Raziskovalna infrastruktura |
Mednarodna znanstvena literatura |
Razpisi in pozivi |
|
|
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko
dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, Ljubljana, na podlagi 33.
člena v povezavi z 12. členom
Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski
dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21, 40/23 in 102/24; v nadaljnjem besedilu:
ZZrID), 10., 13. in 141. člena
Splošnega akta o postopkih (so)financiranja in
ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni
list RS, št. 166/22 in 92/24; v nadaljnjem besedilu: Splošni akt o postopkih
(so)financiranja) in Metodologije ocenjevanja prijav v postopkih za
(so)financiranje znanstvenoraziskovalne dejavnosti, št. 6319-5/2022-5 z dne 9.
1. 2023, št. 6319-5/2022-6 z dne 17. 1. 2023 – popr., št. 6319-5/2022-7 z dne
19. 6. 2023, št. 6319-5/2022-8 z dne 13. 11. 2023, št. 6319-5/2022-9 z dne 18.
12. 2023, št. 6319-5/2022-10 z dne 4. 3. 2024, št. 6319-5/2022-11 z dne 29. 5.
2024, št. 6319-5/2022-12 z dne 9. 9. 2024, št. 6319-5/2022-13 z dne 23. 9. 2024,
št. 6319-5/2022-16 z dne 29. 10. 2024, št. 6319-5/2022-17 z dne 13. 1. 2025, št.
6319-5/2022-18 z dne 3. 3. 2025, št. 6319-5/2022-20 z dne 24. 3. 2025 in št.
6319-5/2022-21 z dne 24. 4. 2025 (v nadaljnjem besedilu: Metodologija), objavlja
Javni razpis za (so)financiranje nakupa mednarodne znanstvene literature v letu 2025
1. Naziv in sedež uporabnika proračunskih sredstev
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike
Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu:
agencija).
2. Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je (so)financiranje nabave in dostopa do mednarodnih
serijskih publikacij in zbirke podatkov Scopus ter stroškov odprtega dostopa v
okviru preoblikovalnih pogodb v skladu z nacionalno zakonodajo na področju
znanstvenoraziskovalne dejavnosti kot dela nabavnih konzorcijev mednarodnih
serijskih publikacij. Namen (so)financiranja je zagotavljanje dotoka in dostopa
do mednarodnih znanstvenih in strokovnih informacij za potrebe raziskovalne,
izobraževalne in razvojne dejavnosti v Republiki Sloveniji.
3. Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni razpis
Na javni razpis se lahko prijavijo knjižnice, ki so javne pravne osebe, in
zavodi, vpisani v evidenco izvajalcev znanstvenoraziskovalne dejavnosti pri
agenciji (v nadaljnjem besedilu: Evidenca RO), če imajo svoje ali skupne
knjižnice. Knjižnice in zavodi, ki se prijavijo na javni razpis, morajo izvajati
informacijske storitve za širši krog uporabnikov v znanstvenoraziskovalni in
izobraževalni dejavnosti. Knjižnice (nacionalna knjižnica, univerzitetne in
visokošolske knjižnice, specialne knjižnice) in zavodi so lahko prijavitelji
posamično ali v obliki konzorcijev (v nadaljevanju: prijavitelji).
4. Pogoji za kandidiranje in dodelitev sredstev (so)financiranja
Nabavni konzorciji mednarodnih serijskih publikacij (v nadaljnjem besedilu:
nabavni konzorciji) se prijavljajo kot celota. Prijava mora vključevati najmanj
20 % serijskih publikacij, ki so del konzorcijske ponudbe in ne manj kot 20
serijskih publikacij.
Posamezni prijavitelji lahko prijavijo samo tiste mednarodne serijske
publikacije, ki niso dostopne v (so)financiranih nabavnih konzorcijih.
Tiskana verzija serijske publikacije se lahko prijavi le, če elektronska ni na
voljo.
Predmet prijave ne morejo biti odprto dostopne serijske publikacije v zlatem
dostopu.
Prijava mora temeljiti na založniških cenikih ali pridobljenih ponudbah, tako za
mednarodne serijske publikacije kot tudi za mednarodno zbirko podatkov Scopus.
Predvidene cene naročil morajo biti evidentirane v sistemu COBISS.SI.
Prijavitelj mora do oddaje prijave na javni razpis v vzajemnem katalogu sistema
COBISS.SI ažurirati podatke o naročenih serijskih publikacijah in mednarodni
zbirki podatkov Scopus v skladu z navodili Instituta informacijskih znanosti v
Mariboru.
5. Okvirna višina sredstev javnega razpisa
Predvidena višina sredstev javnega razpisa znaša okvirno 6.500.000 EUR,
od tega:
- okvirno 5.630.000,00 EUR za nabavne konzorcije,
- okvirno 400.000,00 EUR za posamezne mednarodne serijske
publikacije,
- okvirno 470.000,00 EUR za mednarodno zbirko podatkov
Scopus.
Realizacija je vezana na zagotovitev sredstev v finančnem načrtu agencije za
leto 2025. Če ostanejo sredstva, predvidena za posamezen namen (so)financiranja
iz prvega odstavka te točke javnega razpisa, nerazporejena, se lahko
prerazporedijo med temi nameni.
Agencija bo z izbranimi prijavitelji na javnem razpisu sklenila pogodbe o
(so)financiranju v okviru proračunskih možnosti.
6. Elementi ocenjevanja prijav mednarodnih serijskih publikacij in
največje število točk za posamezen kriterij
Kriteriji in kazalniki za ocenjevanje so določeni v 145. členu Splošnega akta o
postopkih (so)financiranja, merila pa v Metodologiji, poglavje G. Zagotavljanje
dostopa do mednarodne znanstvene literature.
Kriteriji za ocenjevanje prijav in največje možno število točk za posamezen
kriterij so:
- Znanstvena odličnost (31 točk);
- Kakovost in učinkovitost izvedbe (6 točk);
- Družbeni in gospodarski vpliv (3 točke).
Skupno je možno največ 40 točk. Točkuje se na eno točko natančno.
7. Postopek ocenjevanja mednarodnih serijskih publikacij
Prijave ocenjuje strokovno telo Zunanji ekspertni panel za mednarodno znanstveno
literaturo (v nadaljnjem besedilu: ZEP za mednarodno literaturo).
Izbrane prijave bodo (so)financirane glede na prejeto število točk in v skladu s
148. členom Splošnega akta o postopkih (so)financiranja ob upoštevanju
razpoložljivih sredstev, sredstev, izplačanih prijavitelju v preteklem letu in
dosežene uvrstitve prijavitelja v vrstnem redu ocenjevanja prijav. ZEP za
mednarodno literaturo pripravi predlog prednostnega seznama prijav na podlagi
doseženih točk ocenjevanja, ločeno za prijave posameznih mednarodnih serijskih
publikacij in ločeno za prijave nabavnih konzorcijev, ter jih uvrsti v tri
kategorije, ki so podlaga za določitev višine (so)financiranja.
8. Višina (so)financiranja prijav posameznih mednarodnih serijskih
publikacij in prijav nabavnih konzorcijev
Faktor (so)financiranja je glede na višino sredstev izplačanih prijavitelju v
preteklem letu določen po posameznih kategorijah, kot je določeno v Tabeli 1 in
Tabeli 2.
Tabela 1 – prijave serijskih publikacij:
Št. doseženih točk |
Kategorija |
Faktor (so)financiranja |
35 - 40 |
1 |
1.1 |
7 - 34 |
2 |
1 |
1 - 6 |
3 |
0.9 |
Tabela 2 – prijave nabavnih konzorcijev:
Št. doseženih točk |
Kategorija |
Faktor (so)financiranja |
34 - 40 |
1 |
1.1 |
16 - 33 |
2 |
1 |
1 - 15 |
3 |
0.9 |
Ne glede na izračun višine (so)financiranja, določen v Tabeli 1 in Tabeli 2, se
prijavitelju lahko sredstva (so)financiranja dodelijo največ do višine ponudb iz
prijavi predloženega seznama za naročilo mednarodnih serijskih publikacij,
izpisanega iz sistema COBISS.SI.
Prijavitelju, ki mu agencija v preteklosti še ni (so)financirala nakupa
mednarodnih serijskih publikacij, se sredstva odobrijo najmanj v višini sredstev
danih prijavitelju, ki je v preteklem letu prejel najnižja sredstva.
V primeru, da je vsota vseh zneskov (so)financiranja prijav posameznih
mednarodnih serijskih publikacij oziroma prijav nabavnih konzorcijev višja od
razpoložljivih sredstev javnega razpisa, določenih skladno s 5. točko javnega
razpisa, se končni znesek (so)financiranja določi tako, da se zneske
(so)financiranja sorazmerno uskladi z obsegom razpoložljivih sredstev.
Prednost pri (so)financiranju nakupa mednarodnih serijskih publikacij imajo
prijavitelji, katerih pospešen razvoj je v javnem interesu Republike Slovenije.
S tem se omogoča pospešeni razvoj znanstvenoraziskovalnih področij, ki so v
javnem interesu za razvoj Republike Slovenije in so sestavni del mlade
raziskovalne organizacije (RO), ki jo je treba v javnem interesu pospešeno
razvijati, oziroma uveljavljene organizacije, ki pospešeno razvija novo
znanstvenoraziskovalno področje.
ZEP za mednarodno literaturo lahko prijavitelja iz prejšnjega odstavka obravnava
prednostno, če je povečanje dostopnosti mednarodnih serijskih publikacij
sestavni del celovitega projekta razvoja nekega znanstvenoraziskovalnega
področja. ZEP za mednarodno literaturo svojo odločitev utemelji. V takšnem
primeru se prijava točkuje s faktorjem (so)financiranja 1.1.
9. Višina (so)financiranja prijave mednarodne zbirke podatkov Scopus
Izhodišče za višino (so)financiranja mednarodne zbirke podatkov Scopus so
razpoložljiva sredstva in sredstva, izplačana v preteklem letu, pri čemer se
prijavitelju lahko sredstva (so)financiranja dodelijo največ v višini
pridobljene ponudbe.
10. Izbor prijav
Na podlagi izvedenega ocenjevanja, ZEP za mednarodno literaturo pripravi predlog
finančno ovrednotenega prednostnega seznama prijav za prijave nabavnih
konzorcijev in za prijave posameznih mednarodnih serijskih publikacij, ki niso
del nabavnega konzorcija ter posebej predlaga (so)financiranje prijave
mednarodne zbirke podatkov Scopus. Predlog finančno ovrednotenih prednostnih
seznamov prijav in predlog za (so)financiranje mednarodne zbirke podatkov
Scopus posreduje
v obravnavo znanstvenemu svetu agencije. Znanstveni svet agencije sprejme
predlog sklepa o izboru prijav za (so)financiranje mednarodne znanstvene
literature in ga posreduje v odločitev direktorju agencije. Direktor agencije
sprejme sklep o izboru prijav, s katerim odloči, ali se prijava izbere za
(so)financiranje ali ne.
11. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva
Dodeljena sredstva se uporabijo za izvedbo nakupov, tj. za plačilo licenčnin,
naročil mednarodnih serijskih publikacij in mednarodne zbirke podatkov Scopus
ter stroškov nabavnih konzorcijev v letu 2025 za elektronski dostop do vsebin za
leto 2026.
12. Oddaja prijave
12.1. Način in oblika oddaje prijave
Prijavo se odda preko elektronskega prijavnega sistema v elektronski obliki.
Prijavo se izpolni in odda na prijavnem obrazcu ARIS-MZL-2025 preko spletnega
portala Digital
Forms. Prijava mora biti elektronsko podpisana v sistemu Digital Forms
(kvalificiran digitalni podpis ni potreben) s strani zastopnika ali pooblaščene
osebe prijavitelja. Prijava na spletni portal Digital Forms je možna z
uporabniškim imenom in geslom. Navodila o uporabi Digital Forms in ostale
informacije o prijavi v portal so dostopne na vstopni strani portala.
Prijava na javni razpis mora vsebovati obvezne priloge, glede na predmet
prijave, ki se priložijo preko spletnega portala Digital Forms, in sicer:
- za nabavne konzorcije: seznam serijskih publikacij, ki se uporabijo za oceno
konzorcijske nabave, ki vsebuje podatke o dejavnikih vpliva, objavah
slovenskih avtorjev in uporabi teh publikacij;
- za posamezne prijave mednarodnih serijskih publikacij: seznam za naročilo in
(so)financiranje predlaganih mednarodnih serijskih publikacij (obrazec Tuje
serijske publikacije izpisa Z-SEZ-25 iz sistema COBISS.SI) ter statistika
uporabe teh publikacij v letu 2024, oziroma
- za mednarodno zbirko podatkov Scopus: obrazec Tuje zbirke podatkov izpis
Z-SEZ-25 iz sistema COBISS.SI ter statistika uporabe zbirk podatkov v letu
2024.
Prijavitelji, kjer v prijavi kot izvajalec nastopa subjekt, ki se ukvarja z
gospodarsko dejavnostjo najmanj v obsegu 20 %, ne glede na njegov pravni status
ali pravnoorganizacijsko obliko, morajo v skladu z Uredbo Komisije (EU)
2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o
delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis in Pravili o državnih pomočeh na
področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti, št. 007-2/2024-1, z dne 11. 3. 2024
predložiti tudi izpolnjen Obrazec za dodeljevanje državnih pomoči v okviru
pomoči »de minimis« ARIS-dm-2024.
12.2. Rok za oddajo prijave
Prijava mora biti oddana do vključno 26. 5. 2025 do 14. ure.
13. Kraj, datum in čas odpiranja prijav
Odpiranje prijav bo predvidoma 27. 5. 2025 ob 11.00 v prostorih
agencije. Pri elektronskih prijavah odpiranje pomeni evidentiranje prispelih
prijav v okviru elektronskega prijavnega sistema.
14. Popolnost prijav
Uradna oseba odpira samo v roku oddane prijave.
Prijava se šteje za formalno popolno, če je oddana na predpisanem obrazcu in v
predpisani obliki ter vsebuje vse zahtevane podatke in priloge, kot jih določa
ta javni razpis.
Nepopolne prijave in formalno nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku ne
dopolni, se zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor agencije ali oseba, ki jo
direktor agencije pooblasti.
15. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
O izidu javnega razpisa bodo prijavitelji obveščeni v osmih dneh od sprejema
sklepa direktorja o izboru prijav.
16. Kraj, čas in naslov, kjer lahko zainteresirani dvignejo razpisno
dokumentacijo
Razpisna dokumentacija je dostopna na spletni strani agencije (https://www.aris-rs.si/sl/razpisi/index.asp).
Informacije v zvezi z javnim razpisom lahko pridobite na spletnih straneh
agencije https://www.aris-rs.si/ oziroma
na agenciji v času uradnih ur in pri dr. Tini Mavrič, po telefonu 01 400 59 37
oz. po e-pošti: tina.mavric@aris-rs.si ter odprtaznanost@aris-rs.si.
Številka: 6316-4/2025-4
Datum: 25. 4. 2025
Tjaša Dobnik,
v. d. direktorice
Pravne podlage:
-
Zakon o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (ZZrID) (Uradni
list RS, št. 186/21, 40/23 in 102/24)
-
Splošni akt o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju
izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 166/22
in 92/24)
-
Metodologija ocenjevanja prijav v postopkih za (so)financiranje
znanstvenoraziskovalne dejavnosti št. 6319-5/2022-5 z dne 9. 1. 2023,
št. 6319-5/2022-6 z dne 17. 1. 2023 – popr., št. 6319-5/2022-7 z dne 19. 6.
2023, št. 6319-5/2022-8 z dne 13. 11. 2023, št. 6319-5/2022-9 z dne 18. 12.
2023, št. 6319-5/2022-10 z dne 4. 3. 2024, št. 6319-5/2022-11 z dne 29. 5.
2024, št. 6319-5/2022-12 z dne 9. 9. 2024, št. 6319-5/2022-13 z dne 23. 9.
2024, št. 6319-5/2022-16 z dne 29. 10. 2024, št. 6319-5/2022-17 z dne 13. 1.
2025, št. 6319-5/2022-18 z dne 3. 3. 2025, št. 6319-5/2022-20 z dne 24. 3.
2025 in št. 6319-5/2022-21 z dne 24. 4. 2025
-
Uredba o financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna
Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 35/22, 144/22 in 79/23)
-
Pravila o državnih pomočeh na področju raziskovalne dejavnosti št.
007-2/2024-1 z dne 11. 3. 2024
Razpisna dokumentacija:
- Prijavni obrazec s prilogama 1, 2 in 3:
- Obrazec za dodeljevanje pomoči »de minimis«:
|