Načrt za okrevanje in odpornost |
Razpisi in pozivi |
|
|
Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije
Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana
objavlja
Javni razpis za sofinanciranje dolgoročnejših velikih raziskovalno-inovacijskih sodelovalnih programov na lestvici TRL 3-6
v okviru Načrta za okrevanje in odpornost, 3. razvojnega področja »Pametna,
trajnostna in vključujoča rast« in komponente RRI – »Raziskave, razvoj in
inovacije« ter Investicije B: »Sofinanciranje dolgoročnejših velikih
raziskovalno-inovacijskih sodelovalnih programov na lestvici TRL 3-6«
kratica ukrepa javnega razpisa: C3.K8.IB
(za doseganje mejnikov 112 in 113 ter za doseganje ciljev 115 in 116)
na podlagi naslednjih dokumentov:
- Uredbe Sveta (EU) št. 2020/2094 z dne 14. decembra 2020 o vzpostavitvi
Instrumenta Evropske unije za okrevanje v podporo okrevanju po krizi zaradi
COVID-19 (UL L št. 433I z dne 22. 12. 2020, str. 23); - Uredbe (EU) št. 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. februarja
2021 o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje in odpornost (UL L št. 57 z dne 18.
2. 2021, str. 17-75) zadnjič popravljena s popravkom (UL L 410 z dne 18. 11.
2021, str. 197) (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2021/241); - Uredbe (EU) 2020/2092 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 16. decembra 2020 o
splošnem režimu pogojenosti za zaščito proračuna Unije (UL L št. 433 I, z dne
22. 12. 2020, str. 6) (v nadaljnjem besedilu: Uredba (EU) 2020/2092); - Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2106 z dne 28. septembra 2021 o
dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi
Mehanizma za okrevanje in odpornost z določitvijo skupnih kazalnikov in
podrobnih elementov preglednice kazalnikov okrevanja in odpornosti (UL L št.
429, z dne 1. 12. 2021. str. 83) (v nadaljnjem besedilu: Delegirana uredba (EU)
2021/2106); - Delegirane uredbe Komisije (EU) 2021/2105 z dne 28. septembra 2021 o
dopolnitvi Uredbe (EU) 2021/241 Evropskega parlamenta in Sveta o vzpostavitvi
Mehanizma za okrevanje in odpornost z opredelitvijo metodologije za poročanje o
socialnih odhodkih (UL L št. 429, z dne 1. 12. 2021. str. 79); - Uredbe Sveta (ES, Euratom) št. 2988/95 z dne 18. decembra 1995 o zaščiti
finančnih interesov Evropskih skupnosti (UL L 312, z dne 23. 12. 1995, str. 1); - Uredbe (EU) 2020/852 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. junija 2020 o
vzpostavitvi okvira za spodbujanje trajnostnih naložb ter spremembi Uredbe (EU)
2019/2088 (UL L št. 198, z dne 22. 6. 2020, str. 13) (v nadaljnjem besedilu:
Uredba 2020/852); - Drugih delegiranih in izvedbenih aktov, ki jih sprejme Evropska komisija v
zvezi z izvajanjem Mehanizma za okrevanje in odpornost; - Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 18. julija
2018 o finančnih pravilih, ki se uporabljajo za splošni proračun Unije,
spremembi uredb (EU) št. 1296/2013, (EU) št. 1301/2013, (EU) št. 1303/2013, (EU)
št. 1304/2013, (EU) št. 1309/2013, (EU) št. 1316/2013, (EU) št. 223/2014, (EU)
št. 283/2014 in Sklepa št. 541/2014/EU ter razveljavitvi Uredbe (EU, Euratom)
št. 966/2012 (UL L št. 193 z dne 30. 7. 2018, str. 1), zadnjič spremenjene z
Delegiranim sklepom Komisije (EU, Euratom) 2021/135 z dne 12. novembra 2020 o
dopolnitvi Uredbe (EU, Euratom) 2018/1046 Evropskega parlamenta in Sveta s
podrobnimi pogoji za izračun dejanske stopnje rezervacij skupnega sklada za
rezervacije (UL L št. 42, z dne 5. 2. 2021, str. 9) (v nadaljnjem besedilu:
Uredba (EU, Euratom) 2018/1046); - Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o
varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih
podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba o varstvu
podatkov) (UL L št. 119, z dne 4. 5. 2016, str. 1) zadnjič popravljena s
popravkom (UL L št. 127 z dne 23. 5. 2018, str. 2), s spremembami, (v nadaljnjem
besedilu: Uredba (EU) 2016/679); - Uredbe Komisije (EU) št. 651/2014 z dne 17. junija 2014 o razglasitvi
nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri uporabi členov 107 in
108 Pogodbe (UL L št. 187 z dne 26. 6. 2014, str. 1), zadnjič spremenjena z
Uredbo Komisije (EU) 2021/1237 z dne 23. julija 2021 o spremembi Uredbe (EU) št.
651/2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive z notranjim trgom pri
uporabi členov 107 in 108 Pogodbe (UL L št. 270 z dne 29. 7. 2021, str. 39) (v
nadaljnjem besedilu: Uredba GBER); - Uredbe (EU) 2018/1725 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 23. oktobra 2018 o
varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov v institucijah, organih,
uradih in agencijah Unije in o prostem pretoku takih podatkov ter o
razveljavitvi Uredbe (ES) št. 45/2001 in Sklepa št. 1247/2002/ES (UL L št. 295,
z dne 21. 11. 2018, str. 39); - Uredbe o izvajanju Uredbe (EU) o Mehanizmu za okrevanje in odpornost (Uradni
list RS, št. 167/21) (v nadaljnjem besedilu: Uredba o izvajanju mehanizma); - Resolucije o znanstvenoraziskovalni in inovacijski strategiji Slovenije 2030
(Uradni list RS, št. 49/22); - Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št.
186/21) (v nadaljnjem besedilu: ZZrID); - Proračuna Republike Slovenije za leto 2023 (Uradni list RS, št. 187/21 in
150/22); - Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno
besedilo, 14/13 - popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 - ZIPRS1617, 13/18, 195/20
- odl. US); - Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2022 in 2023
(Uradni list RS, št. 187/21, 206/21 – ZDUPŠOP, 129/22, 140/22 – ZSDH-1A in
150/22 – ZIPRS2324); - Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2023 in 2024
(Uradni list RS, št. 150/22); - Zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05 - uradno prečiščeno
besedilo, 89/07 - odl. US, 126/07 - ZUP-E, 48/09, 8/10 - ZUP-G, 8/12 - ZVRS-F,
21/12, 47/13, 12/14, 90/14, 51/16, 36/21, 82/21, 189/21, 153/22); - Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/09 – uradno
prečiščeno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11 – ORZSPJS49a, 27/12 –
odl. US, 40/12 – ZUJF, 46/13, 25/14 – ZFU, 50/14, 95/14 – ZUPPJS15, 82/15, 23/17
– ZDOdv, 67/17, 84/18, 204/21 in 139/22) (v nadaljnjem besedilu: ZSPJS); - Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (Uradni list RS, št. 69/11 -
uradno prečiščeno besedilo, 158/20, 3/22 – Zdeb) (v nadaljnjem besedilu:
ZIntPK); - Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma (Uradni list
RS, št. 48/22 in 145/22); - Zakona o varstvu pred diskriminacijo (Uradni list RS, št. 33/16); - Zakona o poslovni skrivnosti (Uradni list RS, št. 22/19) (v nadaljnjem
besedilu: ZPosS); - Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22); - Zakona o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22,
74/22 – odl. US in 100/22 – ZNUZSZS); - Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št. 51/06 –
uradno prečiščeno besedilo, 117/06 – ZDavP-2, 23/14, 50/14, 19/15 – odl. US,
102/15, 7/18 in 141/22) (v nadaljnjem besedilu: ZDIJZ); - Zakon o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 – uradno prečiščeno
besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 – odl. US, 82/13, 55/15, 15/17,
22/19 – ZPosS, 158/20 – ZIntPK-C, 18/21 in 18/23 – ZDU-1O) (v nadaljnjem
besedilu: ZGD-1); - Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem
prenehanju (Uradni list RS, št. 176/21 – uradno prečiščeno besedilo, 178/21 –
popr., 196/21 – odl. US in 157/22 – odl. US); - Uredbe o financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna Republike
Slovenije (Uradni list RS, št. 35/22 in 144/22); - Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni
list RS, št. 50/07, 61/08, 99/09 – ZIPRS1011, 3/13, 81/16, 11/22, 96/22, 105/22
– ZZNŠPP in 149/22); - Načrta za okrevanje in odpornost Republike Slovenije, potrjenega na Vladi RS
dne 28. 4. 2021 in potrjen z izvedbenim sklepom Sveta EU o odobritvi ocene
načrta za okrevanje in odpornost za Slovenijo z dne 20. 7. 2021 (v nadaljnjem
besedilu: NOO); - Operativnih ureditev za izvajanje Mehanizma za okrevanje in odpornost med
Evropsko komisijo in Slovenijo, podpisanih dne 31. 3. 2022 (Operational
arrangements between the European Commission and Slovenia) (v nadaljnjem
besedilu: operativne ureditve); - Obvestila Komisije, Tehnične smernice Evropske komisije za uporabo „načela, da
se ne škoduje bistveno“ v skladu z uredbo o vzpostavitvi Mehanizma za okrevanje
in odpornost (UL C št. 58, z dne 18. 2. 2021, str. 1); - Sporočila Komisije – Okvir za državno pomoč za raziskave, razvoj in inovacije
(UL L 414 z dne 28. 10. 2022) (v nadaljnjem besedilu: Okvir za DP za RRI); - Priporočila Komisije 2003/361/ES, z dne 6. maja 2003, o opredelitvi mikro,
majhnih in srednje velikih podjetij (priloga I Uredbe Komisije ES št. 364/2004 z
dne 25. 2. 2004 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe Evropske skupnosti pri pomoči
za majhna in srednje velika podjetja (v nadaljnjem besedilu: priporočila
Komisije); - Smernic za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in
odpornost, Ministrstvo za finance, št. 546-2/2021/14 z dne 17. 1. 2022,
objavljenih na spletni strani:
https://www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/
(v nadaljnjem besedilu: finančne smernice); - Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike
Slovenije (Uradni list RS, št. 103/22 in 125/22); - Programa dela in finančnega načrta Javne agencije za raziskovalno dejavnost
Republike Slovenije za leto 2023; - Splošnega akta o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju
izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 166/22) (v
nadaljnjem besedilu: Splošni akt o postopkih (so)financiranja); - Sklepa o začasni ceni ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2023 (št.
410-34/2023-1 z dne 31. 1. 2023); - Krovnega sporazuma o prenosu dela nalog in izvajanja ukrepov iz Načrta za
okrevanje in odpornost, sklenjenega med Ministrstvom za izobraževanje, znanost
in šport in Javno agencijo za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (št.
303-53/2021/16 z dne 29. 7. 2022); - Pogodbe št. C3330-23-952004 o sofinanciranju ukrepa C3.K8.IB (za doseganje
mejnikov 112 in 113 ter za doseganje ciljev 115 in 116) »Sofinanciranje
dolgoročnejših velikih raziskovalno-inovacijskih sodelovalnih programov na
lestvici TRL 3-6« (v nadaljnjem besedilu: pogodba o sofinanciranju ukrepa); - Slovenske strategije trajnostne pametne specializacije (S5), verzija 1.0., z
dne 23. 1. 2023 (v nadaljnjem besedilu: S5); - Smernic za določanje finančnih popravkov izdatkov, ki jih je treba uporabiti
za odhodke, ki jih financira Unija, zaradi neupoštevanja veljavnih pravili o
javnem naročanju, z dne 14. 5. 2019 (C(2019) 3452 final), objavljenih na spletni
strani:
ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/informat/2014/GL_corrections_pp_irregularities_SL.pdf
ter
ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/informat/2014/GL_corrections_pp_irregularities_annex_SL.pdf; - smernic, priročnikov in ostalih aktov koordinacijskega organa, objavljenih na
spletni strani:
www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/:
• Smernic za določitev načina financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in
odpornost, Ministrstvo za finance, št. 546-2/2021/14 z dne 17. 1. 2022; • Priročnika o načinu financiranja iz sredstev Mehanizma za okrevanje in
odpornost, Ministrstvo za finance, Urad Republike Slovenije za okrevanje in
odpornost, verzija 1.0 z dne 21. 3. 2022, s spremembami, objavljenega na spletni
strani:
www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/
(v nadaljnjem besedilu: finančni priročnik); • Smernic za določitev načina izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost,
Ministrstvo za finance, št. 546-36/2022-1621/21 z dne 14. 4. 2022; • Priročnika o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost, Ministrstvo
za finance, Urad Republike Slovenije za okrevanje in odpornost, verzija 1.0 z
dne 25. 4. 2022, s spremembami, objavljenega na spletni strani:
www.gov.si/zbirke/projekti-in-programi/nacrt-za-okrevanje-in-odpornost/dokumenti/;
• Strategije koordinacijskega organa Mehanizma za okrevanje in odpornost za boj
proti goljufijam, Ministrstvo za finance, Urad Republike Slovenije za okrevanje
in odpornost, št. 546-37/2021-1621-2 z dne 30. 12. 2021, objavljene na spletni
strani:
www.gov.si/drzavni-organi/organi-v-sestavi/urad-za-okrevanje-in-odpornost/zakonodaja;
• Izjave koordinacijskega organa o politiki na področju boja proti goljufijam
Ministrstvo za finance, Urad Republike Slovenije za okrevanje in odpornost, št.
546-37/2021-1621-1 z dne 30. 12. 2021, objavljene na spletni strani:
www.gov.si/drzavni-organi/organi-v-sestavi/urad-za-okrevanje-in-odpornost/zakonodaja;
- Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske
dokumentacije na področju javnih financ (Uradni list RS, št. 60/06, 54/10,
27/16);
- Programa sodelovalnih raziskovalno-razvojnih projektov in drugih projektov, ki
so predmet državnih pomoči Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport 2022 -
2030 (št. 440-4/2022/1 z dne 26. 9. 2022); - Mnenja o skladnosti sheme državnih pomoči »Programa sodelovalnih
raziskovalno-razvojnih projektov in drugih projektov, ki so predmet državnih
pomoči Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport 2022 – 2030« (št.
priglasitve: BE01-2399300-2023), št. 440-23/2023, z dne 17. 2. 2023 (v
nadaljnjem besedilu: shema državne pomoči).
1.
Ime oziroma naziv in sedež organa, ki zagotavlja sredstva
Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije, Masarykova cesta 16, 1000
Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo) nastopa na področju izvajanja
Načrta za okrevanje in odpornost pri Javnem razpisu za sofinanciranje
dolgoročnejših velikih raziskovalno-inovacijskih sodelovalnih programov na
lestvici TRL 3-6 (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) v vlogi
nosilnega organa.
Izvajalec javnega razpisa je Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike
Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ARRS).
Finančna sredstva za izvedbo javnega razpisa zagotavlja Evropska unija (v
nadaljnjem besedilu: EU) iz naslova Sklada za okrevanje in odpornost oziroma se
pravice porabe zagotavljajo iz podračuna, s katerim upravlja organ v sestavi
Ministrstva za finance, Urad Republike Slovenije za okrevanje in odpornost (v
nadaljnjem besedilu: URSOO), in na katerem se zbirajo sredstva Mehanizma za
okrevanje in odpornost za financiranje ukrepov iz Načrta za okrevanje in
odpornost (v nadaljnjem besedilu: NOO).[1]
2.
Namen in cilj javnega razpisa
Javni razpis se izvaja skladno z NOO, ki je podlaga za koriščenje razpoložljivih
sredstev iz Sklada za okrevanje in odpornost. Javni razpis se v NOO umešča na 3.
razvojno področje: »Pametna, trajnostna in vključujoča rast«, v komponento 1:
»RRI – raziskave, razvoj in inovacije«, v okvir investicije B: »Sofinanciranje
raziskovalno inovacijskih projektov v podporo zelenemu prehodu in digitalizaciji
- Sofinanciranje dolgoročnejših velikih raziskovalno-inovacijskih sodelovalnih
programov na lestvici TRL 3-6«.
2.1. Namen
Namen javnega razpisa je spodbujanje raziskovalno razvojno inovacijskih
programov (v nadaljnjem besedilu: RRI program) v konzorcijih javnih
raziskovalnih organizacij in podjetij na področju zelenega prehoda in
digitalizacije za razvoj novih ali izboljšanih izdelkov, procesov ali storitev,
skladno z NOO, z namenom:
- prepoznavanja, razvoja in uvajanja prebojnih tehnologij
in visoko tveganih rešitev v Sloveniji,
- nadgradnje temeljnih raziskovalnih dosežkov in prenosa
teh v visoko konkurenčno gospodarstvo,
- doseganja globoke tehnologije[2] in
s tem višje kakovosti življenja, učinkovitega reševanja družbenih izzivov,
- sodelovanja gospodarstva in raziskovalnih organizacij z
vključevanjem drugih deležnikov družbe (multi-participatorni pristop),
- spodbujanja zasebnih vlaganj v raziskave in razvoj ter
krepitve družbeno in okoljsko odgovornega raziskovalnega in podjetniškega
sektorja ter povečanja produktivnosti in konkurenčnosti gospodarstva na
globalnem trgu.
RRI programi morajo izkazovati koncentracijo znanja in kompetenc, znanstveno in
tehnološko odličnost, tržni potencial v globalnih mrežah in verigah vrednosti,
zavezo in sposobnost vlaganja lastnih sredstev in trajnost RRI programov (tudi
po obdobju (so)financiranja). Podprti programi morajo spodbujati konzorcijske
partnerje k vključevanju v globalne verige vrednosti oziroma znanja in s tem k
internacionalizaciji slovenskega gospodarstva in raziskovalne sfere ter h
krepitvi podpornega okolja za inovacijsko razvojne procese.
2.2. Cilj
Cilj javnega razpisa je (so)financiranje štirih RRI programov konzorcijev
najmanj treh javnih raziskovalnih organizacij in najmanj štirih podjetij, ki
prispevajo k zelenemu prehodu in digitalizaciji.
Dva programa morata izkazovati neposreden prispevek k razvoju nizkoogljične
družbe in gospodarstva ter odpornosti in prilagajanju podnebnim spremembam
(vsebinski sklop 1 - »zeleni prehod«[3]),
dva programa pa morata izkazovati neposreden prispevek in vpliv na
digitalizacijo in digitalno transformacijo (vsebinski sklop 2 – »digitalni
prehod«[4]).[5]
RRI programi morajo izkazovati navezavo na vsaj eno od
prednostnih področij Slovenske strategije pametne specializacije (podrobneje
v točki 21.3).
Po zaključku izvedbe RRI programov se načrtuje ukrep za nadaljevanje razvoja RRI
programov od TRL 6 dalje za obdobje okvirno enega leta. RRI programi bodo
ocenjeni iz vidika doseženih rezultatov v okviru aktivnosti TRL3-6 podprtih v
okviru predmetnega razpisa ter iz vidika potenciala za nadaljnji proces
komercializacije in prenosa v širšo rabo družbe.
RRI programi morajo, poleg podrobno zastavljenih raziskovalno razvojnih
projektov (TRL 3-6), ki bodo predmet (so)financiranja v okviru javnega razpisa,
zajemati tudi akcijski načrt inovacijske faze ter predviden razvoj in vpeljavo
novih produktov, storitev in procesov na trg na višjih ravneh tehnološke
razvitosti. Podprti bodo RRI programi, ki bodo izkazovali konkretizirano
celostno vizijo od faze razvoja vse do faze komercializacije, in bodo predvideli
rezultate v obliki tehnoloških oziroma netehnoloških rešitev s prikazom
predvidenih dolgoročnih učinkov po koncu obdobja (so)financiranja.
3.
Predmet javnega razpisa
Predmet javnega razpisa je skladno z NOO (so)financiranje izvajanja štirih RRI
programov konzorcijev javnih raziskovalnih organizacij (v nadaljnjem besedilu:
JRO) in podjetij, usmerjenih v zeleni prehod in digitalizacijo.
(So)financirana bosta dva RRI programa s področja zelenega prehoda (vsebinski
sklop 1: »zeleni prehod«) in dva RRI programa iz področja digitalizacije
(vsebinski sklop 2: »digitalni prehod«).
Programski cilj vsakega RRI programa mora biti izvajanje raziskovalno-razvojnih
projektov (v nadaljnjem besedilu: RR projekti ali RRp): industrijskih raziskav
(TRL 3-4) in eksperimentalnega razvoja (TRL 5-6), usmerjenih v raziskave in
razvoj novih tehnoloških rešitev ter novih produktov, storitev in procesov.[6]
Aktivnosti RRI programov se morajo izvajati več let, najpozneje do 30. 6. 2026.
Prijavljeni RRI programi so lahko krajši od najdaljšega dovoljenega obdobja
trajanja, vendar ne manj kot 24 mesecev. Aktivnosti RRI programov bodo predmet
končne evalvacije ob zaključku aktivnosti.
RRI programi morajo biti tehnološko nevtralni v smislu vpliva na okolje na ravni
njihove uporabe in slediti načelu »da se ne škoduje bistveno« (angleško Do No
Significant Harm, v nadaljnjem besedilu: DNSH).[7]
RRI programi, izbrani na tem javnem razpisu, bodo (so)financirani iz Sklada za
okrevanje in odpornost kot dovoljena državna pomoč skladno s shemo državne
pomoči.[8] RRI
programi bodo (so)financirani po sistemu učinkovitega sodelovanja.[9] Prejemniki
državne pomoči v okviru javnega razpisa so podjetja, medtem ko se JRO po tem
javnem razpisu ne štejejo kot prejemnice državnih pomoči.
Javni razpis se izvaja skladno z NOO, ki je podlaga za koriščenje razpoložljivih
sredstev iz Sklada za okrevanje in odpornost. Javni razpis se v NOO umešča na 3.
razvojno področje: »Pametna trajnostna in vključujoča rast«, v komponento 1:
»RRI – raziskave, razvoj in inovacije«, v okvir investicije B: »Sofinanciranje
raziskovalno inovacijskih projektov v podporo zelenemu prehodu in digitalizaciji
- Sofinanciranje dolgoročnejših velikih raziskovalno-inovacijskih sodelovalnih
programov na lestvici TRL 3-6« (šifra ukrepa: C3.K8.IB za doseganje mejnikov 112
in 113 ter za doseganje ciljev 115 in 116).
4.
Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni razpis
Na javni razpis se lahko kot konzorcijski partnerji prijavijo JRO[10]in
podjetja,[11] ki
so vpisani v Zbirko podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki
jo vodi ARRS (v nadaljnjem besedilu: Evidenca RO) ter izpolnjujejo pogoje,
predpisane z ZZrID, Splošnim aktom o postopkih (so)financiranja in tem javnim
razpisom.
5.
Pogoji za kandidiranje in dodelitev sredstev (so)financiranja Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu so:
- prijavitelj na javni razpis mora biti upravičeni prijavitelj;
- ustreznost konzorcija upravičenih prijaviteljev skladno s pogoji za
partnerstvo;
- ustreznost vodje RRI programa;
- zaprta finančna konstrukcija prijavljenega RRI programa;
- skladnost finančnega načrta s pravili državnih pomoči;
- RRI programi se morajo izvajati na območju Republike Slovenije.
5.1. Upravičenost prijavitelja
Prijavitelj na javni razpis mora biti upravičeni prijavitelj iz točke 4.
5.2. Pogoji za partnerstvo
Konzorcij
Na javnem razpisu lahko sodeluje konzorcij izvajalcev raziskovalno razvojne
dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: konzorcij), ki so za ureditev medsebojnih
obveznosti in razmerij sklenili konzorcijsko pogodbo (vzorec konzorcijske
pogodbe je v razpisni dokumentaciji) in so sestavljeni iz najmanj naslednjih
konzorcijskih partnerjev:
- treh JRO in
- štirih lastniško nepovezanih podjetij, od tega najmanj dveh malih
in/ali srednje velikih podjetij (v nadaljnjem besedilu: MSP),
ki izvajajo raziskovalno in razvojno dejavnost.
Vsi sodelujoči v konzorciju so konzorcijski partnerji. Prijavitelj konzorcija je
tisti, ki v imenu konzorcija odda prijavo na javni razpis. Ostali sodelujoči v
konzorciju so člani konzorcija. Podjetja so konzorcijski partnerji – podjetja,
JRO so konzorcijski partnerji – JRO.
Konzorcij partnerjev v isti sestavi se lahko prijavi na javni razpis samo z eno
prijavo. Za
isto sestavo konzorcija se šteje sestava, v kateri so zastopani najmanj 4 isti
konzorcijski partnerji.
V primeru, da se konzorcij v isti sestavi iz prejšnjega odstavka na javni razpis
prijavi z več kot eno prijavo, se v postopek izbora uvrsti prva oddana prijava.
Poznejše prijave se ne uvrstijo v postopek izbora in se s spremnim dopisom
vrnejo prijavitelju.
Prijavitelj konzorcija
Prijavitelj konzorcija mora biti JRO.
Prijavitelj konzorcija mora izvesti najmanj 20 % vrednosti RRI programa.
V primeru izbora prijave za (so)financiranje bo prijavitelj konzorcija v imenu
konzorcija z ARRS podpisal pogodbo o izvedbi in (so)financiranju.
Prijavitelj konzorcija lahko v vlogi prijavitelja konzorcija nastopa samo v eni
prijavi. V primeru, da prijavitelj konzorcija odda več prijav, se v postopek
izbora uvrsti prva oddana prijava, ostale prijave se s spremnim dopisom vrnejo
prijavitelju.
JRO
JRO v okviru javnega razpisa so: javni raziskovalni zavodi (v nadaljnjem
besedilu: JRZ), javne univerze in javni samostojni visokošolski zavodi, ki jih
je ustanovila Republika Slovenija.
V smislu upravičenih konzorcijskih partnerjev po tem javnem razpisu se posamezne
članice javnih univerz, vpisane v Evidenco RO, štejejo kot JRO.
JRO se lahko na javni razpis prijavijo enkrat v vlogi prijavitelja konzorcija in
enkrat v vlogi člana konzorcija. V primeru, da se JRO na javni razpis prijavi
več kot dvakrat, upoštevajoč omejitve glede vlog iz prejšnjega stavka, se v
postopek izbora uvrstita prvi oddani prijavi, ostale prijave se s spremnim
dopisom vrne prijavitelju.
Podjetja
Skladno z ZGD-1 se za podjetje v smislu tega javnega razpisa šteje gospodarska
družba, ki na trgu opravlja pridobitno dejavnost kot svojo izključno dejavnost.
Lastniška povezanost in kriterij MSP se presoja skladno s Priporočilom komisije
2003/361/ES.
Podjetja morajo posamično izpolnjevati še pogoj, da so v letih 2019, 2020, 2021
dosegala dodano vrednost na zaposlenega, ki je enaka ali višja od povprečja
panoge dejavnosti v Sloveniji. Pogoj je izpolnjen, če podjetje dosega ali
presega povprečno vrednost kriterija v vsaj enem (1) od treh (3) navedenih let.
Za največ enega konzorcijskega partnerja velja, da ni potrebno izpolnjevanje
pogojev iz prejšnjega odstavka.
Omejitve za konzorcijske partnerje
V konzorciju, ki se prijavi na javni razpis, ne morejo sodelovati konzorcijski
partnerji, ki:
- so za iste stroške pridobili oziroma so v postopku pridobivanja
sofinanciranja iz drugih sredstev lokalnega, nacionalnega ali EU proračuna
(prepoved dvojnega sofinanciranja);
- imajo neporavnane zapadle finančne obveznosti iz naslova obveznih
dajatev in drugih denarnih nedavčnih obveznosti skladno z zakonom, ki ureja
finančno upravo, ki jih pobira davčni organ (v višini 50 eurov ali več na dan
oddaje prijave); šteje se, da konzorcijski partner ne izpolnjuje obveznosti
tudi, če na dan oddaje prijave ni imel predloženih vseh obračunov davčnih
odtegljajev za dohodke iz delovnega razmerja za obdobje zadnjega leta do dne
oddaje prijave;
- prejemajo ali so v postopku pridobivanja državnih pomoči za reševanje
in prestrukturiranje podjetij v težavah po Zakonu o pomoči za reševanje in
prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah in so podjetja v težavah skladno
z 18. točko 2. člena Uredbe GBER;
- so v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku
likvidacije ali prisilnega prenehanja, z njegovimi posli iz drugih razlogov ne
upravlja sodišče, ni opustil poslovne dejavnosti in na dan oddaje prijave ni bil
v stanju insolventnosti, skladno z določbami Zakona o finančnem poslovanju,
postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju in ni v postopku
likvidacije po ZGD-1;
- jim je podana prepoved poslovanja v obsegu, kot izhaja iz 35. člena
ZIntPK;
-
kadar
je (so) dejanski lastnik(i) konzorcijskega partnerja skladno s 24. členom Zakona
o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma vpleten(i) v postopke
pranja denarja in financiranja terorizma.
V konzorciju z vidika prejemnikov državnih pomoči ne smejo sodelovati
konzorcijski partnerji, ki so dejavni v naslednjih sektorjih dejavnosti:
-
v sektorju predelave in trženja kmetijskih proizvodov, pri čemer je
znesek pomoči določen na podlagi cene/količine proizvodov, kupljenih od
primarnih proizvajalcev oz. zadevnega podjetja;
- predelave in trženja kmetijskih proizvodov, pri čemer je pomoč pogojena
z delnim ali celotnim prenosom na primarne proizvajalce;
- za aktivnosti za lažje zaprtje nekonkurenčnih premogovnikov.
Pri dodeljevanju državne pomoči veljajo tudi naslednji omejitveni dejavniki:
- do državne pomoči ni upravičen končni prejemnik, ki nima poravnanih
vseh obveznosti zaradi sklepa Evropske komisije o razglasitvi pomoči za
nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom;
- ukrep državne pomoči ni pogojen z obveznostjo končnega prejemnika, da
ima svoj sedež v RS ali da ima v RS večino poslovnih enot;
- državna pomoč ni namenjena dejavnostim, povezanim z izvozom v tretje
države ali države članice;
- ukrep državne pomoči ni pogojen z obveznostjo, da končni prejemnik
uporabi doma proizvedeno blago ali storitve;
- ukrep državne pomoči upravičencem ne omejuje možnost izkoriščanja
rezultatov raziskav, razvoja in inovacij v drugih državah članicah.
5.3. Pogoj za vodjo RRI programa
Konzorcij določi osebo, zaposleno pri prijavitelju konzorcija, ki deluje kot
vodja RRI programa. Vodja RRI programa mora na dan zaključka javnega razpisa
izpolnjevati pogoje za vodjo aplikativnega projekta, kot je to določeno v ZZrID,
Kriterijih za ugotavljanje izpolnjevanja izkazovanja mednarodno primerljivih
raziskovalnih rezultatov in obdobje zajema mednarodno primerljivih raziskovalnih
rezultatov za vodjo raziskovalnega projekta in programa[12] (št.
007-5/2022-3 z dne 16. 5. 2022 in št. 007-1/2023-1 z dne 2. 2. 2023) in
Metodologiji ocenjevanja prijav v postopkih za (so)financiranje
znanstvenoraziskovalne dejavnosti[13] (št.
6319-5/2022-5 z dne 9. 1. 2023 in št. 6319-5/2022-6 z dne 17. 1. 2023 – popr.).
5.4. Pogoj zaprta finančna konstrukcija RRI programa
Iz prijave mora biti razvidno, da ima konzorcij v celoti zagotovljena sredstva
za zaprtje finančne konstrukcije, kar pomeni, da so zagotovljena vsa sredstva za
izvedbo RRI programa, upoštevaje pričakovana sredstva v okviru javnega razpisa.
5.5. Pogoj skladnost finančnega načrta s pravili državnih pomoči
Finančni načrt in višina (so)financiranja morata biti skladna s pravili državnih
pomoči, kot jih opredeljuje točka 10 javnega razpisa.
Prijavljeni RRI program mora skladno s pravili državnih pomoči izpolnjevati še
naslednje pogoje:
- skladen je s predmetom, namenom in ciljem javnega razpisa;
- se ne sme začeti z izvajanjem pred oddajo prijave na javni razpis;
- ni in ne bo do prejetja sklepa o izboru prijave za (so)financiranje
predmet prijave na katerega izmed javnih razpisov za enak namen;
- izkazovati mora spodbujevalni učinek in nujnost pomoči skladno s 6.
členom Uredbe GBER.
5.6. Pogoj območja izvajanja RRI programa
RRI programi se morajo izvajati na območju Republike Slovenije.
Prijavitelj in vsi konzorcijski partnerji morajo imeti v prijavi na javni razpis
nedvoumno opredeljen kraj izvajanja aktivnosti RRI programa, pri čemer morajo
imeti na dan oddaje prijave v tem kraju registriran sedež oziroma poslovni
naslov, podružnico ali poslovno enoto.
6.
Elementi za ugotavljanje skladnosti z namenom in ciljem javnega razpisa ter
za ocenjevanje prijav
V postopek izbora se uvrstijo samo pravočasne in popolne prijave, ki
izpolnjujejo pogoje iz točke 5 tega javnega razpisa.
6.1. Elementi
za ugotavljanje skladnosti z namenom in ciljem
Prijavljeni RRI program mora izpolnjevati naslednje elemente skladnosti z
namenom in ciljem javnega razpisa:
- biti tematsko ustrezen in se uvrščati v enega od dveh vsebinskih sklopov
javnega razpisa: a) zelenega prehoda ali b) digitalnega prehoda ter biti
skladen s cilji NOO;
- uvrščati se mora v vsaj eno prednostno področje S5;
- biti skladen z načelom DNSH;
- biti realno izvedljiv v obdobju (so)financiranja, izkazati ustreznost in
sposobnost upravičencev ter pripravljenost za izvedbo, vključno z zaprto
finančno konstrukcijo.
Skladnost z namenom in ciljem javnega razpisa se ugotavlja z meriloma DA/NE (da
– skladno, ne – neskladno).
6.2. Elementi
za ocenjevanje prijav
Prijavljeni RRI program, za katerega bo ugotovljeno, da je skladen z namenom in
ciljem iz točke 6.1.,
bo ocenjevan na podlagi kriterijev in kazalnikov iz točk 6.2.1., 6.2.2. ter
6.2.3. in meril iz točke 6.3.
6.2.1. »Znanstvena odličnost« (ang. »Excellence«)
Ocenjena bo utemeljitev na mednarodno primerljivem znanju in
kompetencah v celotnem procesu razvoja znanja.
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju znanstvena odličnost so:
- jasnost koncepta, vključno z interdisciplinarnim vidikom, in ustreznost
ciljev;
- primernost predlagane metodologije raziskave za doseganje ciljev;
- ambicioznost, inovacijski potencial in izjemnost RRI programa (na primer
preseganje obstoječih znanj, novi koncepti in pristopi).
6.2.2. »Družbeni in gospodarski vpliv« (ang. »Impact«)
Ocenjeno bo omogočanje povezovanja znanja, kompetenc in
tehnologije v okviru vsebinskih sklopov; spodbujanje inovativnosti in
celovitosti načrtovanih proizvodov, storitev in procesov; kakovost oziroma
izvedljivost, izkazovanje dolgoročnega razvojnega in/ali tržnega potenciala
novih produktov, storitev in celovitih rešitev.
Ocenjen bo akcijski načrt, ki bo zagotavljal trajnost ukrepov po zaključku
programskega obdobja, predvideni učinki glede na cilje javnega razpisa,
povečanje inovacijske sposobnosti in vključevanje novih znanj, krepitev
konkurenčnosti in rasti podjetij z razvojem inovacij, ki izpolnjujejo potrebe
evropskega in globalnega trga, drugi pomembni okoljski in družbeni vplivi.
Kriterij vključuje tudi oceno učinkovitosti predlaganih ukrepov za izkoriščanje
in razširjanje rezultatov programa (vključno z upravljanjem pravic intelektualne
lastnine, informiranje in komuniciranje o RRI programu in upravljanje
raziskovalnih podatkov). Ocenjeni bodo predvideni rezultati RRP (TRL 3-6) ter
akcijski načrt procesa razvoja rezultatov do storitev, produktov, procesov na
trg (TRL 7-9).
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju Družbeni in gospodarski vpliv so:
- krepitev konkurenčnosti in rasti podjetij z razvijanjem inovacij, ki sledijo
potrebam evropskih in svetovnih trgov;
- vsi drugi okoljski in družbeno pomembni vplivi, vključno z vplivi na
kulturni razvoj (ki niso vključeni v preostale kazalnike);
- učinkovitost predlaganih ukrepov za izkoriščanje in razširjanje rezultatov
RRI programa (vključno z upravljanjem pravic intelektualne lastnine), javno
predstavljanje (popularizacija) RRI programa in obvladovanje raziskovalnih
podatkov;
- pričakovani učinki RRI programa;
- krepitev inovativnosti in vključevanje novih znanj.
6.2.3. »Kakovost in učinkovitost izvedbe« (ang. »Quality and efficiency
of the implementation«)
Ocenjeno bo izkazovanje realne izvedljivosti v predvidenem
obdobju (so)financiranja in ustreznost, sposobnost ter pripravljenosti
konzorcija za izvedbo, vključno z zaprto finančno konstrukcijo, in kakovost
predloga, ki bo zagotavljal stroškovno/ekonomsko učinkovitost ter racionalnost,
in usposobljenost končnega prejemnika za izvedbo programa (npr. strokovnost in
reference predlaganih kadrov).
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju Kakovost in učinkovitost izvedbe so:
- primernost in učinkovitost delovnega načrta, vključno z ustreznostjo
dodeljevanja nalog in razporeditvijo sredstev;
- ustreznost partnerjev RRI programa in projektne skupine RRI programa;
- ustreznost upravljanja ob upoštevanju tveganj oziroma preseganju obstoječih
znanj.
6.3. Merila
Merila za ocenjevanje kriterijev so točke v razponu od 0 do 5.
Najvišja možna ocena pri vsakem kriteriju je 5 točk, pri vseh treh kriterijih
skupno 15 točk.
Ocena po kriterijih se poda po merilih in opisno, ob upoštevanju kazalnikov.
7.
Postopek izbora
Ocenjevalni postopek bo temeljil na elementih za ugotavljanje skladnosti z
namenom in ciljem javnega razpisa iz točke 6.1. in elementih za ocenjevanje v
točki 6.2., ki so podrobneje navedeni v prilogi Informacija 3 - Ocenjevalni
obrazec za ugotavljanje upravičenost in ocenjevanje prijav.
Postopek izbora prijav se vodi skladno s Splošnim aktom o postopkih
(so)financiranja, razen če je v javnem razpisu določeno drugače.
V postopek ocenjevanja bodo sprejete prijave, ki bodo po postopku dopolnjevanja,
skladno s Splošnim aktom o postopkih (so)financiranja, izpolnjevale vse pogoje
iz točke 5 javnega razpisa.
Za postopek ocenjevanja Znanstveni svet ARRS (v nadaljnjem besedilu: ZSA) določi
zunanji ekspertni panel (v nadaljnjem besedilu: ZEP), ki v celoti izvede
postopek ocenjevanja prijave.
ZEP sestavljajo tuji strokovnjaki. Sestavljen je iz dveh desetčlanskih panelov,
po en panel za vsakega od vsebinskih sklopov.
Člani vsakega panela za posamezni vsebinski sklop se seznanijo z vsebino vsake
prijave iz posameznega vsebinskega sklopa. Vsak panel bo za vsako od prijav
določil dva (2) poročevalca.
Na podlagi predstavitve poročevalcev in izvedene razprave vsak panel sprejme
skupno oceno posamezne prijave.
Panela bosta najprej ocenila izpolnjevanje elementov skladnosti z namenom in
ciljem javnega razpisa iz točke 6.1. javnega razpisa. Le prijave, ki bodo
skladne z namenom in ciljem javnega razpisa, bodo ocenjene skladno s tremi
kriteriji iz točke 6.2. javnega razpisa in kot je to določeno v prilogi
Informacija 3 - Ocenjevalni obrazec za ugotavljanje upravičenost in ocenjevanje
prijav.
Če posamezni prijavljeni RRI program ne doseže mejnega praga, ki za posamezen
kriterij predstavlja 3 točke, ali skupnega mejnega praga vsote vseh treh ocen,
to je 10 točk, se ne more uvrstiti v izbor za (so)financiranje.
Če je na posameznem vsebinskem sklopu več prijav ocenjenih z enakim številom
točk, se izmed teh višje uvrsti tista, ki bo imela več točk pri kriteriju
»družbeni in gospodarski vpliv«.
Če so tudi po tem kriteriju prijave enako ocenjene, se kot odločujoč kriterij
vzame število točk pri naslednjih kriterijih - upoštevaje vrstni red: 1.)
»znanstvena odličnost«, 2.) »kakovost in učinkovitost izvedbe«.
Če so tudi po kriterijih iz prejšnjega odstavka prijave enako ocenjene, se kot
odločujoč kriterij uporabi višino zahtevanih sredstev, pri čemer imajo prednost
prijave z višjo vrednostjo zahtevanih sredstev.
Če so tudi po upoštevanju prejšnjih treh odstavkov prijave enako ocenjene, se
višje uvrsti tista prijava, ki je bila prva popolno oddana glede na čas oddaje.
ZEP za vsakega od vsebinskih sklopov pripravi predlog prednostnega seznama
prijav, na katerem so prijave razvrščene po padajočem vrstnem redu glede na
doseženo skupno oceno in ob upoštevanju določil prejšnjih štirih odstavkov.
Predlog prednostnega seznama prijav se posreduje v obravnavo ZSA. ZSA sprejme
predlog sklepa o izboru prijav, s katerim predlaga za (so)financiranje po dve
prijavi iz vsakega od dveh vsebinskih sklopov, določenih v točki 3 javnega
razpisa, in sicer prijavi, ki sta znotraj posameznega vsebinskega sklopa dosegli
najvišje število točk in ob upoštevanju prejšnjih štirih odstavkov.
Na podlagi predloga sklepa ZSA direktor ARRS sprejme sklep o izboru prijav, s
katerim odloči, ali se prijava izbere ali ne izbere za (so)financiranje.
Prijavitelji, katerih prijave bodo izbrane za (so)financiranje, bodo na podlagi
sklepa o izboru prijav pozvani k podpisu pogodbe o izvedbi in (so)financiranju.
8.
Pravno sredstvo
Prijavitelj lahko zoper sklep direktorja ARRS o izboru prijav, skladno s
Splošnim aktom o postopkih (so)financiranja, vloži ugovor v 15 dneh od prejema
sklepa. O ugovoru s sklepom odloči Upravni odbor ARRS.
Vloženi ugovori ne zadržijo podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.
9.
Okvirna višina sredstev javnega razpisa
Okvirni obseg sredstev za realizacijo javnega razpisa je 15.000.000,00 EUR.
Sredstva bodo zagotovljena s PP 221165 - C3.K8.IB-Sofinanciranje raziskovalno
inovacijskih projektov v podporo zelenemu prehodu in digitalizaciji-NOO-MIZŠ.
Javni razpis bo realiziran skladno s proračunskimi možnostmi.
Javni razpis predvideva izvedbo večletnih RRI programov v trajanju aktivnosti
največ do 30. 6. 2026. Minimalna višina (so)financiranja posameznega programa je
3 mio EUR, maksimalna višina pa 3,75 mio EUR.
Predvidena dinamika (so)financiranja po letih je:
|
Vrednost |
2024 |
5.000.000,00 EUR |
2025 |
5.000.000,00 EUR |
2026 |
5.000.000,00 EUR |
Skupaj |
15.000.000,00 EUR |
Dinamika (so)financiranja RRI programa bo določena s pogodbo o sofinanciranju
ukrepa med ministrstvom in ARRS in pogodbo o izvedbi in (so)financiranju med
ARRS in izbranimi končnimi prejemniki, v odvisnosti od načrta izvajanja programa
in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
ARRS si pridržuje pravico, da do podpisa pogodbe o izvedbi in (so)financiranju
glede na razpoložljivost pravic porabe in sredstev, izbranim prijaviteljem
predlaga prilagoditev dinamike (so)financiranja. Če se izbrani prijavitelj ne
strinja s predlogom ARRS, se šteje, da umika prijavo, in prijava ne bo
(so)financirana. V tem primeru ARRS iz prednostnega seznama prijav izbere za
(so)financiranje naslednjo prijavo s seznama.
10.
Shema državne pomoči, stopnja intenzivnosti in najvišja dovoljena višina
(so)financiranja skladno s shemo državnih pomoči
Programi bodo (so)financirani po sistemu učinkovitega sodelovanja, opredeljenega
v Okviru za DP za RRI, poglavje 2.2.2, točk 28 – 31.
Prejemniki državnih pomoči iz naslova izvajanja RRI programa po javnem razpisu
so v primeru izbora za (so)financiranje konzorcijski partnerji – podjetja,
medtem ko konzorcijski partnerji – JRO niso prejemniki državnih pomoči.
Aktivnosti konzorcijskih partnerjev – JRO v okviru RRI programa morajo
predstavljati negospodarsko dejavnost JRO. V okviru RRI programa ne sme priti do
javnega financiranja gospodarskih dejavnosti konzorcijskih partnerjev – JRO.
Pri izvajanju RRI programov bosta v okviru posameznih raziskovalno razvojnih
projektov (so)financirani dve raziskovalni stopnji raziskav in sicer
industrijske raziskave od TRL 3-4 in eksperimentalni razvoj od TRL 5-6, in
sicer po naslednjih intenzivnostih pomoči:
- Do največje intenzivnosti v raziskovalni stopnji TRL 3-6 100% so
upravičene JRO, ki se z vidika določanja stopnje (so)financiranja za potrebe
državnih pomoči ne obravnavajo kot prejemnice državne pomoči.
- Do največje intenzivnost v posamezni raziskovalni stopnji se na osnovno
višino (so)financiranja glede na velikost podjetij doda bonus do višine 15
odstotnih točk, če je izpolnjen vsaj eden od naslednjih pogojev:
- projekt vključuje učinkovito sodelovanje med vsaj dvema medsebojno
neodvisnima podjetjema in so izpolnjeni naslednji pogoji:
- nobeno posamezno podjetje ne sme nositi več kot 70 % upravičenih
stroškov sodelovalnega programa,
- projekt mora vključevati sodelovanje z vsaj enim MSP.
- projekt vključuje učinkovito sodelovanje med podjetjem in JRO, zlasti v
smislu usklajevanja nacionalnih politik RRI in so izpolnjeni naslednji
pogoji:
- nosi JRO vsaj 10 % upravičenih stroškov,
- JRO ima pravico objaviti rezultate raziskovalnih projektov, če izhajajo
iz raziskave, ki jo izvaja ta organizacija.
Za namene točk a) in b) se šteje samo sodelovanje med partnerji v konzorciju, ne
pa tudi pogodbe s podizvajalci. Glede na velikost podjetij, ki je določena
skladno s Priporočili Komisije o opredelitvi mikro, malih in srednje velikih
podjetij,[14] so
podjetja upravičena do intenzivnostih pomoči po naslednji stopnjah:
|
Mikro ali malo podjetje |
Srednje podjetje |
Veliko podjetje |
Industrijske raziskave |
Osnovna višina sofinanciranja |
70 % |
60 % |
50 % |
Največje možno sofinanciranje ob izpolnjevanju pogoja (i) ali (ii) |
80 % |
75 % |
65 % |
Eksperimentalni razvoj |
Osnovna višina sofinanciranja |
45 % |
35 % |
25 % |
Največje možno sofinanciranje ob izpolnjevanju pogoja (i) ali (ii) |
60 % |
50 % |
40 % |
Državna pomoč po shemi državne pomoči ima spodbujevalni učinek samo v primeru,
če je prijavitelj konzorcija v imenu konzorcija predložil prijavo za
(so)financiranje pred začetkom izvajanja RRI programa.
Podjetje mora upoštevati pravilo kumulacije državnih pomoči. Skupna višina
državne pomoči za RRI program v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme
presegati največje intenzivnosti pomoči ali zneska državne pomoči, kot določa
shema državnih pomoči.
Pomoč se ne sme združevati s pomočjo, dodeljeno po pravilu de minimis,
glede na enake upravičene stroške, če bi bile s tem presežene dovoljene meje
intenzivnosti državnih pomoči.
11.
Začetek in obdobje (so)financiranja
Obdobje upravičenosti stroškov končnih prejemnikov (nastanek stroškov: datum
opravljene storitve oziroma dobavljenega blaga) je od dne izdaje sklepa o izboru
prijave do dne 30. 6. 2026.
Obdobje upravičenosti izdatkov končnih prejemnikov (datum plačila računov
oziroma verodostojnih knjigovodskih listin) je od dne izdaje sklepa o izboru
prijave do dne 31. 8. 2026.
12.
Upravičeni in neupravičeni stroški
12.1 Upravičeni stroški
Upravičeni stroški, ki bodo priznani v okviru posameznega RRI programa, so
stroški za izvajanje industrijskih raziskav in eksperimentalnega razvoja, ki se
izvajajo v obliki prijavljenega RRI programa.
Upravičeni bodo le v nadaljevanju navedeni stroški, če bodo neposredno povezani
z izvedbo RRI programa in bodo nastali od dneva izdaje sklepa o izboru prijave
RRI programa dalje. Ti stroški so:
|
Vrste stroškov |
Opis vsebine stroška |
Način uveljavljanja stroška |
1 |
Standardna lestvica stroška na enoto dela |
Stroški dela raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev |
Standardna lestvica stroška na enoto – nacionalna metodologija |
2 |
Stroški storitev zunanjih izvajalcev |
Stroški svetovanja in drugih storitev, povezanih z izvajanjem RRI
programa, vključno z raziskavami in tehničnim znanjem, ki so kupljeni od
zunanjih virov |
Povračilo dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroškov |
3 |
Pavšalno (so)financiranje posrednih stroškov |
Ostali stroški delovanja (npr. stroški materiala, goriva, vode,
telefona, mobilnih telefonov itd.), ki so nastali neposredno kot
posledica izvajanja RRI programa |
Pavšalno (so)financiranje – 25 % standardne lestvice stroška na enoto za
stroške dela |
Upravičene so navedene vrste stroškov vseh konzorcijskih partnerjev.
ARRS in izbrani prijavitelj bosta s pogodbo o izvedbi in (so)financiranju
podrobneje dogovorila obseg in dinamiko (so)financiranja RRI programa na osnovi
načrtovanih aktivnosti, podanih v prijavi na javni razpis.
Končni prejemnik je seznanjen in se strinja, da izbor prijave za
(so)financiranje še ne pomeni tudi odobritve (so)financiranja posameznih
upravičenih stroškov, ki jih je navedel v svoji prijavi. Upravičenost
(so)financiranja bo ARRS preverjala v okviru presoje zahtevkov za izplačilo, na
način in z dinamiko, opredeljeno v javnem razpisu in sklenjeni pogodbi o izvedbi
in (so)financiranju.
12.2. Neupravičeni stroški
Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek.
Medsebojno opravljanje storitev ali podizvajalstvo med konzorcijskimi partnerji
nista dovoljena. Takšni stroški se štejejo za neupravičene.
13.
Način (so)financiranja upravičenih stroškov
Če je prijava izbrana za (so)financiranje, so kot končni prejemniki sredstev za
izvajanje RRI programa vsi partnerji v konzorciju. Konzorcijski partnerji so
solidarno odgovorni za obveznosti, ki nastanejo iz naslova RRI programa.
Konzorcijski partnerji morajo prijavi priložiti sklenjeno konzorcijsko pogodbo,
s katero so člani konzorcija pooblastili prijavitelja konzorcija za podpis
pogodbe o izvedbi in (so)financiranju in tudi za prejem sredstev/izplačil
upravičenih stroškov od ARRS (ki jih je prijavitelj dolžan prenakazati dalje
konzorcijskim partnerjem) in v kateri so med drugim opredeljene pravice in
obveznosti posameznih konzorcijskih partnerjev.
Za uveljavljanje upravičenih stroškov se uporabljajo poenostavljene in klasične
oblike obračunavanja upravičenih stroškov.
Med poenostavljene oblike sodijo standardna lestvica stroška na enoto in
pavšalno (so)financiranje. Med klasične oblike obračunavanja sodi dejansko
dokazovanje upravičenih stroškov.
Za opravljene aktivnosti bo končni prejemnik posredoval ARRS vlogo za izplačilo.
Vlogi za izplačilo bodo morale biti priložene kopije računov oziroma druge
ustrezne knjigovodske listine s specifikacijo stroškov in poročilom o izvedenih
delih ter druga dokazila, iz katerih je razvidno, da so aktivnosti opravljene
ter namen/cilji in stroški RRI programa doseženi skladno z načrtom oziroma je
razviden napredek pri doseganju ciljev RRI programa iz načrta. Način
uveljavljanja upravičenih stroškov in dokazila za dokazovanje upravičenih
stroškov so navedena v dokumentu Pojasnila prijaviteljem ter v Priročniku o
načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in odpornost.
13.1. Standardna lestvica stroška na enoto
Za stroške plač in povračil v zvezi z delom za osebje, ki dela na RRI programu,
se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporablja Standardna lestvica stroška
na enoto.
Standardna lestvica stroška na enoto za stroške plač in povračil v zvezi z delom
za osebje, ki dela na RRI programu, predstavlja strošek dela na ravni ure.
Strošek dela je določen na podlagi Uredbe
o financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna Republike
Slovenije, in veljavnih cen ekvivalenta polne zaposlitve za leto 2023, ki ga
je izračunala ARRS.
Metodologija izračuna standardne lestvice stroška na enoto za stroške dela za
osebje na RRI programu je predstavljena v prilogi Metodologija poenostavljenih
stroškov za določitev višine poenostavljenih stroškov v okviru izvajanja RRI
programa (v nadaljnjem besedilu: metodologija poenostavljenih stroškov) in
dokumentu Pojasnila prijaviteljem.
Skladno z metodologijo poenostavljenih stroškov za stroške dela za osebje, ki
dela na RRI programu, je vrednost enote za :
Enota |
Standardna lestvica stroška na enoto v EUR |
Strošek dela raziskovalcev na uro opravljenega dela na RRI programu |
27,90 EUR |
Strošek dela strokovnih in tehničnih sodelavcev na uro opravljenega dela
na RRI programu |
18,60 EUR |
Dokazila za uveljavljanje standardne lestvice stroška na enoto za stroške dela:
Aktivnost |
Dokazila |
a) RRI program, ki ga izvajajo zaposleni raziskovalci |
Pogodba in drugi pravni akt (kadar to ni opredeljeno v pogodbi o
zaposlitvi), s katerim je zaposleni razporejen na delo na RRI program z
jasno opredelitvijo delovnega mesta: »raziskovalec« |
Časovnice |
b) RRI program, ki ga izvajajo zaposleni strokovni in tehnični sodelavci |
Pogodba in drugi pravni akt (kadar to ni opredeljeno v pogodbi o
zaposlitvi), s katerim je zaposleni razporejen na delo na RRI program |
Časovnice |
Standardno lestvico stroška na enoto za stroške dela se uveljavlja za zaposlene,
ki izvajajo RRI programe.
Iz letne vrednosti standardne lestvice stroška na enoto za stroške dela
strokovnih in tehničnih sodelavcev, je izračunana vrednost dela na uro, pri
čemer je upoštevanih 1.700 ur/leto. Vrednosti so zaokrožene na desetice navzdol.
13.2. Stroški storitev zunanjih izvajalcev
Stroški storitev zunanjih izvajalcev lahko predstavljajo največ 20 % vseh
upravičenih stroškov.
13.3. Pavšalno (so)financiranje za posredne stroške, vezane na RRI
program
Posredni stroški, ki so nastali kot posledica izvajanja RRI programa pri končnem
prejemniku, se uveljavljajo v obliki pavšalnega (so)financiranja s pavšalno
stopnjo v višini do 25 % upravičenih stroškov glede na standardno lestvico
stroška na enoto dela za osebje, ki dela na RRI programu.
13.4. Dejansko dokazovanje upravičenih stroškov
Za stroške storitev zunanjih izvajalcev, uporabljenih
izključno za RRI program, se za uveljavljanje upravičenih stroškov uporablja
dokazila dejansko nastalih in plačanih upravičenih stroškov, ki so nastali in
bili plačani v obdobju upravičenosti.
Zunanji izvajalec ne sme biti 25 % ali več lastniško povezan s končnim
prejemnikom. Ravno tako partner v konzorciju ne more nastopati kot zunanji
izvajalec drugim partnerjem istega konzorcija.
Prav tako niso dopustna sorodstvena razmerja med lastniki in zakonitimi
zastopniki konzorcijskih partnerjev ter lastniki in zakonitimi zastopniki
izvajalcev, kot so opredeljena v Splošnem aktu o strokovnih telesih ARRS[15] (Uradni
list RS, št. 166/22).
14.
Način izplačevanja
ARRS na podlagi vloge za izplačilo z obveznimi prilogam in podpisane pogodbe
o izvedbi in (so)financiranju upravičene stroške predvidoma dvakrat
letno izplačuje neposredno prijavitelju.
Prijavitelj je upravičen do izplačila upravičenih stroškov, če je do ARRS
izpolnil vse obveznosti iz pogodbe o izvedbi in (so)financiranju.
Nadzor nad izvajanjem RRI programa v sklopu konzorcija izvaja prijavitelj
konzorcija in o napredku z vsebinskimi poročili ob vlogah za izplačilo dvakrat
letno pisno poroča ARRS.
15.
Vsebina, način in rok za oddajo
Prijava mora biti oddana na elektronski način in pravočasno.
Prijava je popolna, če izpolnjuje zahteve, določene v točki 24.
Rok za oddajo prijav na javni razpis je 15. 5. 2023 do 14:00 ure.
Prijavo je treba izpolniti in oddati elektronsko na spletnem portalu ARRS
Digital Forms. Registracijo za dostop do portala in uporabniški račun je treba
opraviti skladno z navodili, podanimi na spletnem portalu ARRS.
Spletna aplikacija javnega razpisa za izpolnitev in oddajo prijav bo predvidoma
odprta prvi delovni dan po objavi javnega razpisa.
Prijava mora biti izpolnjena v slovenskem jeziku, posamični obrazci tudi v
angleškem jeziku, in skladno z določili javnega razpisa, razpisne dokumentacije
ter navodili na obrazcih in spletni aplikaciji. Stroški priprave prijave in
oddaje prijave na predmetni javni razpis niso upravičen strošek in bremenijo
prijavitelja oz. konzorcij.
Prijavo na javni razpis mora oddati prijavitelj konzorcija. Ta jo odda v imenu
vseh konzorcijskih partnerjev. Prijavo lahko podpiše le zakoniti zastopnik
prijavitelja oziroma pooblaščena oseba prijavitelja s kvalificiranim digitalnim
potrdilom.
Prijava se šteje za pravočasno, če je do roka za oddajo prijav na spletnem
portalu ARRS Digital Forms izpolnjena in podpisana s kvalificiranim digitalnim
potrdilom zakonitega zastopnika prijavitelja oziroma pooblaščene osebe
prijavitelja.
Nepravočasno oddane prijave ne bodo obravnavane in bodo s spremnim dopisom
vrnjene prijavitelju.
16.
Odpiranje in dopolnjevanje prijav
Uradna oseba ARRS bo odprla prijave na sedežu ARRS skladno s Splošnim aktom o
postopkih (so)financiranja. Pri elektronskih prijavah odpiranje pomeni
evidentiranje prispelih prijav v okviru elektronskega prijavnega sistema.
Prijave, ki niso formalno popolne, bo ARRS obravnaval skladno z 22. členom
Splošnega akta o postopkih (so)financiranja.
Kot nepopolne prijave se bodo štele prijave, ki ne bodo izpolnjevale zahtev
razpisne dokumentacije, vezane na 1. – 4. in 6. točko iz točke 5 javnega
razpisa. Take prijave se bodo štele za nepopolne in jih ne bo dopustno
dopolnjevati in bodo zavržene s sklepom direktorja ARRS ali osebe, ki jo
direktor pooblasti.
Prijava, ki ne bo izpolnjevala zahtev razpisne dokumentacije, vezane na
izpolnjevanje pogojev iz 5. točke točke 5 javnega razpisa, se bo štela za
formalno nepopolno in jo bo moral prijavitelj dopolniti skladno s Splošnim aktom
o postopkih (so)financiranja. Popravki iz naslova usklajevanja s pravili
državnih pomoči ne smejo vplivati na osnovno vrednost celotnega RRI programa.
Pri usklajevanju s pravili državnih pomoči, ki se odraža tudi v spremembi zneska
(so)financiranja, pa se lahko višina (so)financiranja RRI programa zgolj zniža,
v nobenem primeru pa se ne sme povišati. Na podlagi navedenega tako ni dovoljeno
dopolnjevati tistega dela prijave, ki se veže na vsebino predmeta prijave ali
tistih elementov prijave, ki vplivajo ali bi lahko vplivali na drugačno
razvrstitev njegove prijave glede na preostale prijave, ki jih je ARRS prejela v
postopku javnega razpisa.
17.
Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o rezultatih javnega razpisa obveščeni predvidoma v osmih (8)
delovnih dneh od sklepa o izboru prijav.
Seznam izbranih ali neizbranih prijav bo objavljen na spletni strani ARRS
najpozneje v osmih (8) delovnih dneh od dneva odposlanih sklepov o izboru
prijav.
Rezultati javnega razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na
spletni strani ARRS.
18.
Kraj in naslov, kjer lahko zainteresirani dvignejo dokumentacijo javnega
razpisa
Dokumentacija javnega razpisa je dosegljiva na spletni strani ARRS v rubriki
Razpisi in pozivi.
19.
Vključevanje načel enakosti spolov, enakih možnosti, nediskriminacije in
dostopnosti za invalide
Končni prejemnik bo moral zagotoviti spodbujanje enakih možnosti moških in žensk
ter preprečiti vsakršno diskriminacijo med osebami, ki so oziroma bodo vključene
v izvajanje aktivnosti v okviru predmetnega javnega razpisa, skladno z
zakonodajo, ki pokriva področje zagotavljanja enakih možnosti.
20.
Informiranje in komuniciranje
Končni prejemniki morajo skladno s 34. členom Uredbe (EU) 2021/241/EU
zagotavljati skladne, učinkovite in sorazmerne informacije različnim ciljnim
skupinam, tudi medijem in javnosti, tako da navedejo izvor in zagotovijo
prepoznavnost sredstev Unije, tudi tako, da po potrebi na vidnem mestu prikažejo
emblem Unije in ustrezno izjavo o financiranju z napisom »Financira Evropska
unija - NextGeneration EU«.
Končni prejemniki morajo ob odobritvi in zaključku programa zagotoviti najmanj
objavo na svoji spletni strani in družbenih omrežjih ter zagotoviti informacijo
za medije.
Končni prejemniki morajo upoštevati Navodila za informiranje, obveščanje in
komuniciranje iz Priročnika o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje in
odpornost.
Natančnejše pravice in obveznosti iz naslova komuniciranja v zvezi s posameznim
RRI programom se bodo podrobneje določile v pogodbi o izvedbi in
(so)financiranju.
21.
Zahteve
21.1. Zahteve glede spremljanja in vrednotenja doseganja ciljev in
kazalnikov RRI programa
Končni prejemnik bo za namen spremljanja in vrednotenja RRI programa dolžan
spremljati izvajanje RRI programa in ARRS zagotavljati podatke o doseganju
ciljev in kazalnikov RRI programa.
Končni prejemnik mora v prijavi realno prikazati načrtovani projektni cilj RRI
programa. Preveč optimistična pričakovanja lahko privedejo do nedoseganja
zastavljenega programskega cilja in so lahko podlaga za zahtevo za vračilo
prejetih sredstev. Podatki iz prijave (prejete dokumentacije) bodo osnova za
spremljanje pričakovanega programskega cilja in bodo kot takšni tudi vključeni v
pogodbo o izvedbi in (so)financiranju.
V primeru, da končni prejemnik ob zaključku RRI programa ne bo dokazal
uresničitve načrtovanega programskega cilja v celoti, bo ARRS zahtevala vračilo
že izplačanih sredstev oz. sorazmernega dela sredstev za nerealizirane
aktivnosti in nedoseženi projektni cilj, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi
od dneva nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva
vračila sredstev v Sklad NOO oz. v proračun Republike Slovenije.
V primeru, da ARRS ali drug nadzorni organ ugotovi:
- vsebinsko, časovno ali finančno nerealizacijo RRI programa oziroma da
je prišlo do prekinitve izvajanja RRI programa na strani končnega prejemnika,
- da končni prejemnik drugače krši določila pogodbe o izvedbi in
(so)financiranju ali ne odpravi kršitve oziroma nepravilnosti v določenem roku
ali
- da so bila sredstva po pogodbi o izvedbi in (so)financiranju
neupravičeno izplačana,
ARRS od končnega prejemnika zahteva vračilo neupravičeno prejetih sredstev ali
pa odstopi od pogodbe o izvedbi in (so)financiranju in zahteva od končnega
prejemnika vračilo vseh prejetih sredstev, v vsakem primeru skupaj z zakonskimi
zamudnimi obrestmi od dneva nakazila na transakcijski račun končnega prejemnika
do dneva vračila v Sklad NOO oz. v proračun Republike Slovenije.
Prijavitelj bo skladno z vsakokrat veljavnimi smernicami, priročniki in ostalimi
akti URSOO, ministrstva in ARRS o poteku aktivnosti prijavljenega RRI programa
in rezultatih porabljenih sredstev v fazi izvajanja RRI programa poročal ARRS,
redno, predvidoma dvakrat letno v okviru vlog za izplačilo ter po izplačilu
zadnje vloge za izplačilo pripravil in ARRS predložil končno poročilo.
Vse obveznosti in posledice neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti bodo določene
v Pogodbi o izvedbi in (so)financiranju.
21.2. Zahteve glede ciljev zelenega in digitalnega prehoda
RRI program mora prispevati k ciljem NOO ter ciljem digitalnega ali zelenega
prehoda.
21.2.1. Zeleni prehod - Koda 022[16]
RRI programi morajo preko raziskovalno razvojnih procesov neposredno prispevati
k nizkoogljični družbi, gospodarstvu, krepitvi odpornost in prilagajanju
podnebnim spremembam.
RRI programi morajo neposredno prispevati k okoljskim ciljem iz točk a) in/ali
b) člena 9 Uredbe 2020/852:
- blažitev podnebnih sprememb (točka a),
- prilagajanje podnebnim spremembam (točka b).
21.2.2. Digitalni prehod - Koda 009 a[17]
RRI programi morajo preko aktivnosti na področju industrijskih raziskav in
eksperimentalnega razvoja izkazovati neposredni prispevek in vpliv na
digitalizacijo in digitalno transformacijo.
RRI programi morajo z
namenom pospeševanja digitalnega prehoda naslavljati spodbujanje odprte
strateške avtonomije z vodenjem razvoja ključnih digitalnih, omogočitvenih in
nastajajočih tehnologij, sektorjev in vrednostnih verig.
Od RRI programov se pričakuje, da bodo prispevali najmanj k enemu od dveh
pričakovanih področij učinka[18]:
-
globalno
privlačna, varna in dinamično podatkovno prilagodljiva družba;
- odprta strateška avtonomija na področju digitalnih
tehnologij in nastajajočih omogočitvenih tehnologij prihodnosti.
21.3. Zahteve glede upoštevanja pametne specializacije (S5)
RRI Program se mora navezovati na vsaj eno prednostno področje S5 – Tabela
fokusnih področij in tehnologij ter produktnih smeri po prednostnih področjih S5
(podrobneje v dokumentu Pojasnila prijaviteljem) in pri tem smiselno uveljavljati
horizontalne usmeritve S5 (vključno s ključnimi omogočitvenimi tehnologijami) v
digitalizacijo (prednostno področje IKT horizontalna mreža), krožno gospodarstvo
(prednostno področje mreža za prehod v krožno gospodarstvo) in Industrijo 5.0.
(prednostno področje Tovarne prihodnosti).
21.4. Zahteve glede načela »da se ne škoduje bistveno« (DNSH)
RRI programi morajo biti tehnološko nevtralni v smislu vpliva na okolje na ravni
njihove uporabe. Izključene bodo raziskovalno-inovacijske dejavnosti, ki se
nanašajo na rjave elemente raziskav in inovacij, kot so premog, nafta, zemeljski
plin, ki jih ne pokriva Priloga III k tehničnim smernicam za uporabo načela, da
se ne škoduje bistveno, modri in sivi vodik, sežigalnice in odlagališča.
Skladno s točko (d) tretjega odstavka 19. člena Uredbe (EU) 2021/241, Prilogo V,
merilom 2.4, k navedeni uredbi in Obvestilom Komisije mora prijavitelj pri
prijavi RRI programa zagotoviti, da noben prijavljen RRI program, (so)financiran
iz Sklada NOO, ne bo bistveno škodoval okoljskim ciljem v smislu 17. člena
Uredbe 2020/852. Pri tem se upoštevata tako okoljski vpliv same dejavnosti kot
okoljski vpliv proizvodov in storitev, ki jih ta dejavnost zagotavlja, v
njihovem celotnem življenjskem ciklu, pri čemer se zlasti upošteva proizvodnja,
uporaba in konec življenjske dobe proizvodov in storitev.
Pri pripravi RRI programa naj bodo konzorcijski partnerji pozorni na vprašanje
vplivov njihovega RRI programa na okolje.
Šteje se, da dejavnost bistveno škoduje:
- blažitvi podnebnih sprememb, kadar dejavnost privede do znatnih emisij
toplogrednih plinov;
- prilagajanju podnebnim spremembam, kadar dejavnost privede do povečanega
škodljivega vpliva na sedanje podnebje in pričakovano prihodnje podnebje, na
dejavnost samo ali na ljudi, naravo ali sredstva;
- trajnostni uporabi in varstvu vodnih in morskih virov, kadar dejavnost
škoduje:
- dobremu stanju ali dobremu ekološkem potencialu vodnih teles, vključno s
površinskimi in podzemnimi vodami, ali
- dobremu okoljskemu stanju morskih voda;
- krožnemu gospodarstvu, vključno s preprečevanjem odpadkov in recikliranjem,
kadar:
- dejavnost privede do znatne neučinkovitosti pri uporabi materialov ali
neposredne ali posredne rabe naravnih virov, kot so neobnovljivi viri energije,
surovine, voda in zemlja, v eni ali več fazah življenjskega cikla proizvodov,
vključno z vidika trajanja, popravljivosti, nadgradljivosti, možnosti ponovne
uporabe ali recikliranja proizvodov;
- dejavnost privede do znatnega povečanja nastajanja, sežiganja ali odlaganja
odpadkov, razen sežiganja nevarnih odpadkov, ki jih ni mogoče reciklirati, ali
- lahko dolgoročno odlaganje odpadkov bistveno in dolgoročno škoduje okolju;
- preprečevanju in nadzorovanju onesnaževanja, kadar dejavnost privede do
znatnega povečanja emisij onesnaževal v zrak, vodo ali zemljo v primerjavi s
stanjem pred začetkom izvajanja te dejavnosti;
- varstvu in obnovi biotske raznovrstnosti in ekosistemov, kadar je dejavnost:
- znatno škodljiva za dobro stanje in odpornost ekosistemov ali
- škodljiva za stanje ohranjenosti habitatov in vrst, vključno s tistimi, ki
so v interesu Unije.
21.5. Zahteve glede upoštevanja zakona, ki ureja javno naročanje
Končni prejemnik bo moral pri porabi sredstev javnega razpisa
upoštevati zakon, ki ureja javno naročanje, če so izpolnjeni pogoji, določeni v
tem zakonu, ali pogoji iz Priročnika o načinu izvajanja Mehanizma za okrevanje
in odpornost.
21.6. Zahteve glede hranjenja dokumentacije in spremljanja ter
evidentiranja
Končni prejemnik bo dolžan zagotavljati dostopnost in hrambo celotne originalne
dokumentacije, vezane na RRI program, in zagotavljati ARRS ter drugim nadzornim
organom vpogled v navedeno dokumentacijo za potrebe bodočih preverjanj skladno s
pravili Evropske unije in zakonodaje Republike Slovenije še deset (10) let po
zadnjem plačilu, prejetem od Evropske komisije v zvezi z izvajanjem NOO.
Končni prejemnik mora voditi in spremljati porabo sredstev za RRI program
računovodsko ločeno na posebnem stroškovnem mestu ali po ustrezni računovodski
kodi za vse transakcije v zvezi z RRI programom, tako da je v vsakem trenutku
zagotovljen pregled nad namensko porabo sredstev, ne glede na slovenske
računovodske standarde. Navedeno ne velja za poenostavljene oblike nepovratnih
sredstev, za kar pa bo končni prejemnik dolžan na istem stroškovnem mestu voditi
in spremljati prejeta sredstva za RRI program.
Posameznim končnim prejemnikom se bodo natančnejše obveznosti iz naslova
hranjenja dokumentacije, spremljanja in evidentiranja podrobneje določile v
pogodbi o izvedbi in (so)financiranju.
21.7. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije nadzornim organom
Končni prejemnik mora omogočiti tehnični, administrativni in finančni nadzor nad
izvajanjem programa. Nadzor se izvaja s strani ARRS, ministrstva kot nosilnega
organa, koordinacijskega organa (Urad RS za okrevanje in odpornost – URSOO),
revizijskega organa (Urad za nadzor nad proračunom – UNP), nacionalnega
koordinatorja za stroške (Ministrstvo za finance) in/ali drugih domačih ali
evropskih nadzornih institucij (v nadaljnjem besedilu: nadzorni organi).
Konzorcijski partnerji morajo voditi posebno, ločeno knjigovodsko evidenco za
stroške zunanjih storitev in neopredmetenih sredstev ter za prejeta sredstva, ki
se nanašajo na RRI program.
Končni prejemnik bo moral nadzornim organom predložiti vse dokumente, ki
izkazujejo resničnost, pravilnost in skladnost upravičenih stroškov
(so)financiranega programa. V primeru preverjanja na kraju samem bo končni
prejemnik moral omogočiti vpogled v računalniške in računovodske programe,
listine in postopke v zvezi z izvajanjem programa ter v rezultate programa (iz
dokumentarnih in informacijskih sistemov). Končni prejemnik bo o izvedbi
preverjanja na kraju samem predhodno pisno obveščen, ARRS, ministrstvo ali drug
nadzorni organ pa lahko opravi pregled na terenu brez predhodne najave. Končni
prejemnik bo dolžan ukrepati skladno s priporočili iz končnih poročil nadzornih
organov in redno obveščati ARRS o izvedenih ukrepih.
21.8. Zahteve glede podatkov o dejanskih lastnikih
Uredba 2021/241/EU določa, da je potrebno za namene revizije in nadzora in za
zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi z ukrepi za
izvajanje reform in naložbenih projektov v okviru NOO med drugim zbirati tudi
podatke o imenih, priimkih in datumih rojstva dejanskih lastnikov prejemnika
sredstev ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive (EU)
2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta.
Prejemnik sredstev, ki je skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja
denarja in financiranja terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih
lastnikov, ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in
storitve (AJPES), bo s podpisom pogodbe o izvedbi in (so)financiranju zavezan,
da na poziv ARRS ali ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, ARRS oz.
ministrstvu posreduje podatke o svojih dejanskih lastnikih, katere je ARRS kot
izvajalec ukrepa dolžna zagotavljati po predpisih, ki urejajo izvajanje
Mehanizma za okrevanje in odpornost.
22.
Posledice kršitev ali nepravilnosti
22.1. Posledice, če se ugotovi, da je v postopku izbora RRI programov
ali izvajanja RRI programov prišlo do resnih napak, nepravilnosti, goljufije ali
kršitve obveznosti
V kolikor se ugotovi, da je v postopku izbora RRI programa ali izvajanja RRI
programa prišlo do resnih napak, nepravilnosti ali kršitve obveznosti, ali pa
končni prejemnik ARRS ni seznanil z vsemi dejstvi in podatki, ki so mu bili
znani ali bi mu morali biti znani, oziroma da je posredoval neresnične,
nepopolne podatke oziroma dokumente ali prikril informacije, ki bi jih bil
skladno s javnim razpisom dolžan razkriti, ker bi lahko vplivali na odločitev
ARRS o odobritvi sredstev, ali da je neupravičeno pridobil sredstva po javnem
razpisu na nepošten način, na podlagi ponarejene listine ali kaznivega dejanja,
lahko ARRS odstopi od pogodbe o izvedbi in (so)financiranju, končni prejemnik pa
bo dolžan vrniti neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi
obrestmi od dneva nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva
vračila sredstev v Sklad NOO oz. v proračun Republike Slovenije. Če je takšno
ravnanje namerno, se bo obravnavalo kot sum goljufije.
22.2. Posledice, če se ugotovi, da aktivnosti na RRI programu niso bile
skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije
V kolikor se ugotovi, da aktivnosti na RRI programu niso bile
skladne s pravom Unije in pravom Republike Slovenije, lahko ARRS odstopi od
pogodbe o izvedbi in (so)financiranju, končni prejemnik pa bo dolžan vrniti
neupravičeno prejeta sredstva skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva
nakazila sredstev na njegov transakcijski račun do dneva vračila sredstev v
Sklad NOO oz. v proračun Republike Slovenije.
22.3. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posameznega RRI
programa, ali da je višina (so)financiranja RRI programa presegla maksimalno
dovoljeno stopnjo oz. znesek pomoči
Dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega
koli drugega vira, ni dovoljeno. V kolikor se ugotovi dvojno uveljavljanje
stroškov in izdatkov, ali da je višina (so)financiranja RRI programa presegla
maksimalne dovoljene stopnje oz. najvišje dovoljene intenzivnosti ali znesek
pomoči, lahko ARRS odstopi od pogodbe o izvedbi in (so)financiranju in zahteva
vračilo že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva
nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila
sredstev v Sklad NOO oz. v proračun Republike Slovenije. Če je dvojno
uveljavljanje stroškov in izdatkov namerno, se bo to obravnavalo kot sum
goljufije.
22.4. Posledice, če se ugotovi, RRI program ni bil izveden na območju
Republike Slovenije
V kolikor bi se ugotovilo, da RRI program ni bil izveden na območju Republike
Slovenije, ARRS odstopi od pogodbe o izvedbi in (so)financiranju in zahteva
vrnitev že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva
nakazila sredstev na transakcijski račun končnega prejemnika do dneva vračila
sredstev s strani končnega prejemnika v Sklad NOO oz. v proračun Republike
Slovenije. Za vračilo sredstev so vsi konzorcijski partnerji odgovorni
solidarno.
23.
Varovanje osebnih podatkov in poslovna skrivnost
Varovanje osebnih podatkov, ki jih ARRS posredujejo prijavitelji oziroma končni
prejemniki, bo zagotovljeno v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja varovanje
osebnih podatkov.
Vsi podatki iz prijav, ki jih ARRS odpre, so informacije javnega značaja, razen
tistih, ki jih prijavitelji posebej označijo, in sicer poslovne skrivnosti,
osebni podatki in druge izjeme iz 6. člena ZDIJZ, ki niso javno dostopne in tako
ne smejo biti razkrite oziroma dostopne javnosti. Poslovna skrivnost se lahko
nanaša na posamezen podatek ali na del prijave, ne more pa se nanašati na
celotno prijavo. Prijavitelj mora pojasniti, zakaj posamezen podatek ne sme biti
dostopen javnosti kot informacija javnega značaja. Če prijavitelj poslovnih
skrivnosti oziroma drugih izjem ne označi in razloži takšnih podatkov v prijavi,
bo ARRS lahko domnevala, da prijava po stališču prijavitelja ne vsebuje takšnih
podatkov, ki ne smejo biti razkriti oziroma dostopni javnosti.
Namen obdelave osebnih podatkov, ki jih ARRS posredujejo prijavitelji oziroma
končni prejemniki, je izvedba javnega razpisa, vodenje podatkov, evidenc, analiz
in drugih zbirk za ARRS, ministrstvo in druge nadzorne organe in sicer o izidu
javnega razpisa in o izvajanju pogodbe o izvedbi in (so)financiranju. Nadalje je
namen obdelave osebnih podatkov tudi izdelava študij in vrednotenj, sodelovanje
in priprava oziroma izdelava vlog v postopkih pred pristojnimi organi (postopki
pred sodnimi, preiskovalnimi ali drugimi pristojnimi organi). Osebni podatki se
bodo obdelovali tudi za namene učinkovitega delovanja informacijskih sistemov
ali pripomočkov, ki jih uporabljata ali sta jih dolžna uporabljati ARRS in
ministrstvo.
Podatki o (so)financiranih RRI programih, za katere je tako določeno s predpisi,
ali so javnega značaja, se bodo objavili. Objavljen bo seznam končnih
prejemnikov, ki bo obsegal navedbo končnega prejemnika, naziv RRI programa in
znesek javnih virov (so)financiranja RRI programa. Objave podatkov o RRI
programu in končnih prejemnikih sredstev bodo izvedene skladno z ZDIJZ.
Uredba 2021/241/EU določa, da je potrebno za namene revizije in nadzora in za
zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev v zvezi z ukrepi za
izvajanje reform in naložbenih projektov v okviru NOO med drugim zbirati tudi
podatke o imenih, priimkih in datumih rojstva dejanskih lastnikov prejemnika
sredstev ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena 3 Direktive (EU)
2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta.
Prejemnik sredstev, ki je skladno z zakonom, ki ureja preprečevanje pranja
denarja in financiranja terorizma, zavezan k vpisu podatkov v Register dejanskih
lastnikov, ki ga vodi Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in
storitve (AJPES), bo s podpisom pogodbe o dodelitvi sredstev zavezan, da na
poziv ARRS ali ministrstva in v roku, postavljenem v pozivu, ARRS posreduje
podatke o svojih dejanskih lastnikih in dejanskih lastnikih izvajalcev, katere
je ARRS kot izvajalec ukrepa dolžna zagotavljati po predpisih, ki urejajo
izvajanje Mehanizma za okrevanje in odpornost.
24.
Dokumentacija javnega razpisa
Prijava se šteje za popolno, če vsebuje vse pravilno in popolno izpolnjene
naslednje obrazce 1 – 10, ki so sestavni del razpisne dokumentacije:
I. Prijavni obrazec
- Obrazec 1 - Prijavni obrazec
II. Predstavitev RRI programa
- Obrazec 2 - Predstavitev RRI programa
-
Obrazec
2EN - Predstavitev RRI programa v angleškem jeziku
- Obrazec 3 - Preglednica za pripravo finančnih podatkov
III. Dodatna dokazila
- Obrazec 4 - Izjava o sprejemanju pogojev javnega razpisa
- Obrazec 5 - Konzorcijska pogodba
- Obrazec 6 - Pogodba o izvedbi in (so)financiranju
- Obrazec 7 - Soglasje za pridobitev podatkov od Finančne uprave
Republike Slovenije
- Obrazec 8 - Izjava in pooblastilo o podatkih o dejanskih lastnikih
- Obrazec 9 - Izjava o skladnosti programa z določili učinkovitega
sodelovanja
- Obrazec 10 - Izjava o skladnosti z »načelom, da se ne škoduje
bistveno« (Načelo DNSH)
Sestavni del razpisne dokumentacije predstavljajo še:
- Informacija 1 - Pojasnila prijaviteljem
- Informacija 2 - Metodologija za določitev višine poenostavljenih
stroškov v okviru izvajanja RRI programa
- Informacija 3 - Ocenjevalni obrazec za ugotavljanje upravičenost in
ocenjevanje prijav
- Informacija 3EN - Ocenjevalni obrazec za ugotavljanje upravičenosti
in ocenjevanje prijav v angleškem jeziku
- Informacija 4 - Prednostna področja S5 2023
- Informacija 5 - Kazalniki dodane vrednosti po SKD 2019-2021
Prijavitelji morajo uporabiti izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se
jih ne sme spreminjati.
Vse obrazce prijavitelji izpolnijo v slovenskem jeziku, razen dela priloge
Obrazec 1 - Prijavni obrazec, kjer je treba del obrazca izpolniti v angleškem
jeziku, in priloge Obrazec 2EN - Predstavitev RRI programa v angleškem jeziku.
Vse priloge k javnemu razpisu, kjer je to predvideno, naj prijavitelji skrbno in
v celoti izpolnijo.
Vsi potrebni podatki in navodila, ki bodo omogočili izdelavo popolne in pravilne
prijave za dodelitev sredstev, so navedeni v razpisni dokumentaciji, ki bo od
dne objave javnega razpisa dalje objavljena na spletni strani ARRS: http://www.arrs.si/sl/razpisi/.
25.
Dodatne informacije
Dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom in pripravo prijav lahko
prijavitelji pridobijo na spletni strani ARRS: http://www.arrs.si/sl/razpisi/ ali
na podlagi pisnega zaprosila, posredovanega na elektronski naslov: noo.trl3-6@arrs.si.
Odgovori na pisna zaprosila bodo objavljeni v obliki seznama pogosto
zastavljenih vprašanj (ang. FAQ) in bodo na spletni strani ARRS objavljeni
najpozneje v petih (5) delovnih dneh od prejema vprašanja, predvidoma ob sredah
in petkih.
Vprašanja na naslov morajo prispeti najpozneje tri (3) delovne dni pred iztekom
roka za oddajo prijave. ARRS bo objavila odgovore na vprašanja najpozneje en (1)
delovni dan pred iztekom roka za oddajo prijave, pod pogojem, da je bilo
vprašanje posredovano pravočasno. Vprašanja, ki ne bodo pravočasna, ne bodo
obravnavana. Objavljeni odgovori na vprašanja postanejo sestavni del razpisne
dokumentacije. Vprašanja in odgovori bodo javno objavljeni na spletnem naslovu: http://www.arrs.si/sl/razpisi/.
Vprašanja in odgovori bodo objavljeni na spletni strani ARRS, zato ARRS poziva
prijavitelje, naj bodo pri postavljanju vprašanj previdni, da v njih ne
razkrijejo morebitnih osebnih podatkov, poslovnih skrivnosti in drugih podatkov,
ki ne smejo biti javno objavljeni.
ARRS bo glede javnega razpisa predvidoma organizirala informativni dan. Datumi
in druge informacije o informativnih dnevih bodo prav tako objavljene na
spletnem naslovu: http://www.arrs.si/sl/razpisi/.
Potencialni prijavitelji bodo o vseh novostih sproti obveščeni preko spletne
strani: http://www.arrs.si/sl/razpisi/.
Prof. dr. Mitja Lainščak,
direktor
Številka: 630-415/2022-26
Datum: 31. 3. 2023
Priloge:
- Obrazec 1 - Prijavni obrazec
(format Word, 776KB)
- Obrazec 2 - Predstavitev RRI programa
(format Word, 816KB)
-
Obrazec 2EN - Predstavitev RRI programa v angleškem jeziku
(format Word, 809KB)
-
Obrazec 3 - Preglednica za pripravo finančnih podatkov
(format Excel, 246KB)
-
Obrazec 4 - Izjava o sprejemanju pogojev javnega razpisa
(format Word, 771KB)
- posodobljeno 26. 4. 2023
- Obrazec 5 - Konzorcijska pogodba
(format Word, 802KB)
-
Obrazec 6 - Pogodba o izvedbi in (so)financiranju
(format Word, 2,7MB)
-
Obrazec 7 - Soglasje za pridobitev podatkov od Finančne uprave Republike
Slovenije (format Word, 765KB)
- posodobljeno 26. 4. 2023
-
Obrazec 8 - Izjava in pooblastilo o podatkih o dejanskih lastnikih
(format Word, 66KB)
- posodobljeno 26. 4. 2023
-
Obrazec 9 - Izjava o skladnosti programa z določili učinkovitega
sodelovanja (format Word, 767KB)
-
Obrazec 10 - Izjava o skladnosti z »načelom, da se ne škoduje bistveno«
(Načelo DNSH) (format Word, 766KB)
-
Informacija 1 - Pojasnila prijaviteljem (format Acrobat, 525KB)
- posodobljeno 21. 4. 2023
-
Informacija 2 - Metodologija za določitev višine poenostavljenih stroškov v
okviru izvajanja RRI programa (format Acrobat, 230KB)
-
Informacija 3 - Ocenjevalni obrazec za ugotavljanje upravičenosti in ocenjevanje
prijav (format Acrobat, 202KB)
-
Informacija 3EN - Ocenjevalni obrazec za ugotavljanje upravičenosti in
ocenjevanje prijav v angleškem jeziku (format Acrobat, 200KB)
-
Informacija 4 - Prednostna področja S5 2023 (format Acrobat, 202KB)
-
Informacija 5 - Kazalniki dodane vrednosti po SKD 2019-2021 (format
Acrobat, 206KB)
Razpisna dokumentacija (ZIP,
10,2 MB) - posodobljeno 26. 4. 2023
Besedilo javnega razpisa (format
Acrobat, 510KB)
[2] Pojem »Globoka tehnologija« je opredeljen v dokumentu Pojasnila
prijaviteljem.
[4] Koda 009 a (Naložbe v digitalne dejavnosti na področju raziskav in
inovacij (med njimi raziskovalni centri odličnosti, industrijske raziskave,
eksperimentalni razvoj, študije izvedljivosti, nakup osnovnih ali
neopredmetenih sredstev za digitalne dejavnosti na področju raziskav in
inovacij) iz Priloge VII (Metodologija za digitalno označevanje v okviru
mehanizma) k Uredbi (EU) 2021/241.
Dostopno na: eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/HTML/?uri=CELEX:32021R0241&from=SL#d1e32-73-1.
[5] Več o vsebinskih sklopih v točki 21.2 in dokumentu Pojasnila
prijaviteljem.
[6] Opredelitve industrijskih raziskav, eksperimentalnega razvoja in
stopenj ravni tehnološke razvitosti so v dokumentu Pojasnila prijaviteljem.
[7] Podrobneje v točki 21.4 in dokumentu Pojasnila prijaviteljem.
[8] Pravila o uporabi predpisov glede državnih pomoči so opredeljena v
dokumentu Pojasnila prijaviteljem.
[9] Več informacij glede učinkovitega sodelovanja v točki 10 in v
dokumentu Pojasnila prijaviteljem.
[10] Javne raziskovalne organizacije so opredeljene v točki 5.2 javnega
razpisa, več informacij v dokumentu Pojasnila prijaviteljem.
[11] Podjetja so opredeljena v točki 5.2 javnega razpisa, več informacij
v dokumentu Pojasnila prijaviteljem.
[14] Opredelitve so dodatno predstavljene v dokumentu Pojasnila
prijaviteljem.
[16] Podrobneje v dokumentu Pojasnila prijaviteljem.
[17] Podrobneje v dokumentu Pojasnila prijaviteljem.
[18] Področje učinka 17 oziroma 18, Grozd 4 Obzorja Evropa

|