Raziskovalni programi | 
               
              
              
                
                Normativni akti | 
               
              
              
                | 
                
                      
                
                 | 
                  | 
               
              
             
            
            
            
            
Pravilnik je bil v veljavi do 04.05.2007. Od 05.05.2007 velja dopolnjeni in spremenjeni pravilnik.  
Na podlagi 43. člena Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti
(Uradni 
list RS, št. 96/02) ter 16. in 35. člena 
Sklepa Vlade Republike Slovenije o 
ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni 
list RS, št. 123/03), po predhodnem soglasju ministra za visoko šolstvo, znanost 
in tehnologijo, št. 011-01-25/2004/1 z dne 10.01.2005 je upravni odbor Javne 
agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 8. seji, dne 
10.01.2005 in 11.01.2005, sprejel  
 
Pravilnik o ocenjevanju in financiranju raziskovalnih in infrastrukturnih programov - v veljavi do 04.05.2007 
I. SPLOŠNE DOLOČBE   
1. člen   
(vsebina pravilnika)  
Ta pravilnik določa sestavine, pogoje, 
kriterije, kazalce in merila ter postopek za ocenjevanje kakovosti in 
spremljanje ter nadziranje izvajanja raziskovalnih in infrastrukturnih 
programov. V pravilniku uporabljeni izrazi, zapisani v slovnični obliki moškega 
spola, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.  
 
2. člen   
(definicija 
raziskovalnega programa)   
Raziskovalni program predstavlja zaokroženo področje raziskovalnega dela, za 
katerega je pričakovati, da bo v svetu aktualno vsaj še v naslednjem desetletju, 
in ki je hkrati toliko pomembno za Republiko Slovenijo, da obstaja državni 
interes, da programska skupina na tem področju dolgoročno raziskuje.  
Raziskovalni program izvaja programska skupina, ki jo sestavljajo 
raziskovalci ter strokovni in tehnični sodelavci. Programsko skupino vodi vodja, 
ki je lahko vodja le ene programske skupine.  
Za pripravo in izvedbo raziskovalnega programa sta odgovorna vodja programske 
skupine in odgovorna oseba raziskovalne organizacije.  
 
3. člen   
(definicija infrastrukturnega programa )   
Infrastrukturni program predstavlja vzdrževanje infrastrukture kot podpore 
raziskovalni dejavnosti v raziskovalnih organizacijah.  
Infrastrukturni program izvaja infrastrukturna skupina, ki jo sestavljajo 
strokovni in tehnični sodelavci ter raziskovalci iz ene javne raziskovalne 
organizacije (v nadaljevanju: JRO) oziroma raziskovalne organizacije, ki so 
pridobile koncesijo.  
Za organiziranje in izvajanje infrastrukturnega programa sta odgovorna vodja 
infrastrukturne skupine in odgovorna oseba JRO. 
 
4. člen 
(javna služba) 
Agencija za raziskovalno dejavnost Slovenije (v 
nadaljevanju: ARRS) financira javno službo na področju raziskovalne dejavnosti, 
ki jo opravljajo v obliki raziskovalnih programov programske skupine v javnih 
raziskovalnih zavodih, na univerzah in samostojnih visokošolskih zavodih ter na 
podlagi koncesije programske skupine, organizirane pri pravnih osebah zasebnega 
ali javnega prava. Infrastrukturno dejavnost opravljajo v obliki 
infrastrukturnih programov infrastrukturne skupine v javnih raziskovalnih 
zavodih in na podlagi koncesije pri osebah zasebnega ali javnega prava.  
 
5. člen   
(vsebina raziskovalnega programa)   
Raziskovalni program vključuje:  
	- teoretična izhodišča in raziskovalne vsebine; 
 
	- predvidene osnovne raziskovalne metode; 
 
	- opis pomena raziskovalnega programa za razvoj znanosti v širšem 
	(svetovnem) smislu; 
 
	- opis pomena raziskovalnega programa za trajnostni družbeno-ekonomski in 
	kulturni razvoj Republike Slovenije oziroma za utrjevanje nacionalne 
	identitete ter ohranjanje bogastva naravne in kulturne dediščine;
 
	- prikaz vpetosti vsebine raziskovalnega programa v mednarodne 
	raziskovalne in razvojne programe oziroma projekte;
 
	- prikaz vpetosti vsebine raziskovalnega programa v dodiplomske in 
podiplomske študijske programe na univerzah ter na samostojnih visokošolskih 
zavodih;
 
	- pričakovane rezultate raziskovalnega programa;
 
	- opis raziskovalne opreme in druge raziskovalne infrastrukture;
 
	- podatke o članih programske skupine in
 
	- predviden obseg financiranja. 
 
	 
 
 6. člen   
(vsebina infrastrukturnega programa)   
Infrastrukturni program vključuje:  
	- opis področja in vsebine infrastrukturnega programa; 
 
	- prikaz infrastrukturne podpore raziskovalni dejavnosti; 
 
	- seznam raziskovalne in informacijske opreme ter druge infrastrukture s 
stopnjo izkoriščenosti zmogljivosti; 
 
	- prikaz sodelovanja infrastrukturne skupine z uporabniki ter drugimi 
infrastrukturnimi skupinami; 
 
	- podatke o članih infrastrukturne skupine in 
 
	- predviden obseg financiranja. 
 
	 
 
II. PROGRAMSKA IN INFRASTRUKTURNA SKUPINA   
7. člen   
(sestava programske skupine)   
Programsko skupino sestavljajo vodja programske skupine, najmanj pet 
raziskovalcev z doktoratom znanosti ter strokovni in tehnični sodelavci iz ene 
ali več JRO oziroma raziskovalnih organizacij, ki pridobijo koncesijo.  
Raziskovalci morajo imeti doktorat znanosti, izkazane raziskovalne ali 
razvojne rezultate v zadnjih petih letih in nazive v skladu z obstoječimi 
predpisi. V programski skupini sodelujejo tudi mladi raziskovalci.  
Člani programske skupine so lahko vključeni v en raziskovalni program.  
Vključevanje novih raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev v 
programsko skupino je možno z ustrezno zamenjavo člana programske skupine, 
dodatnih pa le izjemoma, tako da vključitev novih raziskovalcev in strokovnih 
ter tehničnih sodelavcev ne zahteva povečanja obsega financiranja. Zamenjave 
raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev v programski skupini je za 
naslednje leto potrebno sporočiti ARRS najkasneje ob letnem poročilu. Priložiti 
je potrebno utemeljeno pisno obrazložitev in pregled raziskovalnih kapacitet in 
obremenitev vseh članov programske skupine. ARRS izpelje zamenjavo oziroma 
vključitev dodatnega člana, ko zanjo dobi pozitivno mnenje pristojnega 
nacionalnega koordinatorja za zamenjavo oziroma vključitev raziskovalcev, ter 
znanstveno-raziskovalnega sveta vede (v nadaljevanju: ZSV) za zamenjavo vodje 
programa.  
 
8. člen   
(sestava infrastrukturne skupine)   
Infrastrukturno skupino sestavljajo strokovni in tehnični sodelavci ter 
raziskovalci v JRO oziroma raziskovalni organizaciji, ki pridobi koncesijo.  
Vključevanje novih raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev v 
infrastrukturno skupino je možno z ustrezno zamenjavo člana infrastrukturne 
skupine, dodatnih pa le izjemoma, tako da vključitev novih raziskovalcev in 
strokovnih ter tehničnih sodelavcev ne zahteva povečanja obsega financiranja. 
Zamenjave raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev v infrastrukturni 
skupini je za naslednje leto potrebno sporočiti ARRS najkasneje ob letnem 
poročilu. ARRS izpelje zamenjavo vodje infrastrukturne skupine, ko zanjo dobi 
pozitivno mnenje vodje komisije za raziskovalno infrastrukturo. Ostale zamenjave 
oziroma vključitve dodatnih članov v infrastrukturni skupini opravi strokovna 
služba ARRS.  
 
9. člen   
(vodja programske skupine)   
Vodja programske skupine je raziskovalec, ki izpolnjuje naslednje pogoje:  
	- ima doktorat znanosti; 
 
	- je zaposlen v raziskovalni organizaciji, kjer se raziskovalni program 
izvaja;
 
	- izkazuje mednarodno primerljive raziskovalne ali tehnološko-razvojne 
rezultate v zadnjih petih letih in 
 
	- izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje; 
 
	- minimalni kvantitativni pogoj je enak pogoju za vodjo projekta.
 
	 
 
10. člen  
(vodja infrastrukturne skupine)  
Vodja infrastrukturne skupine je lahko raziskovalec ali strokovni in tehnični 
sodelavec, ki izpolnjuje naslednje pogoje:  
	- je zaposlen v raziskovalni organizaciji, kjer se infrastrukturni program 
izvaja; 
 
	- ima ustrezno univerzitetno izobrazbo; 
 
	- izkazuje potrebno strokovno znanje in 
 
	- izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje. 
 
	 
 
11. člen   
(odgovornost vodje programske oz. infrastrukturne skupine)
  
Vodja programske oziroma infrastrukturne skupine je v sodelovanju z odgovorno 
osebo JRO oziroma odgovorno osebo raziskovalne organizacije, ki pridobi 
koncesijo ter strokovnim organom JRO odgovoren za vsebinsko pripravo in izvedbo 
raziskovalnega in infrastrukturnega programa. Vodja programske oziroma 
infrastrukturne skupine je odgovoren tudi za:  
	- vodenje, organiziranje in 
koordiniranje dela; 
 
	- razporejanje raziskovalcev, strokovnih in tehničnih 
sodelavcev na posamezne naloge; 
 
	- izvedbo in realizacijo ciljev; 
 
	- namensko in 
gospodarno porabo sredstev, ki je urejena z veljavnim predpisom o normativih in 
standardih za dodeljevanje sredstev na področju raziskovalne dejavnosti; 
 
	- pripravo letnega poročila in poročila pripravljenega eno leto pred iztekom 
pogodbe. 
 
	 
 
III. METODOLOGIJA ZA DOLOČITEV STROŠKOV, KI SE FINANCIRAJO IZ DRŽAVNEGA 
PRORAČUNA   
12. člen   
(upravičenost financiranja)   
JRO oziroma raziskovalna organizacija, 
ki pridobi koncesijo, mora izkazati upravičenost do proračunskih sredstev za 
financiranje raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa tako glede 
dejanske kot tudi namenske porabe sredstev v skladu z veljavnim predpisom o 
normativih in standardih za dodeljevanje sredstev na področju raziskovalne 
dejavnosti.  
 
13. člen   
(obseg financiranja)   
Obseg financiranja programske oziroma infrastrukturne skupine je odvisen od vsebine raziskovalnega oziroma 
infrastrukturnega programa in števila raziskovalcev ter strokovnih in tehničnih 
sodelavcev.  
Podlaga za izračun obsega financiranja programske in infrastrukturne skupine 
je opredeljena v veljavnem predpisu o normativih in standardih za dodeljevanje 
sredstev na področju raziskovalne dejavnosti. Obseg raziskovalnega programa je 
praviloma dodeljen v mnogokratnikih po 340 letnih raziskovalnih ur. Minimalni 
obseg financiranja programske oziroma infrastrukturne skupine je določen z dvema 
ekvivalentoma polne zaposlenosti (v nadaljnjem besedilu: FTE), v sklopu česar 
ARRS financira najmanj obseg dveh plačanih delovnih mest.  
Izplačilo plačnega dela FTE je vezano na zaposlitev raziskovalcev oziroma 
strokovnih in tehničnih sodelavcev v JRO oziroma v raziskovalni organizaciji, ki 
pridobi koncesijo.  
 
IV. EVALVACIJSKI KRITERIJI, KAZALCI IN MERILA ZA OCENJEVANJE KAKOVOSTI 
RAZISKOVALNIH IN INFRASTRUKTURNIH PROGRAMOV   
14. člen   
(kriteriji ocenjevanja)   
Kriteriji za ocenjevanje so:  
	- raziskovalna kakovost, 
 
	- družbeno-ekonomska in kulturna relevantnost, 
 
	- kakovost raziskovalne in razvojne usposobljenosti ter 
 
	- upravljalska sposobnost. 
 
	 
 
1. Raziskovalni program   
15. člen   
(kazalci raziskovalne kakovosti )   
Raziskovalna kakovost raziskovalnih programov se ocenjuje z naslednjimi 
kazalci:  
	- znanstvena pomembnost teme; 
 
	- aktualnost teoretičnih izhodišč; 
 
	- metodološka primernost; 
 
	- izvedljivost programa in 
 
	- primernost raziskovalne 
infrastrukture. 
 
	 
 
16. člen   
(kazalci družbeno-ekonomske in kulturne relevantnosti)   
Pomen raziskovalnih programov za trajnostni družbeno-ekonomski ter kulturni 
razvoj Republike Slovenije se ocenjuje z naslednjimi kazalci:  
	- stopnja 
skladnosti vsebine raziskovalnega programa s strateškimi razvojnimi področji in 
nacionalnimi prioritetami za financiranje raziskovalne in razvojne dejavnosti, 
ki so opredeljene v Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem programu; 
 
	- potencialna možnost prenosa rezultatov raziskovalnega programa v prakso na 
različnih področjih dejavnosti; 
 
	- povečevanje konkurenčnosti slovenskega 
gospodarstva in učinkovitosti drugih dejavnosti; 
 
	- utrjevanje nacionalne 
identitete ter ohranjanje bogastva naravne in kulturne dediščine; 
 
	- vključenost 
vsebin raziskovalnega programa v dodiplomske in podiplomske študijske programe 
na univerzah ter na samostojnih visokošolskih zavodih; 
 
	- dosedanji razvojni 
uspehi pri iskanju ekonomsko, socialno in ekološko učinkovitih rešitev, ki so 
kot kazalci razvojne uspešnosti določeni v 19. členu tega pravilnika v obdobju 
zadnjih petih let. 
 
	 
 
17. člen   
(kazalci kakovosti raziskovalne usposobljenosti)   
Kakovost raziskovalne usposobljenosti vodje programske skupine in 
raziskovalcev v programski skupini se ocenjuje z naslednjimi kazalci:  
	- kazalci 
raziskovalne uspešnosti raziskovalcev, kot so določeni v 18. členu tega 
pravilnika v obdobju zadnjih petih let; 
 
	- znanstvena odmevnost (citati) in pet 
najodmevnejših raziskovalnih ali razvojnih dosežkov; 
 
	- vključenost v 
raziskovalne programe Evropske unije in ostale mednarodne raziskovalne oziroma 
razvojne programe ter projekte in 
 
	- raziskovalno in razvojno sodelovanje z 
drugimi raziskovalnimi in uporabniškimi organizacijami. 
 
	 
 
18. člen 
 
(kazalci raziskovalne uspešnosti) 
 
Znanstvena dela se ocenjuje po 
kakovosti. Za kvantitativno oceno se uporabljajo naslednji kazalci in merila:
 
	- Znanstveni članek
 
  
	 
 
	
		
			| 1.1 Znanstveni članek v 
			reviji, ki jo indeksira SCI Expanded, s faktorjem vpliva | 
		 
		
			
			
				- v prvi četrtini revij ustrezne vsebinske kategorije
 
			 
			 | 
			80 točk | 
		 
		
			
			
				- v drugi četrtini revij ustrezne vsebinske kategorije
 
			 
			 | 
			60 točk | 
		 
		
			
			
				- v tretji četrtini revij ustrezne vsebinske kategorije
 
			 
			 | 
			40 točk | 
		 
		
			
			
				- v četrti četrtini revij ustrezne vsebinske kategorije 20 
				točk 
 
			 
			 | 
			20 točk | 
		 
	 
 
  
	
		
			| 1.2 znanstveni članek v reviji, ki jo indeksira SSCI 
				s faktorjem vpliva | 
		 
		
			
			
				- nad mediano revij ustrezne kategorije
 
			  | 
			80 
				točk | 
		 
		
			
			
				- pod mediano revij ustrezne kategorije
 
			  | 
			40 
				točk | 
		 
	  
  
	
		
			| 1.3 znanstveni 
				članek v reviji, ki jo indeksira A&HCI | 
			20 
				točk | 
		 
	  
  
	
		
			| 1.4 znanstveni 
				članek v reviji, ki je ne indeksirajo baze ISI, indeksira pa jo 
				mednarodna bibliografska baza, specializirana za ustrezno vedo 
				ali področje | 
			10 
				točk | 
		 
	  
  
	
		
			| 1.5 znanstveni 
				članek v drugih slovenskih znanstvenih revijah iz seznama ARRS
				 | 
			5 
				točk | 
		 
	  
  
	
		
			| 1.6 kratki 
				znanstveni prispevki se ocenjujejo s 80% točk, kot jih dobivajo 
				znanstveni članki v revijah iste kategorije. | 
		 
	  
  
	- Znanstvena knjiga
 
  
 
	
		
			| knjiga, izdana pri mednarodni 
			(znanstveni) založbi  | 
			100 točk | 
		 
		
			| knjiga izdana pri nacionalni 
			(znanstveni) založbi  | 
			50 točk | 
		 
		
			| knjiga izdana pri drugih založbah | 
			30 točk | 
		 
	 
 
Za poglavja ali članek v znanstveni knjigi za vsako od zgornjih treh 
kategorij velja, da je število točk enako deležu besedil knjige pomnoženim z 
maksimalnim številom točk. To pomeni, da skupno število vseh točk v zbirki 
COBISS za vsa poglavja knjige dosega 100 % (100 ali 50 ali 30 točk). Za poglavje 
v knjigi, izdani pri mednarodni založbi, je minimalno število točk 10.  
 
19. člen   
(kazalci razvojne uspešnosti)   
Za oceno razvojne uspešnosti vodje programske skupine in raziskovalcev v 
programski skupini se uporabljajo naslednji kazalci, ki morajo biti 
dokumentirani s pogodbenimi vrednostmi in z ustreznimi dokazili:  
	- prenos znanja v gospodarstvo in v druge družbene dejavnosti glede na obseg 
in vrednost pogodbe (na primer: postavitev, know-how za novo ali izboljšano 
tehnologijo, postroj, napravo, storitev ali nov oz. izboljšan izdelek, 
računalniški program z ustreznim priročnikom, izdelava celotne dokumentacije ali 
priročnika, vpeljava specifičnih metod v proizvodnjo, večje ali manjše 
raziskovalno-razvojne naloge, razvoj novih kultivarjev, vpisanih v tuje sortne 
liste ali v sortno listo v Republiki Sloveniji ali razvoj priznanih novih 
kultivarjev in drugo); 
 
	- vpetost programske skupine v dodiplomske in podiplomske 
študijske programe na univerzah ter na samostojnih visokošolskih zavodih; 
 
	- visokošolski učbeniki; 
 
	- podeljen patent ali prodaja patentnih pravic; 
 
	- razvojno in strokovno delo v podporo znanstvenemu raziskovanju (baze podatkov, 
indikatorji, specializirani tezavri, slovarji, leksikoni in drugo); 
 
	- razvoj 
sistemskih, normativnih, programskih, metodoloških in organizacijskih rešitev, 
vključno z raziskavami, evalvacijami, recenzijami, ekspertizami in elaborati za 
potrebe posameznih družbenih podsistemov in 
 
	- objavljena strokovna dela. 
 
	 
 
20. člen   
(kazalci upravljalske sposobnosti)   
Upravljalske sposobnosti vodje 
programske skupine se oceni na osnovi naslednjih kazalcev:  
	- primerjave ciljev 
programa z: 
 
	• uspešnostjo doseženih rezultatov v preteklem obdobju;  
	• infrastrukturnim okoljem programske skupine;  
	• vpetostjo programske skupine v 
domača gospodarska in lokalna socialna omrežja in  
	• mednarodno vpetostjo 
programske skupine.  
	- primerjava ocene izvedbe raziskovalnega programa z opredelitvami v 
veljavnem predpisu o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje 
nacionalnega raziskovalnega programa. 21. člen (merila za ocenjevanje 
raziskovalnih in infrastrukturnih programov) 
 
 
Merila za ocenjevanje so specifična glede na raziskovalno in disciplinarno 
usmeritev. Pri tem se interdisciplinarnost in medinstitucionalnost upoštevata 
kot prednost.  
 
2. Infrastrukturni program   
22. člen   
(kazalci kakovosti infrastrukturnega programa)   
Kakovost infrastrukturnega programa se ocenjuje z naslednjimi kazalci:  
	- pomembnost vsebine infrastrukturne dejavnosti za raziskovalno dejavnost in 
druge uporabnike z vidika ekonomičnosti in tehnološke sodobnosti; 
 
	- tehnološka zahtevnost infrastrukturne dejavnosti; 
 
	- prispevek k izkoriščenosti raziskovalne in informacijske opreme ter 
infrastrukture JRO; 
 
	- povezanost v različna omrežja infrastrukturnih skupin ter 
 
	- izkazane infrastrukturne reference. 
 
	 
 
V. POSTOPKI ZA OCENJEVANJE RAZISKOVALNIH IN INFRASTRUKTURNIH PROGRAMOV LETO 
PRED IZTEKOM ROKA FINANCIRANJA   
23. člen   
(poziv)   
Postopek za ocenjevanje raziskovalnih in infrastrukturnih programov se začne 
najkasneje eno leto pred iztekom roka financiranja s sklepom za izdajo poziva 
JRO in raziskovalnim organizacijam, ki pridobijo koncesijo. Sklep za izdajo 
poziva sprejme direktor ARRS.  
V sklepu iz prejšnjega odstavka tega člena se določi, da ARRS pozove JRO in 
raziskovalne organizacije, ki so pridobile koncesijo, da v 60. dneh dostavijo 
vlogo na poziv, skupaj z izpolnjeno pozivno dokumentacijo in dokazili, ki jih 
opredeljuje ta pravilnik.  
V vlogi po prejšnjem odstavku tega člena mora JRO navesti tiste raziskovalne 
in infrastrukturne programe, ki naj bi se financirali tudi v prihodnjem obdobju. 
Ta določba ne velja za raziskovalne organizacije, ki so pridobile koncesijo.  
 
24. člen   
(vsebina poziva)   
Poziv JRO in raziskovalnim organizacijam, ki so pridobile koncesijo, (v 
nadaljevanju: vlagatelj) vsebuje:  
	- naziv in naslov uporabnika proračunskih sredstev; 
 
	- pravna podlaga za 
izvedbo poziva; 
 
	- predmet poziva; 
 
	- določilo o upravičencih in pogojih, ki jih 
morajo izpolnjevati; 
 
	- kriteriji za ocenjevanje raziskovalnih programov in infrastrukturnih programov; 
	
 
	- pozivna dokumentacija z navedbo vrste dokazil o 
izpolnjevanju pogojev; 
 
	- kriterije za oceno programov; 
 
	- obseg sredstev ; 
 
	- obdobje financiranja; 
 
	- rok za predložitev vlog in način predložitve; 
 
	- rok, 
v katerem bodo vlagatelji obveščeni o ocenah; 
 
	- kraj, čas in ime osebe, kjer 
lahko zainteresirani dvignejo pozivno dokumentacijo; 
 
	- odgovorno osebo za 
dajanje informacij v času veljavnosti poziva; 
 
	 
 
25. člen   
(pozivna dokumentacije)   
Vlagatelj se prijavi na poziv z vlogo skladno s pozivno dokumentacijo.  
Podatki se predložijo na obrazcih pozivne dokumentacije, ki jih določi ARRS 
in dokazilih, ki izhajajo iz tega pravilnika.  
ARRS mora v času poziva omogočiti vlagateljem dostop do obrazcev pozivne 
dokumentacije in na zahtevo predati obrazce pozivne dokumentacije.  
V pozivni dokumentaciji morajo biti navedeni vsi podatki, ki bodo omogočili 
vlagatelju izdelati popolno vlogo.  
Obrazci in navodila morajo biti javno dosegljivi na spletni strani ARRS.  
 
26. člen   
(vodenje postopka)   
Evalvacijski postopek koordinira in organizira ARRS, in ga izvaja znanstveni 
svet ARRS (v nadaljnjem besedilu: ZSA) ter njegova stalna strokovna telesa v 
skladu z veljavnim predpisom, ki ureja organizacijo in pristojnosti strokovnih 
teles za področje raziskovalne dejavnosti. Direktor ARRS pooblasti javnega 
uslužbenca, ki je na ARRS zadolžen za področje raziskovalnih in infrastrukturnih 
programov (v nadaljevanju: uradna oseba) in je pooblaščen za koordinacijo in 
organizacijo evalvacijskega postopka ter spremljanje izvajanja financiranja 
raziskovalnih in infrastrukturnih programov. 
 
27. člen   
(označitev prejema vlog)   
Uradna oseba ARRS označi na vsakem prejetem prijavnem obrazcu zaporedno 
številko in datum prejema vloge na poziv.  
 
28. člen   
(komisija za odpiranje vlog)   
Za odpiranje in pregled prispelih vlog imenuje direktor najmanj 
dvanajstčlansko komisijo za odpiranje vlog. Vsaj šest članov komisije mora biti 
zaposlenih na ARRS.  
Za pravočasno vloženo se šteje vloga, ki je na ARRS prispela v roku določenem 
v pozivu.  
 
29. člen   
(naloge komisije za odpiranje vlog)   
Komisija za odpiranje vlog na seji, ki jo skliče predsednik komisije za 
odpiranje vlog, ugotavlja pravilno opremljenost, pravočasnost in popolnost vlog.
 
 
30. člen   
(zapisnik komisije za odpiranje vlog )   
Komisija za odpiranje vlog mora voditi zapisnik o odpiranju vlog, ki vsebuje 
predvsem:  
	- naslov, prostor in čas odpiranja vlog; 
 
	- predmet poziva; 
 
	- imena 
navzočih predstavnikov komisije za odpiranje vlog; 
 
	- imena oziroma nazive 
vlagateljev, ki so vložili vloge, po vrstnem redu odpiranja vlog; 
 
	- ugotovitve 
o popolnosti vlog z navedbo tistih vlagateljev, ki niso dostavili popolne vloge. 
	
 
 
Zapisnik podpišejo predsednik in člani komisije za odpiranje vlog.  
 
31. člen   
(odprava pomanjkljivosti)   
V postopku izbora so upoštevane samo vloge, ki so pravočasno oddane v 
pozivnem roku in imajo vse elemente, zahtevane s pozivom in pozivno 
dokumentacijo. V kolikor je kateri od elementov pomanjkljiv, komisija o tem 
pisno obvesti vlagatelja in ga pozove, da ga v 7. dneh dopolni. Hkrati komisija 
za odpiranje vlog opozori vlagatelja, da v nasprotnem ne bo upravičen do 
financiranja iz državnega proračuna v skladu s tem pravilnikom.  
Nepopolne vloge, ki jih vlagatelj v roku iz prejšnjega odstavka ne dopolni, 
se zavržejo.  
 
32. člen   
(tajnost podatkov in dokumentacije)   
Podatki in dokumentacija, ki jih vsebujejo vloge, se v času trajanja izbora 
za financiranje programov, obravnavajo kot interno gradivo.  
 
33. člen   
(posredovanje dokumentacije)   
Popolno dokumentacijo uradna oseba posreduje v evalvacijski postopek 
znanstveno-raziskovalnemu svetu vede ( v nadaljnjem besedilu: ZSV) in drugim 
strokovnim telesom ARRS. ARRS dokumentaciji priloži ocene vsakoletnih evalvacij 
skupaj s predlogi za povečano oz. zmanjšano financiranje programskih in 
infrastukturnih skupin v naslednjem obdobju.  
 
34. člen   
(komisija za znanstvene nazive)   
Komisija za znanstvene nazive pripravi oceno o skladnosti izvolitev v nazive 
in jo posreduje uradni osebi.  
Če komisija za znanstvene nazive ugotovi, da vlagatelj ni izvedel izvolitev v 
skladu s predpisi, obvesti o oceni ARRS, ki pozove vlagatelja, da v 30. dneh 
odpravi nepravilnosti. Hkrati ga opozori, da v nasprotnem ne bo upravičen do 
financiranja iz državnega proračuna v skladu s tem pravilnikom.  
 
35. člen   
(recenzent)   
Vsebino raziskovalnega programa ocenijo domači in tuji recenzenti v 30. dneh 
od prejema vlog(e) in recenzije posredujejo ARRS. Pri ocenjevanju recenzenti 
ocenjujejo kazalce, navedene v 15. členu tega pravilnika.  
 
36. člen   
(nacionalni koordinatorji)   
Uradna oseba v 8 dneh od pridobitve recenzij raziskovalnih programov le-te 
posreduje nacionalnim koordinatorjem.  
Nacionalni koordinatorji ocenijo korektnost opravljenih recenzij. Ob 
upoštevanju kriterijev, kazalcev in meril, določenih s tem pravilnikom, 
nacionalni koordinatorji na osnovi recenzij, podatkov o programski skupini in 
letnih evalvacijskih mnenj ocenijo vsak raziskovalni program.  
Z oceno od 1 do 5 ločeno ocenijo:  
	- znanstveno kakovost raziskovalnega programa, 
 
	- pomen raziskovalnega 
programa za trajnostni družbeno-ekonomski in/ali kulturni razvoj Slovenije, 
	
 
	- kakovost programske skupine in se seznanijo z oceno upravljalske sposobnosti 
vodje programa, ki jo poda ARRS. 
 
 
Na osnovi v drugem in tretjem odstavku tega člena navedenih elementov 
nacionalni koordinator poda skupno oceno ustreznosti obsega vsakega 
raziskovalnega programa.  
Oceno raziskovalnih programov nacionalni koordinator posreduje ARRS v 15 dneh 
po prejemu ocen recenzentov.  
 
37. člen   
(komisija za raziskovalno infrastrukturo)   
Kakovost vsakega infrastrukturnega programa oceni v 15 dneh komisija za 
raziskovalno infrastrukturo na podlagi kazalcev, navedenih v 22. členu tega 
pravilnika. Ocena se posreduje ZSA.  
 
38. člen   
(ZSV)   
Uradna oseba ocene koordinatorjev in spremljajočo dokumentacijo posreduje 
članu ZSA, ki pokriva ustrezno znanstveno vedo, da pripravi gradivo za obravnavo 
na ZSV. ZSV gradiva obravnavajo in na podlagi ocen koordinatorjev in kazalcev 
kakovosti in relevantnosti iz tega pravilnika, pripravijo predlog seznama za 
izbor raziskovalnih programov za obravnavo na ZSA.  
 
39. člen   
(ZSA)   
ZSA na osnovi poročil članov in predsednika oblikuje predlog 
finančno ovrednotenega prednostnega seznama za izbor raziskovalnih in 
infrastrukturnih programov. Pri tem upošteva politiko na področju raziskovalne 
dejavnosti in prioritete, določene v Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem 
programu. Predlog vključuje povečanje, zmanjšanje, enak obseg ali ukinitev 
financiranja posameznih programskih in infrasturkturnih skupin v naslednjem 
obdobju. Predlog posameznega programa mora temeljiti na veljavnem predpisu o 
normativih in standardih za dodeljevanje sredstev na področju raziskovalne 
dejavnosti. Direktor ARRS v 7. dneh posreduje predlog finančno ovrednotenega 
prednostnega seznama za izbor raziskovalnih in infrastrukturnih programov 
upravnemu odboru v sprejem.  
 
40. člen   
(upravni odbor)   
Upravni odbor s sklepom odloči o izboru in financiranju raziskovalnih in 
infrastrukturnih programov. V obrazložitvi sklepa mora utemeljiti svojo 
odločitev.  
 
41. člen   
(obvestilo o rezultatih izbora)   
ARRS obvesti vlagatelje o rezultatih 
izbora raziskovalnih in infrastrukturnih programov. Obvestilo o rezultatih 
izbora vsebuje podatke o raziskovalnih in infrastrukturnih programih in višini 
sredstev.  
 
42. člen   
(pritožba)   
Vlagatelj ima v 8. dneh od prejema obvestila 
pravico vložiti pritožbo. V pritožbi mora natančno opredeliti razloge zaradi 
katerih vlaga pritožbo. Predmet pritožbe ne morejo biti pogoji, kriteriji in 
merila za ocenjevanje vlog. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z 
izbranimi vlagatelji. Vlagatelj se ima pravico seznaniti z ocenami recenzentov. 
Vlagatelj ne more zahtevati podatkov o recenzentu.  
 
43. člen   
(rešitev pritožbe)   
Direktor ARRS imenuje komisijo za pritožbe, ki 
pripravi predlog odločitve o pritožbi. Direktor predlog odločitve o pritožbi 
pošlje upravnemu odboru v sprejem. Upravni odbor o pritožbi odloči s sklepom v 
30. dneh od prejema predloga iz prejšnjega odstavka. Upravni odbor mora svojo 
odločitev obrazložiti. Sklep upravnega odbora o pritožbi je dokončen. V 15. dneh 
od sklepa upravnega odbora odgovorna oseba obvesti vlagatelja o rešitvi 
pritožbe. V obvestilu mora navesti razloge za odločitev. Po sprejetem sklepu iz 
drugega odstavka tega člena in obvestilu vlagateljem direktor ARRS objavi 
sprejeto listo raziskovalnih in infrastrukturnih programov na spletni strani 
ARRS.  
 
VI. POGODBA O FINANCIRANJU RAZISKOVALNEGA OZIROMA INFRASTRUKTURENGA PROGRAMA
 
44. člen   
(sklenitev pogodbe)   
Za izvedbo raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa sklene ARRS z 
vlagateljem pogodbo o financiranju (v nadaljnjem besedilu: pogodba).  
 
45. člen 
(sestavine pogodbe)   
S pogodbo se določijo:  
	- predmet pogodbe (sestavine raziskovalnega oziroma infrastrukturnega programa), 
	
 
	- čas financiranja v intervalih do pet let z redno 
možnostjo nadaljevanja, 
 
	- sredstva za izvajanje predmeta pogodbe za eno leto, 
 
	- način izplačevanja, 
 
	- pravice in obveznosti pogodbenih strank, 
 
	- način 
ugotavljanja izpolnitev pogodbenih obveznosti, 
 
	- sankcije v primeru neizpolnitve 
pogodbenih obveznosti, 
 
	- način spremljanja in nadzora izvajanja pogodbe, 
 
	- odgovorno osebo za spremljanje in izvajanje pogodbe, 
 
	- splošne pogodbene 
določbe. 
 
	 
 
46. člen   
(podpis pogodbe)   
Predlog pogodbe pošlje ARRS vlagatelju v podpis.  
Vlagatelj mora vrniti podpisano pogodbo z izpolnjeno pogodbeno dokumentacijo 
v 8. dneh od prejema.  
 
47. člen   
(odprava pogodbenih pomanjkljivosti)   
Če uradna oseba ARRS ugotovi, da pogodbena dokumentacija ni ustrezno 
izpolnjena, v 8. dneh obvesti vlagatelja o pomanjkljivostih in jo pozove, da 
odpravi pomanjkljivosti v 8. dneh. Če vlagatelj ne odpravi ugotovljenih 
pomanjkljivosti, ARRS ne pristopi k pogodbi.  
 
VII. SPREMLJANJE IN NADZOR NAD IZVAJANJEM RAZISKOVALNEGA IN INFRASTRUKTURNEGA 
PROGRAMA   
48. člen   
(način spremljanja in nadzorovanja)   
ARRS izvaja nadzor nad raziskovalnimi in infrastrukturnimi programi v skladu 
z veljavno zakonodajo in podzakonskimi predpisi ARRS na področju raziskovalne 
dejavnosti.  
ARRS spremlja in nadzoruje izvajanje raziskovalnih programov na podlagi:  
	- letnega poročila in poročila pripravljenega eno leto pred iztekom pogodbe, 
ki vsebujeta kazalce raziskovalne in razvojne uspešnosti programske skupine 
	
 
	- finančnega poročila o namenski porabi sredstev po pogodbah. 
 
 
ARRS spremlja in nadzoruje izvajanje infrastrukturnih programov na podlagi 
letnega poročila in poročila pripravljenega eno leto pred iztekom pogodbe, ki 
vsebujeta kazalce kakovosti infrastrukturnega programa.  
JRO oziroma raziskovalna organizacija, ki pridobi koncesijo, predloži 
poročila na obrazcih, ki jih predpiše direktor ARRS.  
 
49. člen   
(obremenitve raziskovalcev)   
ARRS v okviru poročila iz prejšnjega člena ali po pisnem pozivu pridobi od 
odgovorne osebe JRO oziroma raziskovalne organizacije, ki pridobi koncesijo, 
tudi stanje in poročilo o finančni angažiranosti in plačni obremenjenosti 
posameznih raziskovalcev in strokovno-tehničnih sodelavcev iz državnega 
proračuna v okviru programske in infrastrukturne skupine za tekoče in prihodnje 
leto.  
 
VIII. USTANOVITEV IN UKINITEV RAZISKOVALNEGA OZIROMA INFRASTRUKTURNEGA 
PROGRAMA   
50. člen   
(ustanovitev ali ukinitev programa)   
V skladu s proračunskimi možnostmi lahko ARRS vsako leto pozove JRO, da 
predlagajo nove raziskovalne in infrastrukturne programe.  
Predvideno povečanje raziskovalnih in infrastrukturnih programov mora biti 
opredeljeno v letnem finančnem načrtu ARRS, bodisi da ta temelji na proračunskih 
ali na drugih virih financiranja in usklajeno z Nacionalnim raziskovalnim in 
razvojnim programom in politiko na področju raziskovalne dejavnosti, ki jo 
določi Vlada RS oziroma ministrstvo, pristojno za znanost.  
Vsebina, postopek, priprave, evalvacije in izbora je takšen, kot ga določa ta 
pravilnik v poglavju (V.) o evalvacijah. Predlogi novih programov morajo 
izkazovati dolgoročno pomembnost za Republiko Slovenijo.  
Trajanje financiranja na novo sprejetih programov v ciklusu financiranja 
obstoječih programov se prilagodi ciklusu financiranja ostalih programov, tako 
da je prvo obdobje ustrezno krajše (štiri, tri dve ali eno leto).  
Razlogi za ukinitev raziskovalnih in infrastrukturnih programov so lahko 
vsebinski, interes po združitvi in podobno.  
 
51. člen   
(učinki letnih evalvacij)   
Analizo letnih poročil raziskovalnih programov (v nadaljnjem besedilu: 
analiza) izdelajo ZSV v 30. dneh, na podlagi metodologije za vsakoletno 
spremljanje izvajanja raziskovalnega in infrastrukturnega programa, ki jo 
sprejme ARRS v skladu s kriteriji in kazalci, ki jih določa ta pravilnik.  
Analizo letnih poročil infrastrukturnih programov izdela komisija za 
raziskovalno infrastrukturo v 30. dneh.  
Direktor ARRS analizo v 7. dneh posreduje ZSA. ZSA na podlagi predložene 
analize predlaga vlaganja v pozitivno izstopajoče raziskovalne in 
infrastrukturne programe v naslednjem letu v okviru financiranja vseh programov 
ARRS.  
Sklep o spremembi financiranja raziskovalnih oz. infrastrukturnih programov 
sprejme na podlagi predloga ZSA upravni odbor ARRS.  
Letne ocene so podlaga za financiranje v prihodnjem obdobju in so zavezujoče 
gradivo pri evalvaciji leto pred iztekom financiranja.  
 
IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE   
52. člen   
(sprejem metodologije za spremljanje)   
ARRS v skladu s kriteriji in kazalci tega pravilnika sprejme metodologijo za 
vsakoletno spremljanje izvajanja raziskovalnega programa in infrastrukturnega 
programa v roku šestih (6) mesecev od dneva veljavnosti tega pravilnika. 
 
53. člen   
(določitev obrazcev)   
ARRS obrazce, predvidene s tem pravilnikom, določi v treh mesecih od dneva 
veljavnosti tega pravilnika.  
 
54. člen   
(prenehanje uporabe prejšnjega pravilnika)   
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, se preneha uporabljati pravilnik o 
vrednotenju kakovosti in financiranju programa dela JRO (Ur. l. RS, 52/98, 
67/98, 72/98, 102/2001 in 47/2003).  
 
55. člen   
(veljavnost tega pravilnika)   
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike 
Slovenije.  
Št. 011-01-8/2005/1  
Ljubljana, dne 11.01.2005  
EVA 2004-1647-0005  
prof. dr. Niko Toš  
Predsednik Upravnega odbora  
   
Objavljeno v Uradnem listu RS, št. 12/05 z dne 10.2.2005. 
            
            
             |