Odprta znanost

Razpisi in pozivi

      
Rokovnik
Pogosta vprašanja

Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, na podlagi 40. člena v povezavi z 12. členom Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21 in 40/23; v nadaljnjem besedilu: ZZrID), 9., 13. in 37. člena Splošnega akta o postopkih (so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 166/22 in 92/24; v nadaljnjem besedilu: Splošni akt o postopkih (so)financiranja) ter 8. in 9. člena Uredbe o izvajanju znanstvenoraziskovalnega dela v skladu z načeli odprte znanosti (Uradni list RS, št. 59/23), objavljaa

Javni razpis za (so)financiranje izvajanja aktivnosti občanske znanosti v letu 2024 (financiranje v letih 2025 in 2026)

1. Naziv in sedež uporabnika proračunskih sredstev

Javna agencija za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana (v nadaljnjem besedilu: ARIS).

 

2. Predmet in cilj javnega razpisa

Predmet Javnega razpisa za (so)financiranje izvajanja aktivnosti občanske znanosti v letu 2024 (financiranje v letih 2025 in 2026) (v nadaljnjem besedilu: javni razpis) je (so)financiranje projektov izvajanja občanske znanosti v javno (so)financiranih raziskavah.

Cilj javnega razpisa je vključevanje javnosti (občanov raziskovalcev) v znanstvenoraziskovalno delo pod vodstvom raziskovalcev in spodbujanje zanimanja javnosti za znanost, inovacije in tehnologijo. S tem se bo znanost približala javnosti in (političnim) odločevalcem ter učinkoviteje prispevala k razvoju družbe, javnosti pa bo omogočeno spoznavanje in boljše razumevanje znanstvenih odkritij ter vloge znanosti in pomena inovacij za dobrobit človeštva.

 

3. Subjekti, ki se lahko prijavijo na javni razpis

Na javni razpis se lahko prijavijo:

  • raziskovalne organizacije, vpisane v evidenco izvajalcev znanstvenoraziskovalne dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: Evidenca RO), ki jo vodi ARIS.

 

4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu

Prijavitelji morajo izpolnjevati naslednje pogoje:

  • prijavitelj izvaja s strani ARIS (so)financirani temeljni ali aplikativni raziskovalni projekt (v nadaljevanju: potekajoči raziskovalni projekt),
  • vodja projekta izvajanja občanske znanosti je vodja potekajočega raziskovalnega projekta,
  • ob oddaji prijave na javni razpis mora potekajoč raziskovalni projekt trajati še najmanj 18 mesecev,
  • prijavitelj za izvedbo projekta izvajanja občanske znanosti ni (so)financiran iz drugih finančnih inštrumentov,
  • predlagani projekt izvajanja občanske znanosti je okvirno načrtovan v trajanju 12 mesecev, vendar ne manj kot 10 in ne več kot 15 mesecev.

Vodja potekajočega raziskovalnega projekta mora biti v prijavi naveden, ni pa pogoj, da ima na projektu izvajanja občanske znanosti več kot 0 ur.

 

5. Upravičene aktivnosti projekta izvajanja občanske znanosti

Med upravičene aktivnosti projektov izvajanja občanske znanosti, ki so v javnem razpisu opredeljene kot upravičene aktivnosti (so)financiranja, sodijo:

  • priprava načrta za izvajanje aktivnosti projekta izvajanja občanske znanosti v potekajočem raziskovalnem projektu,
  • aktivnosti v zvezi z načrtovanjem pridobivanja podatkov in informacij s pomočjo občanov raziskovalcev ter angažiranje občanov raziskovalcev,
  • priprava priročnika raziskovalne organizacije za izvajanje projekta občanske znanosti ali za izvajanje aktivnosti občanske znanosti na raziskovalnem področju,
  • izobraževanje in usposabljanje občanov raziskovalcev,
  • dopolnitev Načrta ravnanja z raziskovalnimi podatki (v nadaljevanju: NRRP) potekajočega raziskovalnega projekta oz. izdelava ustreznega dela NRRP, ki bo pokrival s pomočjo občanov raziskovalcev pridobljene podatke,
  • zbiranje in obdelava podatkov in informacij, pridobljenih s strani občanov raziskovalcev,
  • priprava smernic za vključevanje občanov raziskovalcev v raziskovanje (vključevanje občanov raziskovalcev v opredelitve problemov, razvoj metod in metodologij),
  • priprava gradiv za informiranje javnosti o izvedenih aktivnostih projekta izvajanja občanske znanosti in predstavitve projektnih rezultatov za javnost, odločevalce in druge identificirane deležnike,
  • druge aktivnosti, ki jih prijavitelj ustrezno utemelji kot aktivnosti projekta izvajanja občanske znanosti.

 

6. Elementi ocenjevanja prijav

Kriteriji za ocenjevanje projektov izvajanja občanske znanosti so: Znanstvena odličnost, Družbeni in gospodarski vpliv ter Kakovost in učinkovitost izvedbe.

Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju Znanstvena odličnost so:

  • usposobljenost raziskovalcev za znanstveno delo z občani raziskovalci,
  • dosežki na področju uveljavljanja odprte znanosti.

Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju Družbeni in gospodarski vpliv so:

  • pričakovana odzivnost v javnosti,
  • pričakovana odzivnost pri odločevalcih,
  • potencial za uvajanje inovacij v gospodarstvu,
  • prispevek k obvladovanju in blaženju klimatskih sprememb ter ohranjanju okolja.

Kazalniki za ocenjevanje po kriteriju Kakovost in učinkovitost izvedbe so:

  • ustreznost ravnanja s podatki,
  • skladnost predlaganega obsega aktivnosti s predvidenimi finančnimi sredstvi in zagotavljanje gospodarne rabe sredstev.

 

6.1. Metodologija ocenjevanja

Število točk po posameznih elementih ocenjevanja je določeno v Tabeli 1. Ločljivost točkovanja je 0,5 točke.

Tabela 1:

Kriterij Kazalniki in merila Št. točk
Znanstvena odličnost (4) - usposobljenost raziskovalcev za znanstveno delo z občani raziskovalci 0–2
- dosežki na področju uveljavljanja odprte znanosti 0–2
Družbeni in gospodarski vpliv (4) - pričakovana odzivnost v javnosti 0–1
- pričakovana odzivnost pri odločevalcih 0–1
- potencial za uvajanje inovacij v gospodarstvu 0–1
  - prispevek k obvladovanju in blaženju klimatskih sprememb in ohranjanju okolja 0–1
Kakovost in učinkovitost izvedbe (2) - ustreznost ravnanja s podatki
- skladnost predlaganega obsega aktivnosti s predvidenimi finančnimi sredstvi in zagotavljanje gospodarne rabe sredstev
0–1
 
0–1
  Skupaj največ 10

Prijava se izbere za (so)financiranje, če doseže mejni prag najmanj 8 točk.

Delež (so)financiranja glede na prejeto število točk, zaokroženih na 0,5 točke, je naveden v Tabeli 2.

Tabela 2:

Št. doseženih točk Delež (so)financiranja [%]
10 100
9,0-9,5 90
8,0-8,5 80

Maksimalno (so)financiranje posameznega projekta izvajanja občanske znanosti je 30.000 EUR. Projektu izvajanja občanske znanosti bodo dodeljena sredstva (so)financiranja glede na doseženo število točk. Skladno s Tabelo 2 bo znesek (so)financiranja izračunan kot delež (so)financiranja (drugi stolpec v Tabeli 2) od predvidene višine (so)financiranja ARIS, ki jo bo prijavitelj navedel v prijavnem obrazcu.

Izbranemu projektu izvajanja občanske znanosti bo dodeljen letni obseg raziskovalnih ur po veljavni ceni ekvivalenta polne zaposlitve ob dodelitvi, kar pomeni, da je s tem določen letni obseg efektivnih ur raziskovalnega dela za čas trajanja projekta izvajanja občanske znanosti na javnem razpisu. Obseg (so)financiranja se letno usklajuje z veljavno ceno ekvivalenta polne zaposlitve za posamezno leto.

Če bo vsota zneskov vseh prijav višja od sredstev javnega razpisa, se vrednost (so)financiranja sorazmerno zniža.

 

7. Postopek ocenjevanja

Prijave ocenjuje Zunanji ekspertni panel za občansko znanost (v nadaljnjem besedilu: ZEP), ki ga sestavljajo tuji ocenjevalci. Tuji ocenjevalci so ocenjevalci, ki nimajo državljanstva Republike Slovenije.

Na podlagi izvedenega točkovanja ZEP za prijave, ki dosežejo najmanj 80 % vseh točk, določenih skladno s Tabelo 1 iz točke 6.1., pripravi predlog prednostnega seznama s Tabelo 2 iz točke 6.1.

 

8. Upravičeni stroški (so)financiranja

Upravičeni stroški, ki jih (so)financira ARIS, so ob upoštevanju določil Uredbe o financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti iz Proračuna Republike Slovenije  (Uradni list RS, št. 35/22 in 144/22 in 79/23; v nadaljnjem besedilu: Uredba): stroški dela, neposredni stroški materiala v zvezi z raziskovalnim delom, neposredni stroški storitev v zvezi z raziskovalnim delom in strošek raziskovalne opreme, ki se prizna v višini obračunane amortizacije ob upoštevanju obsega uporabljene raziskovalne opreme, neposredno potrebne za izvedbo raziskovalnega projekta. Podlaga za določitev cenovne kategorije je opredeljena z Uredbo.

 

9. Izbor prijav

Na podlagi finančno ovrednotenega predloga prednostnega seznama prijav ZEP Znanstveni svet ARIS sprejme predlog sklepa o izboru prijav za (so)financiranje, na podlagi katerega direktor ARIS sprejme sklep o izboru prijav za (so)financiranje, s katerim odloči, ali se prijava izbere ali ne izbere za (so)financiranje.

ARIS bo za izbrane prijave na javnem razpisu s prijavitelji sklenila pogodbe o (so)financiranju znanstvenoraziskovalne dejavnosti v okviru proračunskih zmožnosti.

 

10. Okvirna višina sredstev javnega razpisa

Okvirna višina sredstev javnega razpisa v obdobju 2025-2026 znaša predvidoma 560.000,00 EUR.

Javni razpis bo realiziran glede na razpoložljiva sredstva v proračunu Republike Slovenije in finančnem načrtu ARIS.

 

11. Odprti dostop do recenziranih znanstvenih objav, raziskovalnih podatkov in drugih rezultatov raziskav

Skladno z 41. členom Zakona o znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti ter 2. in 4. členom Uredbe je potrebno za vse recenzirane znanstvene publikacije, ki izhajajo iz izvajanja raziskovalnega projekta, in druge rezultate raziskav zagotoviti odprti dostop. Določila Uredbe za javni razpis veljajo tudi glede vključevanja pripadajočih raziskovalnih podatkov, vključno s pripravo NRRP. Glede na raziskovalne podatke, ki bodo dodatno pridobljeni v sodelovanju z občani raziskovalci, prijavitelj dopolni NRRP potekajočega raziskovalnega projekta, če ta že obstaja, in mu ni treba pripravljati ločenega NRRP za projekt občanske znanosti.

 

12. Oddaja prijave

12.1. Način in oblika oddaje prijave

Prijava na javni razpis se izpolni in odda v elektronski obliki na obrazcu ARIS-ObZ-JR-Prijava-24 preko spletnega portala ARIS DigitalForms (v nadaljnjem besedilu: spletni portal). Spletni portal lahko uporabljajo raziskovalci, vpisani v Evidenco RO, skrbniki spletnega portala v RO, zastopniki RO, pooblaščenci zastopnikov raziskovalnih organizacij. Prijava na spletni portal je možna z uporabniškim imenom in geslom. Raziskovalci lahko geslo za prijavo pridobijo sami na spletnem portalu, ostalim uporabnikom geslo dodeli skrbnik spletnega portala v raziskovalni organizaciji ali ARIS.

Prijava mora biti elektronsko podpisana (kvalificiran digitalni podpis ni potreben) s strani zakonitega zastopnika ali pooblaščene osebe prijavitelja.

 

12.2. Rok za oddajo prijave

Prijava mora biti oddana do vključno 29. 1. 2025 do 14.00. ure.
 

13. Datum in kraj odpiranja prijav

Uradna oseba bo odpiranje prijav predvidoma izvedla 30. 1. 2025 ob 10.00 v okviru elektronskega prijavnega sistema.

 

14. Popolnost prijav

Uradna oseba odpira samo v roku oddane prijave.

Prijava se šteje za formalno popolno, če je oddana na predpisanih obrazcih in v predpisani obliki ter vsebuje vse zahtevane podatke in priloge, kot jih določa javni razpis.

Nepopolne prijave in formalno nepopolne prijave, ki jih prijavitelj v roku ne dopolni, se zavržejo s sklepom, ki ga izda direktor ARIS ali oseba, ki jo direktor ARIS pooblasti.

 

15. Rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa

O izidu javnega razpisa bodo prijavitelji obveščeni v osmih dneh od sprejema sklepa direktorja o izboru prijav.

 

16. Kraj, čas in oseba, pri kateri lahko zainteresirani dvignejo razpisno dokumentacijo

Javni razpis in razpisna dokumentacija sta objavljena na spletni strani ARIS: https://www.aris-rs.si/sl/razpisi/. Informacije v zvezi z javnim razpisom lahko pridobite na spletni strani ARIS https://www.aris-rs.si/ oziroma na Javni agenciji za znanstvenoraziskovalno in inovacijsko dejavnost Republike Slovenije, Bleiweisova cesta 30, 1000 Ljubljana, pri uradni osebi, pristojni za javni razpis, gospe dr. Tini Mavrič, vsak delovni dan v času uradnih ur, kontaktna elektronska naslova: odprtaznanost@aris-rs.si ali tina.mavric@aris-rs.si.

 

Številka: 6316-12/2024-3
Datum: 2. 12. 2024

 

dr. Špela Stres,
direktor

 

Pravne podlage:

 

Razpisna dokumentacija:


Sprememba kontaktne osebe: (5. 12. 2024)

Živa Sukič, e-pošta: ziva.sukic@aris-rs.si