Raziskovalna infrastruktura

Mednarodna znanstvena literatura

Razpisi in pozivi

      
Rokovnik

Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, Ljubljana, na podlagi 33. člena v povezavi z 12. členom Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21, 40/23 in 102/24; v nadaljnjem besedilu: ZZrID), 10., 13. in 141. člena Splošnega akta o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 166/22 in 92/24; v nadaljnjem besedilu: Splošni akt o postopkih (so)financiranja) in Metodologije ocenjevanja prijav v postopkih za (so)financiranje znanstvenoraziskovalne dejavnosti, št. 6319-5/2022-5 z dne 9. 1. 2023, št. 6319-5/2022-6 z dne 17. 1. 2023 – popr., št. 6319-5/2022-7 z dne 19. 6. 2023, št. 6319-5/2022-8 z dne 13. 11. 2023, št. 6319-5/2022-9 z dne 18. 12. 2023, št. 6319-5/2022-10 z dne 4. 3. 2024, št. 6319-5/2022-11 z dne 29. 5. 2024, št. 6319-5/2022-12 z dne 9. 9. 2024, št. 6319-5/2022-13 z dne 23. 9. 2024, št. 6319-5/2022-16 z dne 29. 10. 2024, št. 6319-5/2022-17 z dne 13. 1. 2025, št. 6319-5/2022-18 z dne 3. 3. 2025, št. 6319-5/2022-20 z dne 24. 3. 2025 in št. 6319-5/2022-21 z dne 24. 4. 2025 (v nadaljnjem besedilu: Metodologija), objavlja

Javni razpis za (so)financiranje nakupa mednarodne znanstvene literature v letu 2025

 

1. Naziv in sedež uporabnika proračunskih sredstev

Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: agencija).


2. Predmet javnega razpisa

Predmet javnega razpisa je (so)financiranje nabave in dostopa do mednarodnih serijskih publikacij in zbirke podatkov Scopus ter stroškov odprtega dostopa v okviru preoblikovalnih pogodb v skladu z nacionalno zakonodajo na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti kot dela nabavnih konzorcijev mednarodnih serijskih publikacij. Namen (so)financiranja je zagotavljanje dotoka in dostopa do mednarodnih znanstvenih in strokovnih informacij za potrebe raziskovalne, izobraževalne in razvojne dejavnosti v Republiki Sloveniji.


3. Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni razpis

Na javni razpis se lahko prijavijo knjižnice, ki so javne pravne osebe, in zavodi, vpisani v evidenco izvajalcev znanstvenoraziskovalne dejavnosti pri agenciji (v nadaljnjem besedilu: Evidenca RO), če imajo svoje ali skupne knjižnice. Knjižnice in zavodi, ki se prijavijo na javni razpis, morajo izvajati informacijske storitve za širši krog uporabnikov v znanstvenoraziskovalni in izobraževalni dejavnosti. Knjižnice (nacionalna knjižnica, univerzitetne in visokošolske knjižnice, specialne knjižnice) in zavodi so lahko prijavitelji posamično ali v obliki konzorcijev (v nadaljevanju: prijavitelji).


4. Pogoji za kandidiranje in dodelitev sredstev (so)financiranja

Nabavni konzorciji mednarodnih serijskih publikacij (v nadaljnjem besedilu: nabavni konzorciji) se prijavljajo kot celota. Prijava mora vključevati najmanj 20 % serijskih publikacij, ki so del konzorcijske ponudbe in ne manj kot 20 serijskih publikacij.

Posamezni prijavitelji lahko prijavijo samo tiste mednarodne serijske publikacije, ki niso dostopne v (so)financiranih nabavnih konzorcijih.

Tiskana verzija serijske publikacije se lahko prijavi le, če elektronska ni na voljo.

Predmet prijave ne morejo biti odprto dostopne serijske publikacije v zlatem dostopu.

Prijava mora temeljiti na založniških cenikih ali pridobljenih ponudbah, tako za mednarodne serijske publikacije kot tudi za mednarodno zbirko podatkov Scopus. Predvidene cene naročil morajo biti evidentirane v sistemu COBISS.SI. Prijavitelj mora do oddaje prijave na javni razpis v vzajemnem katalogu sistema COBISS.SI ažurirati podatke o naročenih serijskih publikacijah in mednarodni zbirki podatkov Scopus v skladu z navodili Instituta informacijskih znanosti v Mariboru.


5. Okvirna višina sredstev javnega razpisa

Predvidena višina sredstev javnega razpisa znaša okvirno 6.500.000 EUR, od tega:

  • okvirno 5.630.000,00 EUR za nabavne konzorcije,
  • okvirno 400.000,00 EUR za posamezne mednarodne serijske publikacije,
  • okvirno 470.000,00 EUR za mednarodno zbirko podatkov Scopus.

Realizacija je vezana na zagotovitev sredstev v finančnem načrtu agencije za leto 2025. Če ostanejo sredstva, predvidena za posamezen namen (so)financiranja iz prvega odstavka te točke javnega razpisa, nerazporejena, se lahko prerazporedijo med temi nameni.

Agencija bo z izbranimi prijavitelji na javnem razpisu sklenila pogodbe o (so)financiranju v okviru proračunskih možnosti.


6. Elementi ocenjevanja prijav mednarodnih serijskih publikacij in največje število točk za posamezen kriterij

Kriteriji in kazalniki za ocenjevanje so določeni v 145. členu Splošnega akta o postopkih (so)financiranja, merila pa v Metodologiji, poglavje G. Zagotavljanje dostopa do mednarodne znanstvene literature.

Kriteriji za ocenjevanje prijav in največje možno število točk za posamezen kriterij so:

  • Znanstvena odličnost (31 točk);
  • Kakovost in učinkovitost izvedbe (6 točk);
  • Družbeni in gospodarski vpliv (3 točke).

Skupno je možno največ 40 točk. Točkuje se na eno točko natančno.


7. Postopek ocenjevanja mednarodnih serijskih publikacij

Prijave ocenjuje strokovno telo Zunanji ekspertni panel za mednarodno znanstveno literaturo (v nadaljnjem besedilu: ZEP za mednarodno literaturo).

Izbrane prijave bodo (so)financirane glede na prejeto število točk in v skladu s 148. členom Splošnega akta o postopkih (so)financiranja ob upoštevanju razpoložljivih sredstev, sredstev, izplačanih prijavitelju v preteklem letu in dosežene uvrstitve prijavitelja v vrstnem redu ocenjevanja prijav. ZEP za mednarodno literaturo pripravi predlog prednostnega seznama prijav na podlagi doseženih točk ocenjevanja, ločeno za prijave posameznih mednarodnih serijskih publikacij in ločeno za prijave nabavnih konzorcijev, ter jih uvrsti v tri kategorije, ki so podlaga za določitev višine (so)financiranja. 

 

8. Višina (so)financiranja prijav posameznih mednarodnih serijskih publikacij in prijav nabavnih konzorcijev

Faktor (so)financiranja je glede na višino sredstev izplačanih prijavitelju v preteklem letu določen po posameznih kategorijah, kot je določeno v Tabeli 1 in Tabeli 2.

Tabela 1 – prijave serijskih publikacij:

Št. doseženih točk Kategorija Faktor (so)financiranja
35 - 40 1 1.1
7 - 34 2 1
1 - 6 3 0.9

Tabela 2 – prijave nabavnih konzorcijev:

Št. doseženih točk Kategorija Faktor (so)financiranja
34 - 40 1 1.1
16 - 33 2 1
1 - 15 3 0.9

Ne glede na izračun višine (so)financiranja, določen v Tabeli 1 in Tabeli 2, se prijavitelju lahko sredstva (so)financiranja dodelijo največ do višine ponudb iz prijavi predloženega seznama za naročilo mednarodnih serijskih publikacij, izpisanega iz sistema COBISS.SI.

Prijavitelju, ki mu agencija v preteklosti še ni (so)financirala nakupa mednarodnih serijskih publikacij, se sredstva odobrijo najmanj v višini sredstev danih prijavitelju, ki je v preteklem letu prejel najnižja sredstva.

V primeru, da je vsota vseh zneskov (so)financiranja prijav posameznih mednarodnih serijskih publikacij oziroma prijav nabavnih konzorcijev višja od razpoložljivih sredstev javnega razpisa, določenih skladno s 5. točko javnega razpisa, se končni znesek (so)financiranja določi tako, da se zneske (so)financiranja sorazmerno uskladi z obsegom razpoložljivih sredstev.

Prednost pri (so)financiranju nakupa mednarodnih serijskih publikacij imajo prijavitelji, katerih pospešen razvoj je v javnem interesu Republike Slovenije. S tem se omogoča pospešeni razvoj znanstvenoraziskovalnih področij, ki so v javnem interesu za razvoj Republike Slovenije in so sestavni del mlade raziskovalne organizacije (RO), ki jo je treba v javnem interesu pospešeno razvijati, oziroma uveljavljene organizacije, ki pospešeno razvija novo znanstvenoraziskovalno področje.

ZEP za mednarodno literaturo lahko prijavitelja iz prejšnjega odstavka obravnava prednostno, če je povečanje dostopnosti mednarodnih serijskih publikacij sestavni del celovitega projekta razvoja nekega znanstvenoraziskovalnega področja. ZEP za mednarodno literaturo svojo odločitev utemelji. V takšnem primeru se prijava točkuje s faktorjem (so)financiranja 1.1.

 

9. Višina (so)financiranja prijave mednarodne zbirke podatkov Scopus

Izhodišče za višino (so)financiranja mednarodne zbirke podatkov Scopus so razpoložljiva sredstva in sredstva, izplačana v preteklem letu, pri čemer se prijavitelju lahko sredstva (so)financiranja dodelijo največ v višini pridobljene ponudbe.

 

10. Izbor prijav

Na podlagi izvedenega ocenjevanja, ZEP za mednarodno literaturo pripravi predlog finančno ovrednotenega prednostnega seznama prijav za prijave nabavnih konzorcijev in za prijave posameznih mednarodnih serijskih publikacij, ki niso del nabavnega konzorcija ter posebej predlaga (so)financiranje prijave mednarodne zbirke podatkov Scopus. Predlog finančno ovrednotenih prednostnih seznamov prijav in predlog za (so)financiranje mednarodne zbirke podatkov Scopus posreduje v obravnavo znanstvenemu svetu agencije. Znanstveni svet agencije sprejme predlog sklepa o izboru prijav za (so)financiranje mednarodne znanstvene literature in ga posreduje v odločitev direktorju agencije. Direktor agencije sprejme sklep o izboru prijav, s katerim odloči, ali se prijava izbere za (so)financiranje ali ne.


11. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva  

Dodeljena sredstva se uporabijo za izvedbo nakupov, tj. za plačilo licenčnin, naročil mednarodnih serijskih publikacij in mednarodne zbirke podatkov Scopus ter stroškov nabavnih konzorcijev v letu 2025 za elektronski dostop do vsebin za leto 2026.


12. Oddaja prijave

12.1. Način in oblika oddaje prijave

Prijavo se odda preko elektronskega prijavnega sistema v elektronski obliki. Prijavo se izpolni in odda na prijavnem obrazcu ARIS-MZL-2025 preko spletnega portala Digital Forms. Prijava mora biti elektronsko podpisana v sistemu Digital Forms (kvalificiran digitalni podpis ni potreben) s strani zastopnika ali pooblaščene osebe prijavitelja. Prijava na spletni portal Digital Forms je možna z uporabniškim imenom in geslom. Navodila o uporabi Digital Forms in ostale informacije o prijavi v portal so dostopne na vstopni strani portala.

Prijava na javni razpis mora vsebovati obvezne priloge, glede na predmet prijave, ki se priložijo preko spletnega portala Digital Forms, in sicer:

  1. za nabavne konzorcije: seznam serijskih publikacij, ki se uporabijo za oceno konzorcijske nabave, ki vsebuje podatke o dejavnikih vpliva, objavah slovenskih avtorjev in uporabi teh publikacij;
  2. za posamezne prijave mednarodnih serijskih publikacij: seznam za naročilo in (so)financiranje predlaganih mednarodnih serijskih publikacij (obrazec Tuje serijske publikacije izpisa Z-SEZ-25 iz sistema COBISS.SI) ter statistika uporabe teh publikacij v letu 2024, oziroma
  3. za mednarodno zbirko podatkov Scopus: obrazec Tuje zbirke podatkov izpis Z-SEZ-25 iz sistema COBISS.SI ter statistika uporabe zbirk podatkov v letu 2024.

Prijavitelji, kjer v prijavi kot izvajalec nastopa subjekt, ki se ukvarja z gospodarsko dejavnostjo najmanj v obsegu 20 %, ne glede na njegov pravni status ali pravnoorganizacijsko obliko, morajo v skladu z Uredbo Komisije (EU) 2023/2831 z dne 13. decembra 2023 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis in Pravili o državnih pomočeh na področju znanstvenoraziskovalne dejavnosti, št. 007-2/2024-1, z dne 11. 3. 2024 predložiti tudi izpolnjen Obrazec za dodeljevanje državnih pomoči v okviru pomoči »de minimis« ARIS-dm-2024.

12.2. Rok za oddajo prijave

Prijava mora biti oddana do vključno 26. 5. 2025 do 14. ure.


13. Kraj, datum in čas odpiranja prijav

Odpiranje prijav bo predvidoma 27. 5. 2025 ob 11.00 v prostorih agencije. Pri elektronskih prijavah odpiranje pomeni evidentiranje prispelih prijav v okviru elektronskega prijavnega sistema.

 

14. Popolnost prijav

Uradna oseba odpira samo v roku oddane prijave.

Prijava se šteje za formalno popolno, če je oddana na predpisanem obrazcu in v predpisani obliki ter vsebuje vse zahtevane podatke in priloge, kot jih določa ta javni razpis.

Nepopolne prijave in formalno nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku ne dopolni, se zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor agencije ali oseba, ki jo direktor agencije pooblasti.

 

15. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa

O izidu javnega razpisa bodo prijavitelji obveščeni v osmih dneh od sprejema sklepa direktorja o izboru prijav.


16. Kraj, čas in naslov, kjer lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo

Razpisna dokumentacija je dostopna na spletni strani agencije (https://www.aris-rs.si/sl/razpisi/index.asp).

Informacije v zvezi z javnim razpisom lahko pridobite na spletnih straneh agencije https://www.aris-rs.si/ oziroma na agenciji v času uradnih ur in pri dr. Tini Mavrič, po telefonu 01 400 59 37 oz. po e-pošti: tina.mavric@aris-rs.si ter odprtaznanost@aris-rs.si.  

 

Številka: 6316-4/2025-4
Datum: 25. 4. 2025

 

Tjaša Dobnik,
v. d. direktorice

 

 

Pravne podlage:

 

Razpisna dokumentacija: