Ciljni raziskovalni programi |
Normativni akti |
|
|
Minister za visoko šolstvo, znanost in inovacije na podlagi 15. člena Pravilnika
o Ciljnih raziskovalnih programih (CRP)
(Uradni list RS, št. 43/11, 6/12 in 186/21 – ZZrID) v zvezi s tretjim odstavkom
100. člena Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni
list RS, št. 186/21, 40/23 in 102/24) in v zvezi s petim odstavkom 47. člena
Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko
dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 48/23), ter v skladu s
Sklepom o oblikovanju Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2025« v letu 2025,
številka 631-25/2024-3360-7, z dne 5. 2. 2025, sprejme
Usmeritve za pripravo Javnega razpisa za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2025« v letu 2025
I.
Usmeritve za pripravo Javnega razpisa Ciljnega raziskovalnega programa »CRP
2025« v letu 2025 (v nadaljnjem besedilu: usmeritve) temeljijo na Strategiji
razvoja Slovenije 2030 (Vlada Republike Slovenije, 7. december 2017) in
strateških ciljih, opredeljenih v dokumentih razvojnega načrtovanja in drugih
gradivih udeležencev CRP, ki pomembno vplivajo na razvoj in so podlaga za
oblikovanje in izvajanje CRP.
II.
Osnovni namen Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2025« je oblikovanje
raziskovalnih podlag za odločanje pri pripravi, sprejemanju in izvajanju
razvojnih politik javnega interesa ter spremljanju in nadziranju njihovega
izvajanja. Predmet Javnega razpisa za izbiro raziskovalnih projektov Ciljnega
raziskovalnega programa »CRP 2025« v letu 2025 (v nadaljnjem besedilu: Javni
razpis CRP 2025) je določen s prioritetnimi vsebinami v okviru petih težišč CRP
2025, ki so v Strategiji razvoja Slovenije 2030 opredeljena kot strateške
usmeritve.
Udeleženci CRP 2025 so:
- Javna
agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije
(v nadaljnjem besedilu: agencija),
- Ministrstvo za finance (v nadaljnjem besedilu: MF),
- Ministrstvo za obrambo (v nadaljnjem besedilu: MO),
- Ministrstvo za pravosodje (v nadaljnjem besedilu: MP),
- Ministrstvo za javno upravo (v nadaljnjem besedilu: MJU),
- Ministrstvo za zdravje (v nadaljnjem besedilu: MZ),
- Ministrstvo za solidarno prihodnost (v nadaljnjem besedilu: MSP),
- Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (v nadaljnjem besedilu:
MOPE),
- Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje (v nadaljnjem besedilu: MVI),
- Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in inovacije (v nadaljnjem
besedilu: MVZI),
- Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport (v nadaljnjem besedilu:
MGTŠ),
- Ministrstvo za kulturo (v nadaljnjem besedilu: MK),
- Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (v
nadaljnjem besedilu: MDDSZ),
- Ministrstvo za naravne vire in prostor (v nadaljnjem besedilu: MNVP),
- Ministrstvo za digitalno preobrazbo (v nadaljnjem besedilu: MDP),
- Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Urad Republike
Slovenije za meroslovje (v nadaljnjem besedilu: MGTŠ MIRS),
- Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Urad Republike
Slovenije za intelektualno lastnino (v nadaljnjem besedilu: MGTŠ UIL),
- Urad Vlade Republike Slovenije za informacijsko varnost(v nadaljnjem
besedilu: URSIV),
- Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu (v
nadaljnjem besedilu: USZS),
- Ministrstvo za zdravje, Urad Republike Slovenije za varstvo pred
sevanji (v nadaljnjem besedilu: MZ URSVS),
- Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano(v nadaljnjem
besedilu: MKGP) in
- Ministrstvo za infrastrukturo (v nadaljnjem besedilu: MzI).
Težišča so:
Težišče 1: Vključujoča, zdrava, varna in odgovorna družba,
Težišče 2: Visoko produktivno gospodarstvo, ki ustvarja dodano vrednost za vse,
Težišče 3: Učenje za in skozi vse življenje,
Težišče 4: Ohranjeno zdravo naravno okolje,
Težišče 5: Visoka stopnja sodelovanja, usposobljenosti in učinkovitosti
upravljanja.
III.
Vsebinske prioritete tematskih sklopov po posameznih težiščih, ki so skladne z
razvojnimi cilji Strategije razvoja Slovenije 2030, so določene na podlagi
predlogov udeležencev MF, MO, MP, MJU, MZ, MSP, MOPE, MVI, MVZI, MGTŠ, MK,
MDDSZ, MNVP, MDP, MGTŠ MIRS, MGTŠ UIL, URSIV, USZS, MZ URSVS, MKGP in MzI, v
skladu z njihovimi dokumenti razvojnega načrtovanja in drugimi gradivi, ki
pomembno vplivajo na razvoj in so podlaga za oblikovanje in izvajanje CRP.
Tematski sklopi v okviru posameznih težišč so naslednji:
- Zdravo in aktivno življenje,
- Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo,
- Dostojno življenje za vse,
- Kultura in jezik kot temeljna dejavnika nacionalne identitete,
- Gospodarska stabilnost,
- Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor,
- Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta,
- Nizkoogljično krožno gospodarstvo,
- Trajnostno upravljanje naravnih virov,
- Zaupanja vreden pravni sistem,
- Varna in globalno odgovorna Slovenija,
- Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve.
Težišče 1: Vključujoča, zdrava, varna in odgovorna družba
Tematski sklopi:
1.1. |
Zdravo in aktivno življenje |
1.2. |
Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo |
1.3. |
Dostojno življenje za vse |
1.4. |
Kultura in jezik kot temeljna dejavnika nacionalne identitete |
1.7. |
Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta |
1.8. |
Nizkoogljično krožno gospodarstvo |
1.9. |
Trajnostno upravljanje naravnih virov |
1.10. |
Zaupanja vreden pravni sistem |
1.11. |
Varna in globalno odgovorna Slovenija |
Težišče 2: Visoko produktivno gospodarstvo, ki ustvarja dodano vrednost za
vse
Tematski sklopi:
2.2. |
Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo |
2.5. |
Gospodarska stabilnost |
2.6. |
Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor |
2.7. |
Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta |
2.8. |
Nizkoogljično krožno gospodarstvo |
2.9. |
Trajnostno upravljanje naravnih virov |
2.10. |
Zaupanja vreden pravni sistem |
2.11. |
Varna in globalno odgovorna Slovenija |
2.12. |
Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve |
Težišče 3: Učenje za in skozi vse življenje
Tematski sklopi:
3.1. |
Zdravo in aktivno življenje |
3.2. |
Znanje in spretnosti za kakovostno življenje in delo |
3.4. |
Kultura in jezik kot temeljna dejavnika nacionalne identitete |
3.6. |
Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor |
3.7. |
Vključujoč trg dela in kakovostna delovna mesta |
3.8. |
Nizkoogljično krožno gospodarstvo |
3.12. |
Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve |
Težišče 4: Ohranjeno zdravo naravno okolje
Tematski sklopi:
4.1. |
Zdravo in aktivno življenje |
4.8. |
Nizkoogljično krožno gospodarstvo |
4.9. |
Trajnostno upravljanje naravnih virov |
4.11. |
Varna in globalno odgovorna Slovenija |
Težišče 5: Visoka stopnja sodelovanja, usposobljenosti in učinkovitosti
upravljanja
Tematski sklopi:
5.3. |
Dostojno življenje za vse |
5.5. |
Gospodarska stabilnost |
5.6. |
Konkurenčen in družbeno odgovoren podjetniški in raziskovalni sektor |
5.10. |
Zaupanja vreden pravni sistem |
5.11. |
Varna in globalno odgovorna Slovenija |
5.12. |
Učinkovito upravljanje in kakovostne javne storitve |
Predloge prednostnih tem po posameznih tematskih sklopih sprejme v skladu s temi
usmeritvami Programski svet Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2025« (v
nadaljnjem besedilu: Programski svet).
IV.
Okvirni obseg sredstev za Javni razpis CRP 2025, s trajanjem raziskovalnih
projektov od enega do največ 3 leta, je 6.860.000,00 EUR,
skladno s proračunskimi možnostmi.
Stroški, ki bodo nastali v zvezi z oblikovanjem in postopkom izvedbe CRP, bodo
poravnani skladno s Pravili o določitvi plačila za strokovno delo recenzentov in
članov strokovnih teles ARIS št. št. 007-18/2024-1 z dne 6. 6. 2024, št.
007-18/2024-2 z dne 10. 9. 2024 in št. 007-18/2024-4 z dne 27. 9. 2024.
V.
Za vse raziskovalne projekte v okviru CRP 2025 zagotavlja sredstva agencija pod
pogojem, da je interes za izvedbo teh raziskovalnih projektov izkazan z deležem
(so)financiranja s strani MF, MO, MP, MJU,
MZ, MSP, MOPE, MVI, MVZI, MGTŠ, MK, MDDSZ, MNVP, MDP, MGTŠ MIRS, MGTŠ UIL,
URSIV, USZS, MZ URSVS, MKGP oziroma MzI. Delež sredstev, ki ga bo iz svojega
proračuna zagotavljala agencija, praviloma ne presega 50 % skupnih sredstev za
izvedbo programa CRP 2025. Izjema velja za raziskovalne projekte pri katerih je
predlagatelj tem agencija, za katere je lahko delež sredstev agencije tudi 100
%.
VI.
Na podlagi ocenjenih prijav Programski svet oblikuje predlog izbora projektov.
Skupna ocena prijav se oblikuje na podlagi kriterijev za ocenjevanje predlogov
raziskovalnih projektov v okviru CRP:
- relevantnosti in potencialnega vpliva predloga projekta,
- raziskovalne oziroma razvojne kakovosti predloga projekta,
- izvedljivosti predloga projekta.
Za navedene kriterije se v Metodologiji ocenjevanja in izbora prijav za
(so)financiranje CRP (v nadaljnjem besedilu: Metodologija), določijo kazalci, ki
se uporabljajo pri ocenjevanju prijav. Metodologijo na podlagi teh usmeritev
sprejme Programski svet.
Oceno po kazalcih kriterijev izdelajo ocenjevalci, ki jih določi udeleženec
razpisanih tem.
Metodologija, ki med drugim vključuje:
- kazalce in merila za ugotavljanje uspešnosti prijave po navedenih
kriterijih,
- postopek ocenjevanja in izbora prijav,
je obvezni sestavni del razpisne dokumentacije.
VII.
Te usmeritve začnejo veljati z dnem podpisa.
Številka: 631-25/2024-3360-8
Datum: 5. 2. 2025
Dr.
Igor Papič,
minister
|