Zakoni, predpisi, normativni akti |
Veljavni akti |
|
|
V veljavi od 28.6.2006 do 21.12.2007. Od 22.12.2007 velja
dopolnjeni in spremenjeni zakon.
Prejšnja objava (v veljavi do 28.6.2006).
NEURADNO PREČIŠČENO BESEDILO OBSEGA:
- Uradni list RS, št. 96/02, z dne 14.11.2002, v veljavi do 27.6.2006
- Zakon o spremembi Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (ZRRD-A), (Uradni
list RS, št. 115/05) objavljen 20.12.2005, velja od 4.1.2006
- Zakon o društvih (ZDru-1) (Uradni list RS, št. 61/06), objavljen 13.6.2006,
velja od 28.6.2006
Zakon o raziskovalni in razvojni dejavnosti (ZRRD-UPB1) - v veljavi do 22.12.2007
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(predmet zakona)
Ta zakon določa načela in cilje ter ureja način izvajanja politike raziskovalne
in razvojne dejavnosti, ki se financira iz državnega proračuna in drugih virov (iz
evropskih programov in skladov, lokalnih skupnosti in gospodarstva) ter je usmerjena
k doseganju ciljev družbenega in gospodarskega razvoja Slovenije. Ta zakon določa
tudi organizacijo raziskovalne in razvojne dejavnosti ter pogoje za opravljanje
te dejavnosti, kar podpira prehod v na znanju temelječo družbo, ki postavlja raziskovalno
in razvojno dejavnost kot razvojno prioriteto.
2. člen
(načela)
Osebam, ki opravljajo raziskovalno in razvojno dejavnost, je zagotovljena avtonomnost
raziskovanja.
Raziskovalna in razvojna dejavnost temelji na načelih etičnosti in odgovornosti
za uresničevanje ciljev, zapisanih v Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem programu
in v proračunskih memorandumih, ob spoštovanju socialnega, okoljevarstvenega in
trajnostnega vidika družbenega razvoja, na načelu konkurenčnosti, kakovosti, učinkovitosti,
odprtosti ter na medsebojnem interesnem sodelovanju in povezovanju v državnem in
mednarodnem okolju.
Financiranje raziskovalne in razvojne dejavnosti se izvaja na način, ki zagotavlja
učinkovitost in preglednost uporabe javnih sredstev.Prednost pri mednarodnem sodelovanju
ima vključevanje v skupni evropski prostor (ERA) in okvirne programe Evropske unije.
Rezultati raziskovalne in razvojne dejavnosti, financirani iz državnega proračuna,
so javni, z omejitvami, določenimi s predpisi, ki urejajo varstvo intelektualne
lastnine in varstvo avtorskih pravic ter varstvo podatkov.
3. člen
(namen)
Namen zakona je ustvariti organizacijo in določiti pogoje za financiranje raziskovalne
in razvojne dejavnosti za uresničevanje temeljnih strateških razvojnih ciljev, kar
zagotavlja:
- ustvarjanje novega znanja in spoznanj ter prenos tega in mednarodno
dosegljivega znanja v javno korist in gospodarsko izrabo za povečanje družbene blaginje;
- krepitev sposobnosti za obvladovanje splošnega družbenega napredka
in tehnološkega napredka kot glavnega vira povečevanja produktivnosti dela in nacionalne
konkurenčne sposobnosti v globalnem prostoru;
- zviševanje individualne in družbene kakovosti življenja ter utrjevanje
nacionalne identitete.
4. člen
(cilji)
Cilji zakona so:
- povečanje družbene pomembnosti in učinkovitosti raziskovalne in
razvojne dejavnosti z vzpostavljanjem policentričnega modela razvoja znanosti in
mrežnega povezovanja raziskovalnih organizacij na področju znanosti, izobraževanja
in gospodarstva;
- ustvarjanje pogojev za avtonomno in strokovno neodvisno usmerjanje,
vrednotenje ter spremljanje raziskovalne in razvojne dejavnosti;
- spodbujanje delovanja razvojnih jeder v znanosti, gospodarstvu
in družbi na področjih, ki so osnova dolgoročnega gospodarskega in družbenega razvoja;
- razvijanje človeških virov ob zagotavljanju enakih možnosti žensk
in moških ter razvijanje raziskovalne ustvarjalnosti s povečanjem vloge znanosti
pri vzgoji kadrov, predvsem na univerzah;
- povečanje skupnega obsega sredstev in naložb v raziskovalno in
razvojno dejavnost, kar se bo doseglo z usmerjanjem javnih sredstev v strateška
razvojna področja, ki bodo spodbujala povečanje obsega podjetniških vlaganj;
- pospeševanje mednarodnega in meddisciplinarnega sodelovanja.
5. člen
(pomeni izrazov)
V tem zakonu imajo posamezni izrazi naslednji pomen:
- raziskovalna in razvojna dejavnost obsegata temeljno in uporabno
raziskovanje ter predkonkurenčne raziskave, industrijske raziskave in prenos znanja;
- raziskovalec oziroma raziskovalka (v nadaljnjem besedilu: raziskovalec)
je fizična oseba, ki opravlja raziskovalno ali razvojno dejavnost;
- raziskovalna skupina je skupina raziskovalcev, ki izvaja raziskovalno
in/ali razvojno dejavnost pri osebah javnega ali zasebnega prava;
- raziskovalna organizacija je pravna oseba javnega ali zasebnega
prava, ki izpolnjujejo pogoje, določene s tem zakonom in predpisi, izdanimi na podlagi
tega zakona za izvajanje raziskovalne in razvojne dejavnosti;
- javna raziskovalna organizacija je oseba javnega prava, katere
ustanovitelj je Republika Slovenija ali druga z zakonom pooblaščena oseba javnega
prava;
- javno službo na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti izvajajo
v obliki raziskovalnih programov programske skupine v javnih raziskovalnih zavodih,
na univerzah in samostojnih visokošolskih zavodih ter na podlagi koncesije programske
skupine, organizirane pri pravnih osebah zasebnega in javnega prava;
- programsko financiranje je financiranje programov javne službe,
ki se izvaja v obliki raziskovalnih programov in infrastrukturnih programov.
6. člen
(izvajalci raziskovalne in razvojne dejavnosti)
Raziskovalno in razvojno dejavnost izvajajo raziskovalne organizacije v obliki
programov in projektov ter zasebni raziskovalci v obliki projektov, ki izhajajo
iz Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa.
II. RAZISKOVALNA IN RAZVOJNA DEJAVNOST
1. Nacionalni raziskovalni in razvojni program
7. člen
(Nacionalni raziskovalni in razvojni program)
Podlaga za usmerjanje in določanje obsega sredstev državnega proračuna za izvajanje
raziskovalne in razvojne dejavnosti je Nacionalni raziskovalni in razvojni program.
Nacionalni raziskovalni in razvojni program določa izhodišča, cilje, obseg in
način financiranja ter kazalce za spremljanje učinkovitosti nacionalne politike
za izvajanje in pospeševanje raziskovalne in razvojne dejavnosti.
Z Nacionalnim raziskovalnim in razvojnim programom se določajo strateška razvojna
področja in nacionalne prioritete za financiranje raziskovalne in razvojne dejavnosti
ter s tem tudi vsebina in obseg javne službe ter obseg raziskovalne in razvojne
dejavnosti, usposabljanje za raziskovalno delo na univerzah, raziskovalnih in razvojnih
organizacijah, tako, da se zagotavlja povezava med raziskovalnim delom in gospodarstvom.
Nacionalni raziskovalni in razvojni program izhaja iz sprejetih nacionalnih strateških
dokumentov.
Nacionalni raziskovalni in razvojni program se uresničuje z izvajanjem temeljnih
raziskav, uporabnih raziskav, predkonkurenčnih razvojnih dejavnosti, industrijskih
raziskav, študij tehnične izvedljivosti, s prenosom znanja in drugimi dejavnostmi
s področja raziskovalne in razvojne politike.
8. člen
(priprava in sprejemanje programa)
Nacionalni raziskovalni in razvojni program sprejme Državni zbor Republike Slovenije
na predlog Vlade Republike Slovenije. Nacionalni raziskovalni in razvojni program
se sprejme za obdobje petih let.
Predlog Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa pripravi Vlada Republike
Slovenije na podlagi izhodišč in usmeritev Sveta za znanost in tehnologijo Republike
Slovenije.
Za uresničevanje Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa sta odgovorna
minister, pristojen za znanost, oziroma minister, pristojen za tehnologijo.
2. Svet za znanost in tehnologijo Republike Slovenije
9. člen
(Svet za znanost in tehnologijo Republike Slovenije)
Svet za znanost in tehnologijo Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: svet)
je strokovno posvetovalno telo Vlade Republike Slovenije.
Svet opravlja naslednje naloge:
- predlaga Vladi Republike Slovenije izhodišča in usmeritve Nacionalnega
raziskovalnega in razvojnega programa;
- predlaga izhodišča in usmeritve za politiko uresničevanja Nacionalnega
raziskovalnega in razvojnega programa v tekočem letu;
- spremlja rezultate in učinke delovanja na področju raziskovalne
in razvojne dejavnosti, ocenjuje uresničevanje Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega
programa ter spremlja razvoj raziskovalne in razvojne dejavnosti;
- spremlja kakovost izvajanja programov dela javnih raziskovalnih
organizacij in daje oceno o ustreznosti programov dela javnih raziskovalnih organizacij;
- daje mnenje k metodologiji in merilom za vrednotenje znanstvene
in razvojne uspešnosti, prenosa znanj in dela raziskovalnih organizacij;
- daje mnenja in pobude k programom mednarodnega sodelovanja;
- daje mnenje k poročilu o delu agencij, ustanovljenih na podlagi
tega zakona;
- poroča Vladi Republike Slovenije o svojem delu najmanj enkrat letno;
- opravlja druge naloge, določene z zakonom in drugimi predpisi.
Svet imenuje strokovno komisijo za spremljanje kakovosti programov dela javnih
raziskovalnih organizacij.
Svet sodeluje pri vprašanjih, povezanih z raziskovalno dejavnostjo univerz in
samostojnih visokošolskih zavodov, s Svetom za visoko šolstvo Republike Slovenije.
Delo sveta je javno.
10. člen
(sestava sveta)
Svet ima 14 članov, ki so imenovani in člane po položaju.
Šest članov sveta imenuje Vlada Republike Slovenije izmed raziskovalcev tako,
da so zastopane vse znanstvene vede, šest članov izmed nosilcev tehnološkega razvoja
in predstavnikov gospodarskih družb, enega člana kot predstavnika javnosti ter enega
člana kot predstavnika reprezentativnih sindikatov s področja raziskovalne in razvojne
dejavnosti. Člani sveta po položaju so predsednik Slovenske akademije znanosti in
umetnosti, rektorji univerz, ministri, pristojni za znanost, tehnologijo in finance
ter predsednik Gospodarske zbornice Slovenije.
Predloge za članstvo v svetu podajo raziskovalne organizacije, univerze in samostojni
visokošolski zavodi, Slovenska akademija znanosti in umetnosti, gospodarska in strokovna
združenja ter druge nevladne organizacije.
Vlada Republike Slovenije imenuje predsednika sveta.
Predsednik in člani so imenovani za štiri leta, pri čemer se pri prvem imenovanju
za polovico imenovanih članov določi mandat dveh let, za drugo polovico pa štiri
leta.
Svet uredi svoje delo s poslovnikom, ki ga sprejme z večino glasov vseh članov.
Strokovna in administrativna dela za svet opravlja ministrstvo, pristojno za
znanost.
3. Strokovna telesa
11. člen
(strokovna telesa)
Za strokovno podporo pri sprejemanju odločitev pri izvajanju raziskovalne in
razvojne politike se imenuje strokovne skupine in posamezne strokovnjake kot neodvisna
strokovna telesa.
Neodvisna strokovna telesa iz prejšnjega odstavka imenujejo, v okviru pooblastil
določenih s tem zakonom in drugimi predpisi, minister, pristojen za znanost, oziroma
minister, pristojen za tehnologijo ter agenciji, ustanovljeni v skladu s tem zakonom.
Podrobnejše določbe o pristojnostih in postopkih imenovanja neodvisnih strokovnih
teles, ki jih imenujeta ministra iz prejšnjega odstavka, se določi s podzakonskima
predpisoma, ki ju sprejmeta ministra v okviru svojih pristojnosti. V podzakonskih
predpisih iz prejšnjega stavka se določijo tudi razlogi, zaradi katerih se morajo
člani strokovnih teles izločiti pri sprejemanju odločitev iz pristojnosti strokovnega
telesa. O izločitvi člana odloči predsednik strokovnega telesa, o izločitvi predsednika
pa minister, pristojen za znanost, oziroma minister, pristojen za tehnologijo. Podrobnejše
določbe o pristojnostih in postopkih imenovanja neodvisnih strokovnih teles agencij
se določi v aktu o ustanovitvi javnih agencij.
4. Financiranje
12. člen
(sredstva)
Sredstva za financiranje raziskovalne in razvojne dejavnosti se zagotavljajo
v državnem proračunu in iz drugih virov, skladno s cilji in prioritetami določenimi
z Nacionalnim raziskovalnim in razvojnim programom, za naslednje namene:
- financiranje raziskovalnih in infrastrukturnih programov ter raziskovalnih
in razvojnih projektov;
- ustanoviteljske obveznosti Republike Slovenije do javnih raziskovalnih
in javnih infrastrukturnih zavodov;
- usposabljanje in razvoj raziskovalnih in razvojnih kadrov;
- mednarodno znanstveno in tehnološko sodelovanje;
- promocijo raziskovalne in razvojne dejavnosti;
- financiranje znanstvenega publiciranja in komuniciranja;
- za druge namene, določene s tem zakonom.
5. Normativi in standardi
13. člen
(določanje strukture sredstev)
Normative in standarde ter merila za določanje sredstev za financiranje Nacionalnega
raziskovalnega in razvojnega programa po tem zakonu sprejme Vlada Republike Slovenije
na predlog ministra, pristojnega za znanost, oziroma ministra, pristojnega za tehnologijo.
Z normativi in standardi iz prejšnjega odstavka se podrobneje določi pogoje,
kriterije, merila za določitev obsega sredstev za izvedbo raziskovalnih in razvojnih
programov in projektov, ki se izvajajo v okviru Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega
programa in spremljanje ter poraba proračunskih sredstev.
6. Projekti za doseganje ciljev nacionalnega razvoja
14. člen
(sodelovanje)
Izvajanje raziskovalnih in razvojnih projektov, ki so namenjeni pripravi strateških
podlag za odločanje in pripravo razvojnih in drugih politik ter spremljanje njihovega
izvajanja, lahko država financira prek več ministrstev in drugih proračunskih porabnikov.
Medresorsko sodelovanje, določeno v prejšnjem odstavku, usklajuje ministrstvo,
pristojno za znanost.
7. Javna agencija
15. člen
(način in namen ustanovitve javne agencije)
Javna agencija na področju raziskovalne dejavnosti in javna agencija na področju
tehnološkega razvoja (v nadaljnjem besedilu: agencija) je oseba javnega prava, ki
jo ustanovi Republika Slovenija.
Vloga agencije je opravljanje strokovnih, razvojnih in izvršilnih nalog v zvezi
z izvajanjem sprejetega Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa oziroma
njegovih posameznih delov kakor tudi izvajanje drugih nalog pospeševanja raziskovalne
in razvojne dejavnosti ter tehnološkega razvoja, skladno z namenom, določenim v
aktu o ustanovitvi.
Agencija opravlja s tem zakonom določene naloge v javnem interesu z namenom,
da zagotovi trajno, strokovno in neodvisno odločanje o izbiri programov in projektov,
ki se financirajo iz državnega proračuna.
Glede vprašanj, ki s tem zakonom niso urejena, se uporablja zakon o javnih agencijah
(Uradni list RS, št. 52/2002).
16. člen
(organi agencije)
Organa agencije sta upravni odbor agencije (v nadaljnjem besedilu: upravni odbor)
in direktor. Agencija na področju raziskovalne dejavnosti ima znanstveni svet, agencija
na področju tehnološkega razvoja ima strokovni svet.
17. člen
(upravni odbor)
Upravni odbor ima najmanj pet in največ devet članov.
Člane upravnega odbora imenuje in razrešuje ustanovitelj za dobo petih let in
z možnostjo ponovnega imenovanja. Predsednika upravnega odbora izvoli upravni odbor
izmed svojih članov. Število članov in sestava upravnega odbora se določita z aktom
o ustanovitvi.
Ustanovitelj agencije na področju raziskovalne dejavnosti imenuje v upravni odbor
svoje predstavnike in predstavnike na predlog raziskovalnih organizacij, univerz,
Slovenske akademije znanosti in umetnosti, Gospodarske zbornice Slovenije ter drugih
uporabnikov storitev, reprezentativnih sindikatov s področja raziskovalne in razvojne
dejavnosti, društev ali drugih interesnih združenj, in sicer izmed uglednih znanstvenikov,
raziskovalcev ter nosilcev gospodarskega in družbenega razvoja.
18. člen
(direktor agencije)
Za direktorja agencije je lahko imenovan kdor ima najmanj univerzitetno izobrazbo
in izpolnjuje pogoje, ki jih določa zakon o javnih agencijah ter druge pogoje, določene
z aktom o ustanovitvi oziroma s statutom agencije.
Direktorja agencije imenuje in razrešuje Vlada Republike Slovenije na predlog
upravnega odbora.
19. člen
(znanstveni in strokovni svet agencije)
Znanstveni svet agencije na področju raziskovalne dejavnosti oziroma strokovni
svet agencije na področju tehnološkega razvoja je strokovno telo v evalvacijskem
postopku.
Znanstveni svet agencije na področju raziskovalne dejavnosti se oblikuje po postopkih,
določenih v aktu o ustanovitvi. Člani znanstvenega sveta so iz vrst uglednih znanstvenikov
in raziskovalcev.
Strokovni svet agencije na področju tehnološkega razvoja se oblikuje po postopkih,
določenih v aktu o ustanovitvi. Člani strokovnega sveta so iz vrst nosilcev tehnološkega
razvoja.
Število članov sveta in naloge se določijo v aktu o ustanovitvi agencije.
Način oblikovanja in podrobnejše naloge sveta se določijo s statutom agencije
v skladu z aktom o ustanovitvi.
20. člen
(naloge agencije na področju raziskovalne dejavnosti)
Agencija na področju raziskovalne dejavnosti opravlja naslednje naloge:
- na podlagi neodvisnega ter po metodologiji in merilih mednarodno
primerljivega preverjanja odloča o izbiri raziskovalnih in infrastrukturnih programov
ter projektov (v nadaljnjem besedilu: programi in projekti) in zagotavlja njihovo
financiranje;
- nadzira relevantnost, inovativnost, učinkovitost, kakovost delovanja,
konkurenčnost in strokovnost dela pravnih in fizičnih oseb, katerim dodeljuje finančna
sredstva ali druge oblike spodbud;
- spremlja in nadzira izvedbo programov in projektov;
- skrbi za izvedbo programa mladih raziskovalcev in drugih programov;
- spodbuja mednarodno sodelovanje;
- vodi zbirke podatkov, določene s tem zakonom in drugimi predpisi;
- skrbi za pridobivanje dodatnih sredstev za izvajanje Nacionalnega
raziskovalnega in razvojnega programa;
- sodeluje pri načrtovanju nacionalne raziskovalne politike;
- v okviru svojih dejavnosti in pristojnosti se povezuje z agencijo
na področju tehnološkega razvoja;
- skladno s predpisi pošilja letne programe dela, finančne načrte,
letna poročila in poročila o periodičnih samoevalvacijah o kakovosti svojega delovanja
ministrstvu, pristojnemu za znanost;
- spodbuja povezavo z uporabniki;
- opravlja druge strokovne naloge skladno z namenom, za katerega
je bila ustanovljena.
21. člen
(naloge agencije na področju tehnološkega razvoja)
Agencija na področju tehnološkega razvoja opravlja naslednje naloge:
- izvaja programe in ukrepe za spodbujanje konkurenčnosti in tehnološkega
razvoja v okviru Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa in politike
ministrstva, pristojnega za tehnologijo;
- planira, usmerja in financira aktivnosti za promocijo inovativnosti
in pospeševanje raziskovalne in razvojne dejavnosti ter prenos znanja;
- zagotavlja svetovanje in strokovno podporo nosilcem projektov za
razvoj izdelkov, proizvodnih procesov in storitev pri pridobivanju informacij in
finančnih virov;
- spodbuja mednarodno sodelovanje, prenos in uporabo mednarodnega
tehnološkega znanja;
- spodbuja povezovanje in prenos znanja med institucijami znanja
in gospodarstvom;
- spremlja izvajanje programov in ukrepov in vrednoti učinke razvojne
politike in vlaganj v raziskovalno in razvojno dejavnost na povečanje konkurenčnosti
gospodarstva;
- vodi zbirke podatkov, določene s tem zakonom in drugimi predpisi,
zagotavlja informacijske podlage za usmerjanje in izvajanje politike ter v okviru
svoje dejavnosti in pristojnosti sodeluje z agencijo na področju raziskovalne dejavnosti
in drugimi organizacijami na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti;
- skrbi za pridobivanje dodatnih sredstev za izvajanje Nacionalnega
raziskovalnega in razvojnega programa;
- sodeluje pri načrtovanju nacionalne tehnološko razvojne in inovacijske
politike;
- skladno s predpisi skrbi za redno poročanje o izvajanju letnih
programov, uresničevanju finančnih načrtov in učinkih ministrstvu, pristojnemu za
tehnologijo;
- zagotavlja javnost dela in skrbi za informiranje javnosti o usmeritvah
in učinkih razvojne politike;
- opravlja druge strokovne naloge skladno z namenom, za katerega
je bila ustanovljena.
Ustanovitveni akt lahko določi, da agencija opravlja tudi druge naloge v javnem
interesu, če so povezane z nalogami iz prejšnjega člena ter prejšnjega odstavka
oziroma če so nujen pogoj za opravljanje teh nalog.
7. Društva v javnem interesu
22. člen
(pogoji za pridobitev statusa društva v javnem interesu)
Društvu, ki deluje na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti v javnem interesu,
katerega namen in delovanje presegata uresničevanje interesov njegovih članov ter
je splošno koristno, se lahko podeli status društva, ki deluje v javnem interesu
na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: društvo,
ki deluje v javnem interesu). Status društva, ki deluje v javnem interesu, se podeli
v skladu s predpisi, ki urejajo splošni upravni postopek z odločbo, ki jo izda minister,
pristojen za znanost, za področje raziskovalne dejavnosti, oziroma minister, pristojen
za tehnologijo, za področje razvojne dejavnosti.
********************
Razveljavitev (Uradni list RS, št. 61-2567/2006)
(glej opombo (2))
(Društvo mora za pridobitev statusa društva v javnem interesu izpolnjevati naslednje
pogoje:
da deluje najmanj dve leti pred vložitvijo vloge za pridobitev
statusa društva, ki deluje v javnem interesu;
da ima dejavnosti, ki so v javnem interesu na področju raziskovalne
in razvojne dejavnosti, opredeljene v temeljnem aktu društva;
da je zadnji dve leti pred vložitvijo zahteve za podelitev statusa
društva, ki deluje v javnem interesu, sredstva društva pretežno uporabljalo za opravljanje
dejavnosti, ki so v javnem interesu na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti;
da je v obdobju zadnjih dveh let redno izvajalo programe, projekte
ali druge aktivnosti za uresničevanje namena in ciljev, ki so v javnem interesu;
da ima izdelane programe bodočega delovanja;
da ima izkazane pomembne dosežke svojega delovanja.
Postopek pridobitve statusa društva se podrobneje določi s podzakonskim predpisom.)
********************
23. člen
(podelitev statusa društva v javnem interesu)
********************
Razveljavitev (Uradni list RS, št. 61-2567/2006)
(glej opombo (2))
(Društvu, ki deluje v javnem interesu, se podeli status za dobo petih let, z
možnostjo podaljšanja statusa.
Društvo, ki deluje v javnem interesu, mora ministrstvu do konca meseca februarja
predložiti poročilo o delu za preteklo leto.)
********************
Društvo, ki pridobi status društva, ki deluje v javnem interesu na področju raziskovalne
in razvojne dejavnosti, lahko, ob izpolnjevanju pogojev po tem zakonu, pridobi za
izvajanje raziskovalne in razvojne dejavnosti in s tem povezane aktivnosti sredstva
iz državnega proračuna.
24. člen
(zbirka podatkov društev)
********************
Razveljavitev (Uradni list RS, št. 61-2567/2006)
(glej opombo (2))
(Zbirko podatkov društev, ki so pridobila status društva na podlagi 22. člena
tega zakona, vodi ministrstvo.
Vpis v zbirko podatkov se opravi na podlagi odločbe o podelitvi statusa društva,
ki deluje v javnem interesu. .
Izbris iz zbirke podatkov opravi ministrstvo na zahtevo društva, ki deluje v
javnem interesu ali po uradni dolžnosti.)
********************
8. Zbirke podatkov
25. člen
(zbirke podatkov)
Za načrtovanje politike ter za potrebe izvajanja raziskovalne in razvojne dejavnosti,
določene z zakonom, statistične namene in spremljanje stanja na področju raziskovalne
in razvojne dejavnosti, se pri agenciji na področju raziskovalne dejavnosti, kot
upravljavcu centralne zbirke podatkov, vodijo zbirke podatkov.
Zbirke podatkov vsebujejo podatke o:
- prejemnikih sredstev iz državnega proračuna;
- izvajalcih raziskovalne in razvojne dejavnosti;
- programih in projektih na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti.
Zbirke podatkov iz druge alinee prejšnjega odstavka vsebujejo naslednje osebne
podatke:
- osebno ime raziskovalca;
- rojstne podatke;
- spol;
- enotno matično številko občana;
- davčno številko;
- podatke o državljanstvu;
- podatke o prebivališču;
- podatke o naslovu, kjer opravlja raziskovalno oziroma razvojno
dejavnost;
- podatke o zaposlitvi;
- podatke o izobrazbi.
Posamezne zbirke podatkov vsebujejo tudi podatke, ki niso osebni, če so potrebni
za dosego namena iz prvega odstavka tega člena.
Osebni podatki iz tretjega odstavka tega člena se hranijo pet let. Po preteku
roka, se podatki arhivirajo. Podatki iz prejšnjega odstavka se hranijo do poteka
namena iz prvega odstavka tega člena.
26. člen
(pridobivanje podatkov)
Podatki se zbirajo neposredno na podlagi prijav ali predlogov od izvajalcev raziskovalne
in razvojne dejavnosti ter iz drugih uradnih zbirk, ki jih v Republiki Sloveniji
vodijo za to pooblaščeni organi in organizacije.
Agencija na področju raziskovalne dejavnosti brezplačno pridobiva podatke iz
obstoječih zbirk podatkov naslednjih upravljavcev:
- ministrstva, pristojnega za notranja zadeve – podatke o raziskovalcu
(osebno ime, rojstne podatke, enotno matično številko občana iz centralnega registra
prebivalstva, podatke o državljanstvu);
- Davčne uprave Republike Slovenije – podatke o davčni številki izvajalcev
raziskovalne in razvojne dejavnosti;
- delodajalcev – podatke o zaposlitvi, podatke o izplačilih plač
in nadomestil ter podatke o drugih izplačilih;
- javnega infrastrukturnega zavoda, ki opravlja dejavnost komunikacijske
in informacijske podpore raziskovalni dejavnosti – podatke o izvajalcih raziskovalne
in razvojne dejavnosti, o programih in projektih na področju raziskovalne in razvojne
dejavnosti.
Na zahtevo ministrstva, pristojnega za znanost, je agencija na področju raziskovalne
dejavnosti dolžna brezplačno posredovati podatke iz vseh zbirk podatkov, ki jih
upravlja. Ministrstvo, pristojno za tehnologijo, javni infrastrukturni zavod, ki
opravlja dejavnost informacijske in komunikacijske podpore raziskovalni dejavnosti,
javne raziskovalne organizacije, koncesionarji in pravne osebe, ki jim je bilo dano
javno pooblastilo, brezplačno pridobivajo podatke iz zbirk podatkov iz druge in
tretje alinee drugega odstavka 25. člena tega zakona in jih uporabljajo za izvajanje
dejavnosti, vodenje zbirk podatkov po tem zakonu, izvajanje nadzora ter za spremljanje
stanja, analize ali v statistične namene.
Agencija na področju raziskovalne dejavnosti lahko osebne podatke, o katerih
vodi zbirke podatkov in podatke, ki jih pridobi od upravljavcev zbirk osebnih podatkov
iz drugega odstavka tega člena, obdeluje samo za potrebe izvajanja dejavnosti in
izvajanja zbirk podatkov po tem zakonu, za izvajanje nadzora in izplačil, za spremljanje
stanja, analize ter statistične namene.
III. ORGANIZACIJA IN IZVAJANJE RAZISKOVALNE
IN RAZVOJNE DEJAVNOSTI
1. Raziskovalna organizacija
27. člen
(pogoji)
Raziskovalne organizacije morajo za opravljanje raziskovalne in razvojne dejavnosti
zagotoviti ustrezno usposobljene raziskovalce, organizirane v raziskovalne skupine,
vodje projektov, raziskovalno opremo in prostore ter infrastrukturo za podporo tej
dejavnosti.
Raziskovalne organizacije, ki izvajajo javno službo, morajo za izvajanje raziskovalnih
programov, poleg pogojev iz prejšnjega odstavka, zagotoviti tudi vodjo programske
skupine.
Raziskovalne organizacije, ki opravljajo infrastrukturno dejavnost, morajo za
opravljanje te dejavnosti zagotoviti vodjo infrastrukturne skupine, ustrezno usposobljene
sodelavce, opremo in prostore.
2. Raziskovalci
28. člen
(pogoji)
Raziskovalec, ki opravlja raziskovalno ali razvojno dejavnost v raziskovalni
organizaciji, mora imeti najmanj univerzitetno izobrazbo in mora izpolnjevati druge
predpisane pogoje.
Raziskovalci so razvrščeni v raziskovalne nazive. Raziskovalni nazivi in minimalni
pogoji za izvolitve v nazive se določijo s podzakonskim predpisom in so primerljivi
z nazivi na področju visokega šolstva.
29. člen
(vodja projekta)
Vodja raziskovalnega projekta je raziskovalec, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
- ima doktorat znanosti,
- izkazuje mednarodno primerljive raziskovalne ali tehnološke-razvojne
rezultate v zadnjih petih letih in
- izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje.
Vodja razvojnega projekta je raziskovalec, ki izpolnjuje pogoje iz prejšnjega
odstavka ali raziskovalec, ki izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje uporabnih
raziskovalnih in razvojnih projektov.
Kriterije za ugotavljanje izpolnjevanja pogojev iz prejšnjih odstavkov določi
minister, pristojen za znanost, oziroma minister, pristojen za tehnologijo.
30. člen
(vodja programske in vodja infrastrukturne skupine)
Vodja programske skupine mora izpolnjevati pogoje za vodjo raziskovalnega projekta,
določene v prvem odstavku prejšnjega člena in biti zaposlen v raziskovalni organizaciji,
ki izvaja raziskovalni program.
Vodja infrastrukturne skupine mora izpolnjevati naslednje pogoje:
- je zaposlen v raziskovalni organizaciji, kjer se infrastrukturni
program izvaja,
- ima ustrezno univerzitetno izobrazbo,
- izkazuje potrebno strokovno znanje in
- izkazuje sposobnost za organiziranje in vodenje.
31. člen
(zaposlitev raziskovalcev za določen čas in sobotno leto)
Raziskovalna organizacija lahko sklene pogodbo o zaposlitvi za določen čas, daljši
od dveh let, če gre za usposabljanje in izobraževanje za pridobitev magisterija
največ tri leta, doktorata znanosti pet let oziroma doktorata znanosti s specializacijo
na področju medicine šest let in podoktorskega usposabljanja do treh let. V primeru,
da gre za pripravo oziroma izvedbo dela, ki je programsko ali projektno organizirano,
lahko sklene raziskovalna organizacija pogodbo o zaposlitvi za določen čas, potreben
za dokončanje dela, ki ne sme biti daljši od petih let.
Delavci v raziskovalnih organizacijah, ki so izvoljeni v najvišje raziskovalne
nazive oziroma v nazive visokošolskih učiteljev, imajo pravico, da v obdobju šestih
let lahko preidejo za eno leto iz raziskovalne v visokošolsko dejavnost. V tem času
pogodba o zaposlitvi ne preneha veljati.
3. Javni raziskovalni in javni infrastrukturni zavod
32. člen
(javni raziskovalni zavod in javni infrastrukturni zavod)
Javni raziskovalni zavod je zavod, ki ga ustanovi Republika Sloveije ali druga
z zakonom pooblaščena oseba javnega prava za izvajanje javne službe po tem zakonu.
V aktu o ustanovitvi javnega raziskovalnega zavoda se opredeli njegovo poslanstvo.
Javni infrastrukturni zavod je zavod, ki ga ustanovi Republika Slovenija ali
druga z zakonom pooblaščena oseba javnega prava za izvajanje infrastrukturne dejavnosti
kot podpore raziskovalni dejavnosti, ki je javna služba po tem zakonu.
33. člen
(organi zavoda)
Organi javnega raziskovalnega zavoda in javnega infrastrukturnega zavoda so upravni
odbor, znanstveni oziroma strokovni svet in direktor.
Javni raziskovalni zavod in javni infrastrukturni zavod (v nadaljnjem besedilu:
javni zavod) upravlja upravni odbor, v katerem je večina članov predstavnikov ustanovitelja,
izmed preostalih članov pa je enako število predstavnikov zaposlenih in uporabnikov
storitev javnega zavoda. Upravni odbor ima od pet do devet članov.
Znanstveni oziroma strokovni svet obravnava vprašanja s področja znanstvenega
in strokovnega dela javnega zavoda, odloča o strokovnih vprašanjih v okviru pooblastil,
določenih v statutu ali drugih splošnih aktih javnega zavoda, pripravlja strokovne
podlage za programe dela in razvoja javnega zavoda, daje upravnemu odboru in direktorju
mnenja in predloge o organizaciji dela in pogojih za razvoj dejavnosti ter opravlja
druge naloge, določene z ustanovitvenim aktom, statutom ali drugimi splošnimi akti
javnega zavoda.
Sestava, način oblikovanja in naloge znanstvenega sveta oziroma strokovnega sveta
se določijo s statutom javnega zavoda skladno z aktom o ustanovitvi.
34. člen
(pogoji za imenovanje direktorja zavoda)
Za direktorja javnega raziskovalnega zavoda je lahko imenovan, kdor izpolnjuje
pogoje za vodjo raziskovalnega projekta, določene v prvem odstavku 29. člena tega
zakona, ter druge pogoje, določene z aktom o ustanovitvi oziroma s statutom javnega
raziskovalnega zavoda.
Za direktorja javnega infrastrukturnega zavoda je lahko imenovan, kdor izpolnjuje
pogoje za vodjo infrastrukturne skupine, določene z drugo, tretjo in četrto alineo
drugega odstavka 30. člena tega zakona, ter druge pogoje, določene z aktom o ustanovitvi
oziroma s statutom javnega infrastrukturnega zavoda.
35. člen
(sodelovanje z univerzami in samostojnimi visokošolskimi zavodi)
Javni raziskovalni zavodi v okviru svoje raziskovalne dejavnosti, s soglasjem
ustanovitelja in ob izpolnjevanju predpisanih pogojev lahko sodelujejo z univerzami
in samostojnimi visokošolskimi zavodi pri izvajanju visokošolskega izobraževanja.
4. Javna služba
36. člen
(javna služba)
Na področju raziskovalne dejavnosti predstavlja javno službo zaokroženo področje
raziskovalnega dela, za katerega je pričakovati, da bo aktualno in uporabno v daljšem
časovnem obdobju, in je takega pomena za Slovenijo, da obstaja državni interes,
opredeljen v Nacionalnem raziskovalnem in razvojnem programu, za dolgoročno raziskovanje
programske skupine na tem področju.
Infrastrukturna dejavnost, ki je podpora raziskovalni dejavnosti, se opravlja
na način in pod pogoji, ki veljajo za javno službo.
37. člen
(opravljanje javne službe)
Javno službo opravljajo v obliki raziskovalnih programov programske skupine v
javnih raziskovalnih zavodih, na univerzah in samostojnih visokošolskih zavodih
ter na podlagi koncesije programske skupine, organizirane pri pravnih osebah zasebnega
ali javnega prava.
Infrastrukturno dejavnost opravljajo v obliki infrastrukturnih programov infrastrukturne
skupine v javnih zavodih in na podlagi koncesije pri osebah zasebnega ali javnega
prava.
5. Izvajanje javne službe na podlagi koncesije
38. člen
(izbor in podelitev koncesije)
Koncesija se podeli na podlagi javnega razpisa. Koncesionarji morajo izpolnjevati
pogoje, ki so s tem zakonom in na njegovi podlagi izdanimi predpisi, določeni za
programsko financiranje javne raziskovalne organizacije v delu, ki se nanaša na
programsko financiranje.
Vsebina in postopek javnega razpisa se določi s podzakonskim predpisom, ki ga
sprejme minister, pristojen za znanost.
Koncesijo za opravljanje javne službe na področju raziskovalne dejavnosti, po
predhodno opravljenem postopku izbora koncesionarja, ki ga izvede agencija na področju
raziskovalne dejavnosti, podeli minister, pristojen za znanost, z odločbo.
Koncesija se podeli za določen čas. Število in vrste koncesij vsako leto določi
minister, pristojen za znanost, na podlagi Nacionalnega raziskovalnega in razvojnega
programa.
39. člen
(pogodba in prenehanje koncesije)
Razmerja med koncedentom in koncesionarjem se uredijo s pogodbo o koncesiji,
ki se sklene v pisni obliki in jo v imenu koncendenta podpiše direktor agencije.
Če koncesionar ne opravlja javne službe skladno s predpisi in pogodbo, se na
podlagi predloga upravnega odbora agencije in predhodnega mnenja sveta koncesija
odvzame z odločbo ministra, pristojnega za znanost. Koncesijsko razmerje preneha
z dokončnostjo odločbe, in to ne glede na koncesijsko pogodbo.
6. Javno pooblastilo
40. člen
(podelitev javnega pooblastila)
Pravnim osebam, ki delujejo na področju raziskovalne in razvojne dejavnosti,
lahko minister, pristojen za znanost, oziroma minister, pristojen za tehnologijo,
v skladu z določbami zakona o državni upravi (Uradni list RS, št. 52/2002) za določen
čas z odločbo podeli javno pooblastilo za opravljanje naslednjih upravnih nalog:
- podeljevanje štipendij in drugih oblik pomoči s področja razvoja
kadrov;
- spodbujanje mednarodnega znanstvenega sodelovanja;
- promocijo raziskovalne in razvojne dejavnosti;
- spremljanje in vrednotenje učinkov raziskovalne in razvojne dejavnosti.
Pogoje, kriterije, merila ter postopek za podelitev javnega pooblastila se podrobneje
določi s podzakonskim predpisom, ki ga sprejme minister, pristojen za znanost, oziroma
minister, pristojen za tehnologijo.
41. člen
(odvzem javnega pooblastila)
Zaradi nezakonitega, nepravilnega ali nepravočasnega izvajanja javnih pooblastil
se lahko nosilcu javnega pooblastila odvzame javno pooblastilo.
O odvzemu javnega pooblastila odloči minister, pristojen za znanost, oziroma
minister, pristojen za tehnologijo, z upravno odločbo.
7. Ocenjevanje kakovosti delovanja pravnih oseb
42. člen
(ocenjevanje kakovosti delovanja pravnih oseb)
Pravne osebe zasebnega ali javnega prava, ki opravljajo javno službo po tem zakonu
ali opravljajo dejavnost po javnem pooblastilu, morajo v roku petih let izvesti
evalvacijo kakovosti svojega delovanja po mednarodnih merilih.
8. Podzakonski predpisi
43. člen
(podzakonski predpisi)
Podrobnejšo organizacijo upravljanja z javnimi sredstvi za raziskovalno in razvojno
dejavnost, metodologijo, pogoje in merila, postopke izbora, financiranje, spremljanje
in nadziranje izvajanja programov in projektov ter druga področja, ki jih ureja
ta zakon, določa agencija po predhodno danem soglasju ministra, pristojnega za znanost,
oziroma ministra, pristojnega za tehnologijo, s podzakonskimi predpisi in drugimi
splošnimi akti. Ti akti se objavijo v Uradnem listu Republike Slovenije.
IV. NADZOR
44. člen
(nadzor nad delom in poslovanjem agencije)
Nadzor nad zakonitostjo, učinkovitostjo in uspešnostjo dela agencije in pravne
osebe, ki ji je bilo podeljeno javno pooblastilo, opravlja ministrstvo, pristojno
za delovno področje, na katerem agencija deluje (v nadaljnjem besedilu: ministrstvo).
45. člen
(nadzor nad pravnimi akti nosilca javnega pooblastila)
Ministrstvo v zvezi z danim pooblastilom opravlja nad nosilcem javnega pooblastila
nadzor nad zakonitostjo njegovih splošnih aktov in instančni nadzor nad zakonitostjo
njegovih posamičnih aktov.
Če nosilec javnega pooblastila izda akt, ki ni skladen z ustavo ali zakonom,
mu ministrstvo da navodila za uskladitev akta.
46. člen
(nadzor nad porabniki proračunskih sredstev)
Nadzor, ki ga opravlja agencija, vključuje nadzor nad primernostjo in strokovnostjo
dela vseh, ki se financirajo iz državnega proračuna na podlagi tega zakona.
Nadzor agencije nad pravnimi osebami zasebnega in javnega prava, ki izvajajo
javno službo oziroma dejavnost, ki se izvaja kot javna služba po tem zakonu, vključuje
nadzor nad zakonitostjo, učinkovitostjo in uspešnostjo dela teh pravnih oseb.
Nadzor nad namensko porabo proračunskih sredstev pri pravnih in fizičnih osebah
iz prejšnjega odstavka se izvaja skladno s predpisi Vlade Republike Slovenije in
ministrstev ter drugimi predpisi.
Pravne in fizične osebe, ki se financirajo na podlagi tega zakona, so skladno
s predpisi dolžne agenciji pošiljati podatke o porabi proračunskih sredstev.
O opravljanju nadzora izdaja agencija poročila, ki morajo biti objavljena in
dostopna javnosti.
Zakon o raziskovalni in razvojni dejavnosti – ZRRD (Uradni list RS, št. 96/02)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
47. člen
(rok za podzakonske predpise)
Podzakonski predpisi, ki so potrebni za izvajanje tega zakona, se izdajo najpozneje
v enem letu po uveljavitvi tega zakona oziroma najpozneje v enem letu od ustanovitve
agencije po tem zakonu.
Vlada Republike Slovenije v enem letu po uveljavitvi tega zakona sprejme akte,
s katerimi uredi ustanovitev in začetek delovanja agencije na področju raziskovalne
dejavnosti in agencije na področju razvojne dejavnosti.
Z ustanovitvijo agencij iz prejšnjega odstavka preidejo vanju zaposleni na ministrstvu,
pristojnem za znanost, oziroma ministrstvu, pristojnem za tehnologijo, ki opravljajo
upravne in strokovne naloge, ki skladno s tem zakonom preidejo v pristojnost obeh
agencij.
48. člen
(potekanje mandata)
Mandat članov sveta in članov strokovnih teles ministrstva preneha z imenovanjem
novih članov v roku šestih mesecev po uveljavitvi tega zakona.
49. člen
(prenehanje veljavnosti dosedanjega zakona)
Z dnem uveljavitve tega zakona preneha veljati zakon o raziskovalni dejavnosti
(Uradni list RS, št. 8/91-I), razen določb 38. in 39. člena.
Z dnem uveljavitve tega zakona prenehajo veljati naslednji podzakonski predpisi:
- pravilnik o infrastrukturnih razvojnih centrih
(Uradni list RS, št. 52/2001),
- pravilnik o vzpodbujanju tehnološkega razvoja
(Uradni list RS, št. 52/2001),
- pravilnik o pogojih in metodologiji izbora in
financiranja razvojnih projektov izumiteljev (Uradni list RS, št. 22/94),
- pravilnik o dodeljevanju štipendij in drugih
oblik denarnih pomoči Ministrstva za znanost in tehnologijo (Uradni list RS, št.
73/94),
- pravilnik o pogojih in metodologiji izbiranja
predlogov za sofinanciranje nakupa informacijske in komunikacijske opreme (Uradni
list RS, št. 62/95).
Do sprejema novih podzakonskih predpisov na podlagi tega zakona se uporabljajo
dosedanji podzakonski predpisi, in sicer:
- pravilnik o postopku in merilih za izbor in
sofinanciranje nakupa tuje znanstvene literature in baz podatkov (Uradni list RS,
št. 71/99),
- pravilnik o organizaciji in pristojnosti strokovnih
teles Ministrstva za znanost in tehnologijo za področje tehnološkega razvoja (Uradni
list RS, št. 78/98),
- pravilnik o vrednotenju kakovosti in financiranju
programa dela JRO (Uradni list RS, št. 52/98, 67/98, 72/98, 102/2001),
- pravilnik o nagradah in priznanjih republike
Slovenije za znanstveno raziskovalno delo (Uradni list RS, št. 39/98, 11/99, 33/2001),
- pravilnik o pogojih in postopkih izbora in financiranja
mrežnih raziskovalno-razvojnih programov v okviru Ciljnega raziskovalnega programa
za podporo strateškega razvoja Slovenije na posameznih področjih javnega interesa
(Uradni list RS, št. 46/2001),
- pravilnik o organizaciji in pristojnosti strokovnih
teles za področje temeljnega in aplikativnega raziskovanja (Uradni list RS, št.
79/97, 69/98, 21/2001),
- pravilnik o postopku in merilih za izbor in
sofinanciranje domačih znanstvenih in strokovnih periodičnih publikacij (Uradni
list RS, št. 36/2002),
- pravilnik o postopku in merilih za izbor in
sofinanciranje znanstvenih monografij (Uradni list RS, št. 36/2002),
- pravilnik o postopku in merilih za izbor in
sofinanciranje znanstvenih sestankov (Uradni list RS, št. 36/2002),
- pravilnik o financiranju mednarodnega znanstvenega sodelovanja Republike
Slovenije (Uradni list RS, št. 62/96, 11/98, 48/99, 46/2001)
- pravilnik o oblikovanju in izvajanju programov razvoja raziskovane
dejavnosti (Uradni list RS, št. 6/96),
- pravilnik o postopku in merilih za sofinanciranje programov dejavnosti
organizacij informacijske infrastrukture (Uradni list RS, št. 62/95,
- pravilnik o izvajanju in organiziranju nadzora Ministrstva za znanost
in tehnologijo na področju raziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 55/95),
- pravilnik o uporabi kvantitativnih kriterijev za razvrščanje v znanstvene,
strokovno-raziskovalne in razvojne nazive (Uradni list RS, št. 75/94, 35/98, 52/98),
- pravilnik o merilih za ocenjevanje kakovosti raziskovalne dejavnosti
in o evidencah ter spremljanju raziskovalne dejavnosti (Uradni list RS, št. 65/94,
1/98, 35/98, 52/98),
- pravilnik o usposabljanju in vključevanju mladih raziskovalcev v raziskovalne,
visokošolske in druge organizacije (Uradni list RS, št. 38/94, 53/95, 1/98, 38/99)
- pravilnik o pogojih in metodologiji izbiranja predlogov za subvencioniranje
nakupa raziskovalne opreme (Uradni list RS, št. 14/94, 54/2001),
- pravilnik o pogojih in metodologiji izbora in financiranja projektov
temeljnega in aplikativnega raziskovanja (Uradni list RS, 21/2001, 38/2002),
- pravilnik o postopku in o pogojih za vpis posameznikov, ki opravljajo
raziskovalno dejavnost kot zasebniki, v register zasebnih raziskovalcev (Uradni
list RS, št. 30/92, 46/93, 61/98),
- pravilnik o pogojih za podelitev statusa društva, ki deluje v javnem
interesu na področju znanosti in tehnologije (Uradni list RS, št. 62/96, 13/97),
- sklep o merilih za določanje višine subvencij za usposabljanje mladih
raziskovalcev (Uradni list RS, št. 64/95),
- sklep o pogojih dodeljevanja proračunskih sredstev za financiranje
ustanoviteljskih obveznosti zavodom, ki opravljajo raziskovalno dejavnost (Uradni
list RS, št. 17/94, 33/96),
- sklep o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje
nacionalnega raziskovalnega programa (Uradni list RS, št. 16/94, 63/97, 87/97 in
49/98),
- sklep o sofinanciranju podiplomskega študija (Uradni list RS, št. 41/2001).
50. člen
(rok uveljavitve zakona)
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
********************
(Objavljeno 14.11.2002)
********************
(1) Zakon o spremembi Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (ZRRD-A) (Uradni
list RS, št. 115-5086/05) objavljen 20.12.2005, ki velja od 4.1.2006 določa tudi:
"2. člen
Do imenovanja oziroma izvolitve novega upravnega odbora javnega zavoda, skladno
s 1. členom tega zakona, nadaljuje delo dosedanji upravni odbor javnega zavoda.
Novi upravni odbor javnega zavoda se imenuje oziroma izvoli v petih mesecih od
uveljavitve tega zakona.
Javni zavod mora uskladiti statut in druge splošne akte s tem zakonom v štirih
mesecih po uveljavitvi tega zakona."
Opomba: 1. člen zakona o spremembi Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti
(ZRRD-A), se nanaša na drugi odstavek 33. člena zakona o raziskovalni in razvojni
dejavnosti (ZRRD) (Uradni list RS, št. 96-4808/2002)
********************
(2) Zakon o društvih (ZDru-1) (Uradni list RS, št. 61-2567/2006), objavljen 13.6.2006,
ki velja od 28.6.2006, določa tudi:
"58. člen
(razveljavitev določb drugih zakonov)
Z dnem, ko začne veljati ta zakon, prenehajo veljati:
...
- drugi in tretji odstavek 22. člena, prvi in drugi odstavek 23. člena in 24.
člen Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 96/02);
..."
********************
|