Gravitacija |
Razpisi in pozivi |
|
|
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko
dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, na podlagi
32. člena v povezavi z 12. členom
Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski
dejavnosti (ZZrID) (Uradni list RS, št. 186/21 in 40/23), prvega odstavka 9.
člena Splošnega akta o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju
izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 166/22 in
92/24, v nadaljnjem besedilu: Splošni akt o postopkih (so)financiranja) objavlja
Javni razpis za (so)financiranje projektov Gravitacija in Strateških projektov
1. Uvod
V javnem razpisu so navedene informacije o postopku prijave za (so)financiranje
projektovGravitacija in postopku prijave za (so)financiranje Strateških
projektov.
1.1. Naziv in sedež uporabnika proračunskih sredstev
Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike
Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ARIS).
1.2. Predmet javnega razpisa
Predmet Javnega razpisa za (so)financiranje projektov Gravitacija in Strateških
projektov (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) je (so)financiranje izvajanja
naslednjih pilotnih projektov:
- konzorcijskih projektov razvoja in uvedbe inovativnih rešitev na treh
znanstvenih področjih: humanistične in družbene vede, naravoslovne in
tehnične vede ter biomedicinske vede in znanost o življenju.
ARIS bo (so)financirala izvajanje projektov konzorcijev raziskovalcev,
usmerjenih v inovativne in vplivne raziskave (v nadaljnjem besedilu: projekti
Gravitacija), na naslednjih tematskih področjih:
- znanost za okolje z energetiko v boju proti podnebnim spremembam;
- medicinske tehnologije (od genetske identifikacije do naprednih
tehnoloških zaznav in zdravljenja bolezenskih stanj);
- napredne GIS tehnologije v kontekstu preteklih in sodobnih
družbenih izzivov;
(So)financiralo se bo raziskovalne projekte, ki na lestvici ravni tehnološke
razvitosti dosegajo TRL 1-3.
- Strateških projektov izjemnih raziskovalcev na treh različnih kariernih
stopnjah:
- Strateški projekt nadpovprečnih raziskovalcev na začetku kariere (2-7 let po
zagovoru prvega doktorata) na kateremkoli znanstvenem področju (v nadaljnjem
besedilu: obetajoč raziskovalni projekt);
- Strateški projekt uveljavljenih raziskovalcev, ki stremijo k utrjevanju
karierne neodvisnosti in oblikovanju vrhunske raziskovalne skupine (7-12 let
po zagovoru prvega doktorata) na kateremkoli znanstvenem področju (v
nadaljnjem besedilu: uveljavljen raziskovalni projekt);
- Strateški projekt vrhunskih raziskovalcev na kateremkoli znanstvenem
področju in ima ambiciozen in prelomen značaj (v nadaljnjem besedilu:
prelomen raziskovalni projekt).
(So)financiralo se bo raziskovalne projekte, ki na lestvici ravni tehnološke
razvitosti dosegajo TRL 1-3.
1.3. Ozadje
Projekt Gravitacija je namenjen konzorciju znanstvenikov, ki izvajajo inovativne
in vplivne raziskave znotraj svoje discipline. Namen (so)financiranja je
spodbujanje raziskovalnih konzorcijev, ki imajo skladno s kriteriji javnega
razpisa potencial, da pridejo v absolutni svetovni vrh na področju raziskav ali
pa so to raven že dosegli.Konzorciji pomembno prispevajo tudi k
usposabljanju nadarjenih raziskovalcev.
ARIS pred objavo vsakokratnega[1] javnega
razpisa pridobi predloge tematskih področij s strani Rektorske konference
Republike Slovenije in Koordinacije samostojnih raziskovalnih inštitutov
Slovenije. Predloge ARIS posreduje Ministrstvu za visoko šolstvo, znanost in
inovacije, ki določi končne izbrane teme javnega razpisa.
Pri dolgoročni izbiri tematik bo razpisna shema Gravitacija zagotavljala
uravnotežen odstotek raziskav skladno z zavezami iz Resolucije o raziskovalni in
inovacijski strategiji Slovenije 2030 (ReZrI30).
Strateški projekt je namenjen izjemnim raziskovalcem, ki v opredeljeni stopnji
kariere skladno s pogoji javnega razpisa dosegajo obetajoče, uveljavljene in
prelomne rezultate. Vodja prijavljenega projekta je glavni raziskovalec (v
nadaljnjem besedilu: glavni raziskovalec), ki oblikuje in vodi projektno
raziskovalno skupino in je v okviru raziskovalnega projekta odgovoren za njegovo
izvedbo.
1.4. Obseg finančnih sredstev
1.4.1. Obseg finančnih sredstev za projekte Gravitacija
Za projekte Gravitacija je okvirni obseg sredstev za realizacijo javnega razpisa
12.000.000,00 EUR za obdobje 2025-2028, pri čemer je (so)financiranje odvisno od
proračunskih zmožnosti v posamičnem letu.
Javni razpis bo realiziran glede na razpoložljiva sredstva v proračunu Republike
Slovenije in finančnem načrtu ARIS.
Predvideno je (so)financiranje 4 projektov Gravitacija, kot je opisano v točki
7.1. javnega razpisa, kjer je opisan postopek ocenjevanja projektov Gravitacija.
Vsak projekt bo (so)financiran do višine 3.000.000,00 EUR za celotno obdobje
(so)financiranja, kar znaša okvirno 1.000.000,00 EUR na projekt letno oziroma v
sorazmerni višini od največje višine glede na obdobje trajanja projektov
Gravitacija.
1.4.2. Obseg finančnih sredstev za Strateške projekte
Za Strateške projekte je okvirni obseg sredstev za realizacijo javnega razpisa
15.000.000,00 EUR za obdobje 2025-2030, pri čemer je (so)financiranje odvisno od
proračunskih zmožnosti v posamičnem letu.
Javni razpis bo realiziran glede na razpoložljiva sredstva v proračunu Republike
Slovenije in v finančnem načrtu ARIS.
Predvideno je (so)financiranje 6 Strateških projektov:
- dveh obetajočih raziskovalnih projektov, kot
je opisano v točki 7.2. javnega razpisa, kjer je opisan postopek ocenjevanja
Strateških projektov, in bosta (so)financirana do višine 2.500.000,00
EUR na projekt za celotno obdobje (so)financiranja, kar znaša okvirno
500.000,00 EUR na projekt letno oziroma v sorazmerni višini od največje
višine glede na obdobje trajanja obetajočega raziskovalnega projekta;
- dveh uveljavljenih raziskovalnih projektov, kot je opisano v točki 7.2.
javnega razpisa, kjer je opisan postopek ocenjevanja Strateških projektov,
in bosta (so)financirana do višine 2.500.000,00 EUR na projekt za celotno
obdobje (so)financiranja, kar znaša okvirno 500.000,00 EUR na projekt letno
oziroma v sorazmerni višini od največje višine glede na obdobje trajanja
uveljavljenega raziskovalnega projekta;
- dveh prelomnih raziskovalnih projektov, kot je opisano v točki 7.2. javnega
razpisa, kjer je opisan postopek ocenjevanja Strateških projektov, in bosta
(so)financirana do višine 2.500.000,00 EUR na projekt za celotno obdobje
(so)financiranja, kar znaša okvirno 500.000,00 EUR na projekt letno oziroma
v sorazmerni višini od največje višine glede na obdobje trajanja prelomnega
raziskovalnega projekta.
1.4.3. Splošno o obsegu (so)financiranja
Projekte Gravitacija in Strateške projekte bo ARIS (so)financirala do 100 %
upravičenih stroškov pilotnega projekta, razen stroškov nakupa raziskovalne
opreme, ki jih bo ARIS (so)financirala skladno z določili 6. točke tega javnega
razpisa.
Dinamika (so)financiranja projektov Gravitacija in Strateških projektov bo (po
določitvi s pogodbo o (so)financiranju ukrepa med Ministrstvom za visoko
šolstvo, znanost in inovacije ter ARIS) določena s pogodbo o (so)financiranju in
izvajanju znanstvenoraziskovalne dejavnosti med ARIS in izbranimi prijavitelji,
v odvisnosti od načrta izvajanja projektov Gravitacija in Strateških projektov
in od razpoložljivosti proračunskih sredstev.
2. Namen javnega razpisa in njegovi vplivi
2.1. Projekti Gravitacija
Projekti Gravitacija združujejo vrhunske raziskovalce iz ene ali več disciplin v
konzorcije, omogočajo inovacije in odličnost ter utrjujejo mednarodni položaj
slovenskega raziskovanja.
Konzorciji se uvrščajo v svetovni vrh na svojem raziskovalnem področju ali imajo
skladno s kriteriji javnega razpisa potencial, da se tja uvrstijo. Projekt
Gravitacija je osredotočen na spodbujanje inovativnih raziskav, znatno prispeva
k raziskavam na najvišji svetovni ravni in ima jasen potencial za uresničitev
znanstvenih prebojev. Projekt Gravitacija prispeva k uresničevanju slovenskega
nacionalnega raziskovalnega programa.
Znanstveni vpliv[2]
Znanstveni vpliv je vpliv raziskav na lastno raziskovalno področje, na sorodna
raziskovalna področja ali na širšo znanstveno skupnost.
Družbeni vpliv[3]
Družbeni vpliv se lahko na splošno opredeli kot vsaka kulturna, gospodarska,
industrijska, okoljska in/ali družbena sprememba, ki je (delno) rezultat znanja
in spretnosti, pridobljenih s predlaganimi raziskavami. Novo znanje in
spoznanja, ki izhajajo iz znanstvenih raziskav, lahko pomembno prispevajo k
reševanju sedanjih in prihodnjih družbenih problemov, na primer na področju
energetskega prehoda, zdravstva in oskrbe, podnebnih sprememb, umetne
inteligence, sodobnih materialov, biotehnologij, jezikovnih znanosti, vesolja
idr. Uporaba znanja povečuje možnosti za družbeni vpliv raziskav in je zato
pomemben vidik strategije ARIS.
Uporaba znanja
ARIS opredeljuje uporabo znanja kot interaktiven proces, ki ima pomemben
družbeni vpliv. Z interakcijo in usklajevanjem med raziskovalci in morebitnimi
uporabniki znanja se povečajo možnosti za uporabo znanja in s tem tudi družbeni
vpliv. ARIS s svojo politiko uporabe znanja olajša morebiten prispevek raziskav
k reševanju družbenih vprašanj, in sicer s spodbujanjem produktivnega
sodelovanja z družbenimi deležniki med razvojem in izvajanjem raziskav. ARIS to
izvaja na način, ki ustreza namenu instrumenta (so)financiranja.
Prilagajanje pristopa k uporabi znanja
Glede na namen instrumenta (so)financiranja bo izbrana prijava z velikim
potencialom za doseganje družbenega in znanstvenega vpliva. Primarni namen
instrumenta (so)financiranja določa metodo, ki jo ARIS uporablja za lažjo
uporabo znanja v različnih fazah projekta Gravitacija (prijava, izvedba,
zaključek projekta), ter prizadevanja, ki se zahtevajo od članov konzorcija.
V javnem razpisu se podpira pristop napovedi vpliva.[4]
Z vključevanjem tega pristopa, ki je v okviru evalvacije zajet v kriteriju
»Družbeni in znanstveni vpliv« – točka 4.1.1.4. javnega razpisa – ARIS spodbuja
prijavitelje, naj več pozornosti namenijo odkrivanju in raziskovanju priložnosti
za družbeni vpliv.
2.2. Strateški projekti
Strateški projekti omogočajo izvedbo obetajočih, uveljavljenih in prelomnih
znanstvenih projektov izjemnim raziskovalcem, ki so na dan objave razpisa in
najmanj 5 let v obdobju do datuma objave razpisa vsaj 50 % od polnega delovnega
časa zaposleni v raziskovalni organizaciji v tujini oziroma izven območja
Republike Slovenije, in ki v posamezni opredeljeni karierni stopnji izkazujejo v
skladu s kriteriji javnega razpisa najboljše rezultate. Glavni raziskovalec za
izvedbo projekta oblikuje in vodi poljubno projektno raziskovalno skupino, je
odgovoren za načrtovanje in izvedbo projekta ter ima v okviru izvedbe projekta
zagotovljeno avtonomijo. Med izvedbo projekta ima glavni raziskovalec možnost
prenosa raziskovalnega projekta iz ene gostiteljske institucije na drugo
gostiteljsko institucijo v skladu s točko 3.2.3.
3. Pogoji javnega razpisa
3.1. Projekti Gravitacija
3.1.1. Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni
razpis
Na javnem razpisu, v katerem so izvajalci organizirani v konzorcij, lahko kot
vodja konzorcija ali kot konzorcijski partner sodelujejo raziskovalne
organizacije (v nadaljnjem besedilu: RO), ki so vpisane v Zbirko podatkov o
izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jo vodi ARIS (v nadaljnjem
besedilu: Evidenca RO) in so na dan objave javnega razpisa, ves čas trajanja
javnega razpisa ter ves čas trajanja financiranja skladno s pogodbo o
financiranju prejemniki stabilnega financiranja ali so javni raziskovalni zavod,
financiran na podlagi programa dela in finančnega načrta.
3.1.2. Osnovni pogoji za prijavitelje in vodje projekta
Vse sodelujoče RO v konzorciju so člani konzorcija. Projekt Gravitacija izvaja
projektna skupina, ki jo sestavlja vsaj šest vrhunskih raziskovalcev (glavni
raziskovalci), zaposlenih pri članih konzorcija, ki skupaj sestavljajo
znanstveno vodstvo konzorcija.
Prijavitelj konzorcija je vodja konzorcija. Vodja konzorcija je zastopnik
konzorcija, ki je tudi prva kontaktna točka in odda prijavo v elektronskem
sistemu za oddajo prijav pri ARIS. Vodja projekta Gravitacija je eden od glavnih
raziskovalcev, zaposlen pri vodji konzorcija. Vse ostale RO v konzorciju, ki so
upravičeni prijavitelji v skladu s točko 3.1.1. javnega razpisa, so konzorcijski
partnerji.
3.1.3. Proste kapacitete in zaposlitev
Člani projektne skupine morajo imeti za izvajanje projekta proste kapacitete
glede FTE (največja dopustna kapaciteta za polni delovni čas je 1700 efektivnih
ur raziskovalnega dela ali 1 FTE) in morajo biti zaposleni v tisti RO, ki v
konzorciju izvaja projekt. Minimalna
letna obremenitev vseh raziskovalcev, ki so del projektne skupine, je 170
efektivnih ur raziskovalnega dela. Minimalna letna obremenitev tehničnih
sodelavcev, ki so del projektne skupine, je 34 efektivnih ur raziskovalnega
dela.Vodja projekta in vrhunski raziskovalci morajo biti zaposleni v
raziskovalni organizaciji v Republiki Sloveniji, ki izvaja raziskovalni projekt,
najmanj v obsegu 20 % polnega delovnega časa. Predmetni pogoj mora biti
izpolnjen ob sklenitvi pogodbe o (so)financiranju in izvajanju
znanstvenoraziskovalne dejavnosti.
Vodja projekta in glavni raziskovalci morajo ves čas izvajanja projekta
Gravitacija sodelovati v projektni skupini, razen v primerih določenih v
odstavku 77. členu Splošnega akta o postopkih (so)financiranja.
3.1.4. Omejitve za prijavitelje
Konzorcij
Na javnem razpisu sodeluje konzorcij RO (v nadaljnjem besedilu: konzorcij), ki
so za ureditev medsebojnih pravic in obveznosti sklenile konzorcijsko pogodbo.
Konzorcij je sestavljen iz vodje konzorcija in najmanj dveh konzorcijskih
partnerjev, torej iz najmanj treh članov konzorcija. Predmetni pogoj mora biti
izpolnjen ob prijavi na javni razpis. V primeru izbora prijave za
(so)financiranje bo skladno s konzorcijsko pogodbo vsak posamezni vodja
konzorcija in konzorcijski partner v konzorciju z ARIS podpisal pogodbo o
(so)financiranju in izvajanju znanstvenoraziskovalne dejavnosti.
V konzorciju lahko kot pridruženi partnerji, ki niso (so)financirani s strani
ARIS, sodelujejo tudi RO, ki niso RO v skladu s točko 3.1.1. javnega razpisa.
Pridruženi partnerji s konzorcijem sklenejo medsebojno pogodbo o sodelovanju, v
kateri opredelijo medsebojne odgovornosti in način vključenosti pridruženega
partnerja. ARIS s pridruženimi partnerji ne podpiše pogodbe o
(so)financiranju in izvajanju znanstvenoraziskovalne dejavnosti. Doprinos
pridruženih partnerjev k projektu ni predmet postopka evalvacije, prav tako ni
predmet ocenjevanja v letnih poročilih, lahko pa se o doprinosu poroča. V
prijavi je potrebno navesti morebitne pridružene partnerje in utemeljiti njihov
doprinos k projektu Gravitacija ter način vključenosti pridruženega partnerja v
projekt.
RO, ki izpolnjujejo pogoj iz točke 3.1.1., se lahko na javni razpis prijavijo
enkrat, oziroma dodatno še enkrat na vsakih dopolnjenih 100 raziskovalnih FTE
glede na oddano poročilo raziskovalnih ur za leto 2023 na ARIS (v nadaljevanju:
PRU), ne glede na to, ali v konzorciju nastopajo v vlogi vodje konzorcija ali
konzorcijskega partnerja. RO, ki izpolnjujejo pogoj iz točke 3.1.1. in so
Univerze, se lahko na javni razpis prijavijo tolikokrat, kolikor je število
razpisanih tematskih področij iz točke 1.2.a., razen tistih Univerz, ki se ob
upoštevanju pogoja iz prvega stavka tega odstavka lahko na javni razpis
prijavijo več kot štirikrat.
V primeru, da RO na javni razpis oddajo več prijav, kot jih dovoljuje prejšnji
odstavek javnega razpisa, se v postopek izbora uvrstijo prve oddane prijave,
ostale prijave pa se zavrnejo s sklepom direktorja ARIS ali s strani direktorja
pooblaščene osebe.
Povezava s prednostnimi raziskovalnimi področji prijavitelja, ki je vložila
prijavo na javni razpis, mora biti utemeljena v motivacijskem pismu k prijavi.
Če tega motivacijskega pisma ni, bo prijava zavrnjena. Motivacijsko pismo
podpiše zastopnik prijavitelja.
Sprememba konzorcija v primeru nastanka objektivnih okoliščin
V primeru, ko s strani enega izmed članov konzorcija zaradi določenih
objektivnih okoliščin, kot so:
- stečaj
- prepoved opravljanja dejavnosti;
- neizpolnjevanje pogojev za pridobitev sredstev na javnem razpisu;
vključitev tega člana v konzorcij ni možna, čeprav je bil vključen v prijavo, je
mogoče spremeniti sestavo konzorcija po oddaji prijave na javni razpis in pred
sklenitvijo pogodbe o (so)financiranju oziroma po sklenitvi pogodbe o
(so)financiranju, zlasti pod naslednjimi pogoji:
- da je bila prijava na javni razpis oddana s strani upravičenega
prijavitelja in da so izpolnjeni tudi vsi ostali pogoji za prijavo za pridobitev
sredstev na javnem razpisu (preveri se, če je bila že oddana prijava na javni
razpis in še ni bila sklenjena pogodba o (so)financiranju);
- da morajo biti tudi po spremembi konzorcija izpolnjeni vsi pogoji za
prijavo za pridobitev sredstev na javnem razpisu;
- da mora biti spremenjena konzorcijska pogodba sestavljena tako, da
opis del ter finančni obseg celotnega projekta ostane nespremenjen, kar pomeni,
da se lahko spremeni le sestava konzorcija, porazdelitev nalog in finančni obseg
(so)financiranja posameznega člana konzorcija.
Omejitve za člane konzorcija
V konzorciju, ki se prijavi na javni razpis, ne morejo sodelovati člani
konzorcija, ki:
- so sredstva za isti namen že pridobili iz drugih sredstev
lokalnega, državnega ali evropskega proračuna oziroma so v postopku
pridobivanja (so)financiranja iz teh sredstev (prepoved dvojnega
financiranja);
- so v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku
likvidacije ali prisilnega prenehanja, so opustili poslovno dejavnost
oziroma so insolventni v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju,
postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju;
- kadar se zoper lastnika oziroma lastnike člana konzorcija vodi
postopek v zvezi s pranjem denarja in financiranja terorizma po Zakonu o
preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma.
3.2. Strateški projekti
3.2.1. Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni razpis in osnovni pogoji
za glavne raziskovalce
Na javni razpis lahko gostiteljske institucije prijavijo projekt glavnega
raziskovalca, ki so na dan objave razpisa in najmanj 5 let v obdobju do datuma
objave razpisa vsaj 50 % od polnega delovnega časa zaposleni v RO v tujini
oziroma izven območja Republike Slovenije, kar dokazujejo z ustreznim dokazilom,
in ki bodo najkasneje ob sklenitvi pogodbe o (so)financiranju in
izvajanju znanstvenoraziskovalne dejavnosti zaposleni v RO v Republiki
Sloveniji, ki je vpisana v Evidenco RO in je prejemnik stabilnega
financiranjaali je javni raziskovalni zavod, financiran na podlagi programa dela
in finančnega načrta. Glavni raziskovalec mora biti na prijavljenem projektu v
primeru sklenitve pogodbe o (so)financiranju in izvajanju znanstvenoraziskovalne
dejavnosti zaposlen najmanj v obsegu 850 FTE. Člani projektne skupine morajo
imeti za izvajanje projekta proste kapacitete glede FTE (največja dopustna
kapaciteta za polni delovni čas je 1700 efektivnih ur raziskovalnega dela ali 1
FTE). Minimalna letna obremenitev vseh raziskovalcev, ki so del projektne
skupine, razen glavnega raziskovalca, je 170 efektivnih ur raziskovalnega dela.
Minimalna letna obremenitev tehničnih sodelavcev, ki so del projektne skupine,
je 34 efektivnih ur raziskovalnega dela.
Glavni raziskovalec, ki še nima evidenčne številke raziskovalca, mora (tudi za
pridobitev možnosti dostopa do portala Digital Forms) pravočasno izpolniti in na
ARIS oddati obrazec za pridobitev številke raziskovalca, h kateremu se obvezno
priloži izjavo o nameri zaposlitve, ki jo podpišeta prijavitelj in glavni
raziskovalec.
a) Obetajoč raziskovalni projekt
Obetajoč raziskovalni projekt lahko prijavi gostiteljska institucija, in sicer
za tistega glavnega raziskovalca, ki je prvi doktorat znanosti zagovarjal pred
2-7 leti glede na datum zaključka javnega razpisa in skladno s kriteriji javnega
razpisa izkazuje raziskovalno odličnost in velik znanstvenoraziskovalni
potencial na začetni stopnji kariere. Glavni raziskovalec mora biti v RO v
tujini, kjer je na dan objave razpisa zaposlen vsaj 50 % od polnega delovnega
časa in najmanj 5 let v obdobju do datuma objave razpisa, imenovan v naziv
»Assistant Professor« oziroma primerljiv naziv v zadevni državi, kar dokazuje s
potrdilom in podpisanim priporočilom RO, kjer je zaposlen. Glavni raziskovalec
mora v prijavi dokazati prodornost, ambicioznost in izvedljivost raziskovalnega
projekta. Glavni raziskovalec obetajočega raziskovalnega projekta je doslej že
izkazal sposobnost izvajanja neodvisnih raziskav, na primer z objavo vsaj ene
pomembne publikacije kot glavni avtor ali brez vpletenosti mentorja/ev v
skladu s točko razpisa 4.2.1.1.
b) Uveljavljen raziskovalni projekt
Uveljavljen raziskovalni projekt lahko prijavi gostiteljska institucija, in
sicer za tistega glavnega raziskovalca, ki je prvi doktorat znanosti zagovarjal
pred 7-12 leti glede na datum zaključka javnega razpisa in skladno s kriteriji
javnega razpisa izkazuje raziskovalno odličnost in velik znanstvenoraziskovalni
potencial na stopnji kariere, ko se še uveljavlja kot vodja neodvisne
raziskovalne skupine ali raziskovalnega programa. Glavni raziskovalec mora biti
v RO v tujini, kjer je na dan objave razpisa zaposlen vsaj 50 % od polnega
delovnega časa in najmanj 5 let v obdobju do datuma objave razpisa, imenovan v
naziv »Associate Professor« oziroma primerljiv naziv v zadevni državi, kar
dokazuje s potrdilom in podpisanim priporočilom RO, kjer je zaposlen. Glavni
raziskovalec mora v prijavi dokazati prodornost, ambicioznost in izvedljivost
raziskovalnega projekta. Glavni raziskovalec uveljavljenega raziskovalnega
projekta je doslej že izkazal višjo stopnjo raziskovalne neodvisnosti v
skladu s točko razpisa 4.2.1.1.
c) Prelomen raziskovalni projekt
Prelomen raziskovalni projekt lahko prijavi gostiteljska institucija, ki prijavi
vodjo projekta (glavnega raziskovalca), ki je uveljavljen vrhunski raziskovalec
in je kot vodja izvedel že večje število vrhunskih raziskovalnih projektov v
skladu s točko razpisa 4.2.1.1. Glavni raziskovalec mora biti v RO v tujini,
kjer je na dan objave razpisa zaposlen vsaj 50 % od polnega delovnega časa in
najmanj 5 let v obdobju do datuma objave razpisa, imenovan v naziv »Full
Professor« oziroma primerljiv naziv v zadevni državi, kar dokazuje s potrdilom
in podpisanim priporočilom RO, kjer je zaposlen. Glavni raziskovalec mora v
prijavi dokazati prelomnost, ambicioznost in izvedljivost raziskovalnega
projekta. Glavni raziskovalec prelomnega raziskovalnega projekta ima status
aktivnega vrhunskega raziskovalca in večje število pomembnih raziskovalnih
dosežkov v skladu s točko razpisa 4.2.1.1.
3.2.2. Gostiteljska institucija
Prijavo na javni razpis odda gostiteljska institucija, na kateri je zaposlen ali
se bo zaposlil glavni raziskovalec.
Glavni raziskovalec glede na potrebe Strateškega projekta izbere člane projektne
raziskovalne skupine, ki bodo do sklenitve pogodbe o (so)financiranju in
izvajanju znanstvenoraziskovalne dejavnosti sklenili pogodbo o zaposlitvi z
gostiteljsko institucijo.
Gostiteljska institucija mora v izjavi, ki je del prijave kot obvezna priloga v
spletnem prijavnem obrazcu, potrditi svojo podporo glavnemu raziskovalcu in
povezanost s Strateškim projektom. Izjava, ki jo podpiše zastopnik gostiteljske
institucije oziroma od njega pooblaščena oseba, mora vsebovati tudi zavezo, da
se bo glavnemu raziskovalcu omogočila raziskovalna neodvisnost.
Raziskovalna neodvisnost glavnega raziskovalca vključuje:
- upravljanje raziskovanja in financiranja Strateškega projekta ter
sprejemanje ustreznih odločitev o razporeditvi sredstev oziroma sodelovanje pri
pripravi finančnega načrta;
- samostojno objavljanje kot glavni avtor in vključevanje kot
soavtorjev le tistih, ki so bistveno prispevali k prijavljenemu delu;
- izbor članov raziskovalne skupine Strateškega projekta, vključno z
doktorskimi kandidati ali drugimi ter nadzor nad njihovim delom;
- dostop do ustreznega prostora in naprav za izvajanje raziskav;
- možnost prenosa Strateškega projekta na drugo gostiteljsko
institucijo.
3.2.3. Prenos Strateškega projekta na drugo
gostiteljsko institucijo
Možnost prenosa projekta na drugo gostiteljsko institucijo pomeni, da glavni
raziskovalci lahko v utemeljenih primerih zaprosijo za prenos celotnega projekta
na drugo gostiteljsko institucijo, ki izpolnjuje pogoje iz točke 3.2.2. javnega
razpisa, če so cilji projekta dosegljivi kljub prenosu. Glavni raziskovalec mora
ARIS poslati vlogo za prenos projekta in navesti razloge za prenos projekta na
drugo gostiteljsko institucijo. Gostiteljska institucija, na katero bi želel
glavni raziskovalec prenesti projekt, mora podpisati izjavo v skladu s točko
3.2.2. javnega razpisa, katero mora glavni raziskovalec priložiti k vlogi za
prenos projekta. ARIS vlogo za prenos projekta odobri ali zavrne in o tem pisno
obvesti glavnega raziskovalca in obe zadevni gostiteljski instituciji. Prenos
projekta na drugo gostiteljsko institucijo ni mogoč v zadnjem letu izvajanja in
(so)financiranja projekta.
3.3. Omejitve za prijavitelje
Na javnem razpisu ne morejo sodelovati prijavitelji, ki:
- so sredstva za isti namen že pridobili iz drugih sredstev
lokalnega, državnega ali evropskega proračuna oziroma so v postopku
pridobivanja (so)financiranja iz teh sredstev (prepoved dvojnega
financiranja);
- so v postopku prisilne poravnave, stečajnem postopku, postopku
likvidacije ali prisilnega prenehanja, so opustile poslovno dejavnost
oziroma so insolventne v skladu z določbami Zakona o finančnem poslovanju,
postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju;
- kadar se zoper lastnika oziroma lastnike
gostiteljske institucije vodi postopek v zvezi s pranjem denarja in financiranja
terorizma po Zakonu o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma.
Prijavitelj ne more prijaviti projekta, katerega vodja bi bil hkrati vodja
projekta Gravitacija in vodja Strateškega projekta.
4. Elementi za ocenjevanje prijav
4.1. Projekti Gravitacija
Prijavljeni projekti Gravitacija se ocenijo na podlagi kriterijev, kazalnikov in
meril, navedenih v točkah 4.1.1. in 4.1.2. javnega razpisa.
4.1.1. Kriteriji in kazalniki
Projekti Gravitacija se ocenjujejo po naslednjih kriterijih:
- znanstvena odličnost raziskovalcev;
- znanstvena odličnost prijave;
- kakovost in učinkovitost izvedbe;
- družbeni in znanstveni vpliv.
4.1.1.1. Znanstvena odličnost raziskovalcev
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju znanstvena odličnost raziskovalcev so:
- izjemni dosežki;
- izkazana sposobnost samostojnega in ustvarjalnega razmišljanja;
- sposobnost priprave predloga raziskav in vodenja raziskav.
Pri ocenjevanju po zgoraj navedenih kazalnikih se sledi naslednjim merilom:
- v konzorcij so vključeni inovativni raziskovalci z velikim
mednarodnim ugledom, ki lahko pomembno prispevajo k razvoju svoje discipline
ali k interdisciplinarnemu povezovanju;
- sestava konzorcija na skupinski in individualni ravni ter
strokovno znanje in izkušnje vključenih raziskovalcev so usklajeni z
načrtovano vsebino in realizacijo predlaganega raziskovalnega projekta;
- glavni raziskovalci konzorcija so pokazali svojo sposobnost
vodenja in navdihovanja ekip in partnerstev ter skupaj sestavljajo
uravnoteženo ekipo;
- konzorcij posveča veliko pozornosti izobraževanju in uvajanju
nove generacije vodij raziskav, ki bodo lahko ohranili vrhunske in
inovativne raziskovalne smeri, kar uresničuje z ukrepi, kot je načrt za
poklicni razvoj nadarjenih raziskovalcev na srednji ravni.
4.1.1.2. Znanstvena odličnost prijave
Ocenjena bo utemeljitev na mednarodno primerljivem znanju in kompetencah v
celotnem procesu razvoja znanja.
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju znanstvena odličnost prijave so:
- jasnost koncepta, vključno z interdisciplinarnim vidikom, in
ustreznost ciljev;
- primernost predlagane metodologije raziskave za doseganje ciljev;
- ambicioznost, inovacijski potencial in izjemnost prijave (na
primer preseganje obstoječih znanj, novi koncepti in pristopi).
Pri ocenjevanju po zgoraj navedenih kazalnikih se sledi naslednjim merilom:
- raziskovalni projekt je zelo zahteven, naslavlja perečo problematiko
in se osredotoča na specifične inovacije na zadevnem znanstvenem področju;
raziskovalni projekt se osredotoča na nove teme in ima potencial za uresničitev
prelomnih dosežkov na mednarodnem nivoju;
- raziskovalni projekt je osredotočen, ima optimalno znanstveno
koherentnost in vključuje vse vidike, ki so pomembni za glavno raziskovalno
vprašanje; potencial celotnega projekta je večji od vsote njegovih delov;
- raziskovalni projekt je odlično sestavljen z vidika teoretične in
metodološke trdnosti ter z vidika načrtovanja in realizacije;
- na nekaterih znanstvenoraziskovalnih področjih se lahko oblikujejo
bolj kompaktni konzorciji, ker je zahtevana lestvica za inovativne raziskave na
teh področjih manjša, zato se oceni, ali so znanstveni cilji projekta in
zahtevana velikost konzorcija ustrezne velikosti glede na notranje potrebe teh
področij.
4.1.1.3. Kakovost in učinkovitost izvedbe
Oceni se realna izvedljivost raziskovalnega projekta v predvidenem obdobju
(so)financiranja ter ustreznost, sposobnost in pripravljenost konzorcija za
izvedbo.
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju kakovost in učinkovitost izvedbe so:
- primernost in učinkovitost delovnega načrta, vključno z
ustreznostjo dodeljevanja nalog in razporeditvijo sredstev;
- ustreznost partnerjev projekta in projektne skupine;
- ustreznost upravljanja ob upoštevanju tveganj oziroma preseganju
obstoječih znanj.
Pri ocenjevanju po zgoraj navedenih kazalnikih se sledi naslednjim merilom:
- organizacijska struktura in upravljanje konzorcija sta jasna in
logična ter zagotavljata izjemen okvir za razvoj projektne ideje; zagotovljena
je kontinuiteta vodenja med celotnim trajanjem projekta;
- projekt je bil pregledno in logično umeščen v ustrezne institucije,
odgovornosti so bile ustrezno in jasno porazdeljene; potrebni sporazumi za
izvajanje projekta so bili vključeni v konzorcijsko pogodbo;
- konzorcij zagotavlja ustrezno spremljanje napredka in ima opredeljene
jasne mehanizme za prilagoditev projekta, kjer je to potrebno; urejeno je
reševanje sporov in obvladovanje tveganj;
- konzorcij občutno prispeva k usposabljanju nadarjenih znanstvenikov;
- konzorcij ima ustrezne instrumente za krepitev znanstvene interakcije
in medsebojnega sodelovanja;
- strategija upravljanja podatkov in etičnih vidikov dela je podrobno
urejena;
- raznolikost oziroma zastopanost različnih skupin glede na spol in
druge osebne lastnosti v konzorciju je odraz raznolikosti posameznega področja;
morebitna neenakomerna zastopanost mora biti ustrezno obrazložena; konzorcij
mora sprejeti konkretne in ustrezne ukrepe za obravnavo vprašanj spolne in druge
raznolikosti in v prijavi navesti, kako ta vprašanja ureja;
- načrtovana finančna sredstva, vključno z osebami, ki ji je treba
zaposliti in potrebnimi investicijami, morajo biti tesno povezana z
raziskovalnim projektom in ustrezno utemeljena; osebe, ki jih je treba zaposliti
morajo biti ključne za izvedbo raziskovalnega projekta, investicije pa nujno
potrebne, pri čemer druge primerljive možnosti rabe opreme niso na voljo.
4.1.1.4. Družbeni in znanstveni vpliv
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju družbeni in znanstveni vpliv (pojem
družbenega vključuje tudi gospodarski vpliv) so:
- krepitev konkurenčnosti in rasti organizacij z razvijanjem
inovacij, ki sledijo potrebam evropskih in svetovnih trgov;
- vsi drugi okoljski in družbeno pomembni vplivi, vključno z vplivi
na kulturni razvoj (ki niso vključeni v preostale kazalnike);
- učinkovitost predlaganih ukrepov za izkoriščanje in razširjanje
rezultatov projekta Gravitacija (vključno z upravljanjem pravic
intelektualne lastnine), javno predstavljanje (popularizacija) projekta
Gravitacija in obvladovanje raziskovalnih podatkov;
- pričakovani učinki projekta Gravitacija;
- krepitev inovativnosti in vključevanje novih znanj.
Pri ocenjevanju po zgoraj navedenih kazalnikih se sledi naslednjim merilom:
- konzorcij se odloči, ali se bo osredotočil na doseganje znanstvenega
vpliva, družbenega vpliva ali pa na kombinacijo obeh vplivov; ocena po tem
kriteriju je neodvisna od izbora konzorcija; prijavitelj v prijavi obrazloži
svoje razloge za osredotočenje na znanstveni in/ali družbeni vpliv;
- znanstveni vpliv je vpliv raziskav na lastno raziskovalno področje,
na sorodna raziskovalna področja ali na širšo znanstveno skupnost. Družbeni
vpliv se lahko na splošno opredeli kot vsaka kulturna, gospodarska,
industrijska, okoljska in/ali družbena sprememba, ki je (delno) rezultat znanja
in spretnosti, pridobljenih s predlaganimi raziskavami;
- čeprav ima prijavitelj možnost izbire, da se osredotoči na družbeni
in/ali znanstveni vpliv, se od njega pričakuje, da razmisli tudi priložnostih,
ki se ponujajo v zvezi z neizbrano obliko vpliva. To lahko pomeni, da v prijavi
navede, da (nepredvidene) priložnosti v zvezi z vplivom lahko izkoristijo drugi,
in opiše, kakšna je njegova naloga, da to omogoči.
Znanstveni vpliv med drugim vključuje:
- potencial in ustreznost rezultatov raziskav za lastno disciplino in
sorodne discipline;
- potencial in ustreznost rezultatov raziskav za širše znanstveno
področje,pri čemer je še posebnega pomena raziskovalno sodelovanje med
različnimi ERC domenami (SH, LS, PE).
Družbeni vpliv med drugim vključuje:
- dodano vrednost projekta Gravitacija za družbeni vpliv;
- potencial za kratkoročne in dolgoročne družbene učinke;
- vizijo načinov, na katere bi predlagane raziskave lahko imele
družbeni vpliv,
- načrt za vzpostavitev učinkovitih interakcij[5].
Dobro oceno po tem kriteriju je mogoče doseči, če je prijava osredotočena na
znanstveni vpliv, družbeni vpliv ali povezanost obeh oblik vpliva. Ocena po tem
kriteriju je neodvisna od izbrane osredotočenosti; ena oblika vpliva ni boljša
ali slabša od druge.
4.1.2. Ocene
Ocene za ocenjevanje po posameznih kriterijih so cele točke v razponu od 0 do 5,
razen skupne ocene posameznega kriterija v skladu s točko 7.1, ki je lahko
decimalno število.
Skupno število vseh možnih točk je 20.
Ocena po kriterijih se poda po merilih in opisno, ob upoštevanju kazalnikov in
meril iz točke 4.1.1.
Skupno oceno po kriterijih lahko dopolnjuje ocena ustne predstavitve iz točke
7.1. javnega razpisa. V tem primeru je skupno število vseh možnih točk 25.
4.2. Strateški projekti
Prijavljeni Strateški projekti se ocenijo na podlagi kriterijev, kazalnikov in
meril, navedenih v točkah 4.2.1. in 4.2.2. javnega razpisa.
4.2.1. Kriteriji in kazalniki
Strateški projekti se ocenjujejo po naslednjih kriterijih:
- znanstvena odličnost raziskovalcev;
- znanstvena odličnost prijave;
- kakovost in učinkovitost izvedbe.
4.2.1.1. Znanstvena odličnost raziskovalcev
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju znanstvena odličnost raziskovalcev so:
- izjemni dosežki, ki se nanašajo na raziskovalno področje oziroma
cilje, kot so opredeljeni v projektu;
- izkazana sposobnost samostojnega in ustvarjalnega razmišljanja;
- sposobnost priprave predloga raziskav in vodenja raziskav.
Pri ocenjevanju Strateških projektov po zgoraj navedenih kazalnikih se sledi
naslednjim merilom:
- glavni raziskovalec obetajočega raziskovalnega projekta je doslej
že izkazal sposobnost izvajanja neodvisnih raziskav, na primer z objavo vsaj
ene pomembne znanstvene objave kot glavni avtor ali brez vpletenosti
mentorja/ev;
- glavni raziskovalec uveljavljenega raziskovalnega projekta je
doslej izkazal višjo stopnjo raziskovalne neodvisnosti, na primer vsaj pet
pomembnih samostojnih znanstvenih objav ali objav kot vodilni avtor;
glavni raziskovalec prelomnega raziskovalnega projekta ima status
aktivnega vrhunskega raziskovalca in večje število (10 ali več) pomembnih
raziskovalnih dosežkov;
- pomembne znanstvene objave in raziskovalni dosežki glavnega
raziskovalca predstavljajo znaten doprinos k raziskovalnemu področju, ki ga
naslavlja projekt;
- doslej objavljeni znanstveni dosežki glavnega raziskovalca
izkazujejo njegovo samostojnost, ustvarjalnost in sposobnost vodenja
raziskav.
4.2.1.2. Znanstvena odličnost prijave
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju znanstvena odličnost prijave so:
- jasnost koncepta;
- ustreznost naslavljanja pomembnih raziskovalnih izzivov;
- primernost predlagane metodologije raziskave za doseganje ciljev;
- ambicioznost in izjemnost ciljev (na primer preseganje obstoječih
znanj, nove metode in pristopi).
Pri ocenjevanju po zgoraj navedenih kazalnikih se sledi naslednjim merilom:
- raziskovalni projekt je zelo zahteven, naslavlja perečo problematiko
in se osredotoča na specifične inovacije na zadevnem znanstvenem področju;
raziskovalni projekt se osredotoča na nove teme in ima potencial za uresničitev
pomembnih ali prelomnih dosežkov na mednarodnem nivoju;
- raziskovalni projekt je osredotočen, ima optimalno znanstveno
koherentnost in vključuje vse vidike, ki so pomembni za glavno raziskovalno
vprašanje; potencial celotnega projekta je večji od vsote njegovih delov;
- raziskovalni projekt je odlično sestavljen z vidika teoretične in
metodološke trdnosti ter z vidika načrtovanja in realizacije.
4.2.1.3. Kakovost in učinkovitost izvedbe
Oceni se realna izvedljivost raziskovalnega projekta v predvidenem obdobju
(so)financiranja ter ustreznost, sposobnost in pripravljenost glavnega
raziskovalca in projektne raziskovalne skupine za izvedbo projekta.
Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju kakovost in učinkovitost izvedbe so:
- primernost in učinkovitost delovnega načrta, vključno z
ustreznostjo dodeljevanja nalog in razporeditvijo sredstev;
- ustreznost glavnega raziskovalca in projektne raziskovalne
skupine;
- ustreznost upravljanja ob upoštevanju tveganj oziroma preseganju
obstoječih znanj.
Pri ocenjevanju po zgoraj navedenih kazalnikih se sledi naslednjim merilom:
- delovni načrt in organizacijska struktura sta jasna in logična ter
zagotavljata izjemen okvir za razvoj projektne ideje;
- projekt je pregledno in logično umeščen, odgovornosti so ustrezno in
jasno porazdeljene;
- glavni raziskovalec zagotavlja ustrezno spremljanje napredka in ima
opredeljene jasne mehanizme za prilagoditev projekta, kjer je to potrebno;
urejeno je reševanje sporov in obvladovanje tveganj;
- vzpostavljeni so ustrezni instrumenti za krepitev znanstvene
interakcije in medsebojnega sodelovanja;
- strategija upravljanja podatkov in etičnih vidikov dela je podrobno
urejena;
- raznolikost oziroma zastopanost različnih skupin glede na spol in
druge osebne lastnosti v raziskovalni skupini je odraz raznolikosti posameznega
področja; morebitna neenakomerna zastopanost mora biti ustrezno obrazložena;
glavni raziskovalec mora sprejeti konkretne in ustrezne ukrepe za obravnavo
vprašanj spolne in druge raznolikosti in v prijavi navesti, kako ta vprašanja
ureja;
- načrtovana finančna sredstva, vključno z osebami, ki ji je treba
zaposliti in potrebnimi investicijami, morajo biti tesno povezana z
raziskovalnim projektom in ustrezno utemeljena; osebe, ki jih je treba zaposliti
morajo biti ključne za izvedbo raziskovalnega projekta, investicije pa nujno
potrebne, pri čemer druge primerljive možnosti rabe opreme niso na voljo.
4.2.2. Ocene
Ocene za ocenjevanje po posameznih kriterijih so cele točke v razponu od 0 do 5,
razen skupne ocene posameznega kriterija v skladu s točko 7.2, ki je lahko
decimalno število.
Skupno število vseh možnih točk je 15.
Ocena po kriterijih se poda po merilih in opisno, ob upoštevanju kazalnikov in
meril iz točke 4.2.1.
Skupno oceno po kriterijih lahko dopolnjuje ocena ustne predstavitve iz točke
7.2. javnega razpisa. V tem primeru je skupno število vseh možnih točk 20.
4.3. Deklaracija iz San Francisca (DORA)
DORA je svetovna pobuda, katere cilj je izboljšati način ocenjevanja raziskav in
raziskovalcev. Vsebuje priporočila za financerje raziskav, raziskovalne
ustanove, znanstvene revije in druge stranke.
DORA si prizadeva zmanjšati nekritično uporabo bibliometričnih kazalnikov in
preprečiti nezavedno pristranskost pri ocenjevanju raziskav in raziskovalcev.
Glavno vodilo pobude DORA je, da je treba raziskavo oceniti na podlagi njenih
dosežkov (neodvisno, od primera do primera) in ne na podlagi nadomestnih meril,
kot je revija, v kateri je raziskava objavljena.
ARIS pri ocenjevanju znanstvenih dosežkov prijaviteljev uporablja široko
opredelitev znanstvenega prispevka.
Pri ocenjevanju prijav niso pomembni kazalniki, kot sta faktor vpliva revije ali
h-indeks. Prijavitelj jih v svojih prijavah ne sme navesti. Vendar lahko poleg
publikacij navede tudi druge znanstvene izdelke, kot so nabori podatkov,
patenti, programska oprema in koda itd.
5. Začetek, obdobje in način (so)financiranja
Predvideni začetek (so)financiranja izvajanja projektov Gravitacija in
Strateških projektov je 1. 7. 2025 in je odvisen od razpoložljivih sredstev v
proračunu Republike Slovenije in finančnem načrtu ARIS, ter drugih objektivnih
okoliščin, ki lahko vplivajo na izvedbo javnega razpisa. O morebitni spremembi
predvidenega datuma začetka (so)financiranja izvajanja projektov Gravitacija in
Strateških projektov bodo prijavitelji obveščeni med postopkom javnega razpisa.
Izbrane projekte Gravitacija bo ARIS (so)financirala predvidoma do 30. 6. 2028.
Izbrane Strateške projekte bo ARIS (so)financirala predvidoma do 30. 6. 2030.
Če je v okviru projekta Gravitacija prijava izbrana za (so)financiranje, so kot
končni prejemniki sredstev za izvajanje projekta Gravitacija vsi člani
konzorcija, ki so prijavitelji v skladu s točko 3.1.1. javnega razpisa. Člani
konzorcija so solidarno odgovorni za obveznosti, ki nastanejo iz naslova
projekta Gravitacija.
Vodja konzorcija in konzorcijski partnerji morajo za prijave projektov
Gravitacija ob prijavi priložiti sklenjeno konzorcijsko pogodbo, v kateri so med
drugim opredeljene pravice in obveznosti posameznih članov konzorcija.
Če je v okviru Strateški projektov prijava izbrana za (so)financiranje, je
končni prejemnik sredstev za izvajanje Strateškega projekta gostiteljska
institucija v skladu s točko 3.2.2. javnega razpisa.
Nadzor nad izvajanjem projektov se izvaja skladno s Splošnim aktom o postopkih
(so)financiranja in se podrobneje opredeli s pogodbo o (so)financiranju in
izvajanju znanstvenoraziskovalne dejavnosti.
6. Upravičeni stroški in način (so)financiranja projekta
Upravičeni stroški za projekte Gravitacija in Strateške projekte
Upravičeni stroški so:
1.) Stroški dela članov projektne skupine za delo na projektu, ki morajo
biti določeni v skladu z delovnopravno zakonodajo in kolektivnimi pogodbami in
vključujejo:
- osnovno plačo, dodatke in del plače za delovno uspešnost,
- prispevke delodajalca na izplačane plače in
- povračila stroškov v zvezi z delom, ki vsebujejo povračila za regres za
prehrano med delom, stroške prevoza na delo in z dela, stroške za delo od doma,
letni regres za letni dopust in premije kolektivnega dodatnega zavarovanja za
javne uslužbence (v nadaljnjem besedilu: stroški dela);
2.) Stroški materiala in storitev, neposredno potrebnih za izvedbo projekta,
ki vključujejo:
- neposredne stroške materiala, ki zajemajo predvsem stroške nakupa materiala,
polizdelkov in drobnega inventarja, ter
- neposredne stroške storitev, ki zajemajo predvsem stroške potovanj, izvedbo
konferenc in drugih aktivnosti razširjanja rezultatov raziskav, stroške objav,
tudi v odprtem dostopu, avtorsko delo in druge storitve (v nadaljnjem besedilu:
stroški materiala in storitev) in
3.) Nakup raziskovalne opreme, potrebne za izvajanje projekta.
Za nakup opreme izvajalec lahko nameni do 50 % dodeljenih sredstev projekta na
javnem razpisu. Z navedenimi sredstvi lahko pokrije 60 % vrednosti nakupa, 40 %
sredstev mora zagotoviti iz lastnih sredstev.
Neodbitni del DDV se šteje za upravičen strošek.
Nadurno delo se ne šteje za upravičen strošek.
Način (so)financiranja
Prijavitelj za izvajanje projekta pripravi finančni načrt, v katerem opredeli
obseg stroškov dela in neposrednih materialnih stroškov in stroškov storitev ter
obseg nakupa raziskovalne opreme.
Za projekte Gravitacija pri pripravi načrta prijavitelj upošteva z javnim
razpisom predviden celotni obseg sredstev 3.000.000,00 EUR in letni obseg
sredstev, ki znaša 1.000.000,00 EUR, oziroma sorazmerni del glede na trajanje
projekta v posameznem koledarskem letu.
Za Strateške projekte pri pripravi načrta prijavitelj upošteva z javnim razpisom
predviden celotni obseg sredstev 2.500.000,00 EUR in letni obseg sredstev, ki
znaša 500.000,00 EUR, oziroma sorazmerni del glede na trajanje projekta v
posameznem koledarskem letu.
Pri porabi sredstev za stroške dela in neposredne stroške materiala in stroške
storitev so dovoljena odstopanja od načrta med ekonomskimi nameni v obsegu 10 %.
Če bi bilo potrebno višje odstopanje, mora izvajalec projekta za večje
odstopanje zaprositi ARIS, vlogo mora utemeljiti. ARIS vlogo za odstopanje
odobri ali zavrne na podlagi presoje o višini dejanskih stroškov, ki jih bo
izvajalec opredelil v vlogi, in o tem pisno obvesti izvajalca.
Dinamika (so)financiranja je za stroške dela in stroške materiala in storitev
predvidoma enakomerna.
V kolikor ob koncu koledarskega leta vsa sredstva za tekoče leto niso
porabljena, je dovoljeno v okviru obdobja izvajanja projekta izkazati
kratkoročno odložene prihodke v skladu z veljavnim zakonom, ki ureja
računovodstvo, oziroma veljavnimi slovenskimi računovodskimi standardi tako, da
se ohranita struktura in namen sredstev. Izvajalec predloži letno finančno
poročilo na obrazcu, ki ga predpiše ARIS. Listine in dokazila se hranijo na
sedežu izvajalca in jih je na poziv ARIS dolžan predložiti oziroma omogočiti
vpogled v listine na sedežu izvajalca. Nadzor nad namensko porabo lahko izvede
tudi s strani ARIS pooblaščeni revizor. Pred nakazilom zadnjih 20 % sredstev za
izvajanje projekta je izvajalec dolžan predložiti končno finančno poročilo. Do
nakazila preostanka sredstev je upravičen, če izkazuje namensko porabo za
celoten obseg dodeljenih sredstev. V primeru, da izvajalec izkaže nižji obseg
namenske porabe, se (so)financiranje izvede do obsega izkazane namenske porabe
sredstev.
(So)financiranje nakupa raziskovalne opreme se izvede glede na dejansko izveden
nakup. Izvajalec lahko uveljavlja stroške nakupa samo do višine, opredeljene v
veljavnem finančnem načrtu projekta za posamezno leto. Pri uveljavljanju
zahtevka za (so)financiranje nakupa raziskovalne opreme je potrebno upoštevati,
da je potrebno zahtevek za izplačilo in dokazila o nakupu raziskovalne opreme
predložiti najpozneje do 31. oktobra v letu, za katerega se nakup načrtuje, v
nasprotnem primeru izgubi pravico do (so)financiranja.
Izvajalec je stroške projekta dolžan evidentirati na ločenem stroškovnem mestu
in ARIS sporočiti oznako stroškovnega mesta.
Izvajalec lahko uveljavlja samo stroške, ki še niso financirani iz sredstev
lokalnega, državnega ali evropskega proračuna oziroma iz drugih javnih sredstev.
7. Postopek izbora prijav
Postopek izbora prijav je sestavljen iz naslednjih korakov:
- pregled izpolnjevanja administrativnih pogojev prijave;
- strokovni pregled s strani dveh recenzentov;
- pregled ocen s strani znanstvenih urednikov;
- sestanek in posvetovanje članov zunanjega strokovnega telesa (možnost
ustne predstavitve);
- odločanje o izboru prijav.
Postopek izbora prijav se vodi skladno s Splošnim aktom o postopkih
(so)financiranja in tem javnim razpisom.
V postopek ocenjevanja bodo uvrščene vse pravočasne in formalno popolne prijave,
ki bodo izpolnjevale vse pogoje javnega razpisa.
Prijave ocenjujejo dva recenzenta in zunanje strokovno telo.
7.1. Postopek ocenjevanja prijav projektov Gravitacija
Recenzenta in zunanje strokovno telo ocenjujejo prijave projektov Gravitacija na
podlagi kriterijev, kazalnikov in meril iz točke 4.1.1. javnega razpisa.
Če posamezni prijavljeni projekt Gravitacija ne doseže mejnega praga, ki za
posamezen kriterij iz prvega odstavka točke 4.1.1. javnega razpisa predstavlja 4
točke, se ne more uvrstiti v izbor za (so)financiranje.
Zunanje strokovno telo sprejme skupno oceno posamezne prijave po posameznih
kriterijih in za vsako od štirih tematskih področij, določenih v točki 1.2.a.
javnega razpisa, pripravi svoj predlog prednostnega seznama prijav, na katerem
so prijave razvrščene po padajočem vrstnem redu glede na doseženo skupno
ocenopri posameznem kriteriju po naslednjem sosledju kriterijev: znanstvena
odličnost prijave; znanstvena odličnost raziskovalcev; družbeni in znanstveni
vpliv; kakovost in učinkovitost izvedbe. Prvi odločujoč kriterij za uvrstitev na
vrh prednostnega seznama prijav je znanstvena odličnost prijave; v primeru
enakih ocen pri tem kriteriju je naslednji odločujoč kriterij za uvrstitev
znanstvena odličnost raziskovalcev; v primeru enakih ocen tudi pri tem kriteriju
je naslednji odločujoč kriterij družbeni in znanstveni vpliv; v primeru enakih
ocen tudi pri tem kriteriju je naslednji odločujoč kriterij kakovost in
učinkovitost izvedbe. Zunanje strokovno telo skupno oceno posamezne prijave po
posameznem kriteriju sprejme tako, da upošteva oceno posameznega kriterija
prvega recenzenta posamezne prijave in oceno posameznega kriterija drugega
recenzenta posamezne prijave in kot skupno oceno posameznega kriterija posamezne
prijave sprejme povprečno oceno obeh ocen recenzentov pri posameznem kriteriju.
Skupna ocena posameznega kriterija je lahko decimalno število. V primeru večjega
števila prijav, ki dosežejo enako število točk pri vseh posameznih kriterijih in
bi se lahko uvrstile v izbor za (so)financiranje, je sestavni del ocenjevalnega
postopka tudi ustna predstavitev (intervju), ki jo izvede zunanje strokovno
telo. Pri ustni predstavitvi sodeluje vsaj polovica članov zunanjega strokovnega
telesa, pri čemer obvezno sodeluje član z znanstvenega področja prijave. Ustna
predstavitev se oceni z usklajeno oceno, ki se točkuje s celimi točkami od 0 do
5. Ocena ustne predstavitve v primeru večjega števila prijav, ki dosežejo enako
število točk pri vseh posameznih kriterijih in bi se lahko uvrstile v izbor za
(so)financiranje, odloča o uvrstitvi prijav na vrh prednostnega seznama prijav.
Predlog prednostnega seznama prijav se posreduje v obravnavo Znanstvenemu svetu
ARIS (v nadaljnjem besedilu: ZSA). ZSA sprejme predlog sklepa o izboru prijav, s
katerim predlaga za (so)financiranje po eno prijavo z vsakega od štirih
tematskih področij, določenih v točki 1.2.a. javnega razpisa, in sicer prijavo,
ki je znotraj področja uvrščena najvišje na prednostnem seznamu prijav.
V primeru, da se na posameznem tematskem področju nobena prijava ne uvrsti v
izbor za (so)financiranje oziroma ni oddana nobena prijava, se lahko na
preostalih tematskih področjih v izbor za (so)financiranje uvrsti več kot ena
prijava, in sicer se dodatno uvrsti prijava, ki se je ne glede na tematsko
področje uvrstila najvišje na prednostnem seznamu prijav, upoštevajoč mejni prag
iz drugega odstavka te točke javnega razpisa.
Na podlagi predloga sklepa ZSA direktor ARIS sprejme sklep o izboru prijav, s
katerim odloči, ali se prijava izbere ali ne izbere za (so)financiranje.
7.2. Postopek ocenjevanja prijav Strateških projektov
Recenzenta in zunanje strokovno telo ocenjujejo prijave Strateških projektov na
podlagi kriterijev, kazalnikov in meril iz točke 4.2.1. javnega razpisa.
Če posamezni prijavljeni Strateški projekt ne doseže mejnega praga, ki za
posamezen kriterij iz prvega odstavka točke 4.2.1. javnega razpisa predstavlja 4
točke, se ne more uvrstiti izbor za (so)financiranje.
Zunanje strokovno telo sprejme skupno oceno posamezne prijave po posameznih
kriterijih in za vsako od treh kariernih stopenj, navedenih v točki 1.2.b.
javnega razpisa, pripravi svoj predlog prednostnega seznama prijav, na katerem
so prijave razvrščene po padajočem vrstnem redu glede na doseženo skupno oceno
pri posameznem kriteriju po naslednjem sosledju kriterijev: znanstvena odličnost
raziskovalcev; znanstvena odličnost prijave; kakovost in učinkovitost izvedbe.
Prvi odločujoč kriterij za uvrstitev na vrh prednostnega seznama prijav je
znanstvena odličnost raziskovalcev; v primeru enakih ocen pri tem kriteriju je
naslednji odločujoč kriterij za uvrstitev znanstvena odličnost prijave, v
primeru enakih ocen tudi pri tem kriteriju je naslednji odločujoč kriterij
kakovost in učinkovitost izvedbe.Zunanje strokovno telo skupno oceno
posamezne prijave po posameznem kriteriju sprejme tako, da upošteva oceno
posameznega kriterija prvega recenzenta posamezne prijave in oceno posameznega
kriterija drugega recenzenta posamezne prijave in kot skupno oceno posameznega
kriterija posamezne prijave sprejme povprečno oceno obeh ocen recenzentov pri
posameznem kriteriju. Skupna ocena posameznega kriterija je lahko decimalno
število. V primeru večjega števila prijav, ki dosežejo enako število točk in bi
se lahko uvrstile v izbor za (so)financiranje, je sestavni del ocenjevalnega
postopka tudi ustna predstavitev (intervju), ki jo izvede zunanje strokovno
telo. Pri ustni predstavitvi sodeluje vsaj polovica članov zunanjega strokovnega
telesa, pri čemer obvezno sodeluje član z znanstvenega področja prijave. Ustna
predstavitev se oceni z usklajeno oceno, ki
se točkuje s celimi točkami od 0 do 5. Ocena ustne predstavitvev primeru
večjega števila prijav, ki dosežejo enako število točk pri vseh posameznih
kriterijih in bi se lahko uvrstile v izbor za (so)financiranje, odloča o
uvrstitvi prijav na vrh prednostnega seznama prijav. Predlog prednostnega
seznama prijav se posreduje v obravnavo ZSA. ZSA sprejme predlog sklepa o izboru
prijav, s katerim za (so)financiranje predlaga po dve prijavi na vsaki od treh
kariernih stopenj, navedenih v točki 1.2.b. javnega razpisa, in sicer prijavi,
ki sta na dveh različnih znanstvenih področjih (ena na enem znanstvenem področju
in druga na drugem znanstvenem področju) izmed treh znanstvenih področij:
humanistične in družbene vede, naravoslovne in tehnične vede ter biomedicinske
vede in znanost o življenju in ki sta uvrščeni najvišje na prednostnem seznamu
prijav. V
primeru, da so na posamezni karierni stopnji v izbor za (so)financiranje
uvrščene samo prijave z enega znanstvenega področja, se za (so)financiranje
lahko predlaga dve prijavi z istega znanstvenega področja.
V primeru, da se na posamezni karierni stopnji v izbor za (so)financiranje
uvrstita manj kot dve prijavi, se lahko na preostalih kariernih stopnjah v izbor
za (so)financiranje uvrstita več kot dve prijavi, in sicer se dodatno uvrsti/jo
prijava/e, ki je/so ne glede na karierno stopnjo ali znanstveno področje
najvišje na prednostnem seznamu prijav, upoštevajoč mejni prag iz drugega
odstavka te točke javnega razpisa.
Na podlagi predloga sklepa ZSA direktor ARIS sprejme sklep o izboru prijav, s
katerim odloči, ali se prijava izbere ali ne izbere za (so)financiranje.
8. Pravno sredstvo
Prijavitelj lahko zoper sklep direktorja ARIS o izboru prijav, skladno s
Splošnim aktom o postopkih (so)financiranja, vloži ugovor v 15 dneh od prejema
sklepa. O ugovoru s sklepom odloči Upravni odbor ARIS.
Vloženi ugovori ne zadržijo podpisa pogodb z izbranimi prijavitelji.
9. Drugi pogoji za zagotavljanje kvalitete
Sodelovanje
V okviru projektov Gravitacija bodo člani konzorcija intenzivno sodelovali vsaj
v času trajanja projekta. Konzorciji so smotrno vpeti v organizacijsko strukturo
udeleženih RO. Pomembno prispevajo tudi k usposabljanju nadarjenih
raziskovalcev. Prijavljen raziskovalni projekt mora biti povezan s prednostnimi
raziskovalnimi področji RO, ki je vložila prijavo, in Strateškimi dokumenti
Republike Slovenije.
Upravljanje s podatki
Rezultati znanstvenih raziskav morajo biti ponovljivi in preverljivi ter
dostopni za ponovno uporabo. V digitalni dobi to pomeni, da morajo biti
raziskovalni podatki poleg publikacij tudi javno dostopni, kolikor je to mogoče.
ARIS pričakuje, da bodo raziskovalni podatki, ki izhajajo iz projektov,
financiranih iz sredstev ARIS, v največji možni meri javno dostopni za ponovno
uporabo s strani drugih raziskovalcev. V zvezi s tem se uporablja načelo
»odprto, kolikor je mogoče, zaprto, kolikor je potrebno«. Od raziskovalcev se
pričakuje, da bodo podatki in/ali ne-numerični rezultati, ki so podlaga za
zaključke dela, objavljenega v okviru projekta, javno dostopni hkrati z objavo
dela. Vsi stroški, ki nastanejo v zvezi s tem, se lahko vključijo v finančni
načrt projekta. Raziskovalci morajo pojasniti, kako se bodo obravnavali podatki,
ki izhajajo iz projekta, in sicer na podlagi razdelka upravljanje s podatki v
prijavi in načrta upravljanja s podatki, ki se pripravi po dodelitvi sredstev.
Razdelek upravljanje s podatki
Razdelek upravljanje s podatki je del prijave. Raziskovalci so pred začetkom
izvajanja projekta pozvani, naj razmislijo o tem, kako bodo zbrani podatki
razvrščeni in kategorizirani, da bodo lahko javno dostopni. Pogosto bo treba že
med ustvarjanjem podatkov in njihovo analizo sprejeti ukrepe, da bi omogočili
poznejše shranjevanje in razširjanje. Če vseh podatkov iz projekta ni mogoče
javno objaviti, na primer zaradi zasebnosti, etike ali vrednotenja, mora
prijavitelj v načrtu upravljanja s podatki navesti razloge za to.
Razdelek upravljanje s podatki v prijavi ni ocenjen in zato ne bo imel vpliva na
odločitev o izboru prijav.
Znanstvena integriteta
Skladno z ZZrID mora biti projekt izveden v skladu z nacionalnimi in mednarodno
sprejetimi standardi za pravilno ravnanje v znanosti. Z vložitvijo prijave se
prijavitelj zavezuje k spoštovanju in upoštevanju omenjenih načel. V primeru
(morebitne) kršitve teh standardov med izvajanjem projekta, ki ga (so)financira
ARIS, mora prijavitelj o tem nemudoma obvestiti ARIS in priložiti vse ustrezne
dokumente.
Etična izjava ali licenca (dovoljenje)
Prijavitelj je odgovoren za ugotavljanje, ali je za izvedbo predlaganega
projekta potrebna etična presoja ali dovoljenje. Prijavitelj mora v primeru, da
je etična presoja potrebna, zagotoviti, da se etično dovoljenje pravočasno
pridobi od ustrezne institucije ali odbora za etiko. Če se projekt izbere za
(so)financiranje, se sredstva izplačajo pod pogojem, da je bila potrebna etična
izjava/etična presoja ali dovoljenje pridobljeno pred zadnjim možnim datumom
začetka projekta. Projekt se ne more začeti izvajati, dokler ARIS ne prejme
kopije zahtevane etične presoje ali dovoljenja.
Nagojski protokol
Nagojski protokol oziroma dostop do genskih virov in delitev koristi, ki
izhajajo iz njihove uporabe, zagotavlja pošteno in razumno porazdelitev koristi,
ki izhajajo iz uporabe genskih virov. Raziskovalci, ki za svoje raziskave
uporabljajo genske vire iz Slovenije ali iz tujine, se morajo seznaniti z
Nagojskim protokolom, saj je Evropska Unija kot podpisnica tega pomembnega
sporazuma o mednarodnem upravljanju biotske raznovrstnosti k njemu pravno
zavezana. ARIS predvideva, da bodo raziskovalci sprejeli vse potrebne ukrepe v
zvezi z Nagojskim protokolom.
(So)financiranje iz drugih virov
(So)financiranje iz drugih virov ni obvezno.
10. Odprti dostop do recenziranih znanstvenih objav in spletni dostop do
informacij o raziskovalnem projektu
Skladno z 41. členom Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti
morajo biti vse recenzirane znanstvene objave, ki izhajajo iz izvajanja projekta
Gravitacija in Strateških projektov, objavljene v odprtem dostopu. Recenzirana
znanstvena objava mora vsebovati tudi podatke o (so)financerju ali
(so)financerjih ter številko projekta skladno z 82. členom Splošnega akta o
postopkih (so)financiranja.
Po izboru prijave za (so)financiranje mora v okviru projektov Gravitacija vodja
konzorcija, v okviru Strateških projektov pa gostiteljska institucija, na
spletnem mestu svoje RO odpreti posebno spletno stran oziroma podstran, ki bo
namenjena projektu, ter bo omogočala diseminacijo dosežkov. Obvezne minimalne
vsebine spletne strani so: vsebinski opis projekta z osnovnimi podatki glede
(so)financiranja, sestava projektne skupine s povezavami na podatke v sistemu
SICRIS, faze projekta in opis njihove realizacije, bibliografske reference, ki
izhajajo neposredno iz izvajanja projekta ter navedba logotipa ARIS in drugih
(so)financerjev. Vsebine, ki so zajete v sistemu SICRIS, naj bodo povezane in
jih ni treba podvajati. Spletna stran predstavitve projekta mora ostati aktivna
še 5 let po zaključku projekta. O vzpostavitvi spletne strani izvajalec poroča v
vmesnem in zaključnem poročilu o rezultatih izvedenega projekta.
11. Oddaja prijave
11.1. Način in oblika oddaje prijave
Prijava na javni razpis se odda v elektronski obliki preko spletnega portala
ARIS Digital Forms. Prijava na spletni portal Digital Forms je možna z
uporabniškim imenom in geslom. Portal lahko uporabljajo raziskovalci, vpisani v
Evidenco RO, skrbniki spletnega portala Digital Forms v RO, zastopniki RO,
pooblaščenci zastopnikov RO in dodatni uporabniki. Raziskovalci lahko geslo za
prijavo pridobijo sami na portalu Digital Forms, ostalim uporabnikom geslo
dodeli skrbnik Digital Forms v RO ali ARIS.
Prijavo na javni razpis mora v okviru projektov Gravitacija oddati vodja
konzorcija, ki jo odda v imenu vseh članov konzorcija, v okviru Strateških
projektov pa gostiteljska institucija.
Prijavo se izpolni in odda na prijavnem obrazcu ARIS-GRAVITACIJA-STRATESKI-2024.
Prijava projektov Gravitacija mora biti elektronsko podpisana (kvalificiran
digitalni podpis ni potreben) s strani zastopnika ali pooblaščene osebe vodje
konzorcija in vodje raziskovalnega projekta. Prijava in posamični obrazci morajo
biti izpolnjeni v slovenskem in angleškem jeziku.
Prijava Strateških projektov mora biti elektronsko podpisana (kvalificiran
digitalni podpis ni potreben) s strani zastopnika ali pooblaščene osebe
gostiteljske institucije in vodje raziskovalnega projekta – glavnega
raziskovalca. Prijava in posamični obrazci morajo biti izpolnjeni v slovenskem
in angleškem jeziku.
11.2. Rok za oddajo prijave
Prijava mora biti oddana do vključno 30. 12. 2024 do 14.00 ure.
Prijava projektov Gravitacija se šteje za pravočasno, če je do roka za oddajo
prijav na spletnem portalu ARIS Digital Forms izpolnjena in podpisana s strani
zakonitega zastopnika vodje konzorcija oziroma pooblaščene osebe vodje
konzorcija in vodje raziskovalnega projekta.
Prijava Strateških projektov se šteje za pravočasno, če je do roka za oddajo
prijav na spletnem portalu ARIS Digital Forms izpolnjena in podpisana s strani
zakonitega zastopnika gostiteljske institucije oziroma pooblaščene osebe
gostiteljske institucije in glavnega raziskovalca.
Prijaviteljem svetujemo, da prijav ne oddajajo zadnji dan razpisnega roka, ker
lahko pride do preobremenjenosti strežnika.
12. Datum odpiranja prijav
Odpiranje prijav bo v roku osmih dni po zaključku roka za oddajo prijav, v
prostorih ARIS. Odpiranje elektronskih prijav pomeni evidentiranje prispelih
prijav v okviru elektronskega prijavnega sistema.
13. Popolnost prijav
Uradna oseba odpira samo v roku oddane prijave.
Prijava se šteje za formalno popolno, če je elektronsko podpisana (kvalificiran
digitalni podpis ni potreben), oddana na predpisanih obrazcih in v predpisani
obliki ter vsebuje vse zahtevane podatke in priloge, kot jih določa javni
razpis.
Nepopolne prijave in formalno nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku ne
dopolni, se zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor ARIS ali oseba, ki jo
direktor ARIS pooblasti.
14. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa
Prijavitelji bodo o rezultatih javnega razpisa obveščeni predvidoma v osmih (8)
delovnih dneh od sklepa o izboru prijav.
Seznam izbranih ali neizbranih prijav bo objavljen na spletni strani ARIS
najpozneje v osmih (8) delovnih dneh od dneva odposlanih sklepov o izboru
prijav.
15. Kraj in naslov, kjer lahko zainteresirani dvignejo dokumentacijo
javnega razpisa
Dokumentacija javnega razpisa je dosegljiva na spletni strani ARIS (http://www.aris-rs.si/sl/razpisi/ ).
Informacije v zvezi z javnim razpisom lahko pridobite na spletni strani ARIS http://www.aris-rs.si oziroma
na Javni agenciji za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike
Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, vsak delovni dan v času
poslovnega časa.
Kontaktni elektronski naslov: ana.martinjak-ratej@aris-rs.si
dr. Špela Stres,
direktor
Številka: 5100-206/2024-22
Datum: 30. 10. 2024
Pravne podlage:
Razpisna dokumentacija:
- Prijavni obrazec:
Projekt Gravitacija:
Strateški projekt:
- Priloga 1 - Obrazec za dodeljevanje državnih pomoči:
- Priloga 3 - Obrazec za finančni načrt izvajanja projekta:
- Obrazec Podatki o raziskovalcu:(obvezna priloga: Izjava o nameri
zaposlitve):
- Preglednica vsebinskih prekrivanj med področji klasifikacije ARIS in
klasifikacije ERC:
- Predloga Načrta za ravnanje z raziskovalnimi podatki (NRRP):
[1] Objava javnega razpisa je predvidena enkrat letno.
[2] angl. »Academic impact«
[3] angl. »Societal impact«
[5] Angl. »Productive interactions« Interakcija je stik med
raziskovalcem in zainteresirano ciljno skupino. Interakcija je učinkovita,
ko zainteresirane ciljne skupine poskusijo uporabiti znanje, pridobljeno v
okviru raziskovalnega projekta, za doseganje družbenih ciljev. Interakcije
so lahko neposredne, osebne, posredne ali finančne. Število in kakovost
učinkovitih interakcij sta merilo možnosti družbenega vpliva.
|