Zakoni, predpisi, normativni akti |
Veljavni akti |
|
|
Na podlagi 28. člena
Sklepa o ustanovitvi Javne agencije
za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 123/03 in
105/10) je Znanstveni svet Javne
agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 3. seji, dne 6. 2. 2017,
sprejel
Spremembe Metodologije ocenjevanja prijav
za razpise
1.
V Metodologiji ocenjevanja prijav za razpise, št. 6319-2/2013-25
z dne 25. 1. 2016 (uradno prečiščeno besedilo št. 3), št. 6319-2/2013-26 z dne 4.
3. 2016, št. 6319-2/2013-27 z dne 4. 3. 2016, št. 6319-2/2013-29 z dne 26. 9. 2016,
št. 6319-2/2013-30 z dne 10. 10. 2016, št. 6319-2/2013-31 z dne 7. 11. 2016 in št.
6319-2/2013-32, z dne 21. 11. 2016, se v KAZALU pod poglavjem I. INFRASTRUKTURNI
PROGRAMI črtata II. in III. podpoglavji ter doda novo podpoglavje II., ki se glasi:
»II. Elementi ocenjevanja«.
2.
V poglavju H. RAZISKOVALNI PROGRAMI se v podpoglavju III. Elementi
ocenjevanja (kriteriji, kazalniki in merila) besedilo dopolni tako, da se na koncu
tabele H: Elementi ocenjevanja prijav raziskovalnih programov doda stavek:
»Recenzenti vrednotijo kriterije z oceno od 0 do 5 na pol točke
natančno (0, 0.5, 1, 1.5, 2, 2.5, 3, 3.5, 4, 4.5 ali 5).«
3.
Besedilo poglavja I. INFRASTRUKTURNI PROGRAMI se spremeni tako, da se glasi:
»I. INFRASTRUKTURNI PROGRAMI
I. Splošno
Obseg financiranja infrastrukturne skupine se v plačnem FTE določi
na javnem razpisu oziroma javnem pozivu za celotno obdobje izvajanja infrastrukturnega
programa, v skladu s postopkom, ki je opredeljen v pravilniku o postopkih. Obseg
sofinanciranja neposrednih stroškov materiala in stroškov storitev ter amortizacije
(v nadaljevanju: MSA) se določi na letni ravni, in sicer na temelju predloženih
letnih finančnih načrtov in po postopku, ki je določen v točki b) naslednjega podpoglavja.
II. Elementi ocenjevanja
- Elementi ocenjevanja (kriteriji, kazalnik in merila) prijav so določeni
v Tabeli I.
Tabela I: Ocenjevanje prijav infrastrukturnih programov
Kriterij |
Št. kriterija iz 77. člena pravilnika |
Kazalniki in merila |
Točke |
Vir |
Kakovost izvedene podporne dejavnosti |
7 |
Glavni rezultati in doseganje ciljev infrastrukturnega programa
(kazalnik 7.1.) |
0 - 5 |
ARRS-RI-IP-VP |
Pomen infrastrukture kot podpore za raziskovalno dejavnost in druge
uporabnike (kazalnik 7.2.) |
0 - 5 |
Raziskovalna in infrastrukturna oprema ter druga infrastruktura
s stopnjo izkoriščenosti zmogljivosti, tehnološka zahtevnost ter prispevek
k izkoriščenosti infrastrukture RO (kazalnik 7.3.) |
0 - 5 |
Sodelovanje z uporabniki, drugimi infrastrukturnimi programi in
infrastrukturnimi omrežji v Sloveniji (kazalnik 7.4.) |
0 - 5 |
Pomen infrastrukturnega programa kot podpore sodelovanju pri mednarodnih
infrastrukturnih projektih (kazalnik 7.5.) |
0 - 5 |
Kakovost prijave podporne dejavnosti |
9 |
Pomen infrastrukture kot podpore za raziskovalno dejavnost in druge
uporabnike (kazalnik 9.1.) |
0 - 5 |
ARRS-RI-IP-JR-Prijava |
Raziskovalna in infrastrukturna oprema ter druga infrastruktura
s stopnjo izkoriščenosti zmogljivosti, tehnološka zahtevnost ter prispevek
k izkoriščenosti infrastrukture RO (kazalnik 9.2.) |
0 - 5 |
Sodelovanje z uporabniki, drugimi infrastrukturnimi programi in
infrastrukturnimi omrežji v Sloveniji (kazalnik 9.3.) |
0 - 5 |
Pomen infrastrukturnega programa kot podpore sodelovanju pri mednarodnih
infrastrukturnih projektih (kazalnik 9.4.) |
0 - 5 |
Kakovost in učinkovitost izvedbe in upravljanja |
6 |
Infrastrukturna skupina ter obseg materialnih stroškov, blaga in
storitev ter amortizacije (kazalnik 6.10.) |
0 - 5 |
ARRS-RI-IP-JR-Prijava |
- Postopek pri določitvi obsega sofinanciranja MSA
Obseg sofinanciranja MSA se določi na letni ravni na temelju
predloženih letnih finančnih načrtov RO. RO vsako leto predložijo letni finančni
načrt, katerega sestavni del je tudi vsebinski program dela infrastrukturnega programa
(v nadaljevanju: IP) za tekoče leto ter letno finančno poročilo izvajanja IP za
preteklo leto.
Strokovna komisija, ki jo imenuje direktor, na temelju predloženih finančnih
načrtov za IP in letnega finančnega poročila izvajanja IP pripravi pregled:
- finančne realizacije MSA za IP in
- potreb po sredstvih sofinanciranja MSA v tekočem letu ter oblikuje predlog
obsega sofinanciranja MSA za IP za posamezno RO za tekoče leto.
Skupno financiranje RO oziroma RO s koncesijo glede IP se praviloma ne spreminja.
Pri oblikovanju predloga obsega sofinanciranja MSA za IP za posamezne RO za tekoče
leto strokovna komisija upošteva naslednje elemente:
- Obseg MSA v predhodnem letu – izhodiščna sredstva: za nove IP največ
povprečno vrednost MSA v glede na obseg plačnega dela vseh IP v prejšnjem letu.
- Vključenost v mednarodne infrastrukture ESFRI:
Višina sofinanciranja za ESFRI je določena letno skladno izhodišči Ministrstva
za izobraževanje, znanost in šport in je prevzeta v Programu dela ter finančnem
načrtu ARRS za tekoče leto.
- Dodatne potrebe zaradi izrednih dogodkov:
RO predložijo vlogo za povečanje sofinanciranja IP zaradi izrednih dogodkov.
Strokovna komisija predlaga odobritev ali zavrnitev vloge na podlagi podane
obrazložitve s strani RO, pri čemer upošteva razpoložljiva proračunska sredstva.
- Ocena vmesnega poročila oziroma zaključnega poročila:
Vmesno poročilo IP, ki se odda po tretjem letu izvajanja IP, obravnava Znanstvenoraziskovalni
svet za interdisciplinarne raziskave (v nadaljevanju: ZSV). ZSV na podlagi vmesnega
poročila poda pisno vsebinsko oceno za IP z opredelitvijo, ali je obseg sofinanciranja
MSA za IP za posamezne RO ustrezen oziroma morebiti prenizek ali previsok (do
pol strani za posamezno RO). Ker se obseg MSA določi na letni ravni, se v letih,
ko RO ne odda vmesnega poročila IP, v predlogu obsega sofinanciranja MSA namesto
ocene vmesnega poročila IP, upošteva ocena ZSV, ki jo poda na podlagi vsebinskega
programa dela IP. IP, katerim sofinanciranje MSA v prvem letu izvajanja IP ni
bilo odobreno, do sofinanciranja MSA niso upravičeni vse do obravnave vmesnega
poročila na ZSV, torej šele po preteku tretjega leta financiranja IP.
- Razpoložljivi obseg sredstev v tekočem letu.
Pri izračunu strokovna komisija sešteje elemente iz 1., 2., in 3. točke
in jih uskladi s skupnim razpoložljivim obsegom sredstev (element 5). V primeru,
ko je na podlagi obravnave ZSV ocenjeno (po tretjem letu izvajanja IP ocena
vmesnega poročila, sicer ocena vsebinskega programa dela), da je bilo sofinanciranje
v preteklem obdobju prenizko, strokovna komisija za te IP predlaga enak % povečanja
sofinanciranja, v skladu z razpoložljivim obsegom sredstev, pri čemer povečanje
sofinanciranja ne sme presegati višino finančnega načrta IP. V primeru, da je
na podlagi obravnave ZSV ocenjeno, da je bilo sofinanciranje IP v preteklem
obdobju previsoko, strokovna komisija za te IP lahko predlaga enak % znižanja
sofinanciranja MSA za tekoče leto. Strokovna komisija pri oblikovanju predloga
upošteva tudi letno finančno poročilo izvajanja IP za preteklo leto. V primeru,
ko RO v skladu z Zakonom o računovodstvu izkazuje kratkoročno odložene prihodke
v višini nad 30% lanskoletnega obsega sofinanciranja IP, strokovna komisija
lahko predlaga, da se sofinanciranje MSA IP ne poveča, kljub razpoložljivim
sredstvom za ta namen.
ZSA obravnava predlog strokovne komisije o obsegu sofinanciranja MSA za IP
za posamezne RO za tekoče leto in sprejme predlog sklepa o obsegu sofinanciranja
MSA IP za posamezne RO v tekočem letu. Na podlagi predloga ZSA direktor sprejme
sklep o sofinanciranju MSA za izvajanje IP v RO.
ARRS obvesti RO o obsegu sofinanciranja MSA za izvajanje IP. RO v primeru,
če IP izvaja več notranjih organizacijskih enot (v nadaljevanju: OE), pripravi
predlog notranje porazdelitvi sredstev med posamezne OE v tekočem letu, in ga
posreduje ARRS. Predlog podpišeta vodja IP in zakoniti zastopnik RO. Enako velja
za delitev FTE med OE ob odobritvi financiranja IP ter ob spremembi delitve
FTE med OE tekom izvajanja IP.
Delitev sredstev RO, po stroškovnih elementih MSA (neposredni stroški materiala
in stroški storitev ter amortizacije) agencija upošteva do višine razpoložljivih
sredstev v finančnem načrtu agencije.«.
4.
Te spremembe in dopolnitve Metodologije ocenjevanja prijav za razpise začnejo
veljati naslednji dan po objavi na spletni strani ARRS.
Št.: 6319-2/2013-33
Lubljana, 6. 2. 2017
Prof. dr. Marko Topič,
predsednik Znanstvenega sveta agencije
|