Načrt za okrevanje in odpornost |
Razpisi in pozivi |
Pogosta vprašanja - Javni razpis za sofinanciranje dolgoročnejših velikih raziskovalno-inovacijskih sodelovalnih programov na lestvici TRL 3-6 |
|
|
Pogosta vprašanja:
1. VPRAŠANJE: Sprašujemo ali je zavod, ki ga je ustanovila
oseba javnega prava, ni pa to Republika Slovenija, lahko upravičeni prijavitelj
ali član konzorcija?
ODGOVOR: Odgovor je ne.
Javni razpis v točki 4 opredeljuje subjekte, ki se lahko
prijavijo na javni razpis kot konzorcijski partnerji in sicer JRO in podjetja,
ki so vpisani v Zbirko podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti,
ki jo vodi ARRS (v nadaljnjem besedilu: Evidenca RO) ter izpolnjujejo pogoje,
predpisane z ZZrID, Splošnim aktom o postopkih (so)financiranja in tem javnim
razpisom.
Javni razpis prav tako upošteva veljavno zakonodajo, ki
določa, da je javna raziskovalna organizacija tista organizacija, ki jo je z
namenom izvajanja znanstvenoraziskovalne dejavnosti ustanovila Republika
Slovenija ali druga z zakonom pooblaščena pravna oseba javnega prava in je glede
na pravno subjektiviteto javni raziskovalni zavod, javna univerza ali javni
samostojni visokošolski zavod (7. odstavek 5. člena Zakona o
znanstvenoraziskovalni in inovacijski dejavnosti (Uradni list RS, št. 186/21).
Na spletnem mestu
www.gov.si/teme/javni-raziskovalni-zavodi/
portalu gov.si je prav tako objavljen seznam 19 javnih raziskovalnih zavodov.
2. VPRAŠANJE: Sprašujemo glede vpisa organizacije in
raziskovalne skupine v evidence ARRS in sicer, kdaj mora biti organizacija
vpisana v evidence ARRS in ali je potreben tudi vpis raziskovalne skupine?
ODGOVOR: Skladno s točko 4 javnega razpisa morajo biti
konzorcijski partnerji vpisani v Zbirko podatkov o izvajalcih
znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jo vodi ARRS (Evidenca RO).
Pogoje za vpis v Evidenco RO v določa Pravilnik o vsebini in
načinu vodenja evidence o izvajalcih raziskovalne in razvojne dejavnosti v 4.
členu. Ta (med drugim) za vpis izvajalca v Evidenco RO določa tudi pogoj, da ima
izvajalec najmanj eno raziskovalno skupino z najmanj dvema raziskovalcema, ki
ima organizacijsko opredeljeno in finančno ločeno vodeno raziskovalno in
razvojno dejavnost. Podatke o raziskovalni skupini nadalje določa 6. člen istega
pravilnika.
Preverjanje izpolnjevanja navedenega pogoja se bo izvajalo
glede na stanje na datum zaključka javnega razpisa, torej 15. 5. 2023.
Informacije o postopku vpisa v evidence raziskovalnih
organizacij lahko pridobite na spletni strani ARRS na naslovu
ARRS - Evidence izvajalcev
raziskovalne in razvojne dejavnosti - Vpis v evidenco.
3. VPRAŠANJE: Sprašujemo ali lahko podjetje kot
konzorcijski partner sodeluje v več konzorcijih, če ti niso iste sestave?
ODGOVOR: Število prijav konzorcijskega partnerja - podjetja
ni omejeno.
Pri večkratni prijavi naj bodo konzorcijski partnerji in
prijavitelji pozorni, da se lahko konzorcij partnerjev v isti sestavi prijavi na
javni razpis samo z eno prijavo. Za isto sestavo konzorcija se šteje sestava, v
kateri so zastopani najmanj štiri (4) isti konzorcijski partnerji.
4. VPRAŠANJE: Se lahko JRO prijavi v več konzorcijih kot
prijavitelj ali član konzorcija.
Odgovor: JRO se lahko na javni razpis prijavijo enkrat v
vlogi prijavitelja konzorcija in enkrat v vlogi člana konzorcija.
Če se JRO pojavlja le v vlogi prijavitelja ali le v vlogi
člana konzorcija, se lahko v taki vlogi pojavlja samo enkrat.
5. VPRAŠANJE: Ali se v okviru javne univerze lahko
večkratno prijavi tako univerza kot tudi posamične fakultete te univerze?
Odgovor: V smislu upravičenih konzorcijskih partnerjev po tem
javnem razpisu se posamezne članice javnih univerz, vpisane v Evidenco RO,
štejejo kot JRO. JRO se lahko na javni razpis prijavijo enkrat v vlogi
prijavitelja konzorcija in enkrat v vlogi člana konzorcija.
Posamezne članice javnih univerz se torej štejejo kot JRO in
lahko v prijavah nastopajo enkrat v vlogi prijavitelja konzorcija in enkrat v
vlogi člana konzorcija.
Če se JRO pojavlja le v vlogi prijavitelja ali le v vlogi
člana konzorcija, se lahko v taki vlogi pojavlja samo enkrat.
6. VPRAŠANJE: Ali se intenzivnost sofinanciranja določa
posamezno po RRp-jih ali za celoten program ter ali je določen minimum koliko
partnerjev mora sodelovati v sklopu enega RRp-ja oz. ali lahko RRp izvaja samo
ena JRO ali pa samo eno podjetje?
Odgovor: (So)financiranje izvajanja RRI programa se izvaja
(in določa) v okvirih (in na ravni) posameznih raziskovalno razvojnih projektov
(RRp), glede na dve raziskovalni stopnji raziskav (industrijske raziskave TRL
3-4 in eksperimentalni razvoj TRL 5-6), ob upoštevanju pravil učinkovitega
sodelovanja, opredeljenega v Okviru za DP za RRI, poglavje 2.2.2, točk 28 – 31
ter ob upoštevanju stopenj intenzivnosti pomoči, kot je opredeljeno v Programu
sodelovalnih raziskovalno-razvojnih projektov in drugih projektov, ki so predmet
državnih pomoči Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport 2022 – 2030 ter
kot je navedeno v točki 10 besedila javnega razpisa.
Minimalno število partnerjev za izvedbo enega RRp ni
določeno. Na višino intenzivnosti (so)financiranja pa vpliva struktura in
zahtevana najnižja številčnost partnerjev.
7. VPRAŠANJE: Ali morajo biti v morajo v Zbirko podatkov o
izvajalcih znanstvenoraziskovalne dejavnosti, ki jo vodi ARRS, biti vpisana vsa
podjetja, ki so član konzorcija, ali samo prijavitelj konzorcija?
V Zbirko podatkov o izvajalcih znanstvenoraziskovalne
dejavnosti, ki jo vodi ARRS (Evidenca RO) morajo biti vpisana vsa podjetja, ki
so člani konzorcija.
8. VPRAŠANJE: Imamo vprašanje vezano na konzorcijske
partnerje. Zanima me, če so MSP podjetja iz dejavnosti A (kmetijstvo) in
dejavnosti C (proizvodnja živil in pijač) lahko člani konzorcija, glede na
omejitve v točki 5.2 javnega razpisa, kjer je navedeno, da v konzorciju z vidika
prejemnikov državnih pomoči ne smejo sodelovati konzorcijski partnerji, ki so
dejavni v sektorju predelave in trženja kmetijskih proizvodov?
Odgovor: Glede podjetij iz dejavnosti A (kmetijstvo): iz
pravil državnih pomoči izhaja, da je financiranje določenih dejavnosti izvzeto
iz določb Uredbe GBER (1. člen). Gre za splošne izločitvene pogoje v okviru
pravil državnih pomoči. Med te dejavnosti sodi tudi »predelava in trženje
kmetijskih proizvodov«, vendar je izločitveni pogoj po Uredbi GBER vsebinsko
točno opredeljen, ter tudi omejen na točno določene primere: kadar je znesek
pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so kupljeni
od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje; ali kadar je
pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
Po javnem razpisu ni predvideno, da bi se navedeno
financiralo, (so)financira se raziskave, razvoj in inovacije.
Predmetna omejitev za konzorcijske partnerje izpostavlja
dejstvo, da če bi določen konzorcijski partner želel sodelovati v RRI programu
in biti (so)financiran za dejavnost predelave in trženja kmetijskih proizvodov,
kot jih pojmuje Uredba GBER, to ni predmet sofinanciranja javnega razpisa
oziroma ni dovoljeno.
Glede podjetij iz dejavnosti C (proizvodnja živil in pijač):
glede na besedilo javnega razpisa in Uredbe GBER so lahko podjetja iz dejavnosti
C (so)financirana za izvedbo aktivnosti v RRI programu, upoštevajoč omejitve iz
javnega razpisa in pravnih aktov iz preambule razpis.
9. VPRAŠANJE: Kakšna je razlika med pogojem za doseganje bonusa 15
odstotnih točk pri višini določitve stopnje sofinanciranja v primeru, da imamo
RRp, pri katerem bo JRO nosil 70% upravičenih stroškov projekta, ostalo pa
podjetja.
Odgovor: V točki 10 javnega razpisa pod točko b) sta navedena dva sklopa
pogojev za doseganje bonusa v višini 15 odstotnih točk in sicer:
- Prvi pogoj je usmerjen v to, da v delu RRp, ki ga (poleg ali tudi brez
udeležbe JRO) izvajajo podjetja, nobeno podjetje ne sme nositi več kot 70%
upravičenih stroškov podjetij in mora projekt vključevati sodelovanje z vsaj
enim MSP. Skratka, delež posameznega podjetja na delu upravičenih stroškov,
katere zagotavljajo udeležena podjetja, ne sme presegati 70%. Poleg
navedenega mora RRp vključevati vsaj en MSP.
- Drugi pogoj je usmerjen v to, da se zagotovi učinkovito sodelovanje JRO
in podjetij na način, da JRO nosi vsaj 10% upravičenih stroškov in ima
pravico objaviti rezultate raziskovalnih projektov, če izhajajo iz
raziskave, ki jo izvaja ta organizacija.
10. VPRAŠANJE: Kateri obrazci (navedeni na strani 26 v besedilu javnega
razpisa) se morajo podpisati s kvalificiranim digitalnim potrdilom? Ali se lahko
dokumenti kot je npr. konzorcijska pogodba podpišejo lastnoročno in ob oddaji
celotne vloge odda scan?
Odgovor: Zahtevano je, da se z digitalnim kvalificiranim
potrdilom podpišejo VSI obrazci, ki sestavljajo prijavo (z izjemo priloge
Obrazec 3 - Preglednica za pripravo finančnih podatkov, za to prilogo podpis ni
predviden).
Podrobneje je način podpisovanja opredeljen tako pri
predstavitvi posameznih obrazcev kot tudi pregledno na strani 28 v dokumentu
Informacija 1 - Pojasnila prijaviteljem.
Lastnoročno (fizično) podpisovanje dokumentov ne ustreza
zahtevam javnega razpisa, ker scan dokumenta ni izvirnik, javni razpis pa ne
predvideva pošiljanja fizične dokumentacije. Vsi dokumenti prijave morajo biti
podpisani in oddani digitalno, vključno z morebitnimi pooblastili.
11. VPRAŠANJE: Ali so aktivnosti, kot so »Management, Communication,
Dissemination« lahko v programu vključene kot en projekt? Oziroma če se te
aktivnosti poročajo/so lahko sofinancirane? Ali je dovoljeno v programu
upravičevati Advisory Board oziroma če ga je smiselno imeti?
Odgovor: Upravičeni stroški, ki bodo priznani v okviru
posameznega RRI programa, so stroški za izvajanje industrijskih raziskav in
eksperimentalnega razvoja, ki se izvajajo v obliki prijavljenega RRI programa.
Upravičeni bodo le navedeni stroški, če bodo neposredno povezani z izvedbo
RRI programa:
- Stroški dela raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev
- Stroški svetovanja in drugih storitev, povezanih z izvajanjem RRI
programa, vključno z raziskavami in tehničnim znanjem, ki so kupljeni od
zunanjih virov
- Ostali stroški delovanja (npr. stroški materiala, goriva, vode,
telefona, mobilnih telefonov itd.), ki so nastali neposredno kot posledica
izvajanja RRI programa
Uvrstitev aktivnosti, ki jih navajate, v prvo in drugo točko
ni dopustna, je pa v sklopu programa omogočeno pavšalno sofinanciranje posrednih
stroškov iz točke 3. Ob tem opozarjamo, da morajo ti stroški nastati neposredno
kot posledica izvajanja programa.
Nikakor navedene aktivnosti v program ne morejo biti
vključene kot raziskovalno razvojni projekt (RRp).
12. VPRAŠANJE: Kdaj lahko pričakujemo start programa oziroma sklepe o
izboru, v primeru da smo izbrani? Ta podatek bi potrebovali zaradi planiranja
trajanja programa.
Odgovor: Izdaja sklepov o (so)financiranju je glede na
časovnico izvajanja javnega razpisa predvidena v začetku septembra 2023. Podatek
je informativne narave, nezavezujoč in odvisen od okoliščin izvajanja javnega
razpisa.
13. VPRAŠANJE: Ali lahko iz prijavnega obrazca izbrišemo navodila?
(omejitev števila strani) in ali lahko prijavni obrazec po svoje barvno
oblikujemo?
Odgovor: Pričakuje se, da prijavitelji vsebinsko in
strukturno ne spreminjajo prijavnih obrazcev. Prijavitelji morajo uporabiti
izključno obrazce iz razpisne dokumentacije, ki se jih zaradi enake obravnave
prijaviteljev ne sme spreminjati.
Vsekakor pa je poseganje v obliko obrazcev dopustno v delu,
ki se nanaša na vsebino, ki zahteva dopolnjevanje obrazcev (pričakovan vnos
besedila v besedilna polja, dodajanje dodatnih vrstic v tabelah, glede na
število partnerjev ali število RRp ipd.) ali pa upošteva specifike (npr. skupno
zastopanje podpisnikov).
Lahko pa znotraj posameznih vnosnih polj, ki so predvidena za
izpolnjevanje uporablja grafične in barvne poudarke po svoji presoji (npr.
gantogram ipd.).
14. VPRAŠANJE: Ali imamo lahko znotraj enega RRp hkrati industrijske
raziskave in eksperimentalni razvoj?
Odgovor: Zahteva se, da je posamezen RRp enoznačno umeščen
ali v industrijsko raziskavo ali eksperimentalni razvoj.
Navedeno je utemeljeno s potrebo po jasni razmejitvi za
potrebe ocenjevanja in ugotavljanja ali se navedena vsebina RRp nanaša na
izvajanje IR/ER kot tudi za ugotavljanje skladnosti z določili glede določanja
stopnje (so)financiranja.
V kolikor prijavitelji želijo v okviru prijave povezati
oziroma jasneje predstaviti posamezne vsebinske »poti/stebre« glede na napredek
po stopnjah tehnološke pripravljenosti, torej TRL 3-6, si lahko pomagajo z
označevanjem RRp-jev: na primer RRp1.1. za IR del (TRL 3-4) in RRp1.2 za ER del
(TRL 5-6).
Če povzamemo: ključno je, da je v posamezem RRp lahko le IR
ali ER (torej, da znotraj posameznega RRp ni obeh vrst raziskav).
15. VPRAŠANJE: Nekaj naših fakultet se želi prijaviti na
razpis ARRS -NOO-TRL 3-6. Vse prijave do sedaj bodo kot ''partnerske RO'' na
razpisih. Glede na omejitve in pogoje javnega razpisa, kjer se lahko JRO
prijavijo samo 2x in sicer kot partnerska organizacija in kot vodilni partner
imamo vprašanje glede navedbe podpisnika pogodbe in sicer:
- Lahko v pogodbo navedemo: ''Univerza XY, Fakulteta xy in podpisnik je
dekan fakultete?
- Ali moramo kot podpisnika v vsakem primeru navesti Rektorja Univerze
– in v tem primeru, kako je z omejitvijo prijav (ali potem pade možnost
dvojne prijave za vsako RO?).
Odgovor:
V obrazcih navajajte polno ime subjekta.
Podpisovanje prijave oziroma obrazcev mora biti skladno z
zahtevami javnega razpisa. Obrazce podpiše zakoniti zastopnik ali pooblaščenec
skladno z notranjimi predpisi in ustaljeno prakso organizacije. Če v imenu
fakultete (glede na morebitna notranja pravila) dokumente podpiše rektor, se ta
prijava ne bo štela kot prijava univerze, ampak kot prijava predmetne fakultete.
16. VPRAŠANJE: Glede na to, da je bilo na informativnem dnevu poudarjeno,
da se obrazcev nikakor ne sme spreminjati nas zanima, kaj storiti v primeru, ko
ima podjetje dva (so)podpisnika (pripravljeno je polje le za enega zakonitega
zastopnika). Dodatno: V obrazcu 4 je na primer naveden zakoniti zastopnik
prijavitelja konzorcija, kar pomeni, da bodo vse organizacije, ki niso
prijavitelj, ampak partnerji, že v tem delu morale spremeniti zapisano v
zakoniti zastopnik konzorcijskega partnerja ali podobno (identično v obrazcih 7
in 8, ki jih mora podpisati vsak konzorcijski partner – podjetje).
Odgovor: Glej tudi vprašanje in odgovor 13.
Za specifike, kot jih navajate (npr. skupno zastopanje
zakonitih zastopnikov), je spreminjanje dopustno oziroma nujno. Pri takšnem
skupnem zastopanju naj se podpišejo vsi predvideni zastopniki organizacije z
nazivi, seveda s kvalificiranim digitalnim potrdilom.
V obrazcih 4, 7 in 8, kjer se zahteva podpis s strani
zakonitega zastopnika oseb, v imenu katerih se podajajo izjave, je pomotoma na
podpisnem mestu navedena napačna vloga podpisnika, ki bo glede na vsebino izjave
oziroma obrazca podpisnik obrazca. Namesto »Zakonitega zastopnika prijavitelja
konzorcija« bi na podpisnem mestu moralo pisati »Zakoniti zastopnik
konzorcijskega partnerja« oziroma »Zakoniti zastopnik konzorcijskega partnerja –
podjetja«, za kar se opravičujemo.
Popravljeni obrazci 4, 7 in 8 bodo na razpolago na spletni
strani ARRS v prihodnjih dneh, lahko pa pripravljavci dokumentacije v navedenem
delu dokumentacije ustrezno prilagodijo.
17. VPRAŠANJE: Smo hčerinsko podjetje večje delniške
družbe z velikim številom delničarjev. Kako izpolnimo Obrazec 8 - Izjava in
pooblastilo o podatkih o dejanskih lastnikih?
Odgovor: Uredba 2021/241/EU določa, da je potrebno za namene
revizije in nadzora in za zagotovitev primerljivih informacij o porabi sredstev
v zvezi z ukrepi za izvajanje reform in naložbenih projektov v okviru NOO med
drugim zbirati tudi podatke o imenih, priimkih in datumih rojstva dejanskih
lastnikov prejemnika sredstev ali izvajalca, kot so opredeljeni v točki 6 člena
3 Direktive (EU) 2015/849 Evropskega parlamenta in Sveta.
Zakon o preprečevanju pranja denarja in financiranja
terorizma (ZPPDFT-2) opredeljuje dejanske lastnike gospodarskega subjekta v 42.
členu.
Prijavitelj je dolžan navesti dejanske lastnike člana
konzorcija z imenom, priimkom ter datumom rojstva. Agencija bo ustreznost in
posredovane podatke preverjala z vpogledom v javne evidence.
18. VPRAŠANJE: Ali lahko vlogo za javni razpis odda
zunanji sodelavec, ki ni zaposlen v JRO, ki je prijavitelj konzorcija oziroma,
kot kateri profil se registrira v portal ARRS Digital Forms?
ODGOVOR: Portal ARRS Digital Forms dopušča dodelitev dostopa
običajnim uporabnikom. Podrobneje na naslovu
https://digitalforms.arrs.si/documents/ARRS-DigitalForms-EVAL-Instructions_svn.pdf.
Prosimo, preverite pri prijavitelju konzorcija (JRO) možnost
dodajanja zunanjega sodelavca med običajne uporabnike portala Digital Forms.
19. VPRAŠANJE: Zanima nas ali bo prijava projekta na
razpis za sofinanciranje dolgoročnejših velikih raziskovalno-inovacijskih
sodelovalnih programov na lestvici TRL 3-6 prijavitelju projekta (raziskovalcu)
štela kot projekt po 1. odstavku 66. člena Splošnega akta o postopkih
(so)financiranja in ocenjevanja ter spremljanju izvajanja znanstvenoraziskovalne
dejavnosti? Torej ali so prijavitelji na tem razpisu lahko le raziskovalci, ki
so vodje največ enega projekta, ki ga sofinancira ARRS?
ODGOVOR: V primeru, da bo projekt vodje programa na razpisu
TRL 3-6 izbran za sofinanciranje, se le ta šteje v omejitev iz prvega odstavka
66. člena ob prijavi na razpis za raziskovalne projekte. Za samo prijavo na
razpis TRL 3-6 pa ni predpisanih omejitev, kar pomeni, da se na navedeni razpis
lahko prijavi kot vodja raziskovalec, ne glede na število projektov, katerih
vodja je in jih sofinancira ARRS.
20. VPRAŠANJE: Priloga 1 priloge 4 k Konzorcijski pogodbi
opredeljuje obstoječo intelektualno lastnino (v nadaljnjem besedilu: IL) pri tem
pa 5. člen Konzorcijske pogodbe dodaja dodaten pogoj in zahteva, da je vsak
konzorcijski partner ustrezno registriral in zaščitil obstoječo IL, s katero
vstopa v konzorcij za potrebe izvedbe (so)financiranega RRI programa, pred
začetkom izvajanja RRI programa, in da konzorcijski partnerji ARRS predložijo
dokaz, da so navedeno ustrezno uredili. Ali je potrebno za vsako obstoječo IL,
ki je navedena v tabeli predložiti dokaz na ARRS?
ODGOVOR: Konzorcijska pogodba je sklenjena pod odložnim
pogojem, da bo RRI program izbran za izvedbo in (so)financiranje na podlagi
prijave na javni razpis. V Prilogi 1 k Prilogi 4 Konzorcijske pogodbe je
predvidena opredelitev in opis obstoječe intelektualne lastnine, s katero
posamezni konzorcijski partnerji vstopajo v konzorcij za izvedbo RRI programa.
Registracijo in zaščito obstoječe IL morajo konzorcijski partnerji urediti do
začetka izvajanja RRI programa. Predložitev dokazil glede registracije in
zaščite je predvidena v primeru izbora RRI programa za (so)financiranje.
Podrobnosti glede predložitve dokazil bomo sporočili takrat. Za vso obstoječo
intelektualno lastnino, ki je opredeljena, opisana in dogovorjena za izvedbo RRI
programa, je predvidena predložitev dokazil o ustrezni registraciji in zaščiti.
21. VPRAŠANJE: Ali je možno zaprositi za sofinanciranje razvoja podobnih
produktov in storitev (iste faze TRL 3-6), kjer so bili sorodni ali identični
produkti in storitve (npr. ##) že predhodno sofinancirani iz sredstev EU ali RS
(npr. iz razpisa ## iz. l. ## iste faze TRL 3-6)?
ODGOVOR: Namen javnega razpisa je spodbujanje raziskovalno
razvojno inovacijskih programov na lestvici TRL 3-6 v konzorcijih javnih
raziskovalnih organizacij in podjetij. Programski cilj vsakega RRI programa mora
biti izvajanje raziskovalno-razvojnih projektov: industrijskih raziskav (TRL
3-4) in eksperimentalnega razvoja (TRL 5-6), usmerjenih v raziskave in razvoj
novih tehnoloških rešitev ter novih produktov, storitev in procesov.
Opozarjamo, da javni razpis določa, da partnerji RRI programa
niso začeli izvajati pred oddajo prijave na javni razpis. Prav tako (morebitno)
dvojno uveljavljanje stroškov in izdatkov, ki so že bili povrnjeni iz katerega
koli drugega vira, ni dovoljeno ter ni dovoljeno, da so (bi) partnerji za iste
stroške pridobili oziroma so v postopku pridobivanja sofinanciranja iz drugih
sredstev lokalnega, nacionalnega ali EU proračuna (prepoved dvojnega
sofinanciranja). Prijavitelj je dolžan preveriti ustreznost prijavljenega RRI
programa z zahtevami razpisa.
22. VPRAŠANJE: Ali se lahko iz pavšalnih sredstev pokriva strošek davka na
dodano vrednost?
ODGOVOR: Davek na dodano vrednost ni upravičen strošek. DDV
ne more biti izkazan med upravičenimi stroški ne v načrtovanju ne ob
uveljavljanju (so)financiranja upravičenih stroškov RRI programa.
Pavšalno (so)financiranje posrednih stroškov je namenjeno
pokrivanju ostalih stroškov delovanja (npr. stroški materiala, goriva, vode,
telefona, mobilnih telefonov itd.), ki so nastali neposredno kot posledica
izvajanja RRI programa. Posredni stroški, ki so nastali kot posledica izvajanja
RRI programa pri končnem prejemniku, se uveljavljajo v obliki pavšalnega
(so)financiranja s pavšalno stopnjo v višini do 25 % upravičenih stroškov glede
na standardno lestvico stroška na enoto dela za osebje, ki dela na RRI programu.
23. VPRAŠANJE: Stroški zunanjih storitev predstavljajo največ 20% vseh
upravičenih stroškov, ali je to osnova plač po SSE s 25% pavšalnim financiranjem
ali brez?
ODGOVOR: Stroški storitev zunanjih izvajalcev lahko
predstavljajo največ 20 % vseh upravičenih stroškov (RRI programa).
Pri tem velja opozoriti na ločevanje »upravičenih stroškov«
(t.j. stroški, ki so potrebni in upravičeni za uspešno izvedbo projekta; točka
12 besedila javnega razpisa) in »načinom (so)financiranja« projekta v povezavi s
pravili državnih pomoči (točka 10 besedila javnega razpisa).
24. VPRAŠANJE: Za zaposlitev raziskovalca je potrebnih do 1700 efektivnih ur,
kar razumemo, da gre za zaposlitev bodisi za krajši delovni čas (do 100%) oz.
polni delovni čas (100%); ali obstaja tudi možnost zgolj in samo dopolnilna
zaposlitev raziskovalca, to je nad 100% redne zaposlitve oz. maksimalno do 20%
dopolnilne zaposlitve«
ODGOVOR: Skupno število efektivnih oz. uveljavljenih ur na
letni ravni v okviru javnega razpisa TRL 3-6 (vključujoč redno delo in
opravljene nadure) za posameznega zaposlenega ne sme preseči 1.700 ur (oz.
ustrezno sorazmerno število ur od 1.700 za osebe, ki opravljajo raziskovalno
delo v obsegu, drugačnem od 100% zaposlitve). Dokazila za uveljavljanje
standardne lestvice stroška na enoto za stroške dela so pogodba in drugi pravni
akt (kadar to ni opredeljeno v pogodbi o zaposlitvi), s katerim je zaposleni
razporejen na delo na RRI program, ter časovnice.
Glede dopolnilne zaposlitve je treba upoštevati relevantne
določbe predpisov, ki urejajo delovna razmerja.
25. VPRAŠANJE: Imamo vprašanje glede izbire podjetja kot konzorcijskega
partnerja, in sicer nam ni najbolj jasen stavek »Skladno z ZGD-1 se za podjetje
v smislu tega javnega razpisa šteje gospodarska družba, ki na trgu opravlja
pridobitno dejavnost kot svojo izključno dejavnost.« V povezavi s tem odstavkom
nas zanima če so ## in ##, lahko konzorcijski partnerji?
ODGOVOR: Naveden pogoj zahteva, da je konzorcijski partner -
podjetje kot pravna oseba v smislu tega razpisa, skladen z definicijo
gospodarske družbe po ZGD-1. ZGD-1 v 3. členu (pojmi) uvodoma opredeljuje, da je
po tem zakonu gospodarska družba pravna oseba, ki na trgu samostojno opravlja
pridobitno dejavnost kot svojo izključno dejavnost. Dodatno opredelitev
gospodarske družbe (med drugim) vsebujeta tudi tretji in četrti odstavek istega
člena. Krajše povedano: da, navedeni družbi se lahko štejeta kot podjetje v
smislu predmetnega javnega razpisa.
26. VPRAŠANJE: Potrebovali bi odgovor na naslednji dve vprašanji: - kako bo s
so-financiranjem stroškov aktivnosti, ki so nujno potrebne za izvajanje projekta
niso pa RR aktivnosti (npr. vodenje projekta)? - kako bo s so-financiranjem
nakupa potrebne opreme za izvedbo aktivnosti in do katere višine (v razpisu je
zapisano da so upravičeni stroški: stroški dela, stroški storitev zunanjih
izvajalcev in ostali stroški delovanja (npr. stroški materiala, goriva ...)
vendar ti so pavšalno financirani v višini 25%); kako je torej s
so-financiranjem nakupa potrebne opreme za izvedbo predvidenih aktivnosti pri
podjetjih?
ODGOVOR: Upravičeni stroški, ki bodo priznani v okviru
posameznega RRI programa, so stroški za izvajanje industrijskih raziskav in
eksperimentalnega razvoja, ki se izvajajo v obliki prijavljenega RRI programa.
Pri pripravi prijave je potrebno upoštevati, da so do (so)financiranja
upravičene dejavnosti, ki so v skladu z zgoraj navedenima definicijama
opredeljene kot industrijske raziskave ali eksperimentalni razvoj. Ostale
dejavnosti, ki so tudi nujne za uspešno izvedbo RRI programa, vendar ne spadajo
med raziskovalno razvojne dejavnosti, so neupravičene za (so)financiranje.
Upravičeni bodo le navedeni stroški, če bodo neposredno povezani z izvedbo RRI
programa: 1.) stroški dela raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev,
2.) stroški svetovanja in drugih storitev, povezanih z izvajanjem RRI programa,
vključno z raziskavami in tehničnim znanjem, ki so kupljeni od zunanjih virov in
3.) ostali stroški delovanja (npr. stroški materiala, goriva, vode, telefona,
mobilnih telefonov itd.), ki so nastali neposredno kot posledica izvajanja RRI
programa. Stroški dela vodje RRI programa (osebe, zaposlene pri prijavitelju
konzorcija, ki deluje kot vodja RRI programa) so upravičeni stroški (npr. kot
stroški dela raziskovalcev in strokovnih ter tehničnih sodelavcev), če se
nanašajo na izvajanje industrijskih raziskav in eksperimentalnega razvoja, ki se
izvajajo v obliki prijavljenega RRI programa. Dodajamo, da je v sklopu RRI
programa omogočeno pavšalno (so)financiranje posrednih stroškov iz točke 3. Ob
tem opozarjamo, da morajo ti stroški nastati neposredno kot posledica izvajanja
RRI programa.
27. VPRAŠANJE: V okviru razpisa C3.K8.IB nas zanima pri točki 13.2 ali se
omejitev stroškov zunanjih storitev v višini 20% vseh upravičenih stroškov
nanaša na nivo konzorcija ali tudi po posameznem partnerju?
ODGOVOR: Točka 13.2 določa da stroški storitev zunanjih
izvajalcev lahko predstavljajo največ 20 % vseh upravičenih stroškov. Omenjena
omejitev se nanaša na nivo konzorcija, t.j. skupaj lahko stroški storitev
zunanjih izvajalcev predstavljajo največ 20 % vseh upravičenih stroškov RRI
programa.
Skladno s točko 25 javnega razpisa smo odgovorili na vsa
prejeta vprašanja in s tem zaključili z odgovarjanjem.
|