Zakoni, predpisi, normativni akti |
Veljavni akti |
|
|
Na podlagi 28. člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za
raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 123/03 in
105/10) je Znanstveni svet Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike
Slovenije na 3. seji, dne 1. 2. 2018 sprejel
Spremembe Metodologije ocenjevanja prijav za
razpise
1.
V Metodologiji ocenjevanja prijav za razpise, št. 6319-2/2013-38 z dne 5. 6.
2017 – uradno prečiščeno besedilo, št. 6319-2/2013-39 z dne 11. 12. 2017 in
6319-2/2013-40 z dne 22. 1. 2018, se v KAZALU:
- pod poglavjem »H. RAZISKOVALNI PROGRAMI« spremeni
naslov IV. podpoglavja, ki se na novo glasi: »IV. Vrednotenje
programskih skupin za povečanje financiranja raziskovalnih programov«
ter za IV. podpoglavjem dodata novi podpoglavji V. in VI. z naslovom »V. Izračun povečanja financiranja raziskovalnih programov na podlagi
vrednotenja programskih skupin« in »VI.
Vrednotenje programskih skupin za določitev letnega obsega financiranja
raziskovalnih programov v ocenjevalnem postopku prijav na javni poziv in
javni razpis«, dosedanje V. podpoglavje pa postane VII.
podpoglavje.
- pod poglavjem »I. INFRASTRUKTURNI PROGRAMI« se za
II. podpoglavjem doda novo podpoglavje III. z naslovom »III.
Elementi izvajanja«.
2.
V poglavju »H. RAZISKOVALNI PROGRAMI«:
- se v podpoglavju »II. Preoblikovanje raziskovalnih programov«
v prvi alineji prvega odstavka črta beseda »svojih«;
- se v podpoglavju »IV. Vrednotenje programskih skupin«
spremeni naslov podpoglavja tako, da se glasi: »IV. Vrednotenje
programskih skupin za povečanje financiranja raziskovalnih programov«;
Drugi odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»Pri kazalnikih 1.10. in 2.1. se merila vrednotijo za petletno obdobje, pri
čemer se pri izračunih količnikov posameznega raziskovalnega programa za
navedena kazalnika upoštevajo sredstva iz vrednotenja raziskovalnih programov iz
zadnjega ocenjevalnega postopka prijav na javni poziv in javni razpis za
financiranje raziskovalnih programov. Če je obdobje financiranja raziskovalnega
programa krajše od petih let, se upošteva ustrezno krajše obdobje. Pri
raziskovalnih programih, ki so bili predmet preoblikovanja, se upoštevajo tudi
sredstva raziskovalnih programov pred preoblikovanjem. V primeru, da je
raziskovalni program v prvem letu financiranja, se ga ne vrednoti.«;
- se za podpoglavjem »IV. Vrednotenje programskih skupin za
povečanje financiranja raziskovalnih programov« dodata novi
podpoglavji V. in VI., ki se glasita:
»V. Izračun povečanja financiranja raziskovalnih programov na
podlagi vrednotenja programskih skupin
Dodatno financiranje raziskovalnih programov je sorazmerno največjemu možnemu
povečanju glede na merili 1.10. in 1.9. ter glede na predvideni obseg
razpoložljivih sredstev javnega poziva. Če bi ta izračun za katerega od
raziskovalnih programov pomenil povečanje za več kot 50 %, se temu programu
dodeli povečanje v višini 50 %, preostala sredstva pa se sorazmerno dodeli med
ostale raziskovalne programe.
Če raziskovalni program, ki je upravičen do dodatnega financiranja po
prejšnjem odstavku, izvaja več raziskovalnih organizacij (v nadaljevanju: RO),
agencija pozove matično RO, da v roku, ki ga določi agencija, v soglasju z vodjo
raziskovalnega programa in v soglasju z drugimi izvajalci raziskovalnega
programa predlaga razporeditev dodatnih sredstev. Če agencija v roku, ki ga
določi, ne prejme predloga razporeditve dodatnih sredstev po RO, razdeli dodatna
sredstva sorazmerno z obstoječo delitvijo sredstev med RO v tekočem pogodbenem
letu.
VI. Vrednotenje programskih skupin za določitev letnega obsega
financiranja raziskovalnih programov v ocenjevalnem postopku prijav na javni
poziv in javni razpis
V okviru ocenjevalnega postopka javnega poziva in javnega razpisa za
financiranje raziskovalnih programov se vrednotenje programskih skupin izvede na
enak način kot je določeno v podpoglavju IV tega poglavja, z izjemo kazalnikov
1.10. in 2.1., pri katerih se merila vrednotijo za obdobje zadnjih pet let.
V posameznem ocenjevalnem postopku prijav na javni poziv in javni razpis za
financiranje raziskovalnih programov se upoštevajo tudi sredstva, pridobljena na
podlagi poziva za povečanje financiranja programskih skupin.«;
- dosedanje podpoglavje »V.
Sestava programskih skupin«
postane podpoglavje »VII. Sestava programskih skupin«.
3.
V poglavju»I. INFRASTRUKTURNI PROGRAMI« se v točki »b.
Postopek pri določitvi obsega sofinanciranja MSA« podpoglavja z naslovom
»II. Elementi ocenjevanja«:
- drugi odstavek spremeni tako, da se glasi:
»Strokovna komisija, ki jo imenuje direktor, na temelju predloženih finančnih
načrtov za IP in letnega finančnega poročila izvajanja IP ter pregleda finančne
realizacije MSA za IP in potreb po sredstvih sofinanciranja MSA v tekočem letu
oblikuje predlog obsega sofinanciranja MSA za IP za posamezno RO za tekoče
leto.«;
- v tretjem odstavku spremenijo 3., 4. in 5. točka, in sicer:
V točki 3 se v prvem stavku za kratico »RO« doda beseda »lahko«;
Točka 4 se spremeni tako, da se glasi:
»Znanstvenoraziskovalni svet za interdisciplinarne raziskave (v nadaljnjem
besedilu: ZSV) na podlagi kriterijev in kazalnikov iz 77. člena pravilnika o
postopkih obravnava vmesna poročila in vsebinske programe dela infrastrukturnih
programov ter poda pisno vsebinsko oceno z opredelitvijo in utemeljitvijo, ali
je obseg sofinanciranja MSA za infrastrukturni program za posamezno RO ustrezen,
prenizek ali previsok.
ZSV na podlagi obravnave predloženih vmesnih poročil, programov dela
infrastrukturnih programov in prijav na javni razpis oziroma javni poziv, z
»DA« ali »NE« ugotovi, ali se infrastrukturni program izvaja v skladu s cilji
infrastrukturnega programa iz prijavne vloge ter poda negativno ali pozitivno
oceno. Če ZSV negativno oceni delovanje infrastrukturnega programa, svojo oceno
obrazloži, in lahko poda svoja priporočila za izboljšanje izvajanja
infrastrukturnega programa. Agencija o tem obvesti JRO oziroma RO s koncesijo in
vodjo infrastrukturnega programa. RO lahko agenciji pošlje odzivno poročilo v
največ 30 dneh od prejema priporočil ZSV.«;
Točka 5 se spremeni tako, da se glasi:
»Pri izračunu strokovna komisija sešteje elemente iz 1., 3., in 4. točke in
jih uskladi s skupnim razpoložljivim obsegom sredstev (element 5), nato element
2. točke prišteje upravičenim IP. Pri izračunu elementa 4:
- v primeru, ko je na podlagi obravnave ZSV sprejeta ocena, da je bilo
sofinanciranje v preteklem obdobju prenizko, strokovna komisija za te IP
predlaga enak % povečanja sofinanciranja, v skladu z razpoložljivim obsegom
sredstev, pri čemer povečanje sofinanciranja ne sme presegati višine finančnega
načrta IP;
- v primeru, da je bila na podlagi obravnave ZSV sprejeta ocena, da je bilo
sofinanciranje IP v preteklem obdobju previsoko, lahko strokovna komisija za te
IP predlaga enak % znižanja sofinanciranja MSA za tekoče leto, vendar ne več kot
20%.
Strokovna komisija pri oblikovanju predloga upošteva tudi letno finančno
poročilo izvajanja IP za preteklo leto. V primeru, ko RO v skladu z Zakonom o
računovodstvu izkazuje kratkoročno odložene prihodke v višini nad 30%
lanskoletnega obsega sofinanciranja IP, lahko strokovna komisija predlaga, da se
sofinanciranje MSA IP ne poveča, kljub razpoložljivim sredstvom za ta namen.
ZSA obravnava predlog strokovne komisije o obsegu sofinanciranja MSA za IP za
posamezne RO za tekoče leto in sprejme predlog sklepa o obsegu sofinanciranja
MSA IP za posamezne RO v tekočem letu. Na podlagi predloga ZSA direktor sprejme
sklep o sofinanciranju MSA za izvajanje IP v RO.
ARRS obvesti RO o obsegu sofinanciranja MSA za izvajanje IP.«.
Za podpoglavjem »II. Elementi ocenjevanja« se doda
novo podpoglavje III., ki se glasi:
»III. Elementi izvajanja
RO v primeru, če IP izvaja več notranjih organizacijskih enot (v
nadaljevanju: OE), pripravi predlog notranje porazdelitvi sredstev za
sofinanciranje MSA med posamezne OE v tekočem letu, in ga posreduje ARRS.
Predlog podpišeta vodja IP in zakoniti zastopnik RO.
Enako velja za delitev FTE med OE ob odobritvi financiranja IP ter ob
spremembi delitve FTE med OE tekom izvajanja IP.
Agencija upošteva delitev sredstev RO, po stroškovnih elementih MSA
(neposredni stroški materiala in stroški storitev ter amortizacije) do višine
razpoložljivih sredstev v finančnem načrtu agencije.«.
4.
Ta metodologija začne veljati naslednji dan po objavi na spletni strani ARRS.
Št.:6319-2/2013-41
Ljubljana, 1. 2. 2018
Prof. dr. Marko Topič,
predsednik Znanstvenega sveta agencije
Ta metodologija je objavljena na spletni strani ARRS dne 6. 2. 2018.
|