Inovacije

Razpisi in pozivi

Pogosta vprašanja - JAVNI RAZPIS ZA SOFINANCIRANJE RAZISKOVALNO-RAZVOJNIH IN DEMONSTRACIJSKO-PILOTNIH PROJEKTOV V PREMOGOVNIH REGIJAH ZASAVJE IN SAŠA V OKVIRU SKLADA ZA PRAVIČNI PREHOD (Kratica javnega razpisa: JR RRI DEMO PILOTI SPP)

Rokovnik
Razpis

Vprašanja, prejeta na elektronski naslov jr.spp@aris-rs.si do 28. 11. 2025

1. VPRAŠANJE:

Ob pregledovanju Obrazec 2 se nam porajajo sledeča vprašanja:

1) Po večini se zahteva izjemno kratka poglavja (od 1000 do 3000 znakov s presledki). Nam se to zdi zelo malo, saj je praktično nemogoče npr. v 1500 znakih napisati npr. to poglavje: " Opišite in predstavite sedanje stanje razvoja tehnologije v svetu na področju, v katerega sodi projekt. Kakšna je konkurenca na zadevnem področju: kdo so glavni akterji v vaših ciljnih trgih oz. kdo so vaši neposredni konkurenti? Katere konkurenčne rešitve razvijajo ali pa so že na trgu? Predstavitev naj bo razumljiva, kratka in jedrnata. " 

Ali je to pogoj ali samo smernica?

2) Vezano na prvo vprašanje - če piše pri posameznem poglavju, da je omejitev 1.500 znakov s presledki, mi pa jih napišemo 5.000 znakov s presledki. Ali to pomeni, da se vloga zavrne ali so zadevne omejitve števila znakov zgolj informativne narave? 

Prosimo za jasen in nedvoumen odgovor, preden pričnemo karkoli pripravljati. Namreč, glede na pričakovanja in zahteve posameznih delov projekta, se nam zdi, da je omejitev (pre)stroga, a če je to samo informativno, potem je naš pomislek seveda irelevanten. 

ODGOVOR:

Pri pripravi vloge je potrebno upoštevati navodila in omejitve, navedene v razpisni dokumentaciji. Če je pri posameznem poglavju navedeno »največ 1.500 znakov s presledki«, pomeni, da ta omejitev velja kot obvezen pogoj. Namen omejitve je zagotoviti jedrnate, primerljive in pregledne odgovore vseh prijaviteljev.
 

2. VPRAŠANJE

V točki 4.4 razpisa je navedeno da mora imeti konzorcijski partner na 31.12.2024 odprt sedež/poslovno enoto/podružnico v upravičeni regiji. V točki 6.2 (odstavek 6) pa je navedeno ''Če podjetje izvaja projekt v poslovni enoti, mora biti ta ustanovljena vsaj dve (2) leti pred objavo javnega razpisa (upošteva se datum vpisa v Sodni oziroma drug ustrezni register).''

To bi pomenilo da v primeru podružnice in sedeža zadostuje registracija pred 31.12.2024, v primeru da podjetje izvaja projekt na poslovni enoti pa to ni dovolj in mora biti poslovna enota registrirana pred 3.10.2023 (2 leti pred objavo razpisa)? Torej podjetje, ki izpolnjuje vse druge pogoje in je šele sredi leta 2024 odprlo poslovno enoto v upravičeni regiji, ne more nastopiti kot partner v projektu?

ODGOVOR:

Za vsakega konzorcijskega partnerja mora biti v vlogi na javni razpis nedvoumno opredeljeno, v katerih od upravičenih občin v regiji Zasavje oz. SAŠA regiji bo izvajal projektne aktivnosti, pri čemer mora imeti na dan 31. 12. 2024 v tej občini registriran sedež, podružnico ali poslovno enoto. Sedež/poslovna enota/podružnica mora biti vpisana v Poslovni register Slovenije/Sodni register.

Konzorcijski partnerji morajo biti ustanovljeni vsaj dve (2) leti pred datumom objave javnega razpisa (upošteva se datum vpisa v Sodni oziroma drug ustrezen register). Če podjetje izvaja projekt v poslovni enoti, mora biti ta ustanovljena vsaj dve (2) leti pred objavo javnega razpisa (upošteva se datum vpisa v Sodni oziroma drug ustrezni register). Pogoj velja tako za sedež in poslovno enoto podjetja, ne velja pa v primeru podružnice tujega podjetja.
 

3. VPRAŠANJE

V razpisu se omenja da v konzorciju ne smejo skupaj nastopiti upravljalsko in lastniško povezane družbe, hkrati se v eni točki omenja povezanost po ZGD-1 (ZGD-1 pri povezanosti izpostavlja povezanost preko večinskega deleža). Iz besedila razpisa gre razumeti da ta omejitev velja tudi za ''manjšinske'' lastniške povezanosti (npr. podjetje ima 1% lasništva drugega podjetja) – ali to prav razumemo, da tudi taka podjetja ne morejo sodelovati v skupnem konzorciju?

ODGOVOR:

Lastniška nepovezanost pomeni, da med podjetji, ki sodelujejo v konzorciju, ne obstajajo neposredne lastniške povezave (ne glede na delež lastništva), da podjetja nimajo skupnih ustanoviteljev ali lastnikov, ter da niso v razmerju obvladujoče ali odvisne družbe v skladu z določbami Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1). To pomeni, da v konzorciju ne morejo sodelovati podjetja, med katerimi obstaja kakršenkoli neposredni lastniški delež, tudi če gre za manjšinski delež (npr. 1 %).
 

4. VPRAŠANJE

V zvezi z Javnim razpisom za sofinanciranje raziskovalno-razvojnih in demonstracijsko-pilotnih projektov v premogovnih regijah Zasavje in Saša v okviru sklada za pravični prehod (kratica javnega razpisa: JR RRI DEMO PILOTI SPP) je navedeno, da so javni zavodi, ustanovljeni v skladu s predpisi, ki urejajo ustanovitev in delovanje zavodov, vključno s predpisi, ki urejajo ustanovitev in delovanje zavodov na področju znanstvenoraziskovalne in inovacijske dejavnosti in visokega šolstva, izključeni kot ciljna skupina /upravičenci / konzorcijski partnerji.

Vljudno prosimo za dodatno pojasnilo, in sicer ali lahko javni zavodi oz. javne raziskovalne organizacije v projektih sodelujejo kot zunanji izvajalci in so lahko deležni financiranja za opravljeno delo (v okviru stroškov storitev zunanjih izvajalcev: stroškov pogodbenih raziskav, ki so bile kupljene od zunanjih izvajalcev po običajnih tržnih pogojih).

ODGOVOR:

Javni zavodi oz. javne raziskovalne organizacije v projektih lahko sodelujejo kot zunanji izvajalci. Stroški storitev zunanjih izvajalcev so navedeni v točki 5.5.3 v Pojasnilih k javnemu razpisu.
 

5. VPRAŠANJE

Želimo se prijaviti na razpis JAVNI RAZPIS ZA SOFINANCIRANJE RAZISKOVALNO-RAZVOJNIH IN DEMONSTRACIJSKO-PILOTNIH PROJEKTOV V PREMOGOVNIH REGIJAH ZASAVJE IN SAŠA V OKVIRU SKLADA ZA PRAVIČNI PREHOD (JR RRI DEMO PILOTI SPP), saj pripravljamo vsebinsko relevanten raziskovalni projekt.

Pri pregledu razpisne dokumentacije smo naleteli na vprašanje glede točke 6.2 – Posebni pogoji za kandidiranje za konzorcijske partnerje, ki določa, da mora vsak konzorcijski partner na dan 31. 12. 2024 zaposlovati najmanj tri (3) osebe (na podlagi potrdila ZZZS oz. drugega ustreznega potrdila).

V našem konzorciju ima eden od partnerjev na 31. 12. 2024 evidentirani dve (2) zaposleni, na 28. 4. 2025 pa tri (3) zaposlene. V zvezi s tem prosimo za uradno pojasnilo:

  1. Ali se pogoj 3 zaposlenih na 31. 12. 2024 razume strogo kot izločitveni pogoj, tako da partner, ki je imel na ta dan 2 zaposleni, ne more nastopati kot konzorcijski partner, četudi je pogoj izpolnil pred oddajo vloge oz. pred začetkom projekta?
  2. Ali je dopustno, da se kot dokazilo upošteva novejše potrdilo ZZZS (npr. z datumom 28. 4. 2025), iz katerega je razvidno, da je partner že dosegel 3 zaposlene?
  3. Če je pogoj zavezujoč izključno na presečni datum 31. 12. 2024, ali je dopustna kakšna alternativa?

ODGOVOR:

Vloga na javni razpis mora izpolnjevati vse pogoje, določene v razpisni dokumentaciji. Če pogoji niso izpolnjeni, se vloga zavrne.

V skladu s točko 6.2 razpisa mora vsak konzorcijski partner na 31. 12. 2024 zaposlovati najmanj tri (3) osebe, kar se dokazuje s potrdilom Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije oziroma z drugim ustreznim potrdilom (v primeru tujih subjektov).

5.1 Pogoj treh zaposlenih na presečni datum 31. 12. 2024 je izločitveni pogoj. Partner, ki tega pogoja na navedeni datum ni izpolnjeval, ne more nastopati kot konzorcijski partner, tudi če je pogoj izpolnil kasneje.

5.2 Potrdilo z novejšim datumom (npr. 28. 4. 2025) se ne more uporabiti kot dokazilo o izpolnjevanju pogoja, saj je v razpisu določen točno določen presečni datum.

5.3 Alternativa oziroma izjema ni predvidena, saj gre za obvezni pogoj za kandidiranje, ki mora biti izpolnjen na dan 31. 12. 2024.
 

6. VPRAŠANJE

Imam vprašanje v zvezo s sestavo konzorcija.

In sicer me zanima ali lahko konzorcij partnerjev sestavlja 1 podjetje, ki ima sedež v SAŠA regiji, ter eni podjetje ki ima sedež v Zasavju, aktivnosti projekta pa se bodo izvajalec v SAŠA regiji?

ODGOVOR:

V skladu s točko 4.4 razpisne dokumentacije mora biti za vsakega konzorcijskega partnerja v vlogi jasno opredeljeno, v kateri izmed upravičenih občin v regiji Zasavje ali SAŠA bo izvajal projektne aktivnosti.

Konzorcijski partner mora v isti občini/regiji, kjer bo izvajal projektne aktivnosti, imeti na dan 31. 12. 2024 registriran sedež, podružnico ali poslovno enoto, vpisano v Poslovni register Slovenije oziroma Sodni register.

To pomeni, da partner, ki ima sedež v eni regiji (npr. Zasavje), ne more izvajati projektnih aktivnosti v drugi regiji (npr. SAŠA), če v tej drugi regiji nima registrirane podružnice ali poslovne enote.

 

7. VPRAŠANJE

Ker je priprava naše vloge časovno občutljiva, bi vas prosili še za pojasnilo:

  • ali obstaja predviden rok oziroma okvirni čas (npr. število dni) za objavo odgovorov na pogosta vprašanja za ta razpis,
  • ter ali lahko pričakujemo objavo še v tem tednu oziroma do kdaj?

Če je mogoče, bi vas prosili tudi za kratko obvestilo po e-pošti, ko bo odgovor objavljen.

ODGOVOR:

Odgovore in vprašanja objavimo glede na število prejetih vprašanj (1 – 2 krat na štirinajst dni). O objavi odgovorov bomo obvestili tudi z novico, objavljeno na spletni strani Agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (rubrika Novice, obvestila).

Posameznih prijaviteljev o objavi odgovorov ne obveščamo po elektronski pošti, zato priporočamo redno spremljanje spletne strani agencije.

 

8. VPRAŠANJE

Razpis navaja – višina čistih prihodkov od prodaje posameznega konzorcijskega partnerja v letu 2024 mora biti vsaj enaka vrednosti načrtovanih upravičenih stroškov dotičnega konzorcijskega partnerja.

V primeru da se podjetje prijavlja na razpis 2x – 1x kot vodilni partner, drugič kot konzorcijski partner, ali mora biti pazljivo da je višina čistih prihodkov od prodaje v 2024 enaka vrednosti njegovi načrtovanih upravičenih stroškov za oba projekta skupaj ali zadostuje da to obvelja na nivoju posameznega projekta?

ODGOVOR:

V skladu s točko 6.2 (9. pogoj) besedila javnega razpisa mora biti:

  • skupna višina čistih prihodkov od prodaje vseh konzorcijskih partnerjev skupaj v letu 2024 vsaj enaka vrednosti upravičenih stroškov prijavljenega projekta,
  • višina čistih prihodkov od prodaje posameznega konzorcijskega partnerja v letu 2024 pa mora biti vsaj enaka vrednosti njegovih načrtovanih upravičenih stroškov v posameznem projektu.

Če se podjetje prijavlja na razpis več kot enkrat (npr. enkrat kot vodilni in enkrat kot konzorcijski partner v drugem projektu), se pogoj preverja za vsak prijavljen projekt posebej.

 

9. VPRAŠANJE

Ali je lahko posamezno podjetje enkrat vodilni partner in enkrat partner v projektu v okviru istih sklopov, torej sklopa 1.1 ali 2.1 oziroma 1.2 ali 2.2, ali se kot prijava na projekt (enkrat kot vodilni partner in enkrat kot sodelujoči partner) dovoljuje samo prijava v dveh različnih sklopih?

ODGOVOR:

Posamezno podjetje se lahko na javni razpis prijavi največ enkrat kot vodilni konzorcijski partner in enkrat kot konzorcijski partner, ki ni vodilni. V razpisni dokumentaciji ni določena omejitev, da bi morali biti ti dve vlogi oddani v različnih podsklopih. To pomeni, da se lahko podjetje prijavi enkrat kot vodilni konzorcijski partner in enkrat kot konzorcijski partner, ki ni vodilni, tudi znotraj istega podsklopa (npr. znotraj podsklopa 1.1 ali 2.1 oziroma 1.2 ali 2.2).

 

10. VPRAŠANJE

Kdaj pa je načrtovano, da glede tega prejmemo odgovor?

Problem je, ker moramo glede tega se najprej pogovoriti znotraj ekipe in nato presoditi, ali razpis pripravimo sami ali bomo morali najeti svetovalno podjetje. Zato bi nas zanimalo, ali bodo odgovori na vprašanja znani npr. danes ali kasneje?

ODGOVOR:

Velja enak odgovor kot pri vprašanju 7.

 

11. VPRAŠANJE

Prijavni obrazec - OBRAZEC 1 je možno izpolniti le v primeru, da smo registrirani v spletni portal Digital Forms. Registracija v portal v skladu z razpisno dokumentacijo ni zahtevana, saj lahko vlogo oddamo tudi v fizični obliki. Ali boste v kratkem na spletni strani objavili še Prijavni obrazec- OBRAZEC 1 v ustrezni obliki (word), ki nam omogoča izpolnitev zahtevanih podatkov in oddajo prijave v fizični obliki?

ODGOVOR:

Prijavni obrazec – OBRAZEC 1 je sestavni del razpisne dokumentacije in se nahaja v spletni aplikaciji ARIS Digital Forms. Če nameravate vlogo oddati v fizični obliki, morate prijavni obrazec prav tako izpolniti v spletni aplikaciji, ga shraniti, nato pa ga natisniti, ročno podpisati in skupaj z ostalo zahtevano dokumentacijo oddati v fizični obliki na način, določen v razpisni dokumentaciji.

Objava obrazca v obliki Word ni predvidena.

 

12. VPRAŠANJE

Iz razpisne objave razumemo, da so upravičeni prijavitelji konzorciji podjetij (javni zavodi niso upravičeni do sofinanciranja).

Ali lahko javni zavod kljub temu sodeluje kot “demo field” partner (npr. zagotovi lokacijo/infrastrukturo za demonstracijo, dostop do podatkov, sodelovanje pri testiranju) brez prejema subvencije?

Konkretno nas zanima:

  • ali je tak subjekt lahko naveden v prijavi kot nefinancirani partner/zunanji sodelavec (npr. s pismom o nameri ali pogodbo o sodelovanju);
  • ali so potrebne posebne izjave (o neprejemu državne pomoči/de minimis, konflikt interesov ipd.);
  • ali lahko stroški najema uporabe infrastrukture javnega zavoda, ki bi jih plačal konzorcij (podjetja), štejejo med upravičene stroške na strani podjetij;
  • in ali je za tak primer kakšen poseben način evidentiranja lokacije aktivnosti (če je demo lokacija pri javnem zavodu v upravičenih občinah Zasavje).

Če je za takšno sodelovanje predviden specifičen obrazec ali priloga, prosimo še za usmeritev.

 ODGOVOR:

12.1  V javnem razpisu ni omejitev glede sodelovanja zunanjih izvajalcev, razen omejitev v zvezi s povezanimi osebami in zahtevanim postopkom izbora zunanjih izvajalcev, kot je navedeno v točki 5.5.3 Stroški storitev zunanjih izvajalcev razpisne dokumentacije. Zunanji izvajalec ni konzorcijski partner.

12.2  Zunanji izvajalci niso konzorcijski partnerji, zato zanje ne veljajo pogoji, ki so določeni v točki 6.1 Splošni pogoji za kandidiranje za konzorcijske partnerje in v točki 6.2 Posebni pogoji za kandidiranje za konzorcijske partnerje. Upoštevati pa je treba navodila, zapisana v točki 5.5.3 Stroški storitev zunanjih izvajalcev.

12.3  Stroški najema nepremičnin (npr. poslovnih prostorov, skladišč, zemljišč ipd.) ne sodijo med upravičene stroške v okviru postavke zunanjih izvajalcev.

12.4  Operacije, ki predstavljajo potrjene projekte, se bodo izvajale le v regiji Zasavje in SAŠA regiji. Lokacija izvedbe aktivnosti mora biti jasno opredeljena v vlogi.

Kot že opredeljeno, zunanji izvajalci NISO konzorcijski partnerji. Zunanji izvajalci so izbrani na transparenten način, skladno z določili ZJN-3 in določili javnega razpisa glede upravičenega obdobja izvajanja ter upravičenih stroškov. Za izbiro zunanjega izvajalca posebni obrazci niso predpisani.

 

13. VPRAŠANJE

  1. V točki 12.2 Javnega razpisa je navedeno, da se pomoč lahko dodeli za začetno investicijo, kar pomeni naložbo v opredmetena in neopredmetena sredstva, ki se nanašajo na bistveno spremembo v celotnem procesu proizvajanja proizvodov ali zagotavljanja storitev, na katere se nanaša naložba, v poslovni enoti. Kaj pomeni bistvena sprememba? Ali se partnerstvo, ki se na razpis prijavi z novim projektom, pri čemer gre za projekt v okviru panoge, ki jo partnerstvo že izvaja, ne more prijaviti na razpis? Na kakšen način se preverja, da gre za bistveno spremembo?
  2. Ali se partnerstvo lahko prijavi na podsklop 1.2 / 2.2 tudi v primeru, da stroškov opredmetenih in neopredmetenih sredstev ne prijavlja?
  3. Ali se lahko partnerstvo prijavi na podsklop 1.2 / 2.2 v primeru, da za opredmetena in neopredmetena sredstva prijavi samo neupravičene stroške?

ODGOVOR:

13.1 Predmet javnega razpisa je sofinanciranje izvajanja raziskovalno-razvojnih ter demonstracijsko-pilotnih projektov konzorcijev podjetij, katerih projektni cilj mora biti nov ali izboljšan izdelek, proces ali storitev, razvit do stopnje, da je potrjen v končni obliki ter primeren za uporabo v realnem okolju oz. testiran pri uporabi v realnem okolju.
V skladu z razpisno dokumentacijo »bistvena sprememba« pomeni naložbo v opredmetena in neopredmetena sredstva, ki povzroči pomembno spremembo celotnega procesa proizvodnje ali zagotavljanja storitev v poslovni enoti — npr. uvedbo nove tehnologije, avtomatizacijo, digitalizacijo ali drugo spremembo, ki vpliva na način izvajanja dejavnosti.
Partnerstvo, ki že deluje v določeni panogi, se lahko prijavi, če gre pri projektu za dejansko tehnološko, procesno ali organizacijsko bistveno spremembo v primerjavi z obstoječim stanjem. Upravičenost bo preverjana na podlagi vsebine vloge, predvsem skozi opis začetnega stanja in predvidenih sprememb v prijavnem obrazcu in v obrazcu Predstavitev projekta.

13.2 V okviru podsklopov 1.2 in 2.2, kot sta določena v točki 4.3 javnega razpisa, mora projektni cilj vključevati izvedbo demonstracijskega in pilotnega dela projekta, s katerim se preverja uporabnost razvite rešitve v realnem okolju.

13.3 V skladu z regionalno shemo državne pomoči se pomoč lahko dodeli za začetno investicijo, kar pomeni naložbo v opredmetena in neopredmetena sredstva, ki se nanašajo na bistveno spremembo v celotnem procesu proizvajanja proizvodov ali zagotavljanja storitev, na katere se nanaša naložba.

Prijava na podsklop 1.2 ali 2.2 je možna tudi v primeru, da prijavitelj ne uveljavlja stroškov opredmetenih in neopredmetenih sredstev oziroma jih prijavlja le kot neupravičene stroške, vendar mora biti kljub temu dosežen projektni cilj, kot je opredeljen v razpisu.

 

14. VPRAŠANJE

1. Ali je nakup osnovnih sredstev pogoj za prijavo na razpis?

2. Ali je nakup osnovnih sredstev lahko namenjen nakupu opreme, ki je potrebna za pilotno fazo (razvoj novega produkta - npr. poseben obdelovalni stroj)?

3. Ali drži, da se demonstracija lahko izvede tudi na lokaciji, ki ni v lasti konzorcija?

4. Ali podjetje A, ki je v 10% lasti podjetja B, lahko nastopa v konzorciju s podjetjem B? Iz pojasnila, navedenega v javnem razpisu, si tega ne znamo raztolmačiti.

5. V Obrazcu 0 (na Digital Forms) aplikacija omogoča dodajanje več zakonitih zastopnikov. Ali zadostujejo podatki samo o zakonitem zastopniku, ki bo podpisoval dokumente, ali je potrebno navesti podatke o vseh zakonitih zastopnikih podjetja?

ODGOVOR:

14.1 Nakup osnovnih sredstev ni pogoj za oddajo vloge na javni razpis.

14.2 Podsklopa 1.2 in 2.2 zajemata poleg raziskovalno-razvojnih aktivnosti tudi demonstracijsko-pilotne aktivnosti, ki so namenjene razvoju rešitev z uporabo tehnik ali metod, ki doslej še niso bile uporabljene. To vključuje pilotni del projekta (razvoj pilota) ter demonstracijski del projekta (postavitev in testiranje demonstracije), s ciljem razvoja novih ali izboljšanih izdelkov, procesov ali storitev. Nakup osnovnih sredstev je lahko namenjen opremi, potrebni za pilotno fazo.

14.3 Demonstracija se lahko izvede tudi na lokaciji, ki ni v lasti konzorcija. V pojasnilih javnega razpisa je v točki 2.3 navedeno, da si lahko upravičenci ustrezne pogoje zagotovijo v okviru lastne infrastrukture ali z uporabo zunanjih zmogljivosti oz. drugih primernih virov.

14.4 Na javni razpis se lahko prijavi konzorcij največ treh (3) neodvisnih, upravljavsko in lastniško nepovezanih podjetij. Pogoj mora biti izpolnjen na dan objave javnega razpisa in na dan oddaje vloge.

Lastniška nepovezanost pomeni, da med podjetji v konzorciju ne obstajajo neposredne lastniške povezave, da podjetja nimajo skupnih ustanoviteljev ali lastnikov in da niso v razmerju obvladujoče ali odvisne družbe v skladu z določili Zakon o gospodarskih družbah (ZGD-1).

Upravljavska nepovezanost pomeni, da isti posamezniki ne opravljajo funkcij v poslovodnih ali upravljavskih organih (npr. direktor, član uprave, nadzorni svet, skupščina) dveh ali več partnerjev v konzorciju ter da ni navzkrižnih povezav, ki bi lahko vplivale na neodvisnost odločanja in izvajanja projektnih aktivnosti.

V primeru, da je podjetje A v 10-odstotni lasti podjetja B, podjetji ne moreta nastopati skupaj v istem konzorciju, saj gre za neposredno lastniško povezavo, kar je v nasprotju s pogoji razpisa.

14.5  V prijavnem obrazcu je potrebno navesti vse zakonite zastopnike podjetja.

 

15. VPRAŠANJE

Zahvaljujem se za objavo javnega razpisa "JR RRI DEMO PILOTI SPP”  in cenim prizadevanja ARIS za spodbujanje raziskovalno-razvojnih in demonstracijskih projektov, ki podpirajo gospodarsko prestrukturiranje regij Zasavje in SAŠA.

Želel bi opozoriti na razliko v pogoju glede registracije podružnice, ki velja za slovenska podjetja v primerjavi s podjetji iz drugih članic EU. Po trenutnih pogojih morajo slovenska podjetja imeti registriran sedež, poslovno enoto ali podružnico v eni od omenjenih regij že na dan 31. 12. 2024, medtem ko lahko podjetja iz drugih članic EU podružnico v Sloveniji registrirajo šele do podpisa pogodbe, torej po oddaji vloge.

Naše podjetje razpolaga s specifičnimi znanji na področju informacijskih sistemov in umetne inteligence, ki jih v regijah Zasavje in SAŠA trenutno ni, in menimo, da bi s projektnimi aktivnostmi lahko pomembno prispevali k tehnološkemu in gospodarskemu razvoju teh regij. Prav zato smo pripravljeni odpreti podružnico v eni izmed omenjenih regij, čeprav menimo, da tak pogoj ne bi smel biti izključujoč za domača podjetja oziroma bi morali za vse domače podjetja veljati enaki pogoji kot za podjetja iz drugih držav EU glede roka za registracijo podružnice.

Predlagam, da se ta pogoj poenoti in omogoči vsem slovenskim podjetjem registracijo podružnice do podpisa pogodbe, enako kot velja za tuja podjetja, kar bi zagotovilo pravičnejše in enakopravnejše pogoje sodelovanja.

ODGOVOR:

Pogoj, da morajo imeti slovenska podjetja najkasneje na dan 31. 12. 2024 registriran sedež, poslovno enoto ali podružnico v eni izmed upravičenih občin v regijah Zasavje ali SAŠA, je določen v javnem razpisu in je zavezujoč. Pogoj je skladen z zahtevami Evropske komisije v okviru izvajanja Sklada za pravični prehod, in sicer na podlagi člena 9 in člena 11(1) Uredbe (EU) 2021/1056, ki določata, da se podpora iz Sklada dodeljuje izključno za dejavnosti, izvedene na ozemljih, določenih v Območnih načrtih za pravični prehod.

Različna določitev roka za izpolnjevanje pogoja za podjetja iz drugih držav članic EU izhaja iz evropske zakonodaje o svobodi ustanavljanja in čezmejnem poslovanju (Pogodba o delovanju Evropske unije, člen 49 in naslednji), ki omogoča registracijo podružnice v Sloveniji najpozneje do podpisa pogodbe.

 

16. VPRAŠANJE

Zanima nas, ali se podjetje, ki bo v roku enega poslovnega leta primorano spremeniti naslov poslovne enote (se pravi selitev v nove prostore) še vedno s sedežem v Šaleški regiji (ožje območje) lahko prijavi na razpis. Zasledili smo, da je pomembno v 8 dneh obvestiti agencijo ter tudi, da:  Podjetje se  mora  ob oddaji vloge z izjavo zavezati, da bo sedež, poslovna enota ali podružnica ostala vpisana v Poslovnem registru Slovenije/Sodnem registru ves čas, od najkasneje 31. 12. 2024 dalje in še pet (5) let od zadnjega izplačila upravičencu.

Sedaj ne razumemo ravno najbolje, ali je selitev dovoljena ali ne. Gre za spremembo najemnih prostorov, vse ostalo bo ostalo enako.

ODGOVOR:

Podjetje se lahko prijavi na javni razpis tudi v primeru, da bo v okviru poslovnega leta spremenilo lokacijo svojih poslovnih prostorov (npr. selitev v nove najemne prostore) znotraj iste upravičene regije (npr. Šaleške regije), pod pogojem, da sedež, poslovna enota ali podružnica ostane registrirana v Poslovnem registru Slovenije ali Sodnem registru na območju upravičene regije.

V skladu z razpisno dokumentacijo mora podjetje ob oddaji vloge z izjavo potrditi, da bo sedež, poslovna enota ali podružnica ostala vpisana v registrih ves čas izvajanja projekta, tj. od najkasneje 31. 12. 2024 dalje in še pet (5) let od zadnjega izplačila sredstev upravičencu.

Vsaka sprememba naslova ali lokacije poslovne enote mora biti v roku 8 dni po izvedbi spremembe pisno sporočena Agenciji. Če se selitev izvede znotraj iste upravičene regije in so vsi ostali pogoji izpolnjeni, to ne ovira upravičenosti podjetja za sodelovanje na razpisu.

 

17. VPRAŠANJE

V obrazcu 2 pri poglavju 4 je pri vprašanjih, ki se nanašajo na informacije o partnerskih podjetjih (konkretno recimo vprašanje 4.2.4. - Research and development capacities) na voljo določeno št. znakov (v danem primeru 1000 s presledki vred).

Želim se prepričati, da je navedeno število znakov namenjeno enemu partnerju (ne pa vsem, torej, da je za vse tri partnerje v tem primeru dovoljeno napisati 3000 znakov). Prosim za potrditev.

ODGOVOR:

V obrazcu 2, v točki 4.2.4 (Research and development capacities), velja omejitev števila znakov (največ 1000 s presledki) za vsakega konzorcijskega partnerja posebej. V primeru konzorcija treh podjetij je torej skupno dovoljeno največ 3000 znakov s presledki.

 

18.  VPRAŠANJE

Ali se bo vsebina ocenjevala v angleškem jeziku (predvidevamo, glede na to da so ocenjevalci tujci)?
Kako to, da v tem primeru niso objavljeni tudi ocenjevalni kriteriji v angleškem jeziku?

Ali je v primeru pilotno-demonstracijskih projektov pomembno, kolikšen delež stroška in sofinanciranja odpade na posamezno fazo (pilotno ter demonstracijsko)?

ODGOVOR:

Merila, po katerih bodo prejete vloge ocenjevali tuji ocenjevalci, so objavljena in podrobneje predstavljena v 4. poglavju Pojasnil k javnemu razpisu. Tuji ocenjevalci bodo prejeli ocenjevalni obrazec v angleškem jeziku.

Pri pilotno-demonstracijskih projektih ni določenega obveznega deleža stroškov za posamezno fazo (pilotno ali demonstracijsko). Sofinanciranje za Podsklopa 1.2 in 2.2 poteka skladno z Regionalno shemo državne pomoči (za opredmetena in neopredmetena sredstva) ter Shemo državne pomoči RRI (za stroške dela, zunanje izvajalce in posredne stroške).
 

19. VPRAŠANJE

Želeli smo dostopati do razpisne dokumentacije za javni razpis za sofinanciranje RRI in DEMO projektov v premogovnih regijah, a je dostop mogoč samo preko portala Digital Forms, za katerega pa nimamo dostopnih podatkov.

Prosim vas, da nam omogočite dostop do razpisne dokumentacije ali pa dokumentacijo ponudite na javno dostopnem mestu. Gre namreč za dokumentacijo za javni razpis, do katere bi moral biti omogočen dostop za katerega koli zainteresiranega deležnika.

ODGOVOR:

Vsa razpisna dokumentacija za Javni razpis za  sofinanciranje raziskovalno-razvojnih in demonstracijsko-pilotnih projektov v premogovnih regijah Zasavje in SAŠA v okviru Sklada za pravični prehod je javno dostopna na spletni strani Agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (ARIS) v razdelku Javni razpisi – Odprti javni razpisi.

V kolikor želite dostopati do prijavnega obrazca preko portala Digital Forms in še nimate dostopa, pošljite prošnjo za dodelitev uporabniškega imena in gesla na e-naslov: vesna.tavcar@aris-rs.si.

 

20.  VPRAŠANJE

Vas lahko lepo prosim za odgovor na konkretnem primeru, ki bi pomagal k jasnejšemu razumevanju odgovora št.2. Podjetje je npr. ustanovljeno 1.1.2010 v Ljubljani, dne 1.7.2024 je odprlo poslovno enoto v Trbovlju. Dne 31.12.2024 je zaposlovalo 5 oseb. Ali lahko glede na te informacije tako podjetje sodeluje kot partner v konzorciju?

ODGOVOR:

V navedenem primeru podjetje ne izpolnjuje pogoja glede ustanovitve poslovne enote, saj mora biti ta (če podjetje izvaja projekt v poslovni enoti) ustanovljena najmanj dve (2) leti pred datumom objave javnega razpisa, kar v tem primeru ni izpolnjeno.

 

21. VPRAŠANJE

Načrtujemo prijaviti projekt s področja proizvodnje, shranjevanja, prenosa in distribucijo energije ter energetsko infrastrukturo. V razpisu je navedeno, da je pomoč po regionalni shemi izključena za to dejavnost. Ali je tovrsten projekt iz te dejavnosti še vedno upravičen za prijavo na podsklop 2.2 pri čemer stroške pod DEMO fazo umestimo pod neupravičene, saj pomoč za demo fazo ni upravičena za to dejavnost?

ODGOVOR:

Projekti, katerih dejavnost spada med proizvodnjo, shranjevanje, prenos in distribucijo energije ter energetsko infrastrukturo, niso upravičeni do državne pomoči po Regionalni shemi državne pomoči.

Ker so v podsklopu 2.2 vsi stroški povezani z izvedbo projektnih aktivnosti predmet državne pomoči po Regionalni shemi državne pomoči, takšni projekti niso upravičeni za prijavo na podsklop 2.2 javnega razpisa, tudi če bi bili posamezni stroški v demo fazi označeni kot neupravičeni.

SPREMENJEN ODGOVOR:

V 12. točki javnega razpisa je opredeljeno, da se v podsklopu 2.2 sredstva dodeljujejo za raziskovalno-razvojne aktivnosti na osnovi Sheme državne pomoči RRI in za demonstracijsko-pilotne aktivnosti na osnovi Regionalne sheme državne pomoči. Projekti, katerih aktivnosti se nanašajo na proizvodnjo, shranjevanje, prenos in distribucijo energije ter energetsko infrastrukturo, niso upravičeni do državne pomoči po Regionalni shemi državne pomoči. Z javnim razpisom kategorije in vrste neupravičenih stroškov niso predpisane. Če boste projekt prijavili na podsklop 2.2, pa bodite pozorni, da bodo v projektu izpolnjene vse zahteve tudi za demonstracijsko-pilotno fazo projekta.

 

22.  VPRAŠANJE

Imamo vprašanje, ki se navezuje na postavljeno vprašanje in odgovor št. 1..

Ponovno sprašujemo (in prosimo za premislek) o postavljenih omejitvah znakov v Obrazcu 2.

1500 znakov je obvezen pogoj za npr. točko 1.1., kjer že samo postavljeno navodilo kaj naj vse tu napišemo obsega 621 znakov: "Opišite problem, izziv, ki ga s projektom rešujete, ali navedite poslovno priložnost, ki jo projekt prinaša. Skozi lestvico tehnološke razvitosti (TRL) opišite in dokažite (fotografija, slika, povezava, literatura ...), katere predhodne raziskovalno razvojne aktivnosti ste do sedaj že izvedli ter v kateri fazi razvoja se izdelek/proces/storitev trenutno nahaja. Pojasnite tudi, zakaj ste se odločili za izvedbo projekta in prijavo na javni razpis. Navedite tudi, če imate s področja tega projekta v izvajanju tudi druge projekte, ki se sofinancirajo z javnimi sredstvi. Če da, predstavite vsebinsko razliko med njimi."

Se strinjamo, da morajo biti opisi in navedbe kratki in jedrnati, ampak pri takšnih omejitvah je težko opisati vse zgoraj našteto, hkrati pa biti pri tem dovolj poglobljen, da ocenjevalec prepozna vsebino projekta in ga zaradi tega tudi pozitivno oceni. 

Te "prestroge" omejitve se ponavljajo skozi celoten dokument.

ODGOVOR:

Velja enak odgovor kot pri vprašanju 1.

 

23.  VPRAŠANJE

Imamo dodatno vprašanje glede razlage pogoja, da morajo biti partnerji v konzorciju upravljavsko in lastniško nepovezana podjetja.

Iz vašega odgovora na vprašanje št. 3 izhaja, da “lastniška nepovezanost pomeni, da med podjetji v konzorciju ne sme biti neposrednih lastniških povezav (ne glede na delež lastništva), da podjetja nimajo skupnih ustanoviteljev ali lastnikov, ter da niso v razmerju obvladujoče ali odvisne družbe v skladu z ZGD-1.”

Na tej podlagi bi želeli pojasnilo, kako se ta pogoj uporablja v primeru posredne lastniške povezave.

Primer:

  • Podjetje X ima 5 % lastniški delež v vodilnem partnerju konzorcija.
  • Podjetje X ima hkrati 55 % delež v podjetju Y, ki ima 50 % lastniški delež v drugem partnerju konzorcija.

V tem primeru ima podjetje X neposredno lastništvo v vodilnem partnerju, ne pa tudi neposrednega lastništva v drugem partnerju (tam obstaja le posredna povezava prek podjetja Y).

Zanima nas, ali v takšnem primeru vodilni partner in drugi partner lahko sodelujeta v konzorciju, saj med njima formalno ne obstaja neposredna lastniška povezava (nimata istih neposrednih lastnikov), niti v manjšinskem deležu.

ODGOVOR:

Za potrebe javnega razpisa se kot upravljavsko in lastniško nepovezana podjetja štejejo podjetja, ki na dan objave javnega razpisa niso medsebojno lastniško ali upravljavsko povezana. Lastniška nepovezanost pomeni, da med podjetji v konzorciju ne obstajajo neposredne lastniške povezave, da nimajo skupnih ustanoviteljev ali lastnikov ter da niso v razmerju obvladujoče ali odvisne družbe v skladu z določili Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1).

Pri presoji se upoštevajo neposredne lastniške povezave; posredne lastniške povezave same po sebi ne predstavljajo kršitve pogoja, razen če povzročijo razmerje obvladujoče ali odvisne družbe v smislu ZGD-1. Upravljavska nepovezanost pomeni, da isti posamezniki ne opravljajo funkcij v poslovodnih ali upravljavskih organih (npr. direktor, član uprave, nadzorni svet) dveh ali več partnerjev v konzorciju, prav tako pa med organi partnerjev ni drugih navzkrižnih vplivov, ki bi lahko vplivali na neodvisnost odločanja in izvajanja projektnih aktivnosti.

Ker med vodilnim partnerjem in drugim partnerjem v opisanem primeru ne obstaja neposredna lastniška povezava, temveč le posredna povezava preko tretjega podjetja, takšna struktura ne predstavlja kršitve pogoja, pod pogojem da družbi nista v razmerju obvladujoče ali odvisne družbe po ZGD-1 ter da ne obstajajo upravljavske povezave, ki bi vplivale na neodvisnost.

 

24. VPRAŠANJE

Imamo nekaj vprašanj v zvezi z RRI in DEMO SAŠA:

1. Ali se slike in tebele štejejo v število znakov..predvidevamo, da ne tako kot pri večini drugih projektov. 

2. Ali lahko dodajamo priloge, kot so recimo tržne analize, LCA analize itd?

3. Demo pilot (postrojenje) bo postavljen na lokaciji partnerja, kjer bo imelo poslovno enoto tudi prijaviteljsko podjetje - v isti stavbi bo najemalo prostore. Ker se v naši regiji gradijo dodatne infrastrukture, je to samo "začasna" postavitev, ker se bo demo pilot prestavil v nov prostor, ko bo le-ta zgrajen. Še vedno bo ostal v ožji SAŠA regiji. Ali je ta prestavitev dovoljena?

4. Demo pilot bo predstavljal linijo, ki bo producirala nov tehnološko odličen izdelek in ga postavila na trg. Ali je kakšna omejitev glede produkcije izdelka v prihodnje ne "demo pilotu"?

ODGOVOR:

24.1 Slike in tabele se ne štejejo v omejitev števila znakov.

24.2 Oddaja dodatnih prilog (npr. tržne analize, LCA analize) je dovoljena.

24.3 Demonstracijsko-pilotna infrastruktura mora biti vzpostavljena v upravičeni regiji. Premestitev demo-pilota znotraj iste ožje regije je dopustna, če se s tem ohrani skladnost z razpisnimi pogoji ter se zagotovi nemotena izvedba demonstracijskih aktivnosti. Demonstracijsko-pilotne aktivnosti morajo biti izvedene ter ostati v ožjem območju pravičnega prehoda. To pomeni, da morajo biti v okviru projekta kupljena osnovna sredstva locirana v ožjem območju pravičnega prehoda in tam ostati celotno obdobje spremljanja projekta po njegovem zaključku.

Vsako spremembo izvedbe operacije mora upravičenec sporočiti ARIS v 30 dneh od nastanka spremembe.

24.4 Projekt mora rezultirati v novem ali izboljšanem izdelku, procesu ali storitvi, ki je potrjen v končni obliki, primeren za uporabo v realnem okolju ter dan na trg najkasneje v 24 mesecih po zaključku projekta. Omejitve glede nadaljnje produkcije izdelka po zaključku projekta ni.

 

25. VPRAŠANJE

Imam dve vprašanji za razpis JR RRI DEMO PILOTI SPP.

1. Ali sta lahko dve demonstracijski lokaciji? V okviru projekta bi sodelovali 3 partnerji, pri dveh bi se postavili demeonstraciji, in sicer pri enem partnerju bi se postavila izobraževalna/laboratorijska demonstracija, pri drugem pa trženjska demonstracija delovanja novo razvite rešitve.

2. Ali mora biti oprema (opredmetena in neopredmetena osnovna sredstva) za to da je upravičena nujno uporabljena na demonstracijski lokaciji in na demonstracijski rešitvi? Gre za to da bi določeno opremo eden od parterjev potreboval samo za razvoj (mikroskop, ipd.), ni pa ta oprema del končnega demonstracijskega izdelka - na preteklih razpisih za DEMO PILOTE (Spirit) je obstajala ta omejitev, tu je pa nismo našli.

ODGOVOR:

25.1 V okviru projekta sta lahko vzpostavljeni tudi dve demonstracijski lokaciji. Dovoljena je postavitev različnih demonstracijskih enot pri različnih partnerjih, če sta obe neposredno namenjeni izvajanju demonstracijskih aktivnosti, predvidenih v projektu (npr. izobraževalno/laboratorijska demonstracija pri enem partnerju ter trženjska demonstracija pri drugem).

25.2 Oprema, ki se bo uporabljala izključno za namen projekta, to je za vzpostavitev demo pilota, je lahko upravičen strošek, če so upoštevane tudi vse ostale zahteve javnega razpisa, vključno z določili v zvezi z Regionalno shemo državne pomoči. Upravičen ni strošek opreme, ki bi se uporabljala za namen proizvodnje.

 

26. VPRAŠANJE

Na današnjem dogodku je bilo govora o mojih spodnjih dveh vprašanjih. Za prvo vprašanje smo razumeli da bosta lahko dve demo lokaciji, pri drugem vprašanju pa glede na današnje odgovore se vedno ostaja nekaj nejasnosti, zato poskušam postaviti se podvprašanje:

V okviru prijave projekta na podsklop 1.2 oz 2.2, bi se oprema (natančneje mikroskop), uporabljal samo za projekt in sicer za razvoj in testiranje pilota, ni pa del razstavljenega izdelka/pilota. Ali je taka oprema/mikroskop upravičen?

ODGOVOR:

V skladu s točko 5.5 Upravičeni stroški razpisne dokumentacije je lahko oprema, ki se bo uporabljala izključno za namen projekta, to je za vzpostavitev demo pilota, upravičen strošek, ob pogoju, da so izpolnjene vse ostale zahteve javnega razpisa, vključno z določili Regionalne sheme državne pomoči.
Upravičen ni strošek opreme, ki bi se uporabljala za namen proizvodnje.

 

27. VPRAŠANJE

Vezano na razpis JR RRI DEMO PILOTI SPP imam sledeče vprašanje:
V javnem razpisu je navedeno, da vrednost upravičenih stroškov storitev zunanjih izvajalcev ne sme presegati 30 % vrednosti vsote upravičenih stroškov po Shemi državne pomoči RRI. Ali se to glede na celoten projekt ali tudi na posameznega partnerja? Če je to vezano na celoten projekt, ali to pomeni, da lahko posamezen konzorcijski partner v finančni konstrukciji lahko predvidi več kot 30% vrednosti upravičenih stroškov storitev zunanjih izvajalcev od njegove vsote upravičenih stroškov po Shemi državne pomoči RRI, če le ta na ravni celotnega projekta ne presega 30 % vrednosti vsote upravičenih stroškov vseh konzorciskih partnerjev po Shemi državne pomoči RRI?

ODGOVOR:

Omejitev, da vrednost upravičenih stroškov storitev zunanjih izvajalcev ne sme presegati 30 % vrednosti vsote upravičenih stroškov po shemi državne pomoči RRI, se nanaša na celoten projekt. To pomeni, da lahko posamezen konzorcijski partner v svoji finančni konstrukciji načrtuje tudi več kot 30 % upravičenih stroškov storitev zunanjih izvajalcev glede na lastno vsoto upravičenih stroškov po shemi RRI, v kolikor skupni seštevek vseh stroškov zunanjih izvajalcev na ravni projekta ne presega 30 % vsote upravičenih stroškov vseh partnerjev po shemi državne pomoči RRI.

 

28. VPRAŠANJE

Za razpis imam vprašanje, ki je vezano na povezana podjetja, a iz dosedanjih odgovorov. Zadeva je naslednja:

  • podjetja A je 60 % lastnik podjetja B
  • podjetja A je 70 % lastnik podjetja C
  • podjetji B in C nimata medsebojnega lastništva niti ne skupnega poslovodstva
  • vsa podjetja imajo sedež v regiji Zasavje

Iz vaših odgovorov je znano, da se podjetji A+B ali A+C ne morejo pojaviti v enem konzorciju. Naše vprašanje pa je vezano na prijavo v dveh ločenih konzorcijih in samostojnih prijavah. Vprašanja iz tega so naslednja:
1. Ali se lahko na razpis hkrati prijavijo podjetja A, B in C vsako s samostojno prijavo in ne bodo kršila pravila razpisa o tem, da je eno podjetje lahko enkrat prijavitelj in drugič partner ali kakšen drug pogoj o povezanih osebah? Nejasno pri tem je kako bo razpisodajalec gledal to skupino ali kot enovito preko skupnega lastništva ali fragmentirano.
2. Če ne pride do prijave po scenariju iz točke 1.) ali se lahko podjetje B, ki je vodilno podjetje, poveže s podjetjem D, ki ni povezano v konzorcij ter pri tem ne krši pogojev razpisa, hkrati pa se na projekt prijavi podjetje A s samostojno prijavo?
3. Če se ne zgodi točka 1.) in tudi ne 2.) ali se lahko podjetje B, kot vodilno podjetje, poveže s podjetjem D, ki ni povezano v konzorcij ter pri tem ne krši pravila, hkrati pa se na projekt prijavi podjetje C v konzorciju, kjer je podjetje C vodilni partner?

Zavedamo se, da so vprašanja zapletena, takšno situacijo imam, hkrati pa ne vemo kako bo razpisodajalec gledal na primere posameznih prijav.

ODGOVOR:

V skladu z javnim razpisom se lahko zaradi zasledovanja načela krepitve partnerstev, kot izhaja iz ONPP Zasavje in ONPP SAŠA, na razpis prijavijo izključno konzorciji podjetij. Posamezne oziroma samostojne vloge podjetij niso dopustne.
Ker samostojne vloge niso dovoljene, se scenariji iz točk 1), 2) in 3) ne morejo uresničiti. Vsi prijavitelji morajo oblikovati konzorcije, pri čemer morajo biti partnerji med seboj lastniško in upravljavsko nepovezani, kot to določa razpisna dokumentacija.

 

29. VPRAŠANJE

Navezujemo se na vprašanje št. 21 v sklopu že objavljenih pojasnil glede omejitve, da je pomoč po regionalni shemi izključena za projekte s področja proizvodnje, shranjevanja, prenosa in distribucije energije ter energetsko infrastrukturo.
Prosimo za pojasnilo naslednjega:
Ali se projekt razvoja novih tehnologij, naprav ali komponent, ki bodo v končni uporabi omogočale shranjevanje energije (npr. razvoj novih baterijskih ali drugih shranjevalnih rešitev), šteje kot “shranjevanje energije” v smislu izključitve iz regionalne sheme, ali pa se takšne aktivnosti uvrščajo med raziskovalno-razvojne projekte, ki ne predstavljajo energetske infrastrukture ali gospodarske dejavnosti shranjevanja?
Dodatno prosimo za pojasnilo:
Ali je tak razvojno-raziskovalni projekt, ki je sicer povezan s shranjevanjem obnovljivih virov energije, vendar ne bo vključeval investicije v energetsko infrastrukturo, lahko upravičen za prijavo na podsklop 1.2 ali 2.2., kjer se del upravičenih stroškov financira iz regionalne sheme?

ODGOVOR:

Projekti v podsklopu 2.2 so upravičeni do sofinanciranja stroškov za raziskovalno-razvojne aktivnosti na osnovi sheme državne pomoči RRI (stroški plač in povračil v zvezi z delom, stroški storitev zunanjih izvajalcev in posredni stroški) in za demonstracijsko-pilotne aktivnosti na osnovi Regionalne sheme državne pomoči (stroški nakupa novih opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev). Razvoj novih tehnologij, naprav ali komponent, ki bodo v končni uporabi omogočale shranjevanje energije je lahko »RRI del« podsklopa 2.2, mora pa podsklop 2.2 vključevati tudi »demo-pilotni del«. Investicija v proizvodnjo, shranjevanje, prenos in distribucijo energije ter energetsko infrastrukturo je zaradi omejitev po Regionalni shemi državnih pomoči neupravičen strošek. Javni razpis vrste neupravičenih stroškov ne predpisuje in ne opredeljuje.

Zaradi nepoznavanja celotne vsebine projekta ima komisija za izvedbo javnega razpisa premalo podatkov za opredelitev skladnosti po shemah državnih pomoči. Skladnost projekta se bo ugotavljala ob obravnavi vloge, upravičenost aktivnosti in stroškov pa (v primeru, da bo projekt izbran za sofinanciranje) pri pregledu zahtevkov za izplačilo.

 

30. VPRAŠANJE

Imamo dodatno vprašanje glede števila znakov v posameznem poglavju.
V vprašanju 17 ste odgovorili, da je število znakov (največ 100= s presledki) v poglavju 4.2.2. raziskovalno razvojne kapacitete za vsakega partnerja posebej. Ali enako velja tudi za poglavje 4.2.3 Infrastruktura in tehnična oprema?
Enako vprašanje za poglavje 2.2- Širši družbeni vpliv in krepitev partnerstev. Ali omejitev 1500 znakov s presledki velja za vsak posamezen vidik?
  družbenega vidika trajnosti: .
  ekonomskega vidika trajnosti: .
  okoljskega vidika trajnosti: .

ODGOVOR:

V obrazcu št. 2 javnega razpisa v točki 4.2.3 (Infrastruktura in tehnična oprema) omejitev največ 1500 znakov s presledki velja za vsakega konzorcijskega partnerja posebej. To pomeni, da lahko v primeru konzorcija treh partnerjev skupna dolžina besedila znaša največ 4500 znakov s presledki, pri čemer ima vsak partner na voljo do 1500 znakov.
V točki 2.2 (Širši družbeni vpliv in krepitev partnerstev), kjer je potrebno opisati trajnost projekta po treh vidikih – družbeni vidik, okoljski vidik in ekonomski vidik trajnosti – velja omejitev največ 1500 znakov s presledki za vsak posamezen vidik posebej. Torej ima prijavitelj za vsako izmed treh kategorij na voljo ločenih 1500 znakov s presledki.

 

31. VPRAŠANJE

V povezavi z JR RRI DEMO PILOTI SPP imamo predvsem vprašanja z zvezi z dokazovanjem izvajanja aktivnosti v Poslovni enoti (v nadaljevanju PE), ki je del ožjega območja SAŠA regije:

  1. Dokazovanje stroškov
    1. Zaposleni, ki delujejo v PE nimajo v pogodbi eksplicitno navedeno, da delo opravljajo v PE. Na kakšen način lahko dokazujemo, da zaposleni dejansko opravljajo delo v PE?
    2. Računi zunanjih izvajalcev in računi za nakup opredmetenih sredstev se lahko knjižijo le na matično podjetje, saj PE nima svoje davčne številke. Ali je dovolj, da s pomočjo stroškovnih mest in lokacij uredimo pregled, s katerimi bomo lahko dokazali, da je strošek nastal v/za PE?

  2. V JR je navedeno, da mora trženje izdelka/storitve/procesa, ki je del rezultat projekta, tržiti konzorcijski partner iz ožjega območja pravičnega prehoda. Naša PE bi v projektu želela prevzeti trženje produkta. Pri tem imamo samo pomislek, na kakšen način lahko dokazujemo, da trženje izvaja poslovna enota? Načeloma trenutno nimamo ločene politike trženje in trženje izvaja matično podjetje za vse poslovne enote (včasih tudi za hčerinska podjetja). Ali je dovolj, da bo prodajne aktivnosti vodila in izvajala oseba, ki je zaposlena v poslovni enoti oz. jo vodi? Ali se bo v primeru sklenjenih pogodb ob dokazovanju vstopa na trg, morala pogodba vezati na poslovno enoto? Kako je v primeru izdaje računov (prodani izdelki, ki bodo rezultat projekta). Poslovna enota namreč nima svoje davčne številke.

ODGOVOR:

31.1 Dokazovanje stroškov

a. Z javni razpisom so kot dokazila za upravičenost stroškov plač in povračil v zvezi z delom zahtevani pogodba o zaposlitvi, sklep ali drug ustrezni akt o prerazporeditvi na delo na operacijo, uradno potrdilo o obdobju zavarovanja za posameznega zaposlenega (ZPIZ), mesečna časovnica, evidenca delovnega časa in druga ustrezna dokazila. V kolikor v pogodbi o zaposlitvi delovno mesto v poslovni enoti ni definirano, boste to dokazovali z drugimi dokumenti / pravnimi podlagami. Obstajati mora revizijska sled, ki dokazuje, da zaposleni svoje delo dejansko opravlja na poslovni enoti. O upravičenosti stroška se presoja ob kontroli zahtevka za izplačilo.

b. Iz dokumentacije, ki jo je potrebno priložiti za dokazovanje upravičenosti stroškov zunanjih izvajalcev in stroškov neopredmetenih in opredmetenih sredstev mora jasno izhajati, da stroški nastajajo za namen sofinanciranega projekta in pri upravičencu, ki izvaja projekt, na lokaciji, kjer se izvaja projekt. Z jasnim prikazovanjem ločenega knjiženja na stroškovna mesta se lahko ustrezno zagotavlja revizijska sled upravičenosti stroška. O upravičenosti stroška se presoja ob kontroli zahtevka za izplačilo.

31.2 Trženje izdelka/storitve/procesa
Način trženja izdelka/storitve/procesa z javnim razpisom ni opredeljen. Prav tako niso predpisana dokazila. Ustreznost dokazil o trženju izdelka/storitve/procesa se bo preverjala individualno, od primera do primera. V primeru, ko bo izdelek/storitev/proces tržila poslovna enota, bo le-to moralo jasno izhajati iz dokazil. Zagotoviti bo potrebno ločeno politiko trženja za poslovno enoto, pri čemer bo morala obstajati jasna revizijska sled, ki bo dokazovala trženje izdelka/storitve/procesa v poslovni enoti.

 

32. VPRAŠANJE

Dodatno vprašanje glede obsega znakov:
2.2 Širši družbeni vpliv in krepitev partnerstev
Opišite in pojasnite, kakšno dodano vrednost bo imel predlagani projekt za konzorcijske partnerje, ciljne skupine, uporabnike novih izdelkov, procesov ali storitev tekom izvajanja projekta in po življenjskem ciklu projekta. Pojasnite tudi multiplikativne učinke na lokalni, regionalni, nacionalni in/ali evropski in/ali mednarodni ravni.
OPIS IN UTEMELJITEV [največ 1000 znakov s presledki]:
Ali velja omejitev 1000 znakov za celotno točko ali po omenjenem področju- ker v kolikor velja za celotno točko, potem bodo to zelo generalni odgovori…saj je za vsako omenjeno skupino dodana vrednost drugačna.

Enako vprašanje vezano na točko 2.2.
Opišite, kako oz. na kakšen način boste dokazali in s katerimi dokazili podprli, da bodo posamezne lastnosti/elementi (vključno z elementom 4 in 5) oz. tudi 1. mejnik projektnega cilja v celoti dosežen.
OPIS IN UTEMELJITEV [največ 1000 znakov s presledki]:
Vsak cilj bomo dokazovali na drugačen način z drugimi dokazili… velja omejitev 1000 znakov za vsak posamezen cilj?

ODGOVOR:

V točki 2.2 (Širši družbeni vpliv in krepitev partnerstev), kjer je potrebno opisati in utemeljiti dodano vrednost projekta za konzorcijske partnerje, ciljne skupine, uporabnike novih izdelkov, procesov ali storitev ter multiplikativne učinke na različnih ravneh, velja omejitev 1000 znakov s presledki za posamezno omenjeno skupino, ne za celotno točko skupaj. Posamezni opisi se torej strukturirajo ločeno, vsaka z omejitvijo do 1000 znakov.

V točki 2.1 (Projektni cilj), kjer je potrebno opisati, kako boste dokazali doseganje posameznih lastnosti/elementov (vključno z elementoma 4 in 5) ter prvega mejnika projektnega cilja, pa velja omejitev 1000 znakov s presledki za celotno točko.

 

33. VPRAŠANJE

V zvezi z objavljenim JR RRI DEMO PILOTI SPP imamo vprašanje. Zanima nas, ali se lahko osnovna sredstva kupljena s sofinanciranimi sredstvi v okviru demo-pilotne faze uporabijo za proizvodnjo?

ODGOVOR:

Osnovnih sredstev, ki bi bila nabavljena v okviru demonstracijsko-pilotne faze, ni dovoljeno uporabiti za proizvodne namene.
 

34. VPRAŠANJE

Pri pregledu razpisne dokumentacije smo zasledili neskladja v obrazcu 2- med slovensko in angleško verzijo in sicer v točki 5.2 Terminski načrt projekta. Preglednica 9 v slovenski verziji ne zahteva razdelitve stroškov po posamezni aktivnosti, medtem, ko jo angleška verzija zahteva (ima dodaten stolpec). Prosim za poenotenje dokumentov.

ODGOVOR:

Uradno se upošteva Preglednica 9 v slovenski različici obrazca 2, ki v točki 5.2 (Terminski načrt projekta) ne zahteva razdelitve stroškov po posameznih aktivnostih. Angleška različica dokumenta bo posodobljena in usklajena s slovensko verzijo, kar vključuje tudi prilagoditev strukture preglednice (po odstranitvi dodatnega stolpca za delitev stroškov po aktivnostih).
 

35. VPRAŠANJE

Pri pripravi finančnega načrta smo naleteli na izziv.

V podsklopu 1.2 in 2.2 so upravičeni stroški:

a) Stroški dela - 31,80 €/h (raziskovalec), 21,20 €/h (strokovni/tehnični); posredni stroški se priznajo pavšalno 15 % od neposrednih stroškov plač. Max 1.700 ur na koledarsko leto.

b) Stroški storitev zunanjih izvajalcev – pogodbeno raziskovanje, svetovanja in druge ustrezne storitve (tudi najem licenčnih programov/orodij) do 30 % vsote upravičenih RRI-stroškov.

c) Posredni stroški - pavšalno do 15 % od neposrednih stroškov plač (IZRAČUN: stroški na enoto za stroške plač in povračil v zvezi z delom x 0,15 = posredni stroški, določeni z uporabo pavšalne stopnje).

d) Nakup novih opredmetenih osnovnih sredstev (oprema, stroji, ne pa nakupa zemljišč in stavb) ali nakup novih neopredmetenih osnovnih sredstev (prenos tehnologije z nakupom: patentov, licence, blagovnih znamk, znanja …).

Torej, so tudi v pilotno-demnstracijskem delu upravičeni stroški osebja, ki izvajajo demonstracijo in se lahko financirajo po RR shemi? Prosim za potrditev.

ODGOVOR:

V skladu z 12. točko javnega razpisa za podsklop 1.2. in 2.2 so upravičeni stroški za raziskovalno-razvojne aktivnosti na osnovi sheme državne pomoči RRI (stroški plač in povračil v zvezi z delom, stroški storitev zunanjih izvajalcev in posredni stroški) in za demonstracijsko-pilotne aktivnosti na osnovi Regionalne sheme državne pomoči (stroški nakupa novih opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev).

Upravičeni so stroški plač in povračil v zvezi z delom za osebje, ki izvaja raziskovalno-razvojne aktivnosti (industrijske raziskave in eksperimentalni razvoj) po RRI shemi. Za demonstracijsko-pilotne aktivnosti so predvideni stroški nakupa novih opredmetenih in neopredmetenih osnovnih sredstev. O konkretnih stroških in vsebini se bo presojalo v okviru zahtevkov za izplačilo.
 

36. VPRAŠANJE

Na razpis/sklop demo-piloti bi se prijavili z razvojem inovativne storitve, ki bi šla na trg v 24 mesecih po zaključku projekta, kot to zahteva razpis. Imamo vprašanje- za razvoj naše storitve bomo v okviru projekta morali kupiti osnovna sredstva (opremo, stroje), ki bodo omogočala izvedbo in demonstracijo naše storitve. Torej, za prikaz rešitve/storitve bo potrebna določena postavitev opreme in bomo na njej tudi izvajali demonstracijo.

Glede na pogoj, da mora iti končna rešitev projekta na trg v roku 24mesecev po zaključku projekta- ali se lahko oprema nabavljena v okviru projekta uporablja v komercialne namene? Torej ali lahko na trgu ponujamo rešitev/storitev, ki se bo izvajala na opremi kupljeni v okviru projekta? Jo je mogoče izvesti na lokaciji demonstracije.

ODGOVOR:

Velja enak odgovor kot pri vprašanju 33.
 

37. VPRAŠANJE

Želimo se prijaviti na razpis, kjer želimo izvesti RR aktivnosti ter demopilot na področju shranjevanje in izkoriščanja toplotne energije.

Nosilni partner bo imel RR aktivnosti v vrednosti 400.000 EUR RR aktivnosti in 15 % priznane pavšalne stroške za material.

Partner na projektu pa bo imel 50.000 EUR upravičenih stroškov RR aktivnosti ter zaradi DEMO pilota 500.0000 EUR stroškov.

Celotni upravičeni stroški v tem razpisu so 1.000.000 EUR.

Pri urah raziskovalcev in pripadajočih materialnih stroških, ki so pavšalno določeni je zadeva popolnoma jasna. Ne vemo pa ali sodijo stroški demo-pilota, ki so spodaj navedeni, tudi med upravičene stroške. Posamezne postavke demo-pilota, ki so nujno potrebne in kjer bomo izvajali shranjevanje energije ter ogrevanje objekta so naslednje (posebej kvantificiran material in stroški):

1. Izvedba FV elektrarne 100 KWp (60 % material + 40 % storitev).
2. Vrtanje vrtin za zalogovnik toplote (100 % storitev).
3. Toplotne sonde za vrtine (80 % material + 20 % storitev).
4. povezava vrtin s centralno kotlovnico, kjer se izvaja distribucija toplote (60 %material + 40 % storitev).
5. Centralna kotlovnica (70 % material + 30 % storitev).
6. Ogrevalni elementi v objektu (50 % material + 50 % storitev).

Kot smo uspeli prebrati in razumeti razpis so to vse upravičeni stroški DEMO dela, kajti brez materiala in storitev ni mogoče izvesti DEMO projekta. Ali je vaše razmišljanje pri upravičenosti stroškov kaj drugačno?

ODGOVOR:

O konkretnih primerih/stroških se ne moremo opredeljevati, ker nam ni znana podrobna vsebina projekta. O upravičenosti stroškov in aktivnosti se presoja ob zahtevkih za izplačilo. Za podsklop 1.2 in 2.2 so po regionalni shemi državnih pomoči upravičeni stroški za opredmetena in neopredmetena sredstva izključno za demonstracijsko-pilotne aktivnosti. Po Shemi državne pomoči RRI so upravičeni stroški plač in povračil v zvezi z delom, stroški storitev zunanjih izvajalcev in posredni stroški izključno za raziskovalno-razvojne aktivnosti. Material na javnem razpisu ni upravičen strošek. Zunanje storitve se morajo nanašati izključno na raziskovalno-razvojne aktivnosti. Potrebno je paziti, da vsebina projekta ni izključena glede na Regionalno shemo državne pomoči (investicije v proizvodnjo, shranjevanje, prenos in distribucijo energije ter energetsko infrastrukturo spadajo zaradi omejitev po Regionalni shemi državnih pomoči med neupravičene stroške).
 

38. VPRAŠANJE

Prosim za pojasnilo, ali je mogoče v stroške zaposlenih vštevati tudi pogodbeno delo osebe, ki je upokojena, oz študentsko ali avtorsko delo oseb, ki niso redno zaposlene v podjetju, delajo pa v podjetju po ustreznih pogodbah o delu?

ODGOVOR:

V okviru upravičene postavke Stroški plač in povračil v zvezi z delom ni mogoče vključiti dela, opravljenega prek pogodb z upokojenimi, študentskimi ali avtorskimi izvajalci. Takšno delo se lahko uveljavlja izključno kot Strošek storitev zunanjih izvajalcev, skladno s pogoji JR RRI DEMO PILOTI SPP, pri čemer morajo biti upoštevane omejitve financiranja storitev po Shemi državne pomoči RRI (industrijske raziskave in eksperimentalni razvoj). Do sofinanciranja so upravičeni izključno stroški za aktivnosti, ki so potrebne za operacijo in ki jih za potrebe operacije izvedejo zunanji izvajalci.