Zakoni, predpisi, normativni akti | 
               
              
              
                
                Veljavni akti | 
               
              
              
                | 
                
                      
                
                 | 
                  | 
               
              
             
            
            
            
            
Uredba je bila v veljavi do 28.02.2014. Od 01.03.2014 velja
spremenjena uredba o normativih in standardih.
 
Prejšnja objava: v veljavi do 23.07.2012. 
 
NEURADNO PREČIŠČENO BESEDILO  
OPOZORILO  
Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj informativni delovni 
pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače. 
*Neuradno prečiščeno besedilo obsega:  
Na podlagi 13. člena Zakona o raziskovalni 
in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 – uradno prečiščeno besedilo, 
61/06 - ZDru-1, 112/07 in 9/11) izdaja Vlada Republike Slovenije 
Uredba o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti financirane iz Proračuna Republike Slovenije - v veljavi do 28.02.2014
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1) 
I. SPLOŠNI DOLOČBI 
1. člen 
(Vsebina uredbe) 
S to uredbo se določijo normativi in standardi, kot podlaga za določitev obsega 
sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti v obliki raziskovalnih programov, 
raziskovalnih projektov, infrastrukturnih programov, programa usposabljanja mladih 
raziskovalcev (v nadaljnjem besedilu: programi oziroma projekti), ustanoviteljskih 
obveznosti in ostalih povračil v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov, katerih 
izvajaje se financira iz Proračuna Republike Slovenije, za določitev cene ekvivalenta 
polne zaposlitve ter za spremljanje in porabo sredstev proračuna Republike Slovenije 
(v nadaljnjem besedilu: proračun). 
2. člen 
(Obseg sredstev)  
Obseg sredstev, potrebnih za izvedbo programa oziroma projekta, se določi odvisno 
od razvrstitve programa oziroma projekta po vrsti raziskave, povprečne cene ekvivalenta 
polne zaposlitve in dodeljenega števila ekvivalentov polne zaposlitve za izvedbo 
programa oziroma projekta. 
II. RAZVRSTITEV PROGRAMOV OZIROMA PROJEKTOV PO VRSTI RAZISKAVE  
3. člen  
(Razvrstitev programov oziroma projektov)  
(1) Programe oziroma projekte se razvršča z določitvijo točk, glede na vrsto 
raziskave, v cenovne kategorije: A, B, C, D, E in F. 
(2) Število točk se določi ob upoštevanju: 
	- okolja, kjer se raziskava izvaja;
 
	- potrebne raziskovalne opreme in drugih, za izvajanje raziskave potrebnih, 
	osnovnih sredstev;
 
	- neposrednih materialnih stroškov in stroškov storitev;
 
	- posebnih pogojev pri izvajanju programa oziroma projekta.
 
 
(3) Poleg kriterijev iz prejšnjega odstavka je za razvrstitev potrebno upoštevati 
še kriterij, ki je vezan na stopnjo opremljenosti raziskovalne organizacije, kjer 
raziskovalna skupina izvaja programe oziroma projekte. 
4. člen  
(Razvrstitev glede na okolje izvajanja)  
Glede na okolje, v katerem se raziskava izvaja, so raziskovalni programi oziroma 
projekti razvrščeni v kabinetne, laboratorijske in terenske. 
5. člen  
(Kabinetni programi oziroma projekti)  
V kabinetne programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če: 
	- se izvaja v prostorih (kabinetih) raziskovalnih organizacij;
 
	- za izvajanje ni potreben prostor s posebno opremo (laboratorij);
 
	- se pri obdelavi podatkov uporablja računalnik;
 
	- se izvaja v zaprtih prostorih (arhivih, knjižnicah), izven kraja sedeža 
	raziskovalne organizacije.
 
 
6. člen  
(Laboratorijski programi oziroma projekti)  
V laboratorijske programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če: 
	- se več kot 20 odstotkov raziskave izvaja v laboratoriju in se pri raziskovanju 
	uporablja posebna laboratorijska oziroma infrastrukturna računalniška oprema;
 
	- skupna vrednost laboratorijske opreme, ki je potrebna za izvajanje raziskave, 
	znaša vsaj 50.000 eurov.
 
 
7. člen  
(Terenski programi oziroma projekti)  
V terenske programe oziroma projekte se razvrsti raziskava, če: 
	- se izvaja na prostem (polje, gozd...);
 
	- se izvaja v kraju sedeža raziskovalne organizacije na zemljišču, s katerim 
	upravlja raziskovalna organizacija;
 
	- se izvaja izven sedeža raziskovalne organizacije;
 
	- se pri izvajanju uporablja oprema v vrednosti najmanj 30.000 eurov;
 
	- je potrebna dodatna nekvalificirana oziroma kvalificirana delovna sila.
 
 
8. člen  
(Točkovanje programov oziroma projektov glede na okolje izvajanja)
 
Posamezne programe oziroma projekte se točkuje glede na razvrstitev v skladu 
s 5., 6. in 7. členom te uredbe tako, da se dodeli: 
	- do 30 točk za kabinetni program oziroma projekt;
 
	- do 50 točk za laboratorijski program oziroma projekt;
 
	- do 40 točk za terenski program oziroma projekt.
 
 
9. člen  
(Točkovanje programov oziroma projektov glede na sedež) 
 
Programu oziroma projektu, ki se vsaj 25 odstotkov časa izvaja izven sedeža raziskovalne 
organizacije, se dodeli: 
	- do 5 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji toda izven kraja sedeža raziskovalne 
	organizacije in se člani ekipe vračajo v kraj bivanja;
 
	- do 10 točk, če se raziskava izvaja v Sloveniji toda izven kraja sedeža raziskovalne 
	organizacije in člani ekipe prenočujejo v kraju izvajanja projekta;
 
	- do 20 točk, če se raziskava izvaja v tujini.
 
 
10. člen  
(Razvrstitev in točkovanje glede na opremo)  
(1) Glede na opremo in druga sredstva, potrebna za izvedbo programa oziroma projekta, 
se dodeli: 
	- do 15 točk za kabinetni program oziroma projekt, če je za izvajanje potrebna 
	računalniška oprema v vrednosti vsaj 50.000 eurov;
 
	- do 30 točk laboratorijskemu programu oziroma projektu, kjer je za izvajanje 
	potrebna laboratorijska in računalniška oprema;
 
	- do 25 točk za terenski program oziroma projekt, če se na terenu uporablja 
	posebna oprema.
 
 
(2) Ne glede na razvrstitev programa oziroma projekta se dodeli: 
	- 15 točk, če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebna raziskovalna 
	oziroma infrastrukturna oprema ali osnovna sredstva (v vrednosti posameznega 
	instrumenta nad 200.000 eurov) in delovanje te opreme ni v celoti pokrito iz 
	proračuna, (oziroma ustrezno manj, če se sofinancira iz proračuna, npr. za infrastrukturne 
	centre);
 
	- 15 točk, če je za izvedbo programa oziroma projekta potrebno vzdrževati 
	infrastrukturne objekte (npr. osnovna čreda, dolgoletni nasadi), pri čemer se 
	ne upoštevajo objekti, ki se posebej sofinancirajo iz proračuna;
 
	- 5 točk, če se na terenu uporabljajo specialna prevozna sredstva, kot so 
	terenska vozila, prevozne terenske delovne postaje z merilno opremo ipd.
 
 
11. člen  
(Razvrstitev in točkovanje glede na obseg stroškov) 
 
V zvezi z neposrednimi materialnimi stroški in stroški storitev se dodeli: 
	- do 15 točk, če so materialni stroški in stroški storitev za izvedbo programa 
	oziroma projekta enaki ali večji od stroškov za bruto plače izvajalcev;
 
	- 5 točk, če materialni stroški in stroški storitev za izvedbo programa oziroma 
	projekta ne presegajo stroškov za bruto plače izvajalcev;
 
	- do 30 točk, če raziskovalno skupino raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega 
	programa  sestavlja več kot polovica raziskovalcev z najvišjim raziskovalnim 
	nazivom.
 
 
12. člen  
(Razvrstitev in točkovanje glede na posebne pogoje) 
 
V zvezi s posebnimi pogoji pri izvajanju programa oziroma projekta se dodeli: 
	- do 4 točke, kadar so pri izvedbi programa oziroma projekta potrebni posebni 
	zaščitni ukrepi za raziskovalce zaradi izpostavljanja povečani nevarnosti (radioaktivno 
	sevanje, delo z nevarnimi snovmi itd.);
 
	- do 4 točke, kadar so pri izvedbi programa oziroma projekta potrebni posebni 
	zaščitni ukrepi in uporaba posebnih zaščitnih sredstev, da se preprečijo škodljivi 
	vplivi na okolje;
 
	- do 4 točke, kadar je izvedba programa oziroma projekta sezonske narave (določen 
	del ali celotno raziskavo se lahko opravi samo v določenem letnem času);
 
	- do 3 točke, kadar je določene faze programa oziroma projekta, ki obsegajo 
	več kot 10 odstotkov časa celotnega programa oziroma projekta, potrebno izvesti 
	v več izmenskem delu.
 
 
13. člen  
(Razvrstitev in točkovanje glede na raziskovalno organizacijo)
 
(1) Kriterij, ki je vezan na raziskovalno organizacijo, je stopnja opremljenosti 
raziskovalne organizacije, ki se izračuna kot delež osnovnih sredstev v sredstvih 
raziskovalne organizacije. Pri izračunu se upoštevajo podatki iz zadnje letne bilance 
stanja. 
(2) Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se dodeli: 
  
	
		
			Delež osnovnih 
			sredstev v % | 
			Točk | 
		 
		
			| do 25 | 
			8 | 
		 
		
			| do 55 | 
			13 | 
		 
		
			| nad 55 | 
			18 | 
		 
	 
 
14. člen  
(Razvrstitev v cenovno kategorijo)  
(1) Zbrane točke po vseh kriterijih se seštejejo. 
(2) Glede na ugotovljeno stopnjo opremljenosti se dodeli: 
  
	
		
			| Seštevek točk | 
			Kategorija | 
		 
		
			| do 55 | 
			razred A | 
		 
		
			| od 55 do 80 | 
			razred B | 
		 
		
			| od 80 do 110 | 
			razred C | 
		 
		
			| od 110 do 130 | 
			razred D | 
		 
		
			| od 130 do 160 | 
			razred E | 
		 
		
			| od 160 | 
			razred F | 
		 
	 
 
(3) Pri raziskovalnih programih in raziskovalnih projektih se, glede na izračunano 
povprečno plačo skladno s to uredbo in vrednost obračunske točke določene s to uredbo, 
k vsoti doda za plače in prispevke ustrezno število točk. Skupno število točk za 
posamezno kategorijo se za raziskovalne programe in raziskovalne projekte oblikuje 
ločeno. 
(4) Infrastrukturnih programov se v cenovne kategorije ne razvršča. Pri plačah 
pa se skladno s to uredbo določi povprečno plačo izvajalcev infrastrukturnih programov 
ter glede na vrednost obračunske točke, določi ustrezno število točk. 
III. CENA EKVIVALENTA POLNE ZAPOSLITVE  
15. člen  
(Elementi za določitev cene)  
Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve se določi na podlagi dejanske cene 
dela raziskovalca in dejanskih ostalih stroškov programa oziroma projekta. 
16. člen  
(Cena dela raziskovalca)  
(1) Pri ceni dela raziskovalca se upošteva povprečno plačo raziskovalcev, vključenih 
v programe oziroma projekte, financirane iz proračuna ter povprečne prispevke delodajalca 
na izplačane plače. 
(2) Pri ceni dela raziskovalca se pri izračunu upošteva, da ima posamezni raziskovalec 
dovoljeno obremenitev največ en ekvivalent polne zaposlitve za redno delo, za dopolnilno 
delo pa sorazmeren del tega obsega, v skladu s predpisi, ki urejajo to področje. 
17. člen  
(Povprečna plača raziskovalcev na raziskovalnih programih) 
(1) Pri izračunu povprečne plače za raziskovalce, vključene v raziskovalne programe 
in financirane iz proračuna, se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in dela 
plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno 
delovno dobo. 
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva struktura 
izvajalcev raziskovalnih programov v preteklem letu. V izračunu se upošteva naziv 
raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen odstotek 
mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za zaposlene v javnem 
sektorju ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, vključenih v raziskovalne programe, 
ki znaša 24 let. 
18. člen  
(Povprečna plača raziskovalcev na raziskovalnih projektih) 
(1) Pri izračunu povprečne plače za raziskovalce vključene v raziskovalne projekte, 
financirane iz sredstev proračuna se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in 
dela plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno 
delovno dobo. 
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva struktura 
izvajalcev raziskovalnih projektov v preteklem letu. V izračunu se upošteva naziv 
raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen odstotek 
mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za zaposlene v javnem 
sektorju ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, vključenih v raziskovalne projekte, 
ki znaša 24 let. 
19. člen  
(Povprečna plača izvajalcev infrastrukturnih programih) 
 
(1) Pri izračunu povprečne plače za izvajalce vključene v infrastrukturne programe, 
financirane iz sredstev proračuna se upošteva višina osnovne plače, dodatkov in 
dela plače za delovno uspešnost v skladu z zakonom in kolektivno pogodbo ter povprečno 
delovno dobo. 
(2) Pri izračunu povprečne plače za financiranje v tekočem letu se upošteva struktura 
izvajalcev infrastrukturnih programov v preteklem letu. V izračunu se upošteva naziv 
raziskovalcev in napredovanje za dva razreda v okviru naziva, dovoljen odstotek 
mase za izplačilo delovne uspešnosti in napredovanj, ki velja za zaposlene v javnem 
sektorju ter povprečno delovno dobo raziskovalcev, vključenih v infrastrukturne 
programe, ki znaša 24 let.  
20. člen 
(Mentorski dodatek) 
Dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem pripada mentorjem na podlagi kolektivne 
pogodbe, ki ureja javni sektor (v nadaljnjem besedilu: kolektivna pogodba). Pri 
določitvi višine dodatka za mentorstvo mladim raziskovalcem velja normativ, da se 
dodatek za mentorstvo mladim raziskovalcem obračuna v višini ene ure uvajanja enega 
mladega raziskovalca dnevno in se za vsakega naslednjega mladega raziskovalca poveča 
v sorazmernem deležu, vendar največ za štiri mlade raziskovalce. Sredstva za mentorski 
dodatek se prištejejo k obroku za mlade raziskovalce. 
21. člen  
(Plača mladih raziskovalcev)  
Pri določitvi višine sredstev za plače mladih raziskovalcev se upošteva: 
	- višina osnovne plače, dodatkov in dela plače za delovno uspešnost v skladu 
	z zakonom in kolektivno pogodbo, ki ureja raziskovalno dejavnost;
 
	- da je povprečni čas usposabljanja pri nazivu mladi raziskovalec dve leti 
	in pri nazivu mladi raziskovalec na enovitem doktorskem študiju eno leto in 
	pol;
 
	- da je dodatek za povprečno delovno dobo 0,42 odstotka od osnovne plače.
 
 
22. člen 
(Prispevki delodajalca)  
Višina prispevkov delodajalca za izplačane plače se upošteva v zakonsko določeni 
višini. 
23. člen  
(Tehnični in strokovni sodelavci)  
(1) Če je za izvedbo raziskovalnega programa oziroma raziskovalnega projekta 
potrebno sodelovanje tehničnih in strokovnih sodelavcev, se njihov obseg dela v 
izračunu skupnega števila ekvivalenta polne zaposlitve na programu oziroma projektu 
določi s faktorjem 2/3 (dve tretjini). 
(2) Pri posameznem raziskovalnem programu oziroma raziskovalnem projektu razmerje 
vsote vseh ekvivalentov polne zaposlitve za tehnične in strokovne sodelavce ter 
vsote vseh ekvivalentov polne zaposlitve za raziskovalce ne sme biti večje kot: 
	- A razred 0,10,
 
- B razred 0,20,
 
	- C razred 0,30,
 
- D razred 0,35,
 
	- E razred 0,35,
 
- F razred 0,35.
 
 
24. člen  
(Ostali stroški)  
(1) Pri izračunu povprečne cene ekvivalenta polne zaposlitve se upošteva pri 
neposrednih materialnih stroških in stroških storitev in amortizaciji naslednje 
stroške, ki jih je na podlagi knjigovodske listine neposredno ali s pomočjo verodostojno 
postavljenih ključev za delitev stroškov mogoče pripisati posameznemu projektu oziroma 
programu: 
	- neposredne materialne stroške v zvezi z raziskovalnim delom;
 
	- neposredne stroške storitev v zvezi z raziskovalnim delom, kot so: stroški 
	potovanj, avtorsko delo, storitve po drugih pogodbah, vezane na izvedbo programa 
	oziroma projekta ipd.;
 
	- strošek raziskovalne opreme, ki se prizna v višini obračunane amortizacije 
	ob upoštevanju obsega uporabljene raziskovalne opreme, neposredno potrebne za 
	izvedbo posameznega programa oziroma projekta, razen programa mladih raziskovalcev. 
	Obseg uporabe posamezne raziskovalne opreme mora raziskovalna organizacija izkazati 
	z evidenco uporabe raziskovalne opreme.
 
 
(2) Sredstva, ki jih raziskovalna organizacija prejme za pokritje stroškov amortizacije 
uporabljene raziskovalne opreme, raziskovalna organizacija v nadaljnjem koraku nameni 
za nabavo, s katero nadomesti ali obnovi potrebno raziskovalno opremo. Iz sredstev, 
ki jih je raziskovalna organizacija prejela za pokritje stroškov amortizacije, je 
raziskovalna organizacija najpozneje v petih letih od zaključka leta, v katerem 
je prejela sredstva, dolžna pričeti postopek nakupa nove raziskovalne opreme. 
(3) Pri določitvi višine sredstev materialnih stroškov za izvedbo infrastrukturnih 
programov se upošteva dejanske materialne stroške in stroške storitev. Pri določitvi 
višine sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije za izvedbo infrastrukturnih 
programov se upoštevajo dejanski stroški obnavljanja in nadomeščanja raziskovalne 
opreme in drugih osnovnih sredstev, neposredno potrebnih za izvedbo infrastrukturnih 
programov. 
(4) Pri določitvi višine sredstev za mlade raziskovalce se materialni stroški 
in stroški storitev financirajo v višini 60 odstotkov glede na višino, določeno 
za posamezno cenovno kategorijo, v ekvivalentu polne zaposlitve pri raziskovalnih 
programih oziroma raziskovalnih projektih. Če razpoložljiva sredstva proračuna ne 
zadoščajo za pokritje stroškov materiala in storitev v navedenem obsegu, se delež 
sorazmerno zniža. 
25. člen 
(Stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti) 
(1) Posredni stroški, ki se pokrivajo v okviru ustanoviteljskih obveznosti, so 
stroški upravljanja in vodenja, fiksni stroški delovanja, ki predstavljajo posredne 
stroške za zagotavljanje pogojev za izvajanje raziskovalnega dela ter stroški vzdrževanja 
in obnavljanja nepremičnin in opreme. 
(2) Natančnejšo opredelitev ter način izračuna višine stroškov, ki se pokrivajo 
v okviru ustanoviteljskih obveznosti, predpiše agencija. 
26. člen  
(Povračila stroškov v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov)
 
(1) Povračila stroškov v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkov, so: 
	- stroški za prehrano med delom,
 
	- stroški za prevoz na delo in iz dela,
 
	- regres ter
 
	- ostali stroški, ki jih opredeljujejo pravni predpisi, ki urejajo to področje.
 
 
(2) Postopek in način izračuna povračil sredstev v zvezi z delom in drugih osebnih 
prejemkov iz prejšnjega odstavka predpiše agencija, v skladu z veljavnimi predpisi. 
27. člen  
(Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve)  
(1) Povprečna cena enega ekvivalenta polne zaposlitve se določi za posamezno 
cenovno kategorijo (A, B, C, D, E in F) na podlagi števila obračunskih točk, določenih 
za posamezne elemente cene. 
(2) Število obračunskih točk za posamezne elemente cene glede na kategorijo je: 
	- za izvajalce raziskovalnih programov:
 
  
 
	
		
			 | 
			ELEMENT CENE | 
			A | 
			B | 
			C | 
			D | 
			E | 
			F | 
		 
		
			| 1. | 
			Plača | 
			121,65 | 
			121,65 | 
			121,65 | 
			121,65 | 
			121,65 | 
			121,65 | 
		 
		
			| 2. | 
			Prispevki | 
			19,56 | 
			19,56 | 
			19,56 | 
			19,56 | 
			19,56 | 
			19,56 | 
		 
		
			| 3. | 
			Materialni stroški in storitve | 
			33,94 | 
			47,87 | 
			63,66 | 
			79,64 | 
			94,90 | 
			110,14 | 
		 
		
			| 4. | 
			Amortizacija | 
			9,64 | 
			17,90 | 
			30,34 | 
			40,29 | 
			50,53 | 
			60,77 | 
		 
		
			 | 
			Obračunske točke | 
			184,79 | 
			206,98 | 
			235,21 | 
			261,14 | 
			286,64 | 
			312,12 | 
		 
	 
 
	- za izvajalce raziskovalnih projektov:
 
  
 
	
		
			 | 
			ELEMENT CENE | 
			A | 
			B | 
			C | 
			D | 
			E | 
			F | 
		 
		
			| 1. | 
			Plača | 
			107,39 | 
			107,39 | 
			107,39 | 
			107,39 | 
			107,39 | 
			107,39 | 
		 
		
			| 2. | 
			Prispevki | 
			17,31 | 
			17,31 | 
			17,31 | 
			17,31 | 
			17,31 | 
			17,31 | 
		 
		
			| 3. | 
			Materialni stroški in storitve | 
			33,94 | 
			47,87 | 
			63,66 | 
			79,64 | 
			94,90 | 
			110,14 | 
		 
		
			| 4. | 
			Amortizacija | 
			9,64 | 
			17,90 | 
			30,34 | 
			40,29 | 
			50,53 | 
			60,77 | 
		 
		
			 | 
			Obračunske točke | 
			168,28 | 
			190,47 | 
			218,70 | 
			244,63 | 
			270,13 | 
			295,61 | 
		 
	 
 
	- za izvajalce infrastrukturnih programov:
 
  
 
	
		
			 | 
			ELEMENT CENE | 
			A | 
			B | 
			C | 
			D | 
			E | 
			F | 
		 
		
			| 1. | 
			Plača | 
			68,02 | 
			68,02 | 
			68,02 | 
			68,02 | 
			68,02 | 
			68,02 | 
		 
		
			| 2. | 
			Prispevki | 
			10,97 | 
			10,97 | 
			10,97 | 
			10,97 | 
			10,97 | 
			10,97 | 
		 
		
			 | 
			Obračunske točke | 
			78,99 | 
			78,99 | 
			78,99 | 
			78,99 | 
			78,99 | 
			78,99 | 
		 
	 
 
(3) Obseg financiranja s strani agencije, vezan na posameznega raziskovalca, 
lahko znaša največ en ekvivalent polne zaposlitve. 
28. člen  
(Financiranje raziskovalnega projekta oziroma programa brez 
plače)  
(1) Pri določitvi obsega financiranja raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega 
programa brez plače, se v stroškovnih elementih ekvivalentov polne zaposlitve odštejeta 
postavki za plače ter prispevke, za tiste raziskovalce, ki že imajo plačo financirano 
iz proračuna. 
(2) Prijavitelj raziskovalnega projekta oziroma raziskovalnega programa brez 
plače mora ob prijavi priložiti finančni načrt izvajanja projekta oziroma programa, 
s katerim utemelji celoten obseg zaprošenih sredstev za izvedbo projekta oziroma 
programa. 
29. člen  
(Vrednost in sprememba števila obračunskih točk)  
(1) Vrednost obračunske točke se vsako leto izračuna na novo, tako da se vrednost 
točke v predhodnem letu indeksira z rastjo cen življenjskih potrebščin. 
(2) Število točk pri stroškovnih elementih blago in storitev ter amortizacija 
se ne spreminja. Število točk pri stroškovnih elementih plač ter prispevkov se za 
posamezno leto izračuna, tako da se povprečna plača, izračunana glede na 17. 18. 
in 19. člen te uredbe, deli z vrednostjo obračunske točke. 
(3) Spremembo vrednosti točke in števila točk ter višine financiranja mladih 
raziskovalce glede na določila te uredbe izračuna agencija. Na podlagi izračuna 
direktor agencije sprejme sklep, ki ga agencija objavi na svoji spletni strani. 
30. člen  
(Povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve za sofinanciranje 
raziskovalnih projektov centrov odličnosti in večstranskih projektov)  
(1) Za določanje obsega sredstev za raziskovalne projekte centrov odličnosti, 
ki se sofinancirajo iz sredstev Evropskega sklada za regionalni razvoj, ter za določanje 
obsega sredstev za večstranske mednarodne raziskovalne projekte, ki se sofinancirajo 
prek mednarodnih organizacij in konzorcijev v okviru Evropske unije in se zanje 
upoštevajo nacionalna pravila, se uporablja povprečna cena ekvivalenta polne zaposlitve 
za cenovno kategorijo raziskovalnega projekta cenovne kategorije D. 
 (2) V okviru stroškovnih elementov ekvivalenta polne zaposlitve za sofinanciranje 
raziskovalnih projektov centrov odličnosti se priznajo tudi posredni (režijski) 
stroški v višini do 20 odstotkov vrednosti cene ekvivalenta polne zaposlitve za 
cenovno kategorijo raziskovalnega projekta D, pri čemer se ostali štirje elementi 
cene ekvivalenta polne zaposlitve sorazmerno znižajo. 
(3) Posredne (režijske) stroške izvajalci raziskovalnih projektov centrov odličnosti 
utemeljujejo na podlagi predpisov, ki urejajo porabo sredstev strukturne politike 
v Republiki Sloveniji. 
IV. SPREMLJANJE PORABE SREDSTEV  
31. člen  
(Spremljanje porabe sredstev)  
Raziskovalna organizacija, v kateri se programi oziroma projekti izvajajo na 
podlagi pogodb, mora v letnem poročilu glede namenske porabe sredstev proračuna 
priložiti finančni obračun s podano porabo sredstev po elementih, ki so s to uredbo 
določeni za določitev cene ekvivalenta polne zaposlitve. 
32. člen 
(Namenska poraba)  
(1) Namensko porabo sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane 
iz proračuna, se preveri tako, da se računovodsko ugotovljena poraba za navedene 
vrste izdatkov v tabeli v preteklem letu primerja z nakazanimi sredstvi za preteklo 
leto. 
(2) Namenska poraba sredstev za izvajanje programov oziroma projektov, ki jih 
izvajajo člani programske skupine, se preverja tako, da se računovodsko izkazana 
poraba za posamezne stroškovne elemente v strukturi cene ekvivalenta polne zaposlitve 
za programe oziroma projekte sodelavcev, vključenih v raziskovalni program, primerja 
z nakazanimi sredstvi programov oziroma projektov članov programske skupine. 
(3) Namenska poraba sredstev za izvajanje programov oziroma projektov, ki jih 
izvajajo člani, ki niso vključeni v programske skupine, se preverja tako, da se 
računovodsko izkazana skupna poraba za posamezne stroškovne elemente v strukturi 
cene za programe oziroma projekte, primerja z nakazanimi sredstvi za vse programe 
oziroma projekte iz sredstev proračuna v raziskovalni organizaciji. 
33. člen  
(Dovoljena odstopanja)  
(1) V okviru odobrenih sredstev v strukturi programov oziroma projektov lahko 
poraba po posameznih stroškovnih elementih odstopa v breme oziroma korist enega 
ali več stroškovnih elementov, pri vsakem največ do 15 odstotkov razen porabe pri 
stroškovnem elementu amortizacija, ki lahko odstopa največ do 30  odstotkov. 
(2) Poleg odstopanj, določenih v prejšnjem odstavku, je dovoljen dodaten prenos 
iz sredstev namenjenih pokrivanju neposrednih materialnih in nematerialnih stroškov 
programa oziroma projekta v višini 15 odstotkov ob pogoju, da gre v celoti za prenos 
sredstev v korist sredstev za pokrivanje stroškov amortizacije opreme, neposredno 
potrebne pri izvedbi programa oziroma projekta. V tem primeru je dovoljeno odstopanje, 
določeno v prvem odstavku tega člena, za sredstva za pokrivanje stroškov amortizacije 
lahko preseženo za preneseni del iz sredstev za neposredne materialne in nematerialne 
stroške. 
(3) Dodatno odstopanje je dovoljeno, kadar na programu oziroma projektu ni izplačanih 
avtorskih honorarjev oziroma storitev fizičnim osebam po drugih pogodbah, in sicer 
se lahko delež za avtorske honorarje, ki je določen v 35. členu te uredbe, prenese 
v plače ter  prispevke. 
(4) Pri raziskovalnih programih in raziskovalnih projektih je dodatno dovoljena 
poraba sredstev za materialne stroške in stroške storitev ter sredstev za pokrivanje 
stroškov amortizacije raziskovalne opreme za pokrivanje fiksnih stroškov zavoda, 
ki so potrebni za nemoteno izvajanje raziskovalnih programov in raziskovalnih projektov, 
pri čemer je potrebno upoštevati, da vsota tega prenosa na nivoju celotne raziskovalne 
organizacije ne sme preseči 12 odstotkov. 
(5) Če izvajanje programov oziroma projektov traja več kot eno leto, je dovoljeno, 
ob koncu poslovnega leta v okviru obdobja izvajanja programov oziroma projektov 
izkazati kratkoročno odložene prihodke, skladno z Zakonom o računovodstvu in/ali 
Slovenskimi računovodskimi standardi, na način, da se ohrani struktura in namen 
v okviru dovoljenih odstopanj, določenih s to uredbo. 
(6) Če raziskovalna organizacija pri izvajanju programa oziroma projekta uporablja 
raziskovalno opremo, ki je že v celoti amortizirana in ne more obračunati amortizacije 
oziroma če znesek sredstev prejetih od financerja za pokrivanje stroškov amortizacije 
presega znesek stroškov amortizacije obračunskega obdobja, se za razliko prihodkov 
iz tega naslova oblikuje presežek prihodkov nad odhodki. Presežek iz tega naslova 
pa se razporedi za investiranje v nakup raziskovalne opreme ali sredstva vrne v 
proračun, skladno z normativnimi akti, ki urejajo razporejanje presežka prihodkov 
nad odhodki.  
(7) Če pri izvajanju programov oziroma projektov pride do nižjih stroškov od 
normiranih, ki so določeni s to uredbo in iz tega naslova pride do presežka prihodkov 
nad odhodki, je dovoljeno presežek, ki nastane iz naslova financiranja programov 
oziroma projektov, razporediti za razvoj raziskovalne dejavnosti, in sicer: za investiranje 
v nakup raziskovalne opreme oziroma presežek vrniti v proračun, skladno z ustanovitvenimi 
akti in ostalimi normativnimi akti, ki urejajo razporejanje presežka prihodkov nad 
odhodki. 
(8) Če se  presežek prihodkov nad odhodki iz naslova izvajanja raziskovalne 
dejavnosti, financirane iz proračuna, nameni za nakup raziskovalne opreme, mora 
biti ta nakup izveden najpozneje v petih letih od datuma zaključka leta, na katerega 
se ugotovljeni presežek nanaša. 
(9) O višini presežka, ki je nastal iz naslova sredstev za izvajanje raziskovalne 
dejavnosti, financirane iz proračuna, je raziskovalna organizacija o njegovi razporeditvi 
in porabi dolžna poročati financerju. 
34. člen  
Za namensko in učinkovito porabo sredstev, odobrenih za izvajanje programov in 
projektov v okviru izvajanja raziskovalne dejavnosti financiranja iz proračuna, 
so poleg vodstvenih oseb raziskovalnih organizacij soodgovorni tudi vodje raziskovalnih 
programov in projektov oziroma mentorji mladim raziskovalcem, kar pomeni, da morajo 
biti vključeni v načrtovanje porabe, odločanje o porabi ter poročanje. 
35. člen  
(Izplačila avtorskih honorarjev)  
(1) Izvajalci programov oziroma projektov so dolžni upoštevati omejitve, ki jih 
v zvezi z opravljanjem dela preko avtorskih in podjemih pogodb, sprejme Vlada RS 
ali Državni zbor RS. Poleg tega pa so izvajalci programov oziroma projektov dolžni 
upoštevati tudi omejitve določene v tem členu. 
(2) Iz materialnih stroškov programa oziroma projekta je za posamezno cenovno 
kategorijo dovoljeno izplačati avtorske honorarje oziroma storitve fizičnim osebam 
po drugih pogodbah (v nadaljnjem besedilu: avtorski honorarji), do ene tretjine 
vrednosti materialnih stroškov cenovne kategorije C, pod pogojem, da delo nima elementov 
delovnega razmerja. 
(3) Izplačila avtorskih honorarjev iz sredstev za programe oziroma projekte, 
financirane iz proračuna, niso dovoljena za zaposlene na raziskovalni organizaciji 
razen za direktorje javnih raziskovalnih zavodov ob izpolnjevanju pogoja, da delo, 
opredeljeno v avtorski pogodbi, ne sodi v okvir del in nalog po pogodbi o zaposlitvi. 
(4) Posamezna raziskovalna organizacija, ki izplača avtorski honorar iz sredstev 
proračuna, prejetih za izvajanje raziskovalne dejavnosti, mora upoštevati, da je 
najvišja dovoljena višina, ki jo lahko posamezniku v letu izplača, do 30 odstotkov 
vrednosti plačnega dela ekvivalenta polne zaposlitve. 
(5) Če je upravičenec do avtorskega honorarja zaposleni na raziskovalni organizaciji, 
mora biti delo, ki je predmet plačila po avtorski pogodbi, opravljeno izven delovnega 
časa. Raziskovalna organizacija je dolžna zagotoviti ustrezne evidence, iz katerih 
je razvidno, da je predmetno delo bilo opravljeno izven delovnega časa. 
(6) Če raziskovalno delo, ki je predmet plačila po avtorski pogodbi, nastane 
z materialnimi sredstvi raziskovalne organizacije, se stroški materialnih sredstev 
raziskovalne organizacije ne smejo vključiti v avtorski honorar. 
36. člen  
(Ostala odstopanja)  
(1) Dodatna odstopanja oziroma izjeme, poleg navedenih v 33. členu, so dovoljena 
v soglasju z agencijo, ki se ga izda v obliki sklepa na podlagi utemeljitve, podane 
skupaj s finančnim poročilom. Pri tem je potrebno upoštevati, da skupna vsota porabe 
sredstev za pokrivanje materialnih in nematerialnih stroškov ter stroškov amortizacije 
projekta oziroma programa, ki se nameni za pokrivanje posrednih stroškov na nivoju 
celotne organizacije, ne sme preseči 12 odstotkov teh sredstev.  
(2) Za raziskovalne projekte centrov odličnosti, ki se sofinancirajo iz sredstev 
Evropskega sklada za regionalni razvoj, so dodatna odstopanja oziroma izjeme, poleg 
navedenih v 33. členu te uredbe, dovoljena le po predhodnem soglasju ministra, pristojnega 
za znanost, ki ga izda v obliki sklepa. 
 
Uredba o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje raziskovalne 
dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 103/11) 
vsebuje naslednje prehodne in končni določbi: 
"V. PREHODNE DOLOČBE 
37. člen  
(Pretvorba raziskovalnih ur v ekvivalent polne zaposlitve) 
Za leto 2011 in nadaljnja leta se upošteva, da ima en ekvivalent polne zaposlitve 
1700 efektivnih raziskovalnih ur. Pretvorba v ekvivalent polne zaposlitve se opravi 
z zaokrožitvijo na dve decimalni mesti. 
38. člen  
(Vrednost obračunske točke za leto 2011)  
Vrednost obračunske točke za leto 2011 znaša 273,45 eurov. 
39. člen  
(Določitev cenovnih kategorij)  
(1) Za programe oziroma projekte, ki so ob uveljavitvi te uredbe že uvrščeni 
v cenovno kategorijo, se za leto 2011 cenovna kategorija ne spremeni. 
(2) Če v letu 2012 in nadaljnjih letih za že potekajoče raziskovalne programe 
oziroma raziskovalne projekte pride do spremembe cenovne kategorije, se sprememba 
kategorije opravi tako, da se ohrani finančni obseg financiranja. Pri pretvorbi 
se upošteva obseg sredstev. Zaokrožitve se opravijo na celo raziskovalno uro, pri 
pretvorbi v ekvivalent polne zaposlitve pa na dve decimalni mesti natančno. 
40. člen  
33. člen te uredbe, ki ureja dodatna odstopanja, se v letu 2011 uporablja za 
porabo vseh sredstev, prejetih iz proračuna za izvajanja programov oziroma projektov  
za leto 2011. 
Četrti odstavek 24. člena te uredbe se začne uporabljati 1. januarja 2012. 
VI. KONČNI DOLOČBI 
41. člen  
Z dnem uveljavitve te uredbe preneha veljati Uredba o normativih in standardih 
za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa 
(Uradni list RS, št. 74/04, 32/05, 26/06, 80/07, 89/08 in 102/09). 
42. člen 
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.". 
 
Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o normativih in standardih za določanje 
sredstev za izvajanje raziskovalne dejavnosti, financirane iz Proračuna Republike 
Slovenije (Uradni list RS, št. 56/2012) vsebuje naslednje prehodne in končno določbi: 
"PREHODNE DOLOČBE 
8. člen 
(Vrednost obračunske točke za leto 2012) 
Vrednost obračunske točke za leto 2012 znaša 278,92 eurov. 
9. člen 
(Določitev cenovnih kategorij) 
(1) Za programe oziroma projekte, ki so ob uveljavitvi te uredbe že uvrščeni 
v cenovno kategorijo, se za leto 2011 cenovna kategorija ne spremeni. 
(2) Za programe oziroma projekte, ki potekajo v letu 2012 in so skladno s to 
uredbo razvrščeni v cenovne kategorije, se zniža višina sofinanciranja za leto 2012 
za en cenovni razred. Ukrep znižanja cenovnih razredov ostane do izteka obdobja, 
določenega za izvajanje posameznega programa oziroma projekta. 
(3) Cenovne kategorije se ne znižajo pri projektih ciljnih raziskovalnih programov. 
(4) Znižanje cenovnih kategorij v programu mladih raziskovalcev se izvede prvi 
dan naslednjega meseca po uveljavitvi te uredbe. 
(5) Če se v letu 2012 in nadaljnjih letih za že potekajoče raziskovalne programe 
oziroma raziskovalne projekte na predlog izvajalca cenovna kategorija spremeni, 
se sprememba kategorije opravi tako, da se ohrani finančni obseg financiranja. Pri 
pretvorbi se upošteva obseg sredstev po izvedenem znižanju cenovnih kategorij. Zaokrožitve 
se opravijo na celo raziskovalno uro, pri pretvorbi v ekvivalent polne zaposlitve 
pa na dve decimalni mesti natančno. 
10. člen 
(Zamik uporabe) 
3. in 5. člen te uredbe se začneta uporabljati prvi dan naslednjega meseca po 
uveljavitvi te uredbe. 
KONČNA DOLOČBA 
11. člen 
(Začetek veljavnosti) 
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.". 
            
            
             |