Inovacije |
Razpisi in pozivi |
Pogosta vprašanja - JAVNI RAZPIS ZA SOFINANCIRANJE RAZISKOVALNO-RAZVOJNIH IN DEMONSTRACIJSKO-PILOTNIH PROJEKTOV V PREMOGOVNIH REGIJAH ZASAVJE IN SAŠA V OKVIRU SKLADA ZA PRAVIČNI PREHOD (Kratica javnega razpisa: JR RRI DEMO PILOTI SPP) |
|
|
Vprašanja, prejeta na elektronski naslov
jr.spp@aris-rs.si do 15. 10. 2025
1. VPRAŠANJE:
Ob pregledovanju Obrazec 2 se nam porajajo sledeča vprašanja:
1) Po večini se zahteva izjemno kratka poglavja (od 1000 do 3000 znakov s
presledki). Nam se to zdi zelo malo, saj je praktično nemogoče npr. v 1500
znakih napisati npr. to poglavje: " Opišite in predstavite sedanje stanje
razvoja tehnologije v svetu na področju, v katerega sodi projekt. Kakšna je
konkurenca na zadevnem področju: kdo so glavni akterji v vaših ciljnih trgih oz.
kdo so vaši neposredni konkurenti? Katere konkurenčne rešitve razvijajo ali pa
so že na trgu? Predstavitev naj bo razumljiva, kratka in jedrnata. "
Ali je to pogoj ali samo smernica?
2) Vezano na prvo vprašanje - če piše pri posameznem poglavju, da je omejitev
1.500 znakov s presledki, mi pa jih napišemo 5.000 znakov s presledki. Ali to
pomeni, da se vloga zavrne ali so zadevne omejitve števila znakov zgolj
informativne narave?
Prosimo za jasen in nedvoumen odgovor, preden pričnemo karkoli pripravljati.
Namreč, glede na pričakovanja in zahteve posameznih delov projekta, se nam zdi,
da je omejitev (pre)stroga, a če je to samo informativno, potem je naš pomislek
seveda irelevanten.
ODGOVOR:
Pri pripravi vloge je potrebno upoštevati navodila in omejitve, navedene v
razpisni dokumentaciji. Če je pri posameznem poglavju navedeno »največ 1.500
znakov s presledki«, pomeni, da ta omejitev velja kot obvezen pogoj. Namen
omejitve je zagotoviti jedrnate, primerljive in pregledne odgovore vseh
prijaviteljev.
2.
VPRAŠANJE
V točki 4.4 razpisa je navedeno da mora imeti konzorcijski partner na 31.12.2024
odprt sedež/poslovno enoto/podružnico v upravičeni regiji. V točki 6.2 (odstavek
6) pa je navedeno ''Če podjetje izvaja projekt v poslovni enoti, mora biti ta
ustanovljena vsaj dve (2) leti pred objavo javnega razpisa (upošteva se datum
vpisa v Sodni oziroma drug ustrezni register).''
To bi pomenilo
da v primeru podružnice in sedeža zadostuje registracija pred 31.12.2024, v
primeru da podjetje izvaja projekt na poslovni enoti pa to ni dovolj in mora
biti poslovna enota registrirana pred 3.10.2023 (2 leti pred objavo razpisa)?
Torej podjetje, ki izpolnjuje vse druge pogoje in je šele sredi leta 2024 odprlo
poslovno enoto v upravičeni regiji, ne more nastopiti kot partner v projektu?
ODGOVOR:
Za vsakega konzorcijskega partnerja mora biti v vlogi na javni razpis nedvoumno
opredeljeno, v katerih od upravičenih občin v regiji Zasavje oz. SAŠA regiji bo
izvajal projektne aktivnosti, pri čemer mora imeti na dan 31. 12. 2024 v tej
občini registriran sedež, podružnico ali poslovno enoto. Sedež/poslovna
enota/podružnica mora biti vpisana v Poslovni register Slovenije/Sodni register.
Konzorcijski
partnerji morajo biti ustanovljeni vsaj dve (2) leti pred datumom objave javnega
razpisa (upošteva se datum vpisa v Sodni oziroma drug ustrezen register).
Če podjetje izvaja projekt v poslovni enoti, mora biti
ta ustanovljena vsaj dve (2) leti pred objavo javnega razpisa (upošteva se datum
vpisa v Sodni oziroma drug ustrezni register). Pogoj velja tako za sedež in
poslovno enoto podjetja, ne velja pa v primeru podružnice tujega podjetja.
3. VPRAŠANJE
V razpisu se
omenja da v konzorciju ne smejo skupaj nastopiti upravljalsko in lastniško
povezane družbe, hkrati se v eni točki omenja povezanost po ZGD-1 (ZGD-1 pri
povezanosti izpostavlja povezanost preko večinskega deleža). Iz besedila razpisa
gre razumeti da ta omejitev velja tudi za ''manjšinske'' lastniške povezanosti
(npr. podjetje ima 1% lasništva drugega podjetja) – ali to prav razumemo, da
tudi taka podjetja ne morejo sodelovati v skupnem konzorciju?
ODGOVOR:
Lastniška
nepovezanost pomeni, da med podjetji, ki sodelujejo v konzorciju, ne obstajajo
neposredne lastniške povezave (ne glede na delež lastništva), da
podjetja nimajo skupnih ustanoviteljev ali lastnikov, ter da niso v razmerju
obvladujoče ali odvisne družbe v skladu z določbami Zakona o gospodarskih
družbah (ZGD-1). To pomeni, da v konzorciju ne morejo sodelovati podjetja, med
katerimi obstaja kakršenkoli neposredni lastniški delež, tudi če
gre za manjšinski delež (npr. 1 %).
4. VPRAŠANJE
V zvezi z
Javnim razpisom za sofinanciranje raziskovalno-razvojnih in
demonstracijsko-pilotnih projektov v premogovnih regijah Zasavje in Saša v
okviru sklada za pravični prehod (kratica javnega razpisa: JR RRI DEMO PILOTI
SPP) je navedeno, da so javni zavodi, ustanovljeni v skladu s predpisi, ki
urejajo ustanovitev in delovanje zavodov, vključno s predpisi, ki urejajo
ustanovitev in delovanje zavodov na področju znanstvenoraziskovalne in
inovacijske dejavnosti in visokega šolstva, izključeni kot ciljna skupina
/upravičenci / konzorcijski partnerji.
Vljudno prosimo
za dodatno pojasnilo, in sicer ali lahko javni zavodi oz. javne raziskovalne
organizacije v projektih sodelujejo kot zunanji izvajalci in so lahko deležni
financiranja za opravljeno delo (v okviru stroškov storitev zunanjih izvajalcev:
stroškov pogodbenih raziskav, ki so bile kupljene od zunanjih izvajalcev po
običajnih tržnih pogojih).
ODGOVOR:
Javni zavodi oz. javne raziskovalne organizacije v projektih lahko sodelujejo
kot zunanji izvajalci. Stroški storitev zunanjih izvajalcev so navedeni v točki
5.5.3 v Pojasnilih k javnemu razpisu.
5.
VPRAŠANJE
Želimo se
prijaviti na razpis JAVNI RAZPIS ZA SOFINANCIRANJE RAZISKOVALNO-RAZVOJNIH IN
DEMONSTRACIJSKO-PILOTNIH PROJEKTOV V PREMOGOVNIH REGIJAH ZASAVJE IN SAŠA V
OKVIRU SKLADA ZA PRAVIČNI PREHOD (JR RRI DEMO PILOTI SPP), saj pripravljamo
vsebinsko relevanten raziskovalni projekt.
Pri pregledu
razpisne dokumentacije smo naleteli na vprašanje glede točke 6.2 – Posebni
pogoji za kandidiranje za konzorcijske partnerje, ki določa, da mora vsak
konzorcijski partner na dan 31. 12. 2024 zaposlovati najmanj tri (3) osebe
(na podlagi potrdila ZZZS oz. drugega ustreznega potrdila).
V našem
konzorciju ima eden od partnerjev na 31. 12. 2024 evidentirani dve (2)
zaposleni, na 28. 4. 2025 pa tri (3) zaposlene. V zvezi s tem prosimo za uradno
pojasnilo:
-
Ali se
pogoj 3 zaposlenih na 31. 12. 2024 razume strogo kot izločitveni pogoj, tako
da partner, ki je imel na ta dan 2 zaposleni, ne more nastopati kot
konzorcijski partner, četudi je pogoj izpolnil pred oddajo vloge oz. pred
začetkom projekta?
-
Ali je
dopustno, da se kot dokazilo upošteva novejše potrdilo ZZZS (npr. z datumom
28. 4. 2025), iz katerega je razvidno, da je partner že dosegel 3 zaposlene?
-
Če je pogoj
zavezujoč izključno na presečni datum 31. 12. 2024, ali je dopustna kakšna
alternativa?
ODGOVOR:
Vloga na javni razpis mora izpolnjevati vse pogoje, določene v razpisni
dokumentaciji. Če pogoji niso izpolnjeni, se vloga zavrne.
V skladu s točko 6.2 razpisa mora vsak konzorcijski partner na 31. 12. 2024
zaposlovati najmanj tri (3) osebe, kar se dokazuje s potrdilom Zavod za
zdravstveno zavarovanje Slovenije oziroma z drugim ustreznim potrdilom (v
primeru tujih subjektov).
5.1 Pogoj treh
zaposlenih na presečni datum 31. 12. 2024 je izločitveni pogoj. Partner, ki tega
pogoja na navedeni datum ni izpolnjeval, ne more nastopati kot konzorcijski
partner, tudi če je pogoj izpolnil kasneje.
5.2 Potrdilo z
novejšim datumom (npr. 28. 4. 2025) se ne more uporabiti kot dokazilo o
izpolnjevanju pogoja, saj je v razpisu določen točno določen presečni datum.
5.3 Alternativa
oziroma izjema ni predvidena, saj gre za obvezni pogoj za kandidiranje, ki mora
biti izpolnjen na dan 31. 12. 2024.
6.
VPRAŠANJE
Imam vprašanje
v zvezo s sestavo konzorcija.
In sicer me
zanima ali lahko konzorcij partnerjev sestavlja 1 podjetje, ki ima sedež v SAŠA
regiji, ter eni podjetje ki ima sedež v Zasavju, aktivnosti projekta pa se bodo
izvajalec v SAŠA regiji?
ODGOVOR:
V skladu s točko 4.4 razpisne dokumentacije mora biti za vsakega konzorcijskega
partnerja v vlogi jasno opredeljeno, v kateri izmed upravičenih občin v
regiji Zasavje ali SAŠA bo izvajal projektne aktivnosti.
Konzorcijski partner mora
v isti občini/regiji, kjer bo izvajal projektne aktivnosti,
imeti na dan 31. 12. 2024
registriran sedež, podružnico ali poslovno enoto, vpisano
v Poslovni register Slovenije oziroma
Sodni register.
To pomeni, da partner, ki ima sedež v eni regiji (npr. Zasavje), ne more izvajati projektnih
aktivnosti v drugi regiji (npr. SAŠA), če v tej drugi
regiji nima registrirane
podružnice ali poslovne enote.
7.
VPRAŠANJE
Ker je priprava
naše vloge časovno občutljiva, bi vas prosili še za pojasnilo:
-
ali obstaja
predviden rok oziroma okvirni čas (npr. število dni) za objavo odgovorov na
pogosta vprašanja za ta razpis,
-
ter ali
lahko pričakujemo objavo še v tem tednu oziroma do kdaj?
Če je mogoče,
bi vas prosili tudi za kratko obvestilo po e-pošti, ko bo odgovor objavljen.
ODGOVOR:
Odgovore in
vprašanja objavimo glede na število prejetih vprašanj (1 – 2 krat na štirinajst
dni). O
objavi odgovorov bomo obvestili tudi z novico, objavljeno na spletni strani
Agencije za znanstvenoraziskovalno in
inovacijsko dejavnost Republike Slovenije (rubrika
Novice, obvestila).
Posameznih prijaviteljev o objavi
odgovorov ne obveščamo po
elektronski pošti, zato priporočamo redno spremljanje spletne
strani agencije.
8.
VPRAŠANJE
Razpis navaja – višina čistih prihodkov od prodaje posameznega konzorcijskega
partnerja v letu 2024 mora biti vsaj enaka vrednosti načrtovanih upravičenih
stroškov dotičnega konzorcijskega partnerja.
V primeru da se podjetje prijavlja na razpis 2x – 1x kot vodilni partner, drugič
kot konzorcijski partner, ali mora biti pazljivo da je višina čistih prihodkov
od prodaje v 2024 enaka vrednosti njegovi načrtovanih upravičenih stroškov za
oba projekta skupaj ali zadostuje da to obvelja na nivoju posameznega projekta?
ODGOVOR:
V skladu s točko 6.2 (9. pogoj) besedila javnega razpisa mora biti:
- skupna višina čistih prihodkov od prodaje vseh konzorcijskih partnerjev skupaj v
letu 2024 vsaj enaka
vrednosti upravičenih stroškov prijavljenega projekta,
- višina čistih prihodkov od prodaje posameznega konzorcijskega
partnerja v letu 2024 pa mora biti vsaj enaka vrednosti njegovih
načrtovanih upravičenih stroškov v posameznem projektu.
Če se podjetje prijavlja na razpis več kot enkrat
(npr. enkrat kot vodilni in enkrat kot konzorcijski partner v drugem projektu),
se pogoj preverja za vsak
prijavljen projekt posebej.
9.
VPRAŠANJE
Ali je lahko posamezno podjetje enkrat vodilni partner in enkrat partner v
projektu v okviru istih sklopov, torej sklopa 1.1 ali 2.1 oziroma 1.2 ali 2.2,
ali se kot prijava na projekt (enkrat kot vodilni partner in enkrat kot
sodelujoči partner) dovoljuje samo prijava v dveh različnih sklopih?
ODGOVOR:
Posamezno
podjetje se lahko na javni razpis prijavi največ enkrat kot vodilni
konzorcijski partner in enkrat kot konzorcijski partner,
ki ni vodilni. V razpisni dokumentaciji ni določena omejitev,
da bi morali biti ti dve vlogi oddani v različnih podsklopih. To pomeni, da se
lahko podjetje prijavi enkrat kot vodilni konzorcijski partner in enkrat kot
konzorcijski partner, ki ni vodilni, tudi znotraj istega podsklopa
(npr. znotraj podsklopa 1.1 ali 2.1 oziroma 1.2 ali 2.2).
10.
VPRAŠANJE
Kdaj pa je načrtovano, da glede tega prejmemo odgovor?
Problem je, ker moramo glede tega se najprej pogovoriti znotraj ekipe in nato
presoditi, ali razpis pripravimo sami ali bomo morali najeti svetovalno
podjetje. Zato bi nas zanimalo, ali bodo odgovori na vprašanja znani npr. danes
ali kasneje?
ODGOVOR:
Velja enak odgovor kot pri vprašanju 7.
11.
VPRAŠANJE
Prijavni obrazec - OBRAZEC 1 je možno izpolniti le v primeru, da smo
registrirani v spletni portal Digital Forms. Registracija v portal v skladu z
razpisno dokumentacijo ni zahtevana, saj lahko vlogo oddamo tudi v fizični
obliki. Ali boste v kratkem na spletni strani objavili še Prijavni obrazec-
OBRAZEC 1 v ustrezni obliki (word), ki nam omogoča izpolnitev zahtevanih
podatkov in oddajo prijave v fizični obliki?
ODGOVOR:
Prijavni obrazec – OBRAZEC 1 je sestavni del razpisne dokumentacije in se nahaja
v spletni aplikaciji ARIS Digital Forms. Če nameravate vlogo oddati v fizični
obliki, morate prijavni obrazec prav tako izpolniti v spletni aplikaciji, ga
shraniti, nato pa ga natisniti, ročno podpisati in skupaj z ostalo zahtevano
dokumentacijo oddati v fizični obliki na način, določen v razpisni
dokumentaciji.
Objava obrazca v obliki Word ni predvidena.
12.
VPRAŠANJE
Iz razpisne objave razumemo, da so upravičeni prijavitelji konzorciji podjetij
(javni zavodi niso upravičeni do sofinanciranja).
Ali lahko javni zavod kljub temu sodeluje kot “demo field” partner (npr.
zagotovi lokacijo/infrastrukturo za demonstracijo, dostop do podatkov,
sodelovanje pri testiranju) brez prejema subvencije?
Konkretno nas zanima:
- ali je tak subjekt lahko naveden v prijavi kot nefinancirani
partner/zunanji sodelavec (npr. s pismom o nameri ali pogodbo o sodelovanju);
- ali so potrebne posebne izjave (o neprejemu državne pomoči/de
minimis, konflikt interesov ipd.);
- ali lahko stroški najema uporabe infrastrukture javnega zavoda, ki
bi jih plačal konzorcij (podjetja), štejejo med upravičene stroške na strani
podjetij;
- in ali je za tak primer kakšen poseben način evidentiranja lokacije
aktivnosti (če je demo lokacija pri javnem zavodu v upravičenih občinah
Zasavje).
Če je za takšno sodelovanje predviden specifičen obrazec ali priloga, prosimo še
za usmeritev.
ODGOVOR:
12.1 V javnem razpisu ni omejitev glede sodelovanja zunanjih izvajalcev,
razen omejitev v zvezi s povezanimi osebami in zahtevanim postopkom izbora
zunanjih izvajalcev, kot je navedeno v točki 5.5.3 Stroški storitev zunanjih
izvajalcev razpisne dokumentacije. Zunanji izvajalec ni konzorcijski partner.
12.2 Zunanji izvajalci niso konzorcijski partnerji, zato zanje ne veljajo
pogoji, ki so določeni v točki 6.1 Splošni pogoji za kandidiranje za
konzorcijske partnerje in v točki 6.2 Posebni pogoji za kandidiranje za
konzorcijske partnerje. Upoštevati pa je treba navodila, zapisana v točki 5.5.3
Stroški storitev zunanjih izvajalcev.
12.3 Stroški najema nepremičnin (npr. poslovnih prostorov, skladišč, zemljišč
ipd.) ne sodijo med upravičene stroške v okviru postavke zunanjih izvajalcev.
12.4 Operacije, ki predstavljajo potrjene projekte, se bodo izvajale le v
regiji Zasavje in SAŠA regiji. Lokacija izvedbe aktivnosti mora biti jasno
opredeljena v vlogi.
Kot že
opredeljeno, zunanji izvajalci NISO konzorcijski partnerji. Zunanji izvajalci so
izbrani na transparenten način, skladno z določili ZJN-3 in določili javnega
razpisa glede upravičenega obdobja izvajanja ter upravičenih stroškov. Za izbiro
zunanjega izvajalca posebni obrazci niso predpisani.
13.
VPRAŠANJE
- V točki 12.2 Javnega razpisa je navedeno, da se pomoč lahko dodeli
za začetno investicijo, kar pomeni naložbo v opredmetena in neopredmetena
sredstva, ki se nanašajo na bistveno spremembo v celotnem procesu proizvajanja
proizvodov ali zagotavljanja storitev, na katere se nanaša naložba, v poslovni
enoti. Kaj pomeni bistvena sprememba? Ali se partnerstvo, ki se na razpis
prijavi z novim projektom, pri čemer gre za projekt v okviru panoge, ki jo
partnerstvo že izvaja, ne more prijaviti na razpis? Na kakšen način se preverja,
da gre za bistveno spremembo?
- Ali se partnerstvo lahko prijavi na podsklop 1.2 / 2.2 tudi v
primeru, da stroškov opredmetenih in neopredmetenih sredstev ne prijavlja?
- Ali se lahko partnerstvo prijavi na podsklop 1.2 / 2.2 v primeru,
da za opredmetena in neopredmetena sredstva prijavi samo neupravičene stroške?
ODGOVOR:
13.1 Predmet javnega razpisa je sofinanciranje izvajanja raziskovalno-razvojnih
ter demonstracijsko-pilotnih projektov konzorcijev podjetij, katerih projektni
cilj mora biti nov ali izboljšan izdelek, proces ali storitev, razvit do
stopnje, da je potrjen v končni obliki ter primeren za uporabo v realnem okolju
oz. testiran pri uporabi v realnem okolju.
V skladu z
razpisno dokumentacijo »bistvena sprememba« pomeni naložbo v opredmetena in
neopredmetena sredstva, ki povzroči pomembno spremembo celotnega procesa
proizvodnje ali zagotavljanja storitev v poslovni enoti — npr. uvedbo nove
tehnologije, avtomatizacijo, digitalizacijo ali drugo spremembo, ki vpliva na
način izvajanja dejavnosti.
Partnerstvo, ki
že deluje v določeni panogi, se lahko prijavi, če gre pri projektu za dejansko
tehnološko, procesno ali organizacijsko bistveno spremembo v primerjavi z
obstoječim stanjem. Upravičenost bo preverjana na podlagi vsebine vloge,
predvsem skozi opis začetnega stanja in predvidenih sprememb v prijavnem obrazcu
in v obrazcu Predstavitev projekta.
13.2 V okviru podsklopov 1.2 in 2.2, kot sta določena v točki 4.3 javnega
razpisa, mora projektni cilj vključevati izvedbo demonstracijskega in pilotnega
dela projekta, s katerim se preverja uporabnost razvite rešitve v realnem
okolju.
13.3 V skladu z regionalno shemo državne pomoči se pomoč lahko dodeli za
začetno investicijo, kar pomeni naložbo v opredmetena in neopredmetena sredstva,
ki se nanašajo na bistveno spremembo v celotnem procesu proizvajanja proizvodov
ali zagotavljanja storitev, na katere se nanaša naložba.
Prijava na
podsklop 1.2 ali 2.2 je možna tudi v primeru, da prijavitelj ne uveljavlja
stroškov opredmetenih in neopredmetenih sredstev oziroma jih prijavlja le kot
neupravičene stroške, vendar mora biti kljub temu dosežen projektni cilj, kot je
opredeljen v razpisu.
14. VPRAŠANJE
1. Ali je nakup osnovnih sredstev pogoj za prijavo na razpis?
2. Ali je nakup osnovnih sredstev lahko namenjen nakupu opreme, ki je
potrebna za pilotno fazo (razvoj novega produkta - npr. poseben obdelovalni
stroj)?
3. Ali drži, da se demonstracija lahko izvede tudi na lokaciji, ki ni
v lasti konzorcija?
4. Ali podjetje A, ki je v 10% lasti podjetja B, lahko nastopa v
konzorciju s podjetjem B? Iz pojasnila, navedenega v javnem razpisu, si tega ne
znamo raztolmačiti.
5. V Obrazcu 0 (na Digital Forms) aplikacija omogoča dodajanje več
zakonitih zastopnikov. Ali zadostujejo podatki samo o zakonitem zastopniku, ki
bo podpisoval dokumente, ali je potrebno navesti podatke o vseh zakonitih
zastopnikih podjetja?
ODGOVOR:
14.1 Nakup osnovnih sredstev ni pogoj za oddajo vloge na javni razpis.
14.2 Podsklopa 1.2 in 2.2 zajemata poleg raziskovalno-razvojnih aktivnosti
tudi demonstracijsko-pilotne aktivnosti, ki so namenjene razvoju rešitev z
uporabo tehnik ali metod, ki doslej še niso bile uporabljene. To vključuje
pilotni del projekta (razvoj pilota) ter demonstracijski del projekta
(postavitev in testiranje demonstracije), s ciljem razvoja novih ali izboljšanih
izdelkov, procesov ali storitev. Nakup osnovnih sredstev je lahko namenjen
opremi, potrebni za pilotno fazo.
14.3 Demonstracija se lahko izvede tudi na lokaciji, ki ni v lasti
konzorcija. V pojasnilih javnega razpisa je v točki 2.3 navedeno, da si lahko
upravičenci ustrezne pogoje zagotovijo v okviru lastne infrastrukture ali z
uporabo zunanjih zmogljivosti oz. drugih primernih virov.
14.4 Na javni razpis se lahko prijavi konzorcij največ treh (3) neodvisnih,
upravljavsko in lastniško nepovezanih podjetij. Pogoj mora biti izpolnjen na dan
objave javnega razpisa in na dan oddaje vloge.
Lastniška
nepovezanost pomeni, da med podjetji v konzorciju ne obstajajo neposredne
lastniške povezave, da podjetja nimajo skupnih ustanoviteljev ali lastnikov in
da niso v razmerju obvladujoče ali odvisne družbe v skladu z določili Zakon o
gospodarskih družbah (ZGD-1).
Upravljavska
nepovezanost pomeni, da isti posamezniki ne opravljajo funkcij v poslovodnih ali
upravljavskih organih (npr. direktor, član uprave, nadzorni svet, skupščina)
dveh ali več partnerjev v konzorciju ter da ni navzkrižnih povezav, ki bi lahko
vplivale na neodvisnost odločanja in izvajanja projektnih aktivnosti.
V primeru, da
je podjetje A v 10-odstotni lasti podjetja B, podjetji ne moreta nastopati
skupaj v istem konzorciju, saj gre za neposredno lastniško povezavo,
kar je v nasprotju s pogoji razpisa.
14.5 V prijavnem obrazcu je potrebno navesti vse zakonite zastopnike
podjetja.
15.
VPRAŠANJE
Zahvaljujem se za objavo javnega razpisa "JR RRI DEMO PILOTI SPP” in cenim
prizadevanja ARIS za spodbujanje raziskovalno-razvojnih in demonstracijskih
projektov, ki podpirajo gospodarsko prestrukturiranje regij Zasavje in SAŠA.
Želel bi opozoriti na razliko v pogoju glede registracije podružnice, ki velja
za slovenska podjetja v primerjavi s podjetji iz drugih članic EU. Po trenutnih
pogojih morajo slovenska podjetja imeti registriran sedež, poslovno enoto ali
podružnico v eni od omenjenih regij že na dan 31. 12. 2024, medtem ko lahko
podjetja iz drugih članic EU podružnico v Sloveniji registrirajo šele do podpisa
pogodbe, torej po oddaji vloge.
Naše podjetje razpolaga s specifičnimi znanji na področju informacijskih
sistemov in umetne inteligence, ki jih v regijah Zasavje in SAŠA trenutno ni, in
menimo, da bi s projektnimi aktivnostmi lahko pomembno prispevali k tehnološkemu
in gospodarskemu razvoju teh regij. Prav zato smo pripravljeni odpreti
podružnico v eni izmed omenjenih regij, čeprav menimo, da tak pogoj ne bi smel
biti izključujoč za domača podjetja oziroma bi morali za vse domače podjetja
veljati enaki pogoji kot za podjetja iz drugih držav EU glede roka za
registracijo podružnice.
Predlagam, da se ta pogoj poenoti in omogoči vsem slovenskim podjetjem
registracijo podružnice do podpisa pogodbe, enako kot velja za tuja podjetja,
kar bi zagotovilo pravičnejše in enakopravnejše pogoje sodelovanja.
ODGOVOR:
Pogoj, da morajo imeti slovenska podjetja najkasneje na dan 31. 12. 2024
registriran sedež, poslovno enoto ali podružnico v eni izmed upravičenih občin v
regijah Zasavje ali SAŠA, je določen v javnem razpisu in je zavezujoč. Pogoj je
skladen z zahtevami Evropske komisije v okviru izvajanja Sklada za pravični
prehod, in sicer na podlagi člena 9 in člena 11(1) Uredbe (EU) 2021/1056, ki
določata, da se podpora iz Sklada dodeljuje izključno za dejavnosti, izvedene na
ozemljih, določenih v Območnih načrtih za pravični prehod.
Različna določitev roka za izpolnjevanje pogoja za podjetja iz drugih držav
članic EU izhaja iz evropske zakonodaje o svobodi ustanavljanja in čezmejnem
poslovanju (Pogodba o delovanju Evropske unije, člen 49 in naslednji), ki
omogoča registracijo podružnice v Sloveniji najpozneje do podpisa pogodbe.
16.
VPRAŠANJE
Zanima nas, ali se podjetje, ki bo v roku enega poslovnega leta primorano
spremeniti naslov poslovne enote (se pravi selitev v nove prostore) še vedno s
sedežem v Šaleški regiji (ožje območje) lahko prijavi na razpis. Zasledili smo,
da je pomembno v 8 dneh obvestiti agencijo ter tudi, da: Podjetje se mora ob
oddaji vloge z izjavo zavezati, da bo sedež, poslovna enota ali podružnica
ostala vpisana v Poslovnem registru Slovenije/Sodnem registru ves čas, od
najkasneje 31. 12. 2024 dalje in še pet (5) let od zadnjega izplačila
upravičencu.
Sedaj ne razumemo ravno najbolje, ali je selitev dovoljena ali ne. Gre za
spremembo najemnih prostorov, vse ostalo bo ostalo enako.
ODGOVOR:
Podjetje se lahko prijavi na javni razpis tudi v primeru, da bo v okviru
poslovnega leta spremenilo lokacijo svojih poslovnih prostorov (npr. selitev v
nove najemne prostore) znotraj iste upravičene regije (npr. Šaleške regije), pod
pogojem, da sedež, poslovna enota ali podružnica ostane registrirana v Poslovnem
registru Slovenije ali Sodnem registru na območju upravičene regije.
V skladu z razpisno dokumentacijo mora podjetje ob oddaji vloge z izjavo
potrditi, da bo sedež, poslovna enota ali podružnica ostala vpisana v registrih
ves čas izvajanja projekta, tj. od najkasneje 31. 12. 2024 dalje in še pet (5)
let od zadnjega izplačila sredstev upravičencu.
Vsaka sprememba naslova ali lokacije poslovne enote mora biti v roku 8 dni po
izvedbi spremembe pisno sporočena Agenciji. Če se selitev izvede znotraj iste
upravičene regije in so vsi ostali pogoji izpolnjeni, to ne ovira upravičenosti
podjetja za sodelovanje na razpisu.
|