranega sodelovanja z drugimi financerji (A3) v zadnjih petih
letih ter minimalno število čistih citatov v zadnjih desetih letih, in
sicer:A1/2 ≥ 400 ali A' ≥ 200 ali A" ≥ 50 ali osnovni pogoj. Osnovni
pogoj za kandidate za vodje raziskovalnih projektov je: A1 ≥ A1
minimalni, CI ≥ CI minimalni in A3 ≥ A3 minimalni.
Če raziskovalec v zadnjem obdobju ni bil zaposlen ali samozaposlen v
raziskovalni dejavnosti, se lahko pri izpolnjevanju kriterija iz 1. točke
prejšnjega odstavka namesto zadnjih petih let upošteva zadnje intervalno
obdobje, ki vključuje obdobje petih let zaposlitve v raziskovalni dejavnosti.
Upoštevano obdobje iz 1. točke prejšnjega odstavka se podaljša v primeru
dejansko izrabljenega dopusta iz naslova zavarovanja za starševsko varstvo,
dokumentirane odsotnosti zaradi bolezni ali poškodb oziroma drugih primerov
odsotnosti, določenih v predpisih o zdravstvenem zavarovanju, in zaposlitve
izven raziskovalne dejavnosti, daljše od treh mesecev. Na podaljšanje
upoštevanega obdobja ne vpliva izraba starševskega dopusta v obliki delne
odsotnosti z dela.
Vodje raziskovalnih projektov morajo izpolnjevati pogoj, da je vrednost A'
več kot 0.
V nadaljevanju so navedeni osnovni pogoji. Pogoji za A1 minimalni in CI
minimalni so prikazani po vedah in po posameznih področjih. Področje je navedeno
takrat, kadar predstavlja izjemo in je zanj določen drugačen pogoj kot za
celotno vedo. Za področja, ki niso navedena, veljajo pogoji za vedo.
- Ocena A1
- A1 minimalni je določen v naslednji tabeli:
Veda/področje |
A1 minimalni |
Naravoslovje, Tehnika, Medicina, Biotehnika, Družboslovje,
Arheologija, Geografija |
0,5 |
Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje |
1 |
- Za raziskovalce, ki imajo status mladih doktorjev, je A1 minimalni
določen v naslednji tabeli:
Veda/področje |
A1 minimalni |
Naravoslovje, Tehnika, Medicina, Biotehnika, Družboslovje,
Arheologija, Geografija |
0,4 |
Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje |
1 |
- Čisti citati
Minimalno število čistih citatov, CI minimalni, je navedeno v tabelah. Če
področje ni navedeno v tabeli, se zanj uporablja vrednost, ki je določena za
vedo.
- Minimalno število čistih citatov, CI minimalni, je za vodje
raziskovalnih projektov določeno v naslednji tabeli:
Veda/področje |
CI minimalni |
Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje |
1 |
Družboslovje, Arheologija, Geografija |
5 |
Rudarstvo in geotehnologija, Geodezija, Promet, Vodarstvo,
Psihologija, Šport |
15 |
Tehnika, Biotehnika, Matematika, Geologija |
50 |
Medicina, Biologija, Računsko intenzivne metode in aplikacije,
Kemijsko inženirstvo, Energetika, Materiali |
100 |
Naravoslovje, Mikrobiologija in imunologija, Biotehnologija |
200 |
- Minimalno število čistih citatov, CI minimalni, je za vodje
raziskovalnih projektov, ki imajo status mladega doktorja, določeno v
naslednji tabeli:
Veda/področje |
CI minimalni |
Humanistika, Pravo, Narodno vprašanje |
1 |
Družboslovje, Rudarstvo in geotehnologija, Promet, Vodarstvo |
5 |
Tehnika, Matematika, Geologija, Gozdarstvo lesarstvo in papirništvo,
Rastlinska produkcija in predelava, Geografija |
10 |
Naravoslovje, Medicina, Biotehnika |
20 |
- Drugi kvantitativni pogoji - A3
- Vodje aplikativnih projektov morajo izpolnjevati pogoj, da je vrednost
A3 minimalni večja ali enaka 0,5.
- Minimalna vrednost A3 je za vodje, ki imajo status podoktoranda ter za
vodje aplikativnih projektov, pri katerih od zagovora doktorata še ni
poteklo 10 let, enaka 0.
5.3.2 Kriteriji za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo, ki
ima status podoktoranda:
Vodja, ki ima status podoktoranda mora izpolnjevati naslednje pogoje:
- A1 > 0,
- A' > 0,
- izkazovati vsaj eno znanstveno objavo (tudi v soavtorstvu kot
prvi avtor), določeno v podzakonskem predpisu, ki ureja kazalnike
raziskovalne uspešnosti,
- izkazovati sposobnost za organiziranje in vodenje, kar dokazuje
s predložitvijo izjave prijavitelja o izpolnjevanju tega pogoja v okviru
prijavne vloge na javni razpis.
Za podoktoranda velja, da izpolnjuje pogoj za vodjo raziskovalnega projekta,
če po letu zagovora njegovega prvega doktorata niso potekla več kot tri leta
(upošteva se leto zagovora doktorata v obdobju 2016 – 2. 7. 2019). Podoktorand
mora imeti opravljen zagovor doktorata do 2. 7. 2019. Če je podoktorand
izkoristil dopust iz naslova zavarovanja za starševsko varstvo, pri čemer se za
enega otroka upošteva eno leto, se čas po letu zagovora podaljša nad tri leta.
Enako velja za dokumentirane odsotnosti zaradi bolezni ali poškodb oziroma
drugih primerov odsotnosti, določenih v predpisih o zdravstvenem zavarovanju, in
zaposlitev izven raziskovalne dejavnosti, daljšo od treh mesecev.
5.3.3 Izračun kvantitativnih ocen
Kvantitativne ocene za posamezne elemente ocenjevanja (A1 in CI) in za
posamezno znanstveno vedo, ki so opredeljene v Metodologiji, pridobi in izračuna
agencija. Agencija bo za izračun kvantitativne ocene uporabila podatke, ki bodo
vpisani v bazah SICRIS (COBISS) in evidencah agencije na dan zaključka javnega
razpisa (A1) oziroma na dan zadnjega zajema podatkov v bazah SICRIS (COBISS)
pred zaključkom javnega razpisa (CI).
Podatke za izračun sredstev drugih uporabnikov na podlagi Metodologije (ocena
A3) je agencija pridobila neposredno od raziskovalnih organizacij (v nadaljnjem
besedilu: RO) za vse tiste vodje projektov, ki so člani programskih skupin.
Agencija bo za člane programskih skupin upoštevala samo podatke, ki so vpisani v
obrazce ARRS-RPROG-VPETOST-A-H-2018 in ARRS-RPROG-VPETOST-C-I-2018, na katerih
so odgovorne osebe s svojim lastnoročnim podpisom jamčile za točnost podatkov.
Vodje raziskovalnih projektov, ki niso člani programske skupine, vpišejo
podatke o sredstvih drugih uporabnikov v obrazec ARRS-RPROG-VPETOST-D-DL-2019,
objavljen na spletni strani agencije in ga do 2. 7. 2019 do 14. ure oddajo po
elektronski pošti na naslov vpetostCRP2019@arrs.si. Natisnjen, lastnoročno podpisan in žigosan obrazec
mora biti oddan po običajni pošti tudi v primeru digitalno podpisane prijavne
vloge, na naslov: Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije,
Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, do 2. 7. 2019 do 14. ure. Agencija bo
upoštevala podatke iz teh obrazcev samo v primeru, če kandidat ni član
programske skupine. Raziskovalne organizacije z lastnoročnim podpisom odgovornih
oseb jamčijo za točnost podatkov, navedenih v obrazcih iz te točke javnega
razpisa.
Vse prijave, katerih vodje dosegajo navedene pogoje, agencija posreduje v
ocenjevanje.
- Kriteriji in merila za ocenjevanje
Pri izboru projektov bodo upoštevani naslednji kriteriji: relevantnost in
potencialni vpliv predloga projekta, raziskovalna oziroma razvojna kakovost
predloga projekta ter izvedljivost predloga projekta.
Kriteriji in merila za ocenjevanje, postopek ocenjevanja in izbora prijav ter
izbor ocenjevalcev so podrobneje določeni z Metodologijo CRP, ki je skupaj z
ocenjevalnima listoma sestavni del razpisne dokumentacije.
- Čas trajanja projektov
Predviden začetek izvajanja projektov je 1. 10. 2019.
Projekti praviloma trajajo od 12 do 24 mesecev. Izjemoma lahko projekti
trajajo do 36 mesecev, kar je v prijavi potrebno posebej utemeljiti.
- Izbor raziskovalnih projektov
8.1. Postopek izbora
Prijave bodo ocenjene po postopku in na način, kot ga določata Pravilnik o
CRP in Metodologija CRP.
Programski svet sprejme predlog prednostnega seznama skupaj s predlogom
deleža sredstev za izvedbo izbranih projektov posebej za agencijo in posebej za
vsakega drugega udeleženca CRP.
Programski svet predlog prednostnega seznama za agencijo posreduje v sprejem
direktorju agencije. Predlog prednostnega seznama po posameznih udeležencih CRP
agencija posreduje v sprejem posameznim udeležencem CRP.
Na podlagi predloga prednostnega seznama Programskega sveta, agencija in
udeleženci CRP sprejmejo obrazložene delne sklepe o izboru prijav za
(so)financiranje raziskovalnih projektov na razpis CRP, s seznamom izbora prijav
(v nadaljnjem besedilu: delni sklepi).
Po predhodnem sprejetju delnih sklepov s strani agencije in udeležencev CRP
direktor agencije sprejme ugotovitveni Sklep o izboru projektov.
Agencija izda na podlagi Sklepa o izboru projektov prijaviteljem individualno
obvestilo o rezultatih izbora prijav.
8.2. Pravna sredstva
Prijavitelj lahko zoper odločitev o rezultatih izbora prijav vloži ugovor v
15 dneh od prejema obvestila o izboru. O ugovoru s sklepom odloči Upravni odbor
agencije.
Vloženi ugovor ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.
8.3. Spletna stran
Skladno z določili Nacionalne strategije odprtega dostopa do znanstvenih
objav in raziskovalnih podatkov v Republiki Sloveniji 2015-2020* morajo biti vse
recenzirane znanstvene objave, ki izhajajo iz izvajanja raziskovalnega projekta,
objavljene v odprtem dostopu. Recenzirana znanstvena objava mora vsebovati tudi
podatke o financerju ali financerjih ter številko projekta skladno s 105. členom
Pravilnika o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju izvajanja
raziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 52/16 in 97/17).
Prijavitelj mora po odobritvi projekta na spletnem mestu svoje RO odpreti
posebno spletno stran oz. podstran, ki bo namenjena projektu, ter bo omogočala
diseminacijo dosežkov. Obvezne minimalne vsebine spletne strani so: vsebinski
opis projekta z osnovnimi podatki glede financiranja, sestava projektne skupine
s povezavami na podatke v sistemu SICRIS, faze projekta in opis njihove
realizacije, bibliografske reference, ki izhajajo neposredno iz izvajanja
projekta ter navedba logotipa agencije in drugih sofinancerjev. Vsebine, ki so
zajete v sistemu SICRIS, naj bodo povezane in jih ni potrebno podvajati. Spletna
stran predstavitve projekta mora ostati aktivna še 5 let po zaključku projekta.
O vzpostavitvi spletne strani izvajalec poroča v vmesnem oziroma letnem in
zaključnem poročilu.
*Spletni naslov:
http://www.mizs.gov.si
- Prijava na javni razpis
Prijavitelji se na razpis prijavijo s prijavno vlogo - obrazcem
ARRS-CRP-JR-Prijava/2019.
Prijava na javni razpis se kot Prijavna vloga na obrazcu
ARRS-CRP-JR-Prijava/2019 izpolnjuje na spletnem portalu agencije
eObrazci. Portal
lahko uporabljajo raziskovalci, vpisani v evidence agencije, skrbniki spletnega
portala eObrazci
v RO, zastopniki RO, pooblaščenci zastopnikov RO in dodatni uporabniki. Prijava
na spletni portal eObrazci je možna na dva načina:
- z digitalnim potrdilom (SIGEN-CA, SIGOV-CA, NLB-CA, POSTArCA ali
HALCOM-CA);
- z uporabniškim imenom in geslom (raziskovalci lahko geslo za prijavo
pridobijo sami s portala
eObrazci,
ostalim uporabnikom geslo dodeli skrbnik eObrazcev v RO ali agencija).
Prijavni obrazec se izpolnjuje v slovenskem jeziku, točke 1, 11, 12, 21.1,
21.2 in 21.3 pa tudi v angleškem jeziku (navedene točke morajo biti izpolnjene v
obeh jezikih).
Prijavitelj v prijavni vlogi označi, ali se vsebina predloga raziskovalnega
projekta šteje za poslovno skrivnost.
Prijavitelji, kjer v prijavi kot izvajalec ali soizvajalec nastopa
gospodarska družba, morajo skladno s Pravili o državnih pomočeh na področju
raziskovalne dejavnosti, št. 007-7/2015-11 z dne 8. 4. 2016 predložiti tudi
izpolnjen Obrazec za dodeljevanje državnih pomoči ARRS-RPROJ-CRP-DP-2019.
- Način, oblika in rok za predložitev prijav
10.1 Oddaja prijavne vloge z digitalnim podpisom
Prijava na javni razpis se izpolni in odda kot Prijavna vloga na obrazcu
ARRS-CRP-JR-Prijava/2019 na spletnem portalu agencije
eObrazci. Oddana
prijava je popolna, če je opremljena z obema digitalnima podpisoma (zastopnik
oz. pooblaščena oseba RO prijaviteljice in vodja raziskovalnega projekta).
Prijave morajo biti oddane do vključno 2. 7. 2019 do 14. ure. Prijaviteljem
svetujemo, da prijavnih vlog ne oddajajo zadnji dan razpisnega roka, ker lahko
pride do preobremenjenosti strežnika.
Prijava z digitalnim podpisom se šteje za pravočasno, če je izpolnjena in
opremljena z obema digitalnima podpisoma na spletnem portalu agencije
eObrazci, do
vključno 2. 7. 2019 do 14. ure.
10.2 Oddaja prijavne vloge brez kvalificiranega digitalnega podpisa
V primeru, ko prijavitelj (zastopnik oziroma pooblaščena oseba prijavitelja)
in/ali vodja raziskovalnega projekta nimata digitalnega podpisa, se prijava
izpolni in odda v elektronski obliki kot digitalno nepodpisana na spletnem
portalu agencije eObrazci (obrazec Prijavne vloge ARRS-CRP-JR-Prijava/2019) in v tiskani
obliki. Opremljena mora biti z lastnoročnim podpisom zastopnika oziroma
pooblaščene osebe prijavitelja in vodje raziskovalnega projekta ter žigom
prijavitelja.
Obe obliki prijave, elektronska brez digitalnega podpisa in tiskana, morata
biti vsebinsko popolnoma enaki.
Tiskano prijavo je treba dostaviti v zaprti ovojnici z oznako »Ne odpiraj,
prijava na Javni razpis za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega
raziskovalnega programa »CRP 2019« v letu 2019 – št. prijave_____« ter z nazivom
in naslovom prijavitelja, na naslov: Javna agencija za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana.
Prijava brez digitalnega podpisa se šteje za pravočasno, če je izpolnjena na
spletnem portalu agencije eObrazci do
vključno 2. 7. 2019 do 14. ure in v tiskani obliki prispe v glavno pisarno Javne
agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije prav tako do vključno 2.
7. 2019 do 14. ure. Kot pravočasna se šteje tudi prijava, oddana priporočeno na
pošto v Sloveniji, do vključno 2. 7. 2019 do 14. ure (upošteva se poštni žig).
10.3 Popolnost prijave
Prijava se šteje za popolno, če je oddana na predpisanem obrazcu in v
predpisani obliki (točka 10.1. – z digitalnim podpisom; točka 10.2. – brez
digitalnega podpisa) ter vsebuje vse zahtevane podatke, kot jih določa ta javni
razpis. Za nepopolno se bo štela tudi prijava, ki bo na razpis prispela formalno
nepopolna in je prijavitelj ne bo dopolnil v zahtevanem roku.
Nepravočasnih in nepravilno označenih prijav komisija za odpiranje prijav ne
bo obravnavala in bodo s spremnim dopisom neodprte vrnjene prijaviteljem (razen
v primeru, da iz ovojnice ni mogoče razbrati prijavitelja in se prijava odpre).
- Datum odpiranja prijav
Komisija za odpiranje prijav bo 5. 7. 2019 ob 10.uri na sedežu Javne agencije
za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000
Ljubljana, odprla vse v roku dostavljene in pravilno označene prijave.
- Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o izboru projektov obveščeni predvidoma v septembru 2019.
- Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno
dokumentacijo
Razpisna dokumentacija je dostopna na spletni strani agencije (http://www.arrs.gov.si/sl/razpisi/).
Vse dodatne informacije v zvezi z razpisom pridobite na spletnih straneh
agencije http://www.arrs.gov.si oziroma na
Javni agenciji za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta
30, 1000 Ljubljana, pri Ljiljani Lučič, na telefonski številki 01/400-5913.
Številka: 6316-4/2019-7
Datum: 29. 5. 2019
Prof. dr. József Györkös,
direktor
Objavljeno v Uradnem listu RS, št. 35/2019 z dne 31. 5. 2019.
Razpisna dokumentacija:
- Zakon o raziskovalni in razvojni
dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 – uradno prečiščeno besedilo,
61/06 – ZDru-1, 112/07, 9/11, 57/12 – ZPOP-1A, 21/18 – ZNOrg in 9/19);
-
Pravilnik o Ciljnih raziskovalnih programih (CRP) (Uradni list RS, št.
43/11 in 6/12);
-
Pravilnik o kriterijih za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev za vodjo
raziskovalnega projekta (Uradni list RS, št. 53/16);
- Sklep o oblikovanju Ciljnega
raziskovalnega programa »CRP 2019« v letu 2019, št. 631-10/2019/12 z dne
16. 4. 2019;
- Sklep o spremembi Sklepa
o oblikovanju Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2019« v letu 2019,
št. 631-10/2019/12 z dne 16. 4. 2019, št. 631-10/2019/15 z dne 20. 5. 2019;
- Usmeritve za pripravo Javnega
razpisa za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa
»CRP 2019« v letu 2019, št. 631-10/2019/13 z dne 16. 4. 2019;
- Usmeritve o spremembi
Usmeritev za pripravo Javnega razpisa za izbiro raziskovalnih projektov
Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2019« v letu 2019, št.
631-10/2019/13 z dne 16. 4. 2019, št. 631-10/2019/16 z dne 20. 5. 2019;
- Metodologijo ocenjevanja in
izbora prijav na Javni razpis za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega
raziskovalnega programa »CRP 2019« v letu 2019, št. 012-1/2019-24 z dne
16. 5. 2019;
- Metodologija ocenjevanja
prijav za razpise, št. 6319-2/2013-38 z dne 5. 6. 2017 – uradno
prečiščeno besedilo, št. 6319-2/2013-39 z dne 11. 12. 2017, št.
6319-2/2013-40 z dne 22. 1. 2018, št. 6319-2/2013-41 z dne 1. 2. 2018, št.
6319-2/2013-42 z dne 19. 2. 2018, št. 6319-2/2013-43 z dne 5. 3. 2018, št.
6319-2/2013-44 z dne 14. 5. 2018, št. 6319-2/2013-45 z dne 20. 6. 2018, št.
6319-2/2013-46 z dne 9. 7. 2018, št. 6319-2/2013-47 z dne 17. 8. 2018, št.
6319-2/2013-48 z dne 18. 10. 2018, št. 6319-2/2013-49 z dne 19. 11. 2018,
št. 6319-2/2013-50 z dne 17. 12. 2018, št. 6319-2/2013-51 z dne 4. 2. 2019,
št. 6319-2/2013-52 z dne 18. 2. 2019 in 631-2/2013-53 z dne 13. 5. 2019;
-
Pravila o državnih pomočeh na področju raziskovalne dejavnosti (uradno
prečiščeno besedilo, št. 1), št. 007-7/2015-11, z dne 8. 4. 2016.
- Priloga - seznam dokumentov (format Acrobat,
273KB)
- Vzorec prijavne vloge:
- Sestava projektne skupine iz organizacije prijaviteljice – Vzorec A:
- Sestava projektne skupine iz sodelujoče organizacije – Vzorec B:
- Vpetost raziskovalcev, ki niso člani programske skupine, v projekte
izven okvira financiranja ARRS:
- Razpisane teme - dodatne informacije in obrazložitve:
- Obrazec za dodeljevanje državnih pomoči:
- Obrazec za pridobitev šifre raziskovalca (obvezno priložiti izjavo o nameri zaposlitve):
- Vzorec ocenjevalnega lista A:
- Vzorec ocenjevalnega lista B:
- Vzorec pogodbe ARRS:
- Vzorci pogodb po posameznih udeležencih:
- Vzorec-pogodbe-GURS.pdf (format
Acrobat, 113KB)
- Vzorec-pogodbe-MF.pdf (format
Acrobat, 147KB)
- Vzorec-pogodbe-MIZS.pdf
(format
Acrobat, 189KB)
- Vzorec-pogodbe-MJU.pdf (format
Acrobat, 211KB)
- Vzorec-pogodbe-MNZ.pdf (format
Acrobat, 172KB)
- Vzorec-pogodbe-MP.pdf (format
Acrobat, 115KB)
- Vzorec-pogodbe-MZ.pdf (format
Acrobat, 92KB)
- Vzorec-pogodbe-SVRK.pdf (format
Acrobat, 178KB)
- Vzorec-pogodbe-UN.pdf (format
Acrobat, 99KB)
- Vzorec-pogodbe-USZS.pdf (format
Acrobat, 478KB)
- Vzorec-pogodbe-ZNE.pdf
(format
Acrobat, 221KB)
- Vzorec-pogodbe-MOP.pdf (format
Acrobat, 190KB)
- Vzorec-pogodbe-MK.pdf (format
Acrobat, 280KB)
-
Vzorec-pogodbe-MGRT.pdf (format
Acrobat, 260KB)
-
Vzorec-pogodbe-MZ-URSK.pdf (format
Acrobat, 182KB)
-
Vzorec-pogodbe-MKGP.pdf (format
Acrobat, 158KB)
-
Vzorec-pogodbe-AVP.pdf (format
Acrobat, 486KB)
- Vzorec-pogodbe-MDDSZ.pdf (format
Acrobat, 340KB)
- Vzorec-pogodbe-MZZ.pdf (format
Acrobat, 196 KB)
|